{8179}: Det han säger är ju att han inte pallar med detta så länge vi inte är helt etablerade, trots att han ändå tänker spela i samma liga som oss. Tobias Åblad har större TIK-hjärta, om man ska vara sån.
Knylan: Alltså vi behöver lite spets i värvningarna också. De flesta ryktena är ju bra utifrån allsvenskt perspektiv. Men ska vi klara oss hyfsat i SHL så krävs det åtminstone en första line av SHL klass.
KulltorpsOlli: Bara inte truppen liknar dem från 11/12 & 12/13, att värva spelare från ställen lite här och där blir helt fel, det klubben behöver är hjärta, spelare runtom Timrå, hoppas det bara blir svenskt så är jag nöjd :)
{8179}: går väl inte att bli mer tydlig än vad han är i den intervjun? Nä hellre en legoknekt idag som presterar för pengar än en hemvändare med ”hjärta” om några år som bara kan spela hos oss om vi har ett skott på SM-guld.
{8179}: inte riktigt från ditt första inlägg, jag kanske är lite seg. Ville ändå betona att ”hemvändare” som bara vill spela om vi är ett topplag, dom kan dra åt h*******.
KulltorpsOlli: Håller med! en stark första line är ju ett måste, går ju inte att ta in spelare som ligger på 10 poäng/säsong i ligor som är lite bättre än Allsvenskan, vi behöver ta in någon som kan komma upp i 30 poäng iaf så vi inte blir ett strykgäng. En stark första kedja och sen kan man ta in spelare med utvecklingpotential till dom andra. Sen ligger vi jävligt långt efter dom andra klubbarna så förstår om det kommer bli tufft. Ett kval första året skulle kännas förjävligt, Behöver ha ett lag som kan ta oss till ingenmansland.
{297}: Sen ska man ha respekt för att det är en intervju i textform också, men visst låter det lite som att ”visst, kan tänka mig att bli tillsammans med dig om något år men då får du skaffa dig ett par sillisar och lite rikare vänner först”. Han menar säkert inget illa, men väljer han Luleå så vore det ju, likt när Fagemo valde Luleå, oerhört vackert att landa före dem i tabellen till vintern. Det är ju inte direkt Växjö han ryktas till. Luleå är ju ett osäkert kort också, även om chansen att få spela det där för-playoff är större hos dem.
Knylan: Ja jag reagerade direkt när jag läste ryktet om Luleå för ett hyffsat tag sen. Vill man gå till ett vinnande lag så väljer man inte Luleå direkt. Han väljer pengarna före annat, sen paketerar han in det snyggt i nått dravel om vinnande klubb bla bla bla... Så vidare ärlig som det påstås vill jag nog ändå ibte hålla med om att han är.
Knylan: sant, man får lämna visst utrymme för ”feltolkning” av journalisten. Jag hade dock inte haft något problem med intervjun om han bara utelämnat det där om tabellen och chansen att vinna något. En hyfsat mediatränad och välvilligt inställd spelare hade inte beträtt det verbala minfältet.
Sputnik: haha! Skapligt murvlande av dig, bra jobbat. Någon borde maila denna artikel till honom. Man kan väl lugnt säga att Timrå IK ”höll sin del av avtalet”?
Någon som vet om EG likt Elias skänkt till spelarnas belöningssystem eller om EG erbjudit sig att gå ner i lön som Lander gjorde sist han spelade här...
hockeyärnice: Rickard Palmberg skulle jag vilja se i Timrå nästa säsong, han skulle säkert kunna göra 30 poäng. Han sa i höstas att han drömmer om Shl och vad jag vet så är han ledig nu.
Olli Nomadinen : Ja det är ganska enkelt. Ska vi tigga och be nån som uppenbarligen inte är det minsta intresserad av att vara en del av oss? Nä, då ser jag honom hellre på andra planhalvan några gånger per säsong. Det blir bättre så.
Kattgubben: Nä och duger det inte nu så duger det sannerligen inte när han som 30 plussare är på nedgång och börjar famla efter arbetsgivare som vill hjälpa till att förlänga hockeyproffsinkomsten nån säsong till.
{297}: Jo det var det jag var ute efter, förstår att det tillkommer andra avgifter. Det stod ju tex att pensionspengarna inte är inräknat i den summan i artikeln.
Sputnik: Läste lite inne på Brynäsboken, där dom skriver om att folk fått chatta med sportchefen i Brynäs, han skall då ha sagt att han tror Kinnvall blir kvar i Timrå när en frågat han om Brynäs var ute efter honom. Viktig kugge i så fall.
Behålla stommen i laget. #1892261 · Eddan 18x20-logogrm.jpg · 23 minuter sedan
Det viktigaste nu är att få behålla stommen i laget. Sedan behövs givetvis förstärkningar som kan producera poäng match efter match. Jag hoppas att nubben behåller flertalet spelare som Gallo, Wedin, Hardegård, Johnsson, Olofsson m fl, och förhoppningsvis få behålla Haukeland oavsett kostnad
T T: Ja hoppas inte Nubben håller i börsen för hårt bara! Haukeland måste få kosta om han vill stanna! Nu måste det in spetsspelare! Guter ska väl vara klar vad jag förstått. Tyvärr verkar det dessvärre bli dyng Hv både för Strömberg och Johnson 😈! Vore riktigt förödande om vi nu tappar fem klasspelare: Dahlen, Haukeland, Karlsson, Strömberg och Johnson... Inte bra! Förutom klasspelare även mycket hjärta där. Så nu måste det bara in några rejäla förstärkningar i SHL klass om detta ska kunna gå vägen. Oerhört viktigt att överleva första året. Gör vi det så kan det börjas byggas på riktigt o då förhoppningsvis med en Lander i spetsen! Så det måste få kosta lite stålar nu. Nubben har i.o.f.s gjort det förr så får hoppas han gör det igen men det blir tufft!
{297}: klart dom har Timrå hjärta, det har jag oxå. Det jag menade var att den som "verkligen" har ett Timråhjärta av dessa är det Jonte som stannade i Timrå trots att hela shl var ute efter hans tjänster. Fanns inga pengar som styrde där inte. Iof så hade väl alla övriga kritat på nya kontrakt innen serien var färdigspelad.