TIK-Lund: Spontant skulle jag klippa Rensfeldt om nu EK19 är aktuell. Kan tänka mig att Nubben inte direkt är osugen på att klippa det kontraktet efter säsongen ändå.
Knylan: Samtidigt så skulle man kanske ändå vilja se mer av Rensfeldt i sin mer naturliga roll på en kant. Känslan säger mig att vi inte fått ut max av han som center. Just centersidan har jag ju önskat mig nyförvärv på före backsidan som många önskat förstärkning på istället. Olofsson har varit en liten besvikelse(även om man givetvis inte kan förvänta sig en junior komma in och dominera), rensfeldt är inte center i grunden(vad jag förstått) och Madsen och Berglund har huserat i förstakedjan. Det tycker jag är en ganska tydlig vild av hur tunn den så viktiga centersidan är.
{8515}: Absolut! Men menar att man bör testa att sätta ut Rensfeldt på en kant och lämna centerpositionen helt. Då blir jämförelsen med Erik Karlsson lite onödig. Rensfeldt är ju ingen center i grunden och jag kan tycka att man borde satsat på en förstecenter från början. Nu känns det som man klistrade ihop lite av vad man hade och då fick Rensfeldt helt enkelt spela center för att han gjort det nån gång förut.
Nisse1: Skulle vara intressant att veta varför han ville lämna. Läste en artikel med honom för ett tag sedan, fick en känsla av att han tyckte han borde få speltid i a-laget. Kanske lessnade?
{8515}: Största drömmen vore ju emil Pettersson, Men det är nog bara önsketänkande. Erik Karlsson har ändå en stor arbetskapacitet och har playmakingskillsen att få leda förstakedjan ihop med Wedin. Lägg därtill ett av de viktigaste, han har hjärta för Timrå trots att han bara spenderade en säsong här!
Sputnik: Jo Emil vore ju en våt dröm, men Eriks Timråhjärta tror jag skulle betyda mycket. Plus att han är en utav mina personliga favoriter från ifjol!
Nisse1: Känns märkligt att lämna en av Sveriges för stunden bästa juniorverksamheter till förmån för AIK om man ser till sin egen utveckling, skulle dessutom AIK gå upp är A-lags spel minst lika borta hursom? Min gissning är att han helt enkelt vill bo i Stockholm.
EXPLORERSMÅLAND: Åker Dick Axelsson på flera matchers avstängning för att han ifrågasätter domarna på ett relativt balanserat sätt så lär väl Ledin få livtids avstängning innan han ens hinner entra isen
tjobba: Jag kan hålla med om att det blir lite konstigt, speciellt i slutet på säsongen, när det inte finns så mycket tid att spela in sig. Jag tycker annars att det är rätt att ha yngre spelare som förmodligen är bättre efter en säsong i SHL. Då blir det lite som ett långt träningsläger inför kval, OM det nu blir så. Ser man på te.x. Karlskrona förra året så hade dom en del äldre spelare som bara var tröttare i slutet av säsongen. Många äldre som skulle bära. Vi har en medelålder i år som är 2 år lägre än KHK hade förra säsongen. Vi kan bara bli bättre.
Inkazar: Ja efter hur Printz agerade vid Malmös kvitteringsmål så hade Nubben kunnat byta ut honom med en curlingkvast och det hade redan där varit den bästa traden någonsin ;-)
OlliJanne: Jalle vs Printz då. Förmodad kostnadsskillnad kontra vad ger det på isen. Någon som har synpunkter om det?
JVM-spelare in i truppen, mökke bra. Välkommen Filip. Det är ju fundamentalt att unga löften väljet Timrå som språngbräda för vidare karriär(Nordamerika, Europa)
{8179}: Bra deal känns det som! Tror faktiskt Frölunda kan få lite användning av Printz. Nu ska ju inte Molinder ens vara 7:e back... Få se nu vad det lider om Erik Karlsson ansluter...
Sputnik: Tar de in en back till kommer ju någon back försvinna. Men då tror jag Söderberg ryker. Jag håller fortfarande tummarna för att Erik Karlsson kommer tillbaka på centerplats...
Vet inte hur mycket frälsare Fille kommer vara, men bra byte. Prinzen var man lite...mätt på. Spännande!
Fortsätt intressant, alltså. Om det ligger sanning i att ytterligare förändringar är att vänta. Har inte gett upp hoppet om Erik Karlsson heller...han skulle sitta fint inför ett förmodat kval. Utlåning av JO? Han behöver reboota sig själv. Allsvenskan resten av säsongen vore nog perfa för honom. Sen tycker jag att Jonte spelat nog i AHL nu. Pojkstackarn borde få avsluta säsongen med lite riktig hockey.
Timråit H-sand: Det kanske är så att Frölunda imponerades av Printz crosschecking i ansiktet på Frölundaspelaren efter avblåsning under vår match hemma mot dem i december. :)
En back som kan passa sig ur egen zon på regelbunden basis adderas alltså i utbyte mot en slöfotad tung back. Timrås problem har varit att de inte kunnat ta sig ur egen zon på vettiga sätt (oftast). Nubben är ett geni!
Kulltorp: en back och en center... om vi hoppas på Erik K som den där centern, vem kan då backen vara? Finns det nån med anknytning till orten som är ledig på marknaden eller snart blir det?
luffaren: Det är mycket möjligt att Printz kommer passa bättre i Frölunda, men det säger ju inte så mycket kan jag tycka... Det viktiga är i alla fall att Filip anslutit till TIK. Känns riktigt bra tycker jag!