Haha, herregud vad ni lyckas snurra upp Roger Rönnberg o co. på läktarn med denna trejd. Ni blir av med en kass 38-åring och i utbyte får ni Westerlund som ni kan bygga något med i framtiden.
Laken: man får ju hoppas att det inte var tabben mot Malmö som blev droppen gällande Printz, i så fall skulle Hardegård tabbat sig ner till kovlands damlag för flera månader sedan. Det är fel kille som får sparken idag, hoppas det är en ren ekonomisk fråga.
Laken: generellt känns det ju mer spännande med en ”egen produkt” som är ung och utvecklingsbar men på pappret byter vi en gammal back med minusstatistik i ett bottenlag mot en ung back med minusstatistik i ett topplag.
Här ligger man med en sexa whiskey på Godmorning Hotel i Hägersten... Nyss hemkommen ifrån 2 veckor i Dubai.. Prince är förlagd till Sveriges Framsida!!! Imorgon väntar Mora i Jalla Jalla Arenan!!! En utav Sessens viktigaste fighter... Ge rabbarna chansen för fulla munnar!!! Lillörda och nu njuter vi så det ryker... Cigarren ryker lätt...Och ikväll rinn de lätt! Njut rabbar...Njut för imorgon VINN vi lätt i JALLAS ...!!!
{4606}: Hallå? Är det du Ove Molin? Jag tycker mig ha hört den där högfärdigheten tidigare. Självklart kan Timrå förlora både mot Oskarshamn och AIK, det är faktiskt inte ens osannolikt.
Jockz: Men dra inte in Modo i detta.. Vi andas inte öviksluft eller har inte deras mentalitet som bara dom kan ha. Kan sätta 10,000 på Timrå håller sig kvar, men stressa ni haha!
{8671}: 50/50 mot AIK? Modo hade väl 70/30 mot Leksand när som åkte ut? Lika bra att boka bord i svarta partytältet på ångestfestivalen i Timrå till våren. Kall pölsa och surt rödvin! Huvudsponsor Losec och Fonus.
TimraStockholm: Det var ju oxå en jäkla timing att första året i SHL så tar bottenlagen rekordmycket poäng. I dag går rimligtvis tåget mot destination 12. Vore kul och imponerande om vi kan komma ombord, om så bara som fripassagerare i sista transportvagnen. K ä m p a Timrå!@
sargad: Det sägs ju att SHL är sämre än någonsin och förmodligen stämmer det. SHL i år har blivit lite mer som HA, topplagen är inte outstanding utan det är lite urvattnat där. Alla lag tar poäng av varandra i högre utsträckning. Lite märkligt med tanke på att det här var säsongen är skillnaden mellan serierna skulle bli avgrundsdjup, när SHL-lahen plötsligt badade i pengar. Men det är kanske inte förrän nästa säsong el den därpå som det på riktigt får genomslag.
sargad: Ja, nog är det märkligt att Mora och Örebro snor trepoängare mot precis ALLT motstånd just när vi börjar ta några poäng. Dessutom vinner lagen där ovanför var och varannan match också. Varför kan det inte finnas ett eller ett par riktiga strykgäng som ligger sopsist och alltid förlorar sol det brukar vara?
Gewe: vet att de är omoget som fan, men jävlar vilken skadeglädje jag kände då han böla efter match 7. Han var åt helvete för mopsig då KHK ledde med 3-1 i matcher.
{8671}: Jag visste att den skulle komma. Funderade faktiskt på att skriva den själv, men bestämde mig för att inte göra det av den enkla anledningen att det inte stämmer.
Påtal om ostbågar... När E.B och Ohlsson fick sina avstängningar så offentliggjordes även deras löner. 50 respektive 70.000 i månaden. Är det rimligt att anta att E.B har en snittlön i Timrå?
TIK-Lund: Utan att på något sätt veta så gissar jag på att många spelare ligger någonstans runt 50 000 kr/mån (väldigt grovt räknat såklart). Har även svårt att se fler än max en handfull spelare ha 100 000 eller mer.
PontusPilatus: fattar inte rktigt detta med lönerna. Pengarna var ju i princip slut pga att Timrå måste betala SHLlöner för ett HA lag. Stämmer inte det?
Nisse på Mon: Sedan är det ju såklart många som ha olika upplägg i sina kontrakt med pension mm. Men man kan ju till exempel titta på vad många av spelarna i Mora och Rögle hade under fjolåret och då ser man att övervägande delen låg mellan 400 000 och 600 000 i deklarerad inkomst under året (spetsspelare som John Persson och Kevin Gagné hade dryga miljonen). I min värld känns det rimligt att tro att TIK:s lönelista är rätt likvärdig.
PontusPilatus: Jag tänker att 50.000 känns ganska rimligt, iallafall i Timrå? om mina kalkyler stämmer skulle Timrås trupp 18/19 kosta strax under 29miljoner. Med några frågetecken på huruvida Hållanders lön betalas exempelvis. Det är alltså 1.5miljoner mer än vad KHKs trupp kostade deras debutsäsong. Då låg avtalet med Cmore på 28miljoner per säsong, att jämföra med 45miljoner nu.
TIK-Lund: Precis, och då känns det rätt rimligt som sagt. Låt säga att man skulle räkna att 22 "breddspelare" har en snittlön på 600 000 kr/år (50 000 kr/mån) och att 5 tilltänkta spetsspelare i snitt har ca 1 200 000 kr/år (100 000 kr/mån), så landar man på strax under 20 000 000 kr. Lägg därtill arbetsgivaravgifter etc. så är vi ju uppe i de där 29 miljonerna i lönekostnader för Timrå IK.
Ständigt detta gnäll på Hardegård. Helt obefogat. Gnäll på en som som Falk istället som har 8 säsonger i DIF men är inte en sekund bättre än Hardegård...