Kapten Lindow: jag är oxå stor och jävligt stark med dåligt humör och skjuter höger, va vart av mej? Inte ett skit☝️😟😉 Nä vi ska ha lirare och slitvargar i Timrå. Vi har ju redan Lill-Berglund som kan rensa.🤔
Helt ärligt så tror jag inte Sharks är så intresserade av Dahlen längre. På nått sätt så har dom nog gett upp hoppet om honom, han är ju inte ens ett av de bästa forwards prospects. Ifall Sharks sett en framtid så hade dom nog placerat honom i en högre liga för utveckling och se vart han står. För även om han skulle göra 1p per match och spela upp Timrå i SHL så är detta en prestation på samma nivå som tidigare så osäkert ifall detta har inneburit någon utveckling för honom eller ett kvitto på att han kan prestera på en högre nivå.
Gissar att dom kommer försöka att byta bort honom och att en förlängning av kontraktet låter väldigt otroligt i dagsläget.
Bamse: Självklart har han superhöga förväntningar att leva upp till. Jag är övertygad om att han i det långa loppet kommer göra det dock eftersom hans klubbval vittnar om tålamod och psykisk styrka.
{8515}: Haha! Klart det känns sådär när värsta rivalen värvat en kille som slutat två i poängligan i Hockeyallsvenskan. Det ger ju helt klart er en extra injektion i derbyna :)
Bamse: Ja men sen missade ju Dahlen inledningen av säsongen med. Så inte helt rättvist. Snarare Emil Molin som skall va glad han fick lite försprång. 😉
Bamse: Förutom de uppenbara sportsliga förväntningarna är ju signalvärdet här och nu att han åter väljer en omstart i Timrå ovärderligt. Sen kommer han naturligtvis inte åka ut på isen och göra mål bara sådär, när han känner för det. Men han som person är fantastisk att ha i ett lag. Alla som minns säsongen -17/18 vet hans betydelse som pådrivare, både inom laget och medialt utåt.
Idag rinn dä både i hals och ifrån himlen!! Dags för er där uppe att fixa bussresa till Norrköping den 20/9.... En freda... Slut upp nu för fan!! Roland kör bussen!! Så tar vi Talinn på vägen hem! Timrå IK mot SHL 20/21!! Timråå Timråå vi SKA till SHL igen! Skål tamjefan!!
Bamse: Värsta rivalen? Dina medsupportrar är uppenbarligen av en annan åsikt. Timrå engagerar inte särskilt i Övik, det är tydligen Löven som gör det. Jo tjena 😂
OlliJanne: Ja får man fortsätta drömma så kommer Laxen och Westerlund med. 🙏
Förresten, nån som har koll på vem Nubben sökte lägenhet till? Kan det vara han skadade Frölundakillen som inte anslutit än?(tappade namnet och orkar inte kolla upp) Rykten sa väl Westerlund, men det kändes mer som ett löst rykte så att säga.
Tikkare: Bara att lyfta på hatten och gratulera! Superkul att han väljer att spela för Timrå. Det skulle varit så lätt att välja en guldkandidat i SHL istället.
Idag smakar groggen extra gott..smålullig och njuter av tanken att Dahlen kommer va i Timrå igen. Ingen att förglömma i laget, men killen har ju ett jävulskt go i sig och kan nog få hela laget att lyfta sig par snäpp. "Hinner ta en grogg till innan honan kommer" Livet leker..eller hur är det Småland säger..schkååål tamje faan.🍾
Såg att Dahléns övergång var till och med på Text-TV. Spelarövergångar till Allsvenska lag är inte vardagsmat där. Men visst är det stort att en sådan här kille väljer ett Allsvenskt lag när han lika gärna kunde valt ett lag i SHL, kanske även KHL? Här har han dock allt stöd och kan hitta tillbaka till glädjen. Som han säger själv, han är ju ung.
Modoflopplag1: Kopierar mitt svar från häromdagen på den frågan: Nä det betyder det inte men det är inte jämförbart. IKO är förmodligen historiens mest, i konkurrens med Väsby, nederlagstippade SHL-lag. En förlust mot ett div 1-lag förstärkte det ganska markant. En seger mot en konkurrent vore i det läget såklart läkande men ändrar knappast den förväntningen. Lika lite som man nu tror att Nybro inom 2 år spelar i SHL
Modoflopplag1: Nä ja tro tom IK70 skull slå Turkiska SK a la 80-talet! Målisen sökte dispens för att stå utan hjälm i kassen! Nä optimistiskt så gör dom väl en resa likt Timrå förra säsongen! Är med och krigar i toppen de 10 första matcherna! De satsar på en fd toppmålvakt med Wentzel! Vi tog in Svedda.... Och lite osäkra kort likt Timrå gjorde!!! Nä jag vill int vara elak.. Men det är jävla tufft att byta HA mot de etablerade lagen i SHL! Det blir nog många gravöl i vinter... Efter jul för mig rann dä lätt i 23 matcher...!!!
Sånnt här vill ja uppleva i vår!!!! Dä var så underbaren när vi storma plan i Karlskrona!!! Ja lyckades få mä mig Jacob Olofssons hjälm... I vår vill ja få mä mäj Dallis hjälm hem... Skål tamjefan ikväll!!!!
Hej, jag är 12 år och bor i Stockholm och jag vill verkligen gå på matchen mot Djurgården i början av December. Min brorsa fick bara en biljett till borta stå, och jag skulle gärna ville gå med honom. Har någon en borta stå biljett ... | Läs mer