1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581274 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2020-2021

« · 2065636 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2020-2021
Hassan: Sheffield Steelers hockeykorv var inte att leka med, det var en jävla baugette med en engelsk variant av falukorv i!

Önskar fler utlandsmatcher på försäsongen (när man får resa igen). Det var jävulskt kul att åka till england för att se Timrå IK spela ishockey.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: måste vara klart med ny?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hassan: fina slantar till Timrås organisation, märkligt att heart of hockey inte fanns med på listan? 😄
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Ajdå. Hirsch lämnar.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
hockey_21: Sveriges största plantskola för ishockeytalanger ligger numer på en tallmo i Medelpad, vackert belägen vid Indalsälven. Du borde besöka talangfabriken någon dag och uppleva den med egna ögon.

Vill du till NHL-välj Timrå
Vill du till Frölunda eller Sheffield Steelers-välj nåt annat
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
hockey_21: artikeln skrevs igår och handlar om händelser i närtid, du kommer dragandes med skit som hände för 10-20år sedan och försöker kontra med det. Det är ganska menlöst och tråkigt
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
hockey_21: Vem är den senaste svensken att vinna Conn Smythe? det är ju ändå i slutspelet det räknas som mest.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hassan: väldigt trevlig läsning, King kong. Hoppas de kan förstärka och nå ut till massan med allt positivt som händer i Timrå. Få lite större publik
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hassan: NHL-pengarna räknas inte, spelarna kan ju tokfloppa och hamna i echl. Du kan däremot kolla vilka dom två enda svenskarna som vunnit hart trophy är ;).
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Costanza: Fast inte i listan över NHL-pengar, där fanns ni inte ens med.... du kan däremot leta i listan och titta var röd-vit hockeydynamit hamnar när det gäller att förädla talanger.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Costanza: Självklart! Och ingen begriper det! Att ni inte blir förbannad?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hassan: Backsidan behöver förstärkas o samtidigt behövs utveckling på befintliga backar,rörliga snabba o puckskickliga är att föredra,men där är väl marknaden begränsad därför är det viktigt att signa westerlund o göra honom till en 25 minuters back, man blir inte draftad i 2 rundan om det inte finns kvaliteer
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
sargad: MoDo är alltid före alla lag..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hassan: Jo, bör väl rimligen vara 4-5 lag i KHL före bästa SHL-lag?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
En grej jag fundera över. Inte ett lån än så länge. Medveten strategi eller frukten av att SHL lagen inte har råd med stora trupper?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Charliejfz: Tvåa, även när KHL var med? Det var ju ändå otippat
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
De har tydligen rankat Europas bästa hockeyklubbar med KHL, NLA, SHL, Liiga etc. Enligt dem kom Modo på 89e plats, Timrå 92e plats. Rögle 17e, Luleå kom 2a. Listan känns mycket subjektiv dock och vet inte hur de bedömt klubbarna.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Yes, riktigt kul med extra pengar för spelare och möjligheter till investeringar :)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hahl Bundy 2.0: Ingen aning. Men om jag får killgissa så kan jag tänka mig följande scenarion.

-Det är inte helt klart än, ingen kråka på papper
-Man vi draaaa på det lite för att kunna köra några till livesändningar
-Nubben tycker det är småmysigt att lurka in här när han knäpper fredagspilsnern och småfnissa åt våra gissningar
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Jag vet inte om det är Freddans, Nubbens eller allas förtjänst. Men det är många spelare som har haft en stark utveckling i Timrå dom senaste säsongerna! Då känner iaf jag en stor stolthet över "mitt" lag!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hassan: Vad är det som gör att man inte går ut med vilka som är klara? Det är min fundering.
Ju fler vi vet desto mer kan man spekulera i de platser som är över och om det är flera bra spelare som signat så kan man ju få ha lite mysribba ändå.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Ahpl: Fan vad skönt det var att få diskutera lite hockey igen. Knylan included.

Jag har alldeles för dålig koll på Svensson för att uttala mig. Ser Ragge och A. Carlsson som lite liknande varandra där Carlsson är den bättre. Harde och Westerlund är lik varandra, där var Harde bättre i vintras.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hassan: Min rangordning är nog
1. Ny/Westerlund
2. Ny/Westerlund
3. Hardis
4. Lill Ragge
5. Lerebäck/A.Carlsson/Svensson
6. J. Carlsson

Tycker att Westerlund är fruktansvärt underskattad här inne och var i mina ögon våran klart bästa spelare efter Dahlen och Brattis förra säsongen. PP:t var bättre med honom i, men framförallt så älskar jag hans sätt att hämta pucken och dra igång spelet, något som våra andra backar inte klarar av.

Hardegård är bra i offensiv zon men alldeles för dålig på rören för att han ska vara första back i mina ögon. Tycker lill Ragge visar höga kvaliteér stundtals men tror potentialen ska finnas att komma up på Westerlund nivå.

Carlssonarna har sina styrkor men ingen av de är något märkvärdigt utan stabila backar i egen zon. Lerebäck har en riktigt stor uppsida men behöver mogna lite och framförallt sluta ta onödiga utvisningar. Tror att han kan ta stora steg.

Per Svensson är jag inte världens största fan av. Känns mest som ett rundmärke, men samtidigt så kanske han är den general vi har saknat i försvaret sedan den Store Jens Westin eller Larssons dagar.

Får vi behålla Westerlund och en topp back på det, så tycker jag ändå att backsidan är klart godkänd, med mycket utvecklings potential. Framförallt nu när blod inte är tjockare än vatten i båset.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hassan: 3 750 000kr har vi tjänat in så länge tack vare Brattströms och Kinvalls NHL kontrakt. Sköna kulor in i jakten på SHL 💪👌
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: Ytterell ser jag gärna. Min rangordning gick helt efter kvalitet och inte att jag ville se 1 spela med 2 osv. Jag håller ändå Lerebäck före Ragge och Albin före Westerlund. Alltså skulle det vara öråd mellan dessa skulle jag välja att behålla A. Carlsson och Westerlund. Så den rangordningen baseras helt på vem jag helst ser kvar.

1. A Carlsson
2. Westerlund
3. Lerebäck
4. Ragge
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: ja den satt den!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Timrågogogo: Spännande! Alexander Ytterell, kanske allra mest känd för den här struten.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hassan: Lerebäck är en roligare back att titta på än Ragnarsson, men jag väljer nog tråkspåret där och låter Ragges erfarenhet väga över i ganska markant fördel. Han är bara ett år äldre än Lerebäck men går redan in på sin fjärde säsong på seniornivå, i egenskap av ordinarie back på tre backpar så väger det tungt när ett lagbygge ska pusslas samman. Framförallt när man ser på de båda som defensiva pjäser, det är många år kvar tills att de ska ha närmat sig någon form av peak.

I en direkt jämförelse mellan Westerlund och Albin Carlson så tänker jag att de inte riktigt konkurrerar om samma position. Carlsons främsta egenskap är att man sällan minns att han ens varit på isen, han lägger all sin kraft på riskminimering, enkelhet och stabilitet. Perfekt för ett tredje backpar, men går egentligen att användas överallt så länge man inte ställer några poängkrav på honom. Westerlund är något annat. Hade vi tappat Hardegård så hade jag köpt Westerlund som ersättare rakt av, nu har vi chansen att behålla båda och ska dessutom kanske in med Ytterell utöver det.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hahl Bundy 2.0: Håller mä! hört nå om A. Halonen? :p
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Timrågogogo: Alla rykten är bra just nu...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Dead Wing: ja han har ju en grym bössa. Både hårt och välplacerat.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: ryktet kommer från en sponsor till Timrå IK så det är inte från domustrappan 😀 men behöver ju inte vara klart för det.....intressant rykte iaf.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Timrågogogo: Ytterell skulle vara väldigt intressant. Skulle passa bra in på Freddans önskemål om rightback med bra skott som kan användas i pp.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Timrågogogo: Spännande. Har för mig det ryktats om han förut, eller så vare bara att det diskuterats om han rtdigare säsonger härinne.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
En liten fågel kvittrar att denne kan vara på ingång.
www.eliteprospects.com/player/19658/alexander-ytterell
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: Då är vi egentligen mer överens. Det är bara hierarkin mellan backarna som jag inte håller med om. Själv sätter jag Lerebäck före Ragnarsson och A Carlsson före Fille filur.

Sedan vill man ju gärna att Harde ska stå som 2a för det betyder ju att Anton Strålman får plats. Eller nåt...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hassan: Jag tror faktiskt inte att det är så vansinnigt optimistiskt, däremot lär det stanna vid åtta backar om Nubben håller det han tidigare sagt. Sen kan det säkert fyllas på längs vägen, eller bytas ut på någon position. Stämmer det som sägs att Lander lämnar och Westerlund och Albin Carlson blir kvar så har vi isåfall sju backar med Per Svensson inräknad. Den sista backplatsen bör då vigas till ett nyförvärv, vilket är den logiska följden av Nubbens prat om "2-3 nyförvärv" bland backarna. Det bör med andra ord stanna vid två nya på backsidan totalt, och ska Nubben kunna vidimera vår satsning bör då detta vara ett meriterat nyförvärv som i hög grad ska mönstra in bland de två första backparen. Min sammantagna bild av det hela skulle isåfall innebära ungefär denna rangordning:

1. Hardegård/NY
2. NY/Hardegård
3. Westerlund
4. Svensson
5. Albin Carlson
6. Ragnarsson
7. Lerebäck
8. Jonathan Carlsson

Frågan är ju bara vad i jesu namn som går att hitta på den där sista nyförvärvspositionen. Det tisslas och tasslas om att man är på jakt efter en "toppback", därav placeringen på plats ett eller två. Men ska jag hålla mina egna allt mer skenande förväntningar stången så hänfaller jag gärna till att tänka att det mer kan handla om en back som hör hemma i Svenssons skikt i rankingen. Vi får se, tråkigt att spekulera är det då sannerligen inte.

I stunder av ren skörlevnad så är det dock kul att sväva iväg lite och ge sig ut på oombedd backjakt. Backar och centrar känns som det svåraste att hitta, stämmer de centerrykten som florerar så har vi det minst sagt gott ställt på den fronten. Då återstår med andra ord en back och med tanke på att det ramlade in 400k från ingenstans alldeles nyss så tänker jag mig att de pengarna borde gå att vifta med om man vill hitta någon som på pappret kan uppfattas en aning överkvalificerad. Jesse Graham klev in i KalPa i november och kom sedan att spela mest av samtliga spelare i laget. Den naturliga ordningen numera är ju att många går från HA till Liiga och sedan SHL om allt går bra, men samtidigt vill jag tänka att Graham kanske inte riktigt hunnit göra sig högintressant för SHL-lagen på bara 40 matcher. Han snittade en halv pinne per match vilket är bra men inga brutala siffror, däremot har han finfin underliggande statistik. Kan vara ett sånt där namn som typ Oskarshamn kan nappa på, men med tanke på de där extrastålarna vi har nu så bör det inte vara helt utom räckhåll att kunna locka med såväl stålar som "chans att vinna" vilket är precis sånt nordamerikaner brukar gilla.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Otto1: Jo, visst är det optimistiskt. Var väl mer jag som försökte rangordna de backar vi har om inte som Knylan skrev, Lerebäck platsar på sex backar.

Förutom Svensson så finns det vad jag vet inget nyförvärv på domustrappan. Westerlund och A Carlsson kanske men fortfarande luckor kvar då.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hassan: Känns som att det där är väldigt optimistiskt tänkt. Flytta upp Ragge och Lere 2 snäpp så tror jag det blir lite mer verklighetstroget!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: Kanske. Men då känns det ändå som ett lyxproblem för mig. Av de fyra vi har på pappret nu så har jag Lerebäck som tvåa i hierarkin. Fast den skulle ju i så fall kunna vara:

1. Tba
2. Harde
3. Tba
4. Tba
5. Tba
6. Tba
7. Lerebäck
8. Ragge jr
9. J Carlsson

Då har vi verkligen lyxproblem
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hassan: Det tror jag också, eller jag hoppas det. Men jag tänker samtidigt att det är mest fair att se honom som sjunde/åttonde i dagsläget, det brukar ta några år att mejsla fram den där backtypen. Han jämförs ofta med Didrik Strömberg och Didde började få ordning på grejerna först när han var 23-24 bast, Lerebäck är dock säkrare nu än vad Didde var i samma ålder som jag minns det. Lerebäck har fler verktyg, dessutom. Jämförelsen mellan de två kan lika gärna visa sig bli inaktuell om något/några år.

Sen har vi den uttalade målbilden för säsongen också, jag tänker det skulle skava lite att snacka om att vinna ligan och samtidigt mönstra en backsida där Lerebäck anses kvalificera sig för topp sex redan från start.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: Lerebäck tror jag har en plats bland tre backar i sig redan denna säsong. Visst, lite ojämn ifjol men på det stora hela en bra första seniorsäsong. Beroende på vad som kommer in såklart men ser man på det vi hade ifjol och vad vi har hittills så ser jag nog Lerebäck som en av sex.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Woody: Jo känner samma, skitasamma om det stämmer.
Bara gött att få drömma lite såhär i tunga coronatider. Haha om man skulle slå ihop alla domustrappsrykten genom åren. 😂

Så gustav fram med namnet nu. Skit i belackarna. Låt oss drömma stort. (So what om det inte stämmer)😊
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Så fattade jag det också. Men herrgud, vad spelar det för roll om det inte skulle stämma. Det är ju en massa saker som kan ändras på vägen. Låt oss drömma lite.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Woody: Vet inte om jag fatta rätt, men förstod det som att Gustav kunde röja namnet men pga att det blev fel med Blomstrand så ville han inte få skit ifall det inte stämmer igen? Sen så var ju visserligen Nubben intresserad av Blomstrand så nått var han ju ändå på spåren.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: Men jag fattade det som att han hade något kanonnamn som han inte ficka yppa här inne....
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Prisa Gud snart kom skattåtebärga!!
Nä ä näst möt mä spelnyfövärv?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
"Stoffe" verkar vara en riktigt bra kille
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Woody: Det senaste är väl, precis som gustav9 hintade om igår, att Lander testar vingarna någon annanstans. Överraskande, men ett måste om vi ska kunna snäppa upp nivån på backsidan. Hade vi sajnat Lander också så hade vi haft tre backar man inte gärna ser på tre backpar såhär redan inför säsongen i han, Lerebäck och J Carlsson. Stämmer gustav9:s info om att Westerlund och Albin Carlson blir kvar så är det med andra ord bara ett nyförvärv som ska in utöver Per Svensson. Frågan är vad Nubben kan hitta, men jag gissar att man kan ha rätt så stora förväntningar på den där sista backplatsen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Äsch! Annars hade det väl varit dags att flytta in i nykåken!
Låst ämne

« · 2065636 · »