1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581465 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2020-2021

« · 2125292 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2020-2021
Nisse1: visst ska nybacken spela idag ? hyfsad storlek också 185/85
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
stoff: Bra med korttids kontrakt, tror att han har alla möjligheter att slå sig in på 4-backar. Säkert billig också. Men sen vill vi ha en riktig spets back.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
erathoo: Men är han verkligen sämre än hästens sämsta back?

Känns ju mer som en pengafråga.

Kan inte annat än hålla med om att det är "pretty fly, for a white guy".
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JanneH: hästen har väl full backuppsättning numera vad jag förstod, därav avslutat inhopp där...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Silly: lindelöf är bra mkt bättre än ragnarsson och lerebäck
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan:
Jag tror att han kommer passa in bra i erat spelsystem.
Det kommer nog bli bra!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Ge Alessandro rabbuslingen chansen!!!!!
Själv ha en att bra hä i värmen.
Ikväll vinn vi !!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: Som sagt, "bättre" back kan vi nog knappt få i en tryoutlösning i dagens läge. Win win för båda parter. Visar han framfötterna är nog inte Nubben och CO sena att förlänga. Annars så får han söka sig vidare. Frågan är väl vem han skall peta i längden? Ragnarsson/Carlsson möjligtvis? Tänker om Aabo ansluter och sen när Hardegård kommer tillbaks..

För en back till söker väl Nubben va?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: Bortse från den här hösten och förra säsongen...

Men man kan ju alltid hoppas.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JanneH: Han klev in och täckte upp för skador även hos Hästarna. Sen är väl frågan varför han inte blev kvar? Ville inte han, ville inte Hästen? Var det aldrig ens på tapeten att förlänga från någon av parterna? Ingen aning.

Som sagt: bortser man från den här hösten så är det en spelare som var en ledande back i Västerås säsongen 18/19, i ett VIK som gick som en raket det året från att ha gått upp våren innan. Sköt näst flest skott i hela laget då, trots att han inte spelade mer än strax under 17 minuter i snitt per match. Snacket verkar ju vara att han inte är en raket på rören direkt, sen är ju ytterligare en fråga vad det innebär exakt? Hardegård är ju inte heller någon Erik Karlsson i det hänseendet, om man säger så.

Sen är det, som alltid numera, svårt att riktigt veta vilka växlar man ska dra av att någon blir petad i Brynäs. De verkar syssla med någon helt egen idé kring hur effektiv hockey ska spelas, som dessutom är den totala motsatsen till vad vi sysslat med på senare år. Kanske passar Lindelöf in bättre i vår variant, det får vi se. Jag är nyfiken!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Olle: Nej kolla på övriga i Brynäs med deras meriter och vad de presterar just nu. stabiliteten finns helt enkelt inte i Brynäs just nu att en orutinerad back som Lindelöf skulle få "växa in i det". Att han inte fick vara kvar i Hästen kan mycket väl vara det ekonomiska. Har för mig de har de ganska knapert ställt.

De här 2 veckorna får visa vad han går för. Han verkar ju själv väldigt sugen på att spela sig till ett kontrakt över hela säsongen, upp till han själv helt enkelt. Så långe vi slipper en ny "Ragnarsson" så är jag glad..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Olle: Sen är känslan jag har, att det är många spelare som har kommit till Brynäs dom sista åren och inte lyckats. Ingen riktig harmoni i klubben? Och två veckor är han absolut värd, plus att det är tätt med matcher nu!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Spock: han har ju ändå rätt stabila siffror på allsvensk nivå, att han inte lyckats i SHL med Brynäs drar jag inte så stora växlar av. Skulle säga att nivån på vad som krävs av en stabil back skiljer sig ganska mycket mellan ligorna.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tom Topp:
Min reaktion var, Nä men nej! Inte Lindelöf, så sågad i brynäsboken.

Sedan läste jag "I första hand handlar det om ett korttidskontrakt." Phew!

Då är det mer acceptabelt, men nu kanske han agerar insideragent/spion inför nästa lånevarv som kommer gå till? Västerås kanske?
;-)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: Va faan ska vi med Vita Hästens rejects till??? Hoppas killen motbevisar mig men detta får nog stanna vid ett 2 veckors...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Vi har ju lyckats utveckla spelare förut, ska bli spännande att se!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: Det är ju alltid bra med lite kreativitet på backsidan och där kan Alexander bidra och förstås i PP.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Olle: Hade vi värvat Lindelöf redan inför den här säsongen så hade det garanterat snackats om "nytändning" och att han hamnat på sniskan i Brynäs. Istället har han fått en jävligt hoppig säsong och jag gissar att han själv gått och väntat på ett alternativ som ska kännas bra sett till var han är i sin karriär.

Men men! Alltid kul med nyförvärv. Intressant att han omskolades till back under hans sista juniorår också.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
DonCherry: Håller med. Känns som en okej fix för stunden. Hoppas på något sexigare framledes dock!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
jå1: Misstänkte en sådan lösning, känns vettigt och jag är helt okej med det.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
DonCherry: Kontrakt på 2 veckor, håller han inte måttet så lär han inte bli kvar!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
DonCherry: Jadå, tänker inte att det här är backförvärvet som Nubben gått och väntat på sedan tidigare utan en liten quickfix iom våra skador
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: Typ så. Hur svårt kan det va att vara sportchef egentligen. 🤓
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
mikenomad: Ja känns inte omöjligt alls, vem vet Thord J får nöta griller med honom så kanske det blir bra tillslut, vi får hålla tummarna mike.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
mikenomad: försiktigt positiv till denna värvning. Vi hade inte kunnat fylla luckan med mer meriterade spelare från det egna ledet. Hoppas han var billig.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
DonCherry: Spelar han redan ikväll tro?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: Njae vetefan om jag blir så exalterad av detta rykte.

Helt okej förra säsongen men har väl egentligen inget i sin repertoar som jag eftersöker i Timrå.

Framförallt ganska svag i försvarsspelet, halvrisig i avvägningarna, seg.

Tror nog vi kan unna oss en back med lite fler kvalitéer än vad Aabo erbjuder om vi ska förstärka, helt okej om man bara ska bredda.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
BobbyG: Ja han ska få visa sig iaf, svårt för spelare som inte kan åka gricker dock, men som sagt han ska ges chansen först, hoppas bror hans står för lön hehe.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
DonCherry: Han hade en väldigt fin säsong i Västerås för två år sen och kommer in i ett välfungerande lag nu. Tror han kommer vara bra för er, bra förutsättningar för det iallafall.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
BobbyG: Ska in en till back tack gode gud för de, lol värvning delux detta.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Haha, ja. Helst vill man ju ha en högerfattad back med gudomlig skridskoåkning, femstjärnig offensiv/defensiv och med kaptensegenskaper. Dessutom ska han vara okontrakterad och inte kräva för mycket i lön. Mycket svårare är det egentligen inte.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Det blev fotbollsspelarens brorsa för er.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: Ett "Fel" med Aabo bara.. Man önskar ju en Högerfattad spetsback. 😋
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: Ser att Malmoe pausar sin verksamhet nu pga Corona
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Spock: Ingen aning, och han är fortfarande Malmös spelare. Redhawks har ju gått dåligt nu under hösten och Jensen Aabo har varit deras förstaback (spelade överlägset mest ifjol och i början av hösten). Sen har han varit helt petad veckorna före jul och nu efter nyår.

Fagervall är väl inte nöjd, uppenbarligen, sen exakt vad det beror på är ju frågan. Verkar väl vara lite strul i den där klubben.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Spock: Bra fråga! Ska man EP-porra så hade han ju ett bra säsong 19/20 medan 20/21 ser trögare ut poängmässigt
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: Varför vill hans nuvarande lag inte längre ha honom?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Madhawk "lanserar" ett eventuellt backnamn för oss i senaste podden, och menar på att han fått lite indikationer om att en kontakt mellan parterna redan tagits.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Spock: Det är ett problem för HA att vissa lag blir s.k. slasklag för överblivna spelare från andra ligor. På sikt dör intresset!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
mikenomad: Det är också ett problem för svensk hockey att HockeyAllsvenskans kanske näst bästa lag har en (snart två?) lineup där ingen kan svenska.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JoseGonzales: Värva namnkunnigt är inte så svårt, ert problem är att ni saknar kemi och det är svårt att värva in under säsongens gång
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik:

Helvete vad fel man har!

"
Spock · 2021-01-05 14:50
nectis: Intressant men mer av en assistback.
Han lär dessutom vara för skicklig för att vilja spela i HockeyAllsvenskan.

www.elitepros...emu-eronen
"

Umeå Moneybags köper helt klart precis vad de vill! Nu blir det svårt för oss.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Hahl Bundy 2.0: Om jag inte räknar fel så har ni 6st i er trupp som spelat juniorhockey i Timrå och vi har 5st i löven..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Jag hoppas från djupet av mitt hjärta att vi går upp o Inte Björklöven!
Säger som Emils Pappa: "Köpe å köpe..."
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
RunarUp: När Kenttä beskriver honom så låter det som en Cooper typ. Bra åt båda hållen med bra skridskoåkning och första pass. Jag har inte sett honom (vad jag vet) men hans meriter är på tok för bra för allsvenskan egentligen, endast Covid som gör det möjligt.

Nubben kommer fixa något bra han också, han är lurig!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JoseGonzales: Det kan vara ett klipp för er.
Jag gillar spelartypen, bra på skridskorna och mer än godkänt spelsinne. Levererar pucken snabbt och blir sällan fastlåst.
Inte så stor och fysisk men funktionell i defensiven ändå.
Hade mer än gärna sett honom i Timrå.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JoseGonzales: ingen koll på Eronen men meritmässigt känns det som ni gjort en stabil värvning. Självklart hoppas jag ju Nubben har ännu sexigare namn på gång till Timrå men lätt att det blir fel också, speciellt om man ska Youtube värva nån transing
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Ja jag vet!🤷‍♂️
Jag fick svaret utav Nubben ” Tack för tipset ”!
Han skulle kolla upp att å inge hände!🤷‍♂️
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Marknaden är skum, tidigare år hade aldrig en som Eronen gått till Löven nu utan vänt till Schweiz eller liknande.. kan bli intressanta spelare som kommer in framöver!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Spelare finns det uppenbarligen på marknaden. Hoppas Torines, Nubben och CO förstår att vi är med igen för en BackaNubben#2 om så behövs!
Låst ämne

« · 2125292 · »