RasmusVS: fan nu måste vi börja pumpa värvningsrykten innan fönstret stänger!!! Hörde jag Conny och Ledin? Ledin är ju tydligen nykterist men Conny får väl "offra sig" på Ledins andel
Knylan: Per Svensson med familj ska bo där nu. Han har varit villig att låna/hyra ut sitt hus tidigare, då jag vet att Alex Lavoie och hans tjej bodde där året vi gick upp.
Nisse på Mon or: Det kan det sannerligen, men det känns lite som något Nielsen själv måste få för sig. Det får nog nästan bli han som ringer Nubben och inte tvärtom. Vill, och orkar, Nielsen göra någon säsong till i Sverige så är det väl bara vi och Malmö som är aktuella gissar jag. Frun är mycket riktigt från Sundsvall/Timrå och de har dessutom hus i stan (som Per Svensson med familj bor i just nu tror jag?).
Olli Hahl: Skulle tro att den som inte fått en lägenhet än bor på hotell eller hos någon av spelarna. JT Brown är väldigt bra kompis med Crandall sedan länge och känner även Palmquist men inte som vän.
Knylan: Frans Nielsen, 36, med ett år i SHL med Timrå, kan det va nåt inför kommande säsong? Har han gjort sitt, eller kan han få en nystart här? Sitter på ett kontrakt till 21/22, och kostar skjortan($5.25 miljoner per år) mot vad Detroit får utav honom. Kan tänkas bli utköpt, Detroit vill nog bli av med honom. Behöver nog inte bli speciellt dyr. Han tränade ju med Timrå tidigare på säsongen. Tror hans fru är från krokarna här ..
Ska man tillåta sig att önska helt fritt här nu, men att samtidigt försöka hålla det på en rimlig nivå så dyker en sån som Jesper Kokkonen upp när man skummar SHL-trupperna. Värvades till HV från BIK inför säsongen och jag gissar att HV åtminstone hoppades att det skulle bli några pytsar från Kokkonens klubba. Han har därefter roterat på ganska bra i kedjorna och fick spela i topplinorna under hösten, men verkar allt mer matchas i fjärdelinan och någon större poängutdelning har det inte heller blivit. Trenden är att hans istid blir allt mer begränsad (snittar 12 min per match, men närmare 10 min per match från nyår och framåt), och nu värvade HV forwarden Miska Siikonen så sent som imorse. Att de ska nöja sig där känns inte så troligt med tanke på vilket extremt prekärt läge HV befinner sig i, och ju mer som plockas in desto snålare bör Kokkonens istid bli. Verkar ha haft en intressant karriär också, vill man så går det definitivt att se tecken på 'god karaktär'.
{9348}: ok, har tydligen missförstått det hela. Men frågan kvarstår om datumet 5/2. Kan någon/några spelare presenteras då? Sen torde väl #backa nubben delfinansiera ev. nyförvärv. Det ksn ju knappast vara avhängigt av #backa Nubben pengar?
Nisse på Mon or: Torines har väl innan Nubbenkampanjen gått ut med att sätta mål om 50 000 sålda stödbiljetter för att gå ur denna säsong med bra ekonomisk balans?
Jag tror att 2 spelare är klara, en back och en forward, sen ett tag tillbaka. Finansiering finns, men TIK vill ha supportrarna med på tåget. Den 5/2 presenteras den 1a, och den 15/2 presenteras den 2a. Varför annars #backa Nubben 1 och 2?
Jåkkinen: Borde ju vara så om man tolkat det rätt. 🤔 Att det skall avvaras pengar till Nubben kan man väl inte misstolkat hoppas jag i allafall. Som Nisse på mon säger så har jag också funderat på just datumet 5/2.
Nisse på Mon or: Vet inte om jag är ute och cyklar, men har förstått det som att man sätter 15 000 som ett delmål till 50 000 sålda stödbiljetter som är vad man vill ha in totalt för denna säsomg med vad den innebär. Kan tänka mig att detta varit en strategi att försöka öka på försäljningen av stödbiljetter en aning för att nå målet på 50 000.
OlliJanne: Verkligen! Samtidigt talar nog Gallós ordentliga skjuts i sin produktion för att han kanske t.o.m kan hitta ett jobb på en ännu högre nivå än SHL. När han har den där spelstilen dessutom. Tidigare var han kanske mer av en grinder, nu verkar något ha hänt. Kan hända att ryssarna fått upp ögonen, tänker jag.
Ett SHL-jobb lär båda kunna landa (om de vill) tills nästa år oavsett om de väljer att bryta med Kookoo redan nu, och det är väl just det som vore lite oväntat, att de skulle göra det. Om det då inte finns ekonomiska orsaker som ställer till det, och det kanske det gör? Jag minns inte vad som stod i de där artiklarna angående lönesänkningarna.
Knylan: Man skulle ju kunna tänka sig att om Nubben vill värva Galló eller EK så kanske han kan locka med eventuella SHL kontrakt till nästa säsong? Dvs en sådan värvning skulle ju kunna ha ett mer långsiktigt tänk än bara säsongen ut.
Andersson: Knappast, Galló vore en drömspelare i det här läget. Men jag vet inte riktigt varför någon av dem skulle få för sig att klippa kontraktet när Kookoo dessutom är ett topplag? Låter lite "off brand", med tanke på deras personligheter. Men vi får se! Allt kan nog fan hända ett år som detta.
Knylan: Är inte spelare fria att gå i och med att lönerna sänkts? Kanske inte att Lagen kan kräva övergångssummor i detta läge? Men som sagt blir det ett dilemma i sig att möblera laget om E.K ansluter. Man vill ju inte peta allt för myckey när det ändå går så bra. Gnuggarna Boyce, Lindholm och Gretzky#13 vill man ju inte kasta bort då dom är lika viktiga som våra producerande spelare.
Kan inte se annat än att Olofsson blir petad helt faktiskt om E.K skulle ansluta då resterande spelare står för saker som blir viktiga i ett slutespel.
OlliJanne: Nu vet jag inte ett jota kring substansen i Erik Karlsson-ryktet, men jag kan förstå att ett frö har såtts baserat på hans skrala poängutdelning i år. Han får även ganska begränsat med speltid (13,5 min per match), men han har faktiskt legat på de minutrarna under hela sin Kookoo-tid. I övrigt står han iaf listad som center i andrakedjan (med Galló på ena vingen) under de senaste matcherna. Kookoo har dessutom rejält häng på toppen, så på pappret låter det hela lite osannolikt. Om de nu inte vill spetsa till laget inför slutdelen av säsongen och är villiga att offra EK19 av den anledningen.
Hur som helst är ju även han mer av en utpräglad center, och frågan är hur många sådana vi egentligen ska fylla på med? Skulle älska om han plockades in, men samtidigt är frågan om vi ska lägga stålar på en spelartyp vi redan har ett överflöd av? Framförallt om han måste lösas ut från kontraktet med Kookoo.
Märkligt ändå, vissa år har vi tvingats skola om renodlade ytterforwards till centrar (minns centerprojektet Jonte Hedström) och i år är det helt tvärtom. Vi har centrar på ytterforwardspositioner som hade gått in som förstacentrar i flertalet HA-lag. Det är alldeles uppenbart ett framgångsrecept, men det borde vara betydligt enklare att hitta rena ytterforwards i det här läget kan jag tycka.
Olli Nomadinen : Jadu kommer E.K så knäböjer jag Nubben. 🙏 "Säkrare" breddforward går nog inte få faktiskt. Känner ju halva laget sen innan med. Plus kan Freddans ledarskap och spelsystem. Kommer peta ner Olofsson i hiarkin. Fårgan är väl dock vem man skall peta helt då jag ser E.K som center främst. Blir väl ett delikat dilemma kanske i så fall..
{9348}: Tror inte det skämtas om EK men han har varit på tapeten i spekulationer till och från sen han drog i stort sett. Det känns väl lite för bra för att vara sant om han är vår "breddforward". Men OM.....jeeez Nubben, I salute you!
Blake Slåhan: Mycket man vill ha. Vart tror du pengarna ska komma ifrån? Är det rimligt att förvänta sig ett bättre lag än ifjol? När spelare som Hållander och Kapanen spelade på väldigt rabatterade löner.