luffaren: klubbkänsla är överdrivet idag då pengarna styr. Full förståelse att Wedin vill spela på högsta nivå och tjäna en slant. Han spelar möjligtvis i Timrå igen då han är på HA nivå igen. Om sisådär 7-8 år.
Costanza: norrlänningan har alltid blivit våldtagna av sörlänningan.! Malmen, vattenkraften,,skogen! Ja till och med fruntimmra har dom stulit ifrån oss. Hur många gubbsluskar går det på varje stors? 7-8 stytscha?😛
Costanza: Ja jag har min önskan om 20 lag. 10 i nord och 10 i syd, 8 första i varje del till slutspel ala NHL. Lag 9 spelat klart och 10orna gör upp om en kvalplats och en direktnedflyttning.
Intressant vad en anonym sportchef säger om läget i HA och ekonomin där. Finns lag som trissar upp lönerna. Nähä?
"AIK bara kör, Modo är ute efter revansch och de sätter sina priser. Det sprider sig runtom i ligan, en spelare tycker kanske att den är lika bra (som de spelare som gått till exempelvis AIK och Modo) och därför ska få samma lön som de spelarna, säger sportchefen."
Rätt imponerande att vi enligt andra betalar 50%-60% mer för spelarna och ändå var påväg mot 10m i vinst för året när säsongen avbröts. Nu blir det bara en liten vinst istället.
Vad vi än gör ekonomiskt så borde ju andra följa efter då det verkar vara vägvinnande.
Räknar med riktigt bra resultat för Timrå, eftersom ni knappt behöver betala för spelarna borde ju vinsten vara ett par miljoner trots avbruten säsong. Ni hade ju dessutom 6m extra i fallskärm att röra er med.
Gorkyman: Haha, syd och nord fick mig att tänka på Robinson. Då kan vi ha ö-råd varje månad där dom 10 lagen samlas antingen i nord eller syd. Då får man se om lagen vill skicka ut dom starka och bra lagen eller om dom vill skicka ut dom svaga lagen. Modo ligger sist(såklart) i nord men dom andra lagen väljer att rösta ut Luleå som ligger etta för dom tar för mycket plats och sprider dålig energi.
Obs! Inget hån mot din idé gorky. Tror den hade gynnat svensk hockey väldigt mycket.
Går på era uppgifter samt lövenfansens. Tydligen dubblade ju ohlsson lönen hos oss och anledningen att han lämnade var ju lönen och inget annat. Enligt lövenfansen gav vi 60% mer för svenningsson.
Går ni på fakta kring Ohlssons övergång eller hittar ni bara på siffror?
Rytter: det finns ju supportrar här som verkar ha en del källor inom föreningen, som kommit mer värvningar innan det nått pressen etc. Dom kan ju ha hört siffror från sina källor, sedan kan ju dom sagt fel eller man kan ha hört fel, men jag skulle inte säga att siffrorna som nämnts är otänkbara.
Rytter: Vadå? Har inte Modo högst lönebudget i HA då?
Angående Ohlsson vet jag att han blev erbjuden en betydligt högre lön hos er än vad han hade hos oss FÖREGÅENDE säsong. Det betyder inte att han kanske hade begärt något liknande av Timrå om det blivit aktuellt.
Men att han har en mycket högre lön hos er nu än vad han hade hos oss förra säsongen vet jag. Sen vad det har för betydelse vet jag inte då Sebbe gjorde en bra säsong ifjol och såklart har han chans att få en betydligt högre lön. Oavsett vilken klubb han valt att spela för.
Rytter: ni hade gjort 10 millar i vinst, och om inte Hellkvist och alla spelare dragit hade ni haft kvar dom också. Surt!
Diskussionen handlar väl om den h ä r sillyn, och vilka summor ni erbjuder för att få ihop något nytt ur spillrorna. Er sits är väl lite sisådär, utan tränare och ett helt nytt bygge. Akta er så att det inte blir ett nytt 2007-and-after: kanonsäsong, rekordvinst, sen mångmiljonförluster flera år i rad.
Rytter: Jag har inte hittat på några siffror om någonting. Sedan är det ju ganska gulligt att du använder oss timråsupportrar som källa till världsalltets kunskap!
”Kan det verkligen vara sant?” ”Ja, för en kille som hejar på Timrå har sagt det.” ”Ahh.... sorry.”
Oraklet i Delfi, släng dig i väggen. Vi har oraklet på västra stå.
Jag bör ju använda er som källa då ni hävdar att modo pröjsar 130k i månaden för Ohlsson. Enligt er här var vi ju på väg i kk och göra en aik när vi värvade bartosak, iikka och Belov och ifall vi missat shl.
Känns bra att veta att vi kunnat göra 10m i vinst trots dessa om säsongen fortlöpt som vanligt. Nu får vi nöja oss med ett litet plus och över 7m i eget kapital.
Vart pekar Timrås bokslut? Borde väl bli ca 3-4m plus eller?
Rytter: Jag har absolut ingen aning om vart Timrås bokslut hamnar. Trots att jag nu uppenbarligen vet hur mycket Ohlson tjänar (aldrig haft en susning) samt hur det står till med Modos ekonomi (aldrig haft en susning). Jag har alltså ingen aning om hur det står till med något av detta, har aldrig haft heller, har heller aldrig sagt att jag haft det. Jag bryr mig helt enkelt inte om ekonomi.
Jag vet således heller inte vad Timrås bokslut hamnar på. Jag har ingen som helst jävla aning faktiskt.
Jag gillar hockey. Inte ekonomi. Jag kollar hockeytabeller och eliteprospects, ser highlights och läser diverse tidningsartiklar. Börssidorna hoppar jag helt enkelt över och på den tiden A-ekonomi gick på aktuellt passade jag på att gå på muggen, det hann man innan sporten började.
Nubben hintade ju om att det skulle kunna presentaras flera nyförvärv till veckan. Nu är man lagomt spänd att se vad han har på g den gamla lurifaxen. 😊
timraikupdates: Spännande! Då är frågan vilka han har i gömman. Lodin , Johansson, Steen och Söderström är väl de enda spelarna som florerat i media? Nubbiz sa ju, om än med glimten i ögat att han kör 4 nyförvärv nästa gång. Det återstår ju då 2 spelare som han lyckats hålla hemligt den gamle räven.
Sputnik: Ja, Lodin var klar som jag förstod det. Men på målvaktssidan har vi/jag inte någon riktigt information på hur det kommer bli. Men sedan så nämndes det att Liljewall har en dialog med Timrå men enligt en vän i föreningen så stämmer det tyvärr inte. (Vågar dock inte bekräfta själv att han inte går till Timrå.)
Puckat: var ju inte spikat från Nubben där. Sa väl mer att det kanske blir till veckan. Nu är det väl bekräftat i så fall. Man börjar ju bli lagomt förväntasfull hur som haver. 😊
Jensen_12: Känns verkligen spännande, var ett tag sedan Timrå värvade spets från ettan och det vore ju kul om det blir något av det här, kan säkert göra 20 poäng i sin första säsong i allsvenskan.
Jensen_12: Ja ser intressant ut. Men beror lite på hur övriga laget ser ut på förhand. Ingen som stärker uttalandet från nån skribent för ett par dar sen om att vi kommer ha starkaste laget i HA på bra många år..🧐
Kollade upp lite info om P.Mäkitalo. Medioker på grickerna men ett målsinne av rang, går rakt på kassen. Mest mål genom TIDERNA i U16-landslaget bland annat, slog ett 26 år gammalt rekord. Stor talang i ung ålder men har aldrig riktigt tagit nästa kliv. Kanske priset drog iväg med Valkvæ-Olsen så man körde på en billigare lösning? Low risk, high reward
Jensen_12: Jo så äre ju, men beskrivningen av han passar väl inte riktigt in på en skridskostark 3:e eller 4:e kedja heller. Känns på förhand som han behöver en roll i en toppkedja för att få ut sitt spel. Men visst hade en Emil Pettersson eller Lander centrat mellan han så had han nog kunnat spotta in en del. 😎
Jag såg första avsnittet av svts hockeydokumentär igår. Bra mycket Timrå! Ihop med Värmland och Stockholm var det där hockeyn fick tidigt fäste och genererade talanger.
Puckat: Han kan väl inte vara aktuell? Han spelade med Kaijser och Jansson i Borlänge för två säsonger sedan. Han gjorde lika många poäng som Kaijser. Jansson gjorde betydligt fler poäng på färre antal matcher. Nja....
Puckat: Nja tveksamt dessutom tröja 74 Gerhard publikfavoriten nä man gick upp ensamm om det nummret i Timrås historia. Men samtidligt kul och se 74 igen i Timrå hoppas det inte ä pajas varning på den som ta över den har tröja Gerhard 74 . Har tröjan av han hemma 👋👋👍👍👌👌
Rip Kirby: Vet att endel hatar Karlstad och Färjestadsupporters här så jag skriver inte så ofta
Men idag hör jag undantag. Tänkte först berömma Timrå och Tommy för att fått ihop laget så bra och prestationen igår är det starkaste jag ... | Läs mer