1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602124 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 2020-2021

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Det var verkligen det. Båda lagen tog ut varann fysiskt, talangmässigt, coachning, målvakter, publik, slagsmål och 20-minutare. Den dag SHL fattar att vi måste få vara med igen tillsammans med Löven och Skellefteå och Luleå. Tyvärr har hockeyn blivit kidnappad av kotlettfrillor från Mälardalen. Se, nu kommer AIK med nyrysk frityrolja i håret och ska vara kass och korrupt som vanligt...

mrpm: Det är klart att det finns de som har mer finess på gliringarna än andra. Däremot verkar det ju skapa intresse även hos de som tycker det är barnsligt och fjantigt. Intresse är bra. Intresse fyller ladorna.

Om jag gnuggar fram en ande ur en lampa och får välja fyra matcher nästa grundserie som Timrå kommer att vinna så gissa vilka fyra jag väljer...

Hassan: Verkar vara rätt vass på tekningar den där Reinhardt, i vart fall på junior och NCAA nivå

hockeyärnice: Är det kung Pärssinen som assar på 3e målet?

sargad: Pyörälä

dr-nix: Tack, visst, kung som köng !
Hade Timo tröjan Lill-cChalle ärvde?

Hassan: Sålänge det är de 4 FÖRSTA matcherna tar jag det alla dar i veckan.. ;)

sargad: Pärssinen hade väll 27?

Costanza: det var ju i ärlighetens mening på Pupphåret att ni vann den finalserien.
Timrå var det bättre laget då. Hade vi haft liite mer flyt och ni mindre tur så hade vi nog tagit Gulle det året. Dä ä sant dä..

Tikkare: 2007 var väl modoponkarna knappt födda men det är tur det finns youtube så de vet hur det såg ut när svartvadet avgjorde.

josha840: Ja Pä'rssinen han hade 27, om det var någon efter Sonnenberg som hade 22 tills Berglund tog den kommer jag inte ihåg.

Kollade lite, Röymark den jäveln hade 22 efter sonnenberg, såklart!

KulltorpsOlli: Går från hockey till Kingen. Intressant att han inte gillade The Shining... Coppola gjorde en egen tolkning. Rob Reiner, John Carpenter och Frank Darabonts filmer var tydligen mer i linje med Stephens syn. Blev ju bra filmer som Stand by Me, Shawshank Redemption och Green Mile.

Nucky: I grundserien skrev jag.... läs igen. Den här gången MED glasögonen på.

Här är Timrås försäsongsmatcher 2020
14 augusti: Leksands IF-Timrå IK (Bollnäs Ishall).

18 augusti: Timrå IK-Brynäs IK (NHK Arena).

21 augusti: Hudiksvalls HC-Timrå IK (Glysishallen).

25-29 augusti: SCA-cupen med Timrå IK, Mora IK, Modo Hockey och Björklöven.

3 september: Björklöven-Timrå IK (A3 Arena).

Källa st.nu

Haha Brynäs IK sicket ängagäng!

Tikkare: Men det var ju bara en kvartsfinalserie, ingen final,, ni var ju snäppet bättre i den. Men vem vet om ni hade kunnat växla upp? Lite som Finland på 70talet i VM, vår viktigaste match är att slå Sverige, sen är vi klara...

{Synct o Josha840}: Tack för att ni lägger pusselbitarna rätt när en annan yrar ;-)

11,4 miljoner per säsong för Lander. Jag tror att vi får lägga in en andraväxel i #backanubben om vi ska få Lander att vända hem av enbart ekonomiska orsaker en vacker dag.

Sputnik: Ja, oerhört minnesvärt, inte helt rättvist, men när är idrott rättvis alltid. Lill-Horavas avgörande med nån klackspark är ju helt sjukt. Timråiter kan dock glädja sej med att att 'cluben' inte vann. ett lag vars supportrar kallas sej Cluben ska aldrig vinna nånting

{9037}: Om vi ändå ska ära Modos gamle kapten så kan vi lika härna ta den bästa inspelningen vars inspelningsår dessutom sammanfaller med Svartvadets storhetstid.

Knylan: Se där både Anton o Pääjärvi i Jaroslav. Det hade jag inte koll på.
~20 mille lön så får vi bägge två.

sargad: När Lander blev MVP en match kom det ner en storsponsor och skakade hand med honom. Då knäppte han lös sin Rolex och drog över den på Antons handled.

Kanske något Nubben ska testa när han förhandlar kontrakt?

Puckat:Kände på mig det. Har sagt det tidigare. 🙂

Puckat: Känns som det alltid varit svårt att hitta centrar för Timrå. Nu kanske vi landar på Lundin, Blomqvist, Liljewall, Boyce. Får väl anses som OK?

{3405}: Lundin, Madsen, Liljewall och Blomqvist skulle jag säga. Där har vi en ritkigt fin centeruppsättning. Vill inte ha Boyce som center, tycker han passar bättre på en vinge, i en fjärdekedja.

{8179}: Det har du rätt i såklart.

{8179}: Fin uppsättning, men lite väl mycket grånande skägg. Madsen och Blomquist 33, Liljewall 30. Gamm-gubbar i 4:e brukar inte vara ett lysande koncept.

Med det sagt tror jag inte att Blomquist är en dålig värvning. Jag gillar honom. Men står det mellan honom och Liljewall vete faen. I synnerhet med Madsen på kontrakt.
Och: vore mysigt med en Nässén-värvning även i år på centersidan.

Puckat: På nedåtgående och lär vara rätt dyr, känns väl mer som en modovärvning än nubbenvärvning?

Bragd-Birger: Håller med, det skulle överraska om vi har för avsikt att både plocka Liljewall och Blomqvist. Det är tydligt att Nubben vill fylla på med ledarfigurer men plockar vi Blomqvist också så börjar det ju nästan bli imploderingsläge på den fronten.

Nässén undrar man ju också hur det blir med. Tanken där var nog att han skulle få en rejäl säsong i benen förra säsongen för att sedan kunna slå sig in i Frölunda i år, istället blev han nästan sensationellt skadedrabbad och berövades nästan helt på säsongen. I och med att Reinhardt värvades så tänkte jag att Nässéns roll var fylld, men samtidigt vet vi ju ingenting om Reinhardt. Han kan vara en brutalt bra värvning och på samma gång behöva tid för att färga in.

Bragd-Birger: är Liljewall klar? Känns som att Blomkvist vore ett bättre val om det står mellan de två.

Knylan: Haha...glömde på något obegripligt sätt #99 Reinhardt. Han ska vi ju ha in också. Frågan är dock om han kommer att gå center. Dels vet vi ju faktiskt inte om han faktiskt ä r den bäste hockeyspelare som någonsin haft på sig ett par skridskor, dels är det ju det där med små rinkar och den nordamerikanska centerrollen. Inte säkert att det funkar i HA.

OlliJanne: Tisseltasslet säger att Liljewall är klarrr. Och nu verifierar Abris Blomqvist-ryktet också. Ja jisses.

Knylan: Grannlänens gubbar?

Knylan: är det att undra på att Emil B. inte såg mycket speltid framåt?

Knylan: Njae detta känns inte så typiskt Nubben alltså. Jag förstår att han vill ersätta Berglunds ledaregenskaper men som sagt så känns det som vi har det redan i Liljewall om han nu är klar. Sen kan man ju ha fel också, ju fler ledare kanske innebär att man ställer höga krav på varandra?

Costanza: Japp, snart kan vi se fram emot Färjestad borta. Liljewall kan även gå som ytter. En 2:a femma med Liljewall Blomqvist Hartman tror jag inte blir rolig för andra lags 1:a femma att möta

Sputnik: Eftersom man satsar på denna säsong, så tror jag man vill ha många ledare i laget. Får man ihop en sån grupp så kan det bli hur bra som helst.
Jag tänker mig tillbaka till säsonger 99/00 när vi gick upp. Vi hade en drös ledare i laget, starka individer som gick samman i ett gemensamt mål.

Hank: En kedje rundningsmärken kommer vara kul för Sebbe, Hedberg och Aagaard att möta.

KulltorpsOlli: Jag tycker det var ett signum även när vi var på gång i början av 2000 talet med. Vill minnas Sanny nämnt det nån gång. Att det var en del av framgången då alla drev på varandra på träning och ställde krav.

hockey_21: Lite väl enkelt att dra slutsatsen att bara för man har mer ålder inne så kommer man bli rundad av en snabba spelare. Blomman har nog andra kvaliteer efter många år i SHL, hyffsat spelsinne bör han besitta i allafall. Kolla på Johan Forsberg för er förra säsongen, vill inte minnas våra speediga ungtuppar körde åttor kring han?

Bragd-Birger: Reinhardt är kanske det oskrivnaste kortet med de bästa vitsorden, ever. Det ska bli förjävla roligt att se vad det där överhuvudtaget blir, speciellt dyr lär han knappast vara hur som helst. Tror Nubben myser lite extra av Reinhardt också, den där sortens värvningar sätter nog rejäl guldkant på sportchefstillvaron. Det kan bli hur bra som helst och då kommer Nubben hyllas, eller så blir det ingenting av Reinhardt och då är det bara att bryta ett förmodat jävligt billigt kontrakt. Jag tror på något mellanting. Reinhardt kommer bli ikonisk här om han bara motsvarar en fjärdedel av det hans förra coach målat upp. Sen är det väl högst tveksamt om han kommer lyckas som en av fyra centrar, om vi nu har Lundin/Liljewall/Blomqvist/Madsen det vill säga.

Costanza: Grannskapet verkar bli större och större ju mer stålar man sitter på av någon anledning.

Knylan:

Brynäsboken om Blomqvist

"men faktum är att fjärdekedjan också var riktigt dålig trots att den var svindyr i relation till sin roll. Blomman var ju överlägset bäst av de 3 men Alcén har fortfarande kontrakt, därför är det han som blir kvar." - Peja?

Om Christopher Liljewall men skrivet i relation till Blomqvist
"
Nä, inte jättebra direkt. I klass med Blomman, John Persson och Rohdin ungefär. Något bättre än Alcen. Hygglig allsvensk klass m.a.o."
-Munkas

Om Christopher Liljewall
"
Kommer knappt ihåg nånting från hans tid här. Bra var han inte iallafall." - nyb

Sputnik: Sen är jag väl inte jätteförtjust i att Nubben går in i budningskrig på just Blomman, om detta ens nu stämmer.

Spock: Är han i klass med John Persson så tar jag emot han med öppna armar!

Sputnik: Grävde lite längre bak i boken, nöjer mig med detta.

"
Brynäs fjärdekedja var en av ligans sämsta i 5mot5 den senaste säsongen. När man kastade in en renodlad juniorkedja blev det mycket bättre. Blomqvist är säkert bra i omklädningsrummet men i slutändan är det prestationerna på isen som avgör om man blir erbjuden nytt kontrakt eller inte. Men han är en trevlig kille och jag hoppas att han kan studsa tillbaka, han skulle kunna bli guld värd för exempelvis ett SHL-jagande MODO.
"-Peja

Sputnik: Ähh det är inte bud med pengar, utan upplevelser!
Västerås erbjuder gurka, vi erbjuder Timrå centrum med huvudfokus på Domustrappan!

Spock: Glöm inte Inez!

hockey_21: Det handlar inte om att vara snabb, det handlar om att stå rätt!

hockey_21: Aagaard ja, han verkar ju ha benskörhet som en gammelfarmor. Klarar han sig genom fotbollandet på uppvärmningen så ska ni nog vara glada.

« · 2062846 · »