dr-nix: Vad jag kan se i EP förlängde Paigin sitt kontrakt med 2 år 24 februari 2021. Vet dock inte om trejden till TIK gjorde att det inte längre gäller.
– Jag kanske kommer tillbaka. Vem vet? Jag har kontrakt med min klubb i Ryssland, men det är osäkert vad som händer där. Jag har i alla fall haft en jättebra tid och alla har verkligen tagit hand om mig.
Är intresserad av var jag kan se att Paigin har kontrakt med Torpedo. Kan inte utläsa det på Elite prospect. Står inget om lån till Timrå eller kontrakt längre än 21/22 i Torpedo.
DenRöda: Ja det tycker jag nästan man ser varje säsong i SHL, importer från KHL som producerat hyffsat men har haft svårt att färga i AHL av olika anledningar. Därför känns våra hemvändare lite mer "safe".
OlliJanne: Yes, dels det och dels tror jag det kommer vara svårt för ryska spelare att flytta och spela utomlands kommande säsong, oavsett vad de själva vill.
Någon skrev väl här att han har fru och barn hemma i Ryssland också, som jag antar att han vill träffa igen, så han kan vi med största sannolikhet räkna bort.
Olli Nomadinen : Jag är skitglad att Emil har valt att komma hem. Han var definitivt en bärande spelare I Lakers under långa perioder. Men sedan hade han också en tendens att vara av eller på, antingen var han bäst på rinken eller var han mer eller mindre osynlig. Och när det gick tungt tror jag en kroppsspråkstolkare skulle liknat honom vid en ledsen hund. Han var inte den som eldade på lagkamraterna i båset, han satt mest och såg sorgsen ut.
Emil kommer att bli en fantastisk tillgång för Timrå, men jag tror vi ska vara beredda på att han inte alltid är på topp som Lander eller Hanzl..Men jag tror att han kommer ta mer ansvar och agera som ett fullblod när han nu kommer tillbaka hem och blir en del av den starka ryggrad av egna produkter som inte bara spelar för sin egen karriär längre.
Nu vill hemvändarna skapa nåt stort i föreningen dom vuxit upp i och älskar Inte fan nöjer dom sig med att bara ta sig till slutspel. Inte på sikt iallafall.
Man nyper sig i armen denna silly. Smått overkliga saker sker. Tänk att till vintern kan vi ha en hel landslagskedja om Ante väljer att kampera Emil-Anton-Anton ihop och de sedan får lira tillsammans i Tre kronor. På 70-talet hade vi HP-Olle Å-Finn som fick göra någon match tillsammans i landslaget.. Möjligtvis vara alla tre i Finnair-kedjan samtidigt i Suomi runt 07-08 men det skulle verkligen vara ett unikum med våra mått mätt att ha en hel landslagskedja igen.
OlliJanne: Kan bara hålla med. Att folk spekulerar i huruvida vi har råd att behålla honom eller inte och inte har koll på att han redan är kontrakterad av sin KHL-klubb får mitt blod att fullständigt koka.. Man kunde ju tro att om man ger sig in i Silly-spekulation så förvissar man sig om spelares kontraktsituation först.
{9814}: Paigin är kapten i ett KHL lag. Att han är klass fattar väl vem som helst. Vad jag inte fattar är att folk här inne INTE fattar att han har ett gällande kontrakt med Torpedo. Enda anledningen till att han kom hit var ju att de kortade av säsongen i KHL. Nu vet man ju aldrig vad som händer men om vi förutsätter att KHL drar igång till hösten så lär vi aldrig se Paigin i Timrå nåt mer.
{9814}: ja och hur många KHL målvakter blir inte lediga snart? Varav många med Frölunda koppling t ex Lasse Johansson men även Magnus Hellberg har spelat i Frölunda. Båda 2 givna i Tre Kronor (utanför NHL). Borde bli en hel del skapliga målvakter över även efter att storklubbarna valt så målvaktssidan är jag inte så orolig för i o m att vi redan har JJ.
Jag kanske får sticka ut hakan lite men jag tycker Alvarez gjorde ungefär vad jag förväntade mig av honom. Det var ingen katastrof men heller ingen dundersuccé. Han hade ca 0.42p per match i Frölunda och 0.4p per match i Timrå. Och då låg TIK näst sist eller sist större delen av säsongen.
Tom Topp: Precis, det är knappast en myt att spelare som mår bra presterar bra så att säga. Klart att han blivit påverkad av allt skit som händer, men han hann visa en högstanivå som visar på att han skulle kunna va en av ligans bästa backar. Var på matchen i Malmö när vi vann 3-0 i hans andra match tror jag det var och jag är fan osäker om jag nånsin sett en så bra spelare live!
När det gäller tex Alvarez och Åberg. Alla kan väl ha en mellansäsong där inte allt flyter på som det ska? Kan ju vara nåt underliggande som gjort att dom inte producerat enligt planen denna säsong. Båda är antagligen rätt dyra och har emellanåt rätt lojt kroppsspråk men båda har tidigare gjort rätt bra med poäng och kan eventuellt få det att klaffa igen efter en sk mellansäsong. Dock tror jag lite mer på Åberg av dom båda då han haft många fina säsonger förut samt skapar rätt mycket i matcherna utan att få utdelning. Men släpper det för han så kan det bli bra.
{9814}: sen vet vi ju inte hur Paigin blev påverkad av att komma till ett nytt land under rådande omständigheter! Kan nog tänka mig att det snurrade lite i skallen på honom stundtals!
Synct: Kvalitén han visade dom första matcherna var fan helt otroligt men som du säger höll han ju verkligen inte den nivån hela vägen. Fortfarande en bra back som jag tror kommer vara ännu bättre om han blir kvar en säsong till, verkar dessutom va en riktigt skön människa som kommit in i gruppen bra så jag har gärna kvar honom men som sagt, det blir nog dyrt. Föredrar Paigin över Martinsson iaf!
roger_sundsvall: Problemet är att båda har kontrakt med löner de inte kan få någon annan stans. De själva måste söka sig bort för att klubben ska få löneutrymme. Köper klubben ut de från deras kontrakt tjänar man inte på det alls
Zäta75: Paigin tycker jag vi kan hitta en bättre ersättare till, han var grym första matcherna, sen tyckte jag att det vart förjävla slarvigt alldeles för ofta, sen storleken, ja den tyckte jag verkligen inte han utnyttjade, han var allt annat än en fysisk back med den storleken. Sen tror jag att han är dyr på det.
DalleTIK: Är inne på samma spår, att ha Alvarez i en fjärdekedja är väl inte helt fel med tanke på att det blir svårt att bli av med honom. Han har givetvis inte varit värd pengarna men han är ju bättre än Liljegren tycker jag, som nog är lättare att bli av med som du säger.
Andersson: Det är väl mer eller mindre omöjligt att bli av med Alvarez på det kontrakt han har nu. Jag tycker att han får oförtjänt mycket skit på grund av Nubbens misstag att göra honom överbetald. En okej forward för 3:de line. Blir dyrare att köpa lös honom och sen hitta likvärdig ersättare i samma roll än att bara använda honom kommande säsong. Tycker snarare att vi ska göra oss av med Liljegren, kanske går att hitta en deal med Västervik där de tar 50% av lönen och får honom hela säsongen. Det vore bäst för alla parter.
DalleTIK: Martinsson är definitivt inget drömnamn för mig. Finns många bättre. Vill helst att Paigin stannar. Han känner grabbarna nu och trivs här och har storleken.
Rico01: Skillnaden då var ju att Nubben hoppade av redan på våren inför slutspelet vill jag minnas. Lite skillnad nu och jag är inte ens orolig att Nubben kommer tänka på Timrå IKs bästa först och främst.
kvar att göra ..... Ersättare tilll Alvarez , 2 toppbackar och en till målvakt . , helst nån ex-tikare , Brattis , eller Mattsson , men Rubin är bra med
dr-nix: Jag skulle tycka det optimala vore en trupp med 2 målvakter, 8 backar och 14 forwards kanske 15 om Dahlén går att få. Det ger bredd men det finns ändå utrymme för värvningar under säsongen. Dock vill jag att man gör klart med spelarna så fort som möjligt nu när vi har toppspelare som vill till oss vilket vi gjort. Behåll en plats öppen för Dahlén. Laget skulle väl se ut typ såhär med rådande kontraktssituation:
Endast ny forward om Dahlén eller nån annan riktigt bra finns tillgänglig på slutet av sommarn. Ny back Martinsson drömnamn Ny Keeper som kan stå 60% av matcherna, Niklas Rubin kanske?
RasmusVS: Det skulle kunna vara så att vissa fortfarande har i minnet vad som hände med Hahl och Mika Pyörylä när Nubben drog till Frölunda. Det som talar emot detta nu är att Nubben fortfarande arbetar för TIK och han säger att de flesta redan ska vara klara när han lämnar. Vill minnas att varken Hahl eller Mika Pyörylä var signade när Nubben drog till Frölunda och var "tillgängliga".
RasmusVS: Det går även rykten om att det skulle vara överraskande om Nubben blev överraskad, över överraskande rykten om att Rattie ryktas bli kvar i Timrå.