{3405}: Nej helt enig där faktiskt. Inte till vilket pris som helst. Säg att Dahlén faktiskt vänder hem, skall Emil.P lira 3:e kedja liksom? Nej vi får inte glömma det är viktigt med rollfördelning trots allt. Pengar skall ju finnas till målvakt och backar med etc, kanske ännu mer till breddforwards med vill säga.
Men sen tappar vi ju inte bara mål i Rattie i så fall. Även ännu en högerskytt i och med att Åbergs och Lööke redan försvunnit. Men det är klart, skulle man bli av med Alvarez och Liljegrens lönekonto så..
Sputnik: Jag tror det finns en risk att Rattie blir alldeles för dyr. Vill självklart ha kvar honom, men det får inte kosta för mycket. Känns som han kommer får en lite mindre roll nästa säsong, och då är risken att han blir väldigt osynlig. Eller är jag ute och cyklar nu?
Jåkkinen: Får mer och mer känslan av att Rattie inte är klar, speciellt om man läser lite i social media där Timråfolk inte verkar antyda att saker är klart. Nog många lag som drar i Rattie, LaLeggia skall tydligen kosta rejäl slant och Rattie vill nog ej ha mindre. Hörde jag Swishkampanj "signa Råttan"?
KulltorpsOlli: Jo det är stor skillnad, därför var det extremt viktigt att vi lyckades hålla oss kvar. Hade inte pallat en säsong till med Västervik och Almtuna.
KulltorpsOlli: Ja det är ju en Timråits våta dröm att vi torskar mot Hudik. För Lövhögen var det dock en bitter sanning att torska mot Kovlands IF. Egentligen hade nog Kovland varit en värdigare semifinalist i HA är Björkisarna.
Jåkkinen: Jag har hälsningar från JFK. Modos lag i år håller topp 3 SHL klass så ni vet. Skulle man mot förmodan missa uppflyttning så är det bara domarnas fel.
superfalle: Har det någonsin fungerat, kolla Brynäs på 60-70-talet. Inte direkt bara Gästringar där. Misstänker att Timrå och Modo var ganska hemvävda men inte fullt ut.
OlliJanne: Sen har jag varit säker på Rattie bara för att Aftonbladet sagt 2 år, men ingen annan har ju bekräftat uppgifterna. Så orolig är jag nog trots allt innerst inne. Speciellt ju längre tiden går.
Jåkkinen: med några ytterst få undantag så har alla lag som har framgång köpt sej framgång . Den där sentimentala romantiska alla i laget är född i bygden va de oerhört många år sen som de funkade på elit nivå
Jåkkinen: Nej så är det. Jag kommer dock vara oerhörd nöjd över vårt lag, oavsett hur många KHL spelare som ansluter till andra lag. Tycker våra hemvändare har fötterna på jorden, som Emil.P i dagens ST tex. Det är inte SM guld som är målet kommande säsong, utan att för varje säsong blir starkare och utmana om Slutspel nu i början i allafall.
Sputnik: så länge de har seriens bästa målvakt i Enroth blir de svåra men det lär kanske ramla in några starka namn i de andra lagen också. Vi lär nog få "nöja" oss med Mattsson
Jåkkinen: Jo, vi tänker ju att vi kommer få ett sjukt lag, men vi lär ju vara långt ifrån ensamma.. får hoppas Landers vinnarskalle och resterande hemvändares Timråhjärta är mer framgångsrikt än "legoknektar" i andra lag..
Jåkkinen: Jo absolut, det ihop med fantomtränaren Hallam och Evertsson med fingertoppskänsla att hitta rätt karaktärer bland hos spetsspelarna, blandat med att förädla spelare på vägen. Min poäng var bara att Örebro i dagsläget inte har en uns av Växjös framgångsrecept utan mer är i fritt fall och lär värva dyrare och dyrare grisar i säcken..
Jåkkinen: Ja men Rosén bland annat har väl varit rätt framstående i deras succe. Känner inte alls samma stabilitet i Örebro. Växjö blir väldigt intressant att se utan Hallam vid rodret dessutom.
Rico01: Tycker det är Modo som kommit undan med ganska mycket, dock inga direkta fula grejer. Blir helt snurrig av att kolla matchen, inget av lagen har några linjer i spelet, det är full Hawaii hela tiden.
Spock: Jo men nu är de extrema, innan hade de iallafall några spelare med lokal anknytning är känslan. Nu är det mest strul med Kovac och andra bänkade stjärnor etc. De fullständigt försöker köpa sig till framgång, men till slut rasar sandslottet.
Sputnik: " Känns som de mer och mer blir en främlingslegion utan kulturbärare. "
Always has been. Klubben har ju gått upp på samma vis som ÖFK gjorde inom fotbollen. Skillnaden är att den starkemannen är försatt i konkurs och har näringsförbud nuförtiden.
Andersson: Ebert är säkert dyr men en back som varit rätt franstående när vi mött Örebro. Ser han gärna i Timrå om vi har råd. Men ser först och främst att vi hittar en bra utmanare i målet så JJ får nån att tampas med på riktigt om det handlar om ekonomi.
Vad gäller Örebro tror jag de kan få det lite tufft nästa säsong. Känns som de mer och mer blir en främlingslegion utan kulturbärare. Till slut håller det inte. Det är ett lag jag tror vi kan ha bakom oss faktiskt.
Inte till vilket pris som helst. Säg att Dahlén faktiskt vänder hem, skall Emil.P lira 3:e kedja liksom? Nej vi får inte glömma det är viktigt med rollfördelning trots allt.
Pengar skall ju finnas till målvakt och backar med etc, kanske ännu mer till breddforwards med vill säga.
Men sen tappar vi ju inte bara mål i Rattie i så fall. Även ännu en högerskytt i och med att Åbergs och Lööke redan försvunnit. Men det är klart, skulle man bli av med Alvarez och Liljegrens lönekonto så..