1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601913 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 2022-2023

Sv: Silly Season 2022-2023
En vändning som heter duga, hade 2 förslag. Timrå och Linköping. Ska luska var det var som gjorde att han valde LHC. Mer än pengar och större roll såklart. Igår såg det ut som han hade nobbat LHC.

För mig personligen ingen större förlust. Linköping kommer förlora varje match mot timrå samt sluta bakom timrå i tabellen.

Niikeliito: Och det svaret kom från?

Synct: Nej, madhawk har twittrat ut det

Niikeliito: Var ju du som träffade Nubben t.o.m och fick lugnande besked..? Nu trollar du.

Bragd-Birger: fick ett till svar nu Ty Rattie ska enligt mina uppgifter nobba Timrå. Ska vara muntligt klar för Linköping.

Niikeliito: skulle också bli oerhört förvånad om Rattie skrev på för annat lag än Timrå. Som du säger, då hade det surrat rykten om andra lag. Nu är det helt knäpptyst.
LHC, shouldn't fucking think so. Ett menlöst lag, med ungefär noll pirr-framtids-faktor.

Dessutom, apropå att mike ska kolla match 4 (och kanske 2) igen: det jävla trycket. Vem vill spela någon annanstans efter att ha upplevt det?

Har sett alla matcher minst 2 ggr, och det är fan gåshud på hemmamatcherna. Grym jävla klack vi har. Och ishall (Nej, det är ingen fjompig arena. Det är en perfekt konstruerad ishall, med optimal sikt var fan du än sitter. Och en kokande gryta när det är mycket folk).

Redan lovat dottern att vi ska upp på hemmapremiären. Sen fick jag bromsa när hon tyckte att vi skulle skaffa säsongsbiljetter ("det är ju inte så långt från Stockholm ändå"). Nu börjar hon prata om att plugga i Sundsvall. "Fatta lyxen, kunna stå i klacken varje hemmamatch".
Inte utan att man känner att man gjort en del rätt som fader ändå.

Fast, sonen misslyckades jag kraftigt med. Han fick hänga med på några bortamatcher som liten parvel. Droppen blev en bortamatch i Södertälje, när vi hamnade bredvid en för dagen massiv hemmaklack. Och Timrå sög. Vilket gjorde att det jublades och tjoades på hemmastå till den grad att sonen, som var en synnerligen försiktig herre på den tiden, tyckte att det var obehagligt. Efter 1a perioden sa han "nu är det slut, nu ska vi hem". Jag fick muta med godis och läsk för att få honom att stanna kvar.

Numer kan han komma in i tv-rummet när Timrå spelar och fråga saker som "är Timrå dom i blått?", eller "har Dahlén gjort något mål än?". Sällan är det så kort till barnaga som då.
Men: han upptäckte att timråhalsduk var jävligt snyggt till hans nya rock och matchande sneakers. Och att det gav upphov till samtal med sköna människor på stan som ville snacka hockeykultur. Plötsligt kom han hem och började fråga vem Nubben är, och hur många det var på den där matchen på 70-talet egentligen. Så, hoppet lever. Dottern tycker att vi ska ta med honom upp på premiären. "En match i NHC, sen är han fucked for life", som hon uttrycker det.

Jajävlar. Bett i fredagsvinet idag, tror jag. Trevlig helg på er, fellow timråiter. Vilken grymt härlig klubb vi har ändå.

Niikeliito: Blir spännande att se om man får nån hint inför framtiden imorn, verkar vara Ante och Torines som håller i det mesta av rekrytering av spelare nu, Nubben verkar släppt över det mesta.

Fråga på ST:s sillyblogg.

"Det skulle vara intressant att veta hur många spelare som ska ingå i truppen. Antal Backar, Forwards?

Jennifer Engström
Det kommer en intervju med Torines imorgon bitti! Något spikat antal vill han dock inte ge. Men fler spelare ska in.

roger_sundsvall: Orolig? Varför?
Så länge som det är knäpptyst är det bra för vår del.
Skulle tippa på att han presenteras till veckan i samband med löning.

Att många rykten i slutändan visar sig stämma är för att det är agenten som yppar sig till journalister för att skapa ett intresse kring sin klient.

Att ryktet om Linköping ens finns är för att Rattie mest troligt hade gått dit ifall Timrå hade åkt ur SHL.

Jag skrev till Johan Svensson dagarna efter match4 och fick svar igår. Han har inte hört något mer än att Rattie är nära Timrå eller t.o.m klar.

Jag är 99,9% säker på att Rattie är klar för 2 nya år.

Rattie kommer flytta vidare till starkare kapital…

Rattie älskade hockey i Sverige som allmänhet och i Timrå i synnerhet…

Det är svårt att sia…

Känns inte sådär säkert som utomstående påstår dock…

Mcmac: Då gissar jag onsdag, 27:e är en stor löningsdag också.

roger_sundsvall: Jag tror han presenteras på måndag i samband med löning och köpkraft för säsongskort, så hade jag gjort iaf.

Rattie...hm
börjar bli orolig

Tom Topp: Ja vi får väl se, skadekänslig är han i vilket fall

Olli Nomadinen : det jävliga är att det kan vara så, en kompis till mig sa att han har haft problem med axlarna!

{9386}: Då ska hon hit. Vi är kanske inte alltid bäst men vi är de vackraste, de tuffaste

Tom Topp: Jag stoppar inte där, antagligen är karriären över

Olli Nomadinen : Rask (Fanny) syster till Viktor. Har erfarenhet av att spela med pojkar. Snygg dessutom.

Olli Nomadinen : jag förbereder mig på att säsongen är över! Det har känts alldeles för bra för länge nu!

Charlie2: Bra fråga! Sas väl att man skulle veta mer i slutet av veckan och fredag idag....

Hur är det med Wedin?

Zäta75: vore najs med Strålman. Hade inte koll på att han fortfarande spelade.

sargad: Rasputin vore en drömvärvning!

Håkkybåkky: Rakhshani? 🤔

sargad: Ranelid som mental coach

sargad: så länge inte ST skriver om hur jävla fenomenala målvakter vi har så behöver vi inte jinxa nån

OlliJanne: Ravelli!! Ny målvaktstränare.
Eller mer troligt charlatanen Rasputin som återuppstått och köps in som häxdoktor och vid lämpliga tillfällen utför avancerad jinxning på motståndarlag.

Woody Jokinen: Ja, Rahimi är supertrevlig vid sidan av isen. Så han kan säkert hjälpa materialarna att fylla på vatten i flaskorna.

Villervalla: kommer i eftermiddag. Rakell i morgon och Raymond på söndag. Känns som en fin helg.

För min del så känns det som att det inte blir så lätt att städa av Löven, känns som det grott in lite för hårt. Kommer att bli tuffare än många tror.

Villervalla: 😂

OlliJanne: Rahimi?

OlliJanne: Ra-ra-olala

OlliJanne: Var försiktig med dina önskningar - Vid lunch presenteras Rajaniemi… :)

KulltorpsOlli: Ja jag tycker de ska fortsätta på veckans tema, dvs att släppa värvningar/förlängningar med spelare vars efternamn börjar på "Ra..."

jens_88: Jag håller med - känns som en väl genomtänkt värvning efter ett förmodat beslut att satsa helhjärtat på JJ. Då blir det toppen med rutinerad avlastning som vill spela och kan göra det på hög nivå. När JJ får en lättare sträckning inför game seven i kvarten vill vi inte ha en fjunig 22-åring med 8 SHL matcher i ryggsäcken som kliver in mellan stolparna - utan en rutinerad herre som kliver ut och tar för sig och inte skiter på sig när hårdingarna börjar buffla👊🏼

Rallarn: Skillnaden för Zeb är väl att dom modolidiska bullarna inte intages på någon språngbräda, utan snarare ett betongblock som det står "Hockeyallsvenskan" på. Han har väl aldrig varit längre från SHL än han är nu.
Lite obegripligt att dom inte får ut mer av honom. Han skulle förmodligen öst in poäng om han spelat under Karlin i Västervik förra säsongen. Nu åker han bara fort och producerar typ nada.

Jaja. Så länge han är nöjd är det väl bra. Tycker som du att det ändå är fint med spelare som vill spela i deras hjärteklubb, oavsett klokskapen i det.

Rallarn: Det känns ändå fel att vi ska ifrågasätta modoiterna. Alla vet ju att de är de enda som kan hockey, egentligen. Men tyvärr så har domarkåren förklarat krig mot dem. Annars hade SM gulden stått på rad i prisskåpet.

Bragd-Birger: Finns väl något vackert nånstans med att sebb.O valt att skjuta karriären i sank pga valet att spela för klubben i sitt hjärta. När vi agerar språngbräda till NHL i liknade situation så får vi höra om mammas saft & bullar och om snuttefiltar, undra hur man ser på karriärsvalet där uppe.

DenRöda: Fredagsbomb?

jens_88: Så kan det vara, vilket borde vara fallet också. Men i historiskt perspektiv så kommer Rautio stå första matchen denna säsong för att sedan stå 10 raka och där släpper han in 3-4 mål i snitt. Förhoppningsvis kommer försvaret vara så mycket mer stabilare.

DenRöda: Jag tycker det känns ännu bättre. Han är inte här för spela av sista året och öppan en båsdörr. JJ kommer få bevisa att han är värd att vara första målvakt och emot sig har han en av dom mest rutinerade svenska målvakterna.

Niikeliito: oj, då kanske det var en felvärvning då..

Dagens ST om Rautio

– Jag vill spela så mycket som möjligt, säger 36-åringen till Sundsvalls Tidning.

{7744}: Har Svensson högre upp än i tredje backpar. Tycker att han har alla verktyg.

{7744}: upp med blomman i 3e och in med boyce i 4e.alvarez extra. Och Westerlund bredvid Svensson. Men det ser ju inte jättetråkigt ut på förhand 😁

MickeTheProphet: äe nu lite silly igen.
Vad sägs om detta skulle inte de vara något

Pettersson Lander Dahlén
Laleggia strålman

Rattie hanzl Wedin
Eronen Strömberg

Hartmann Lundin ny
Svensson ny

Walli Andersson Blomqvist
(Erixon)

Visst ville man ha derbyn igen, men ska inte ljuga, känns rätt skönt ändå att Timrå fortsätter vara herren på täppan av oss två. Kan bli kul om Löven lyckas skrälla, Timrå och Löven kommer bygga på den lilla rivalitet som finns, blir en helt annan femma i högsta serien!

Sputnik: Ja jag börjar nog känna att kanske, kanske kan Löven göra lite match av det här ändå. Och det här med stenhård holmgång in i det sista blev det ju inget av. Snarare bromsade sig Löven till final och fick sig en liten lagom genomkörare ikväll inför allvaret. Efter förutsättningarna ett helt perfekt scenario för dem, som det utvecklade sig och den här värdefulla vilan alla pratar om för HV kanske t.om kan visa sig slå tillbaka

Villervalla: Det jag kan bli lite förvånad över är att det både från medias håll och supportrar finns en sån övertro på HVslagbygge. Visst de är övermäktiga HA denna säsong, men med supportrar på läktarn förra säsongen så tror jag våran trupp plöjt slutspelet lika lätt när vi gick upp nu senast.

Hur många forwards från årets HV lag hade ärligt talat gått in i nått i en topp 6 roll om man tar typ topp 10 i SHL den gångna säsongen? Backsidan om man kollar namnmässigt är ju inget som får en att vattnas i munnen heller. Nej HVs lagbygge hade hamnat i botten som vi. Att vara övermäktig HA är en sak,men SHL är en helt annan femma. Det visar verkligen vår säsong. Den "enda" vi egentligen tappade var ju Dahlen och ärligt talat hade nog inte han heller hjälpt oss ifrån kval i SHL om vi hade haft exakt samma lag som när vi gick upp förra säsongen 20/21.

Däremot tror jag det varit ruskigt jämnt på förhand om vi fått möta detta HV med vårt senaste Timrålag 20/21.

DIF ser redan nu ut att ha bättre centersida med Kruger och Norman, sen snackas det till och med om att Reiderborn kan tänkas komma in. Stackars övriga lag i HA nästa säsong..

Olli Nomadinen : och modofansen (inte minst oraklet JFK) hånade löventränaren för att han tyckte han vunnit coachmatchen efter match 4 (?).
Vi kan konstatera att Karlin vek ner sig minst lika hårt som sina spelare.
Och vad hände med signumet från Västervik - "att sätta försvarsspelet"? Har sällan sett ett semifinallag spela så naivt i egen zon.
Men så hade han ett gäng "räcker att vara bäst i omgång 18-31"-spelare också. Den där fantastiske letten var ju verkligen något att hålla i när det drog ihop sig. Och Zeb har dom förstört alldeles. Med den här takten kommer han behöva tre modosäsonger till innan han sammanlagt gjort lika många mål som han gjorde 19/20 i Timrå.

Jaja. Hade varit trevligt att få smiska modoröv igen, men det lär förhoppningsvis dröja. Tror knappast dom kan mäta sig med DIF nästa säsong. Dom får vänta på att Oskars åker ut, då lär det inte bli någon vi-ska-tillbaka-direkt-satsning iaf.

Hoppas på en rafflande och spännande final. Men det lär väl bli en rätt enkel resa för HV. Om nu inte löven kan fortsätta på inslagen väg och lyfta sig ytterligare. Avstädningen idag imponerade.

« · 2336170 · »