Icingpucken: Mycket spännande back Stenqvist! Måste kolla in lite youtubevideos med honom. Men offensiv, stor och bra skott låter som något jag gillar! Välkommen Jakob!
Woody Jokinen: Och vart tänker du att han ska spela, sjunde back? Ta inte nedanstående par som förslag, mer bara för att visa hur bra backsidan faktiskt är just nu.
Westerlund har själv pratat om att han vill ha en stor offensiv roll. Det är han 1) inte bra nog för i SHL, 2) inte bättre än LaLeggia, Eronen eller Stenqvist.
{9233}: Jag hade gärna behållit Westerlund också med den kemi han haft med Skägget. Han har ju alltid skrivit kontrakt sent i väntan på anbud från bättre ligor. Det vore ju komiskt om han skulle gå till Modo i Allsvenskan nu när Timrå ser ut att få ett starkt lag i SHL. Kul med med stark överraskningsvärvning!
Sedär, den såg ingen av oss komma. Fresh! Kommer ihåg honom från Modo, men därefter har han fallit ur radarn fullständigt. Mysiga stats dock enligt EP. Bör kunna vara en vassare variant av Westerlund, om än mindre skridskoskicklig?
Eronen in, då har vi 7 backar va? Ytterligare någon allroundpjäs in, sen ser det klart intressant ut även i backlinjen. Om nu inte Wester sajnar, men det blev väl mindre troligt nu.
kaofl: en Rightare dessutom. Man tackar man tackar. Sen Eronen in på det här. 😁👍 Då kan vi räkna bort Westerlund då aom inte kommer kunna spela till sig en offennsiv roll kommande säsong..
DenRöda: Eronen spelar förmodligen sin sista match med Åbo idag, de ligger under med 3-0 i matcher i finalen mot Tappara. Så han blir nog officiell snart, men även han har vi vetat om ett bra dag.
Det är väldigt lite rykten och det kan man ju tolka hur man vill, jag väljer att tolka det som att spelarna på väg in spelar slutspel med sina nuvarande lag.
Sputnik: Nej, jag är inne på det sportsliga. Det blir lite knepigt för lag som har allt att spela för möter lag som är körd. Slutspel eller bäst av 7 modellen känns mer rättvis tycker jag.
Men herrejösses vilken tråkig silly hittills.. vi har fått in 3 sjukt bra spelare som vi vetat om sedan i vintras kommer hit. En gammal reservkeeper som är hyfsad. Lite förlängningar på spelare som vi också egentligen visste om sedan en tid tillbaka kommer stanna. Eronen vet vi kommer presenteras om någon dag när TPS förlorar finalen. Inte ens ett löst rykte har kommit ut. Ska man behöva pausa Timrå-hjärtat tills Juli eller? Jag är lite besviken faktiskt. Vill ha lite "wtf vilket bra nyförvärv"-känsla. Kom igen nu!!
Niikeliito: Det var väl väntat att Albin skulle gå till SSK där han kan få en större roll istället för att vara sjunde back här hos oss. Vi behöver nog få in 2 nya backar minst inkl Eronen. Vi får se hur det blir med Westerlund. Hoppas att han stannar.
OlliJanne: Jag har alltid varit en förespråkare av 2 ur, 2 upp, 1 kval med 16 lag och kommer fortsatt att vara det, även om jag förstår att det är svårsålt hos många.
Största anledningen är att jag inte tycker det ska vara så förödande att åka ur en serie. Framförallt nu när TV-stödet höjs ännu mer så kommer klyftan att bli ännu större. Tror vi kommer att få se fler och fler lag som drattar ur SHL som har pengarna och möjligheten att göra en HV/DIF och värva ihop, i princip, ett SHL-lag och studsa upp året efter.
Se på oss när vi storsatsade för att gå upp, var inte ens svårt. Cirkulation mellan serierna och 16 lag fördelar TV-stöder bättre än vad det kommer att göra, tycker jag. Tror det är bäst för sporten.
Bragd-Birger: Instämmer att nya nya upplägget, med garanterat ett lag ner och ett lag upp, känns bra och är värt att testa minst 5 år till. Att köra fotbollsallsvenskans upplägg med alltid 2 lag ut och ett som får kvala funkar nog inte inom hockeyn. Det är ju kval- och slutspelsmatcherna på vårkanten som livar upp. Den där bäst av 7 serien när känslorna byggs upp både på isen och läktaren är ju bland det bästa med hockeyn.
Jåkkinen: Fast håller med Johan J. Fler lag som får chansen att slåss om SHL platsen på ett sätt. Sen är du nog inne mer på underhållningsvärdet och det är ju en helt annan grej med lag som blir avhängda tidigt etc.
Johan J: Jag gillar det nya upplägget. Blir liksom konsekvent: likadant slutspel i båda serierna. I SHL kan du vinna SM-guld, i HA kan du vinna en plats i SHL.
fermo: Finns ju olika sätt att se på det. Det är ju numera garanterat ett lag som åker ut och ett som går upp. Personligen tycker jag en kvalserie med fyra eller sex lag är mest rättvist ur ett sportsligt perpektiv.
{9386}: Vi får passa oss för att åka ur SHL de närmaste åren. För jag tror att så fort HV och Djurgården har gått upp igen så kommer dom att stänga ligan helt. Tro inte att nuvarande ordning blir bestående för många år framåt. Man har ju successivt begränsat möjligheten att ta sig upp. Förut var det två som kunde ta sig upp samma år, men nu är det nu bara ett. Skulle tro att nästa gång blir det noll.
{9386}: Det trodde man ju aldrig man skulle skriva och verkligen mena det men fy fan vad jag hoppas Löven tar det här nu! Rahimi kan gärna få sätta några patenterade "Hej och hå, jag hänger inte riktigt med men jag trycker honom ändå"-tacklingar