Ännu en spelare som kommit in nu helt utan hintar/rykten i media eller här på forumet. Ska bli spännande att se om ledningen har ytterligare något på bordet som dom håller hemligt.
Charlie2: Bäst idag!!! Du är en grym konstnär, borde få chansen nästa gång vi behöver ett stort jävla Y eller nåt.
Näst bäst idag var ju Jakob Stenqvist. Den värvningen såg vi inte komma. Hans utvecklingskurva verkar vara i stigande och då verkar han ju ha varit rätt bra redan från början.
Nisse på Mon or: Verkar nästan inte bättre. Trist, inte minst för honom själv. Men han kanske har något anbud sockrat med "försteback och plats i 1a PP"? Svårt att se vilket lag det skulle vara i SHL, dock. Måhända söker han sig österut.
Zäta75: Stenqvist var skicklig offensivt i Löven men var oerhört dålig defensivt. Massor av fel pass, loj, dåligt markeringsspel. Tror inte de var en enda Lövare som ville behålla han efter andra året.
Intressant att se hur han utvecklas efter åren i Finland & KHL.
Woody Jokinen: Två frågor: 1. Väljer Westerlund att hoppa av själv eller får han inte nytt kontrakt? Tycker att han tillsammans med Svensson var överjävligt stabila samt utveckligsbar. 2. Vad fan hände med Albin Carlsson. Från att ha haft överlägset bästa +/- någonsin i HA till att hamna ute i kylan. Hur fan kunde det gå till?
Andersson: Alvarez är kontrakterad över nästa säsong.
Tyvärr lär väl intresset vara rätt svalt för en äldre forward som halkade ner i fjärdelinan i grundseriens sämsta lag, och han själv är nog inte skittaggad på att dra till Finland eller så.
falconuggla: Jag tänker att det är två spelare i ganska olika delar av karriären med ganska olika formkurvor. Alvarez lär väl lägga grillorna på hyllan om några år och står nog ganska lågt på marknaden.
Visst, AC var ju ingen stjärnback den här senaste säsongen men Corona ska ju ha spelat en roll och han har ju rätt starka papper på allsvensk nivå. Jag tror inte Alvarez vore lika nöjd att riva kontraktet och kliva ner till allsvenskan t.ex. Med det inte sagt att det är omöjligt att få lös honom på något sätt - tror nog han själv vill spela mer än han garanterat kommer få i Timrå - men Albin Carlsson och Robin Alvarez tror jag är två rätt annorlunda namn både i hur de ser på sin egen plats i hockeyhierarkin och hur de ses på av marknaden.
roger_sundsvall: Imin värld en back som har klart sämre uppsida än westerlund och knappast billigare,men ante har ju aldrig gett westerlund nåt större förtroende så westerlund lär väl hamna i hv om dom går upp
gustav9: Westerlund vill ha offensiv roll, det kommer han aldrig få denna säsong. Bäst både för Westerlund och Timrå att gå skilda vägar.
Jag har förstått att Stenqvist är en utpräglad offensiv back och är bra i PP men lite svagare i egen zon, likt LaLeggia. Så själv önskar jag mig nog nån defensivt lagd back in som 8:e och sista.
Erixon steppade upp i kvalet men ser man till hela förra säsongen så har han en del att bevisa. Det lämnar oss kvar med Didde och Svensson som defensiv kraft, även om jag förstått Eronen skall vara solid med.
Bee: Absolut är det en jäkla skillnad på dessa spelare rent karriärsmässigt. Menade mest på att Albin hade kontrakt likt Alvarez, och inget är omöjligt. Sen är de inte lika stor chans att Alvarez kommer försvinna från oss för att kliva in i ett HA lag såklart! Men vore bra för oss att frigöra en stor slant och bli av med en fjärdelina lirare.
Bee: Personligen tycker jag forwardssidan ser riktigt stark ut och jag tror inte vi behöver bekymra oss huruvida Alvarez gör en bra eller dålig säsong. Tror inte han lär sänka ekonomin heller så jag börjar börjar mer och mer acceptera att han blir kvar. Sedan vill jag ju se att Boyce blir kvar medans Madsen tycker jag vi tackar av för "job well done".
F ö har jag hört att Jacob blir inte den enda Stenqvist-bomben som Timrå släpper denna vecka. Även Tommy är klar för en comeback i Timrå dressen efter en magisk säsong med Kovland.
Sputnik: Om Eronen är klar, så är det en första back man bör lägga sista krutet på i mina ögon. Saknar fortfarande en back som man vet kan bära 25 min och eftersom vi inte la de pengarna på målvaktssidan så krävs det en bra back till. Vilket skulle ge följande backuppsättning: Ny - Eronen LaLeggia - Strömberg Svensson - Stenqvist Erixon - Edfeldt
Erixon må ha höjt sig i kvalet, men det var också mot seriens sämsta lag och i mina ögon så är Erixon - LaLeggia inte ett backpar som kan vara första backpar för ett slutspelslag, då de ifjol var en av seriens sämre backpar överlag. Därför tror jag detta är backsidan med störst uppsida, med Erixon som 7:de
Ahpl: Även om jag håller med så tror jag att när Eronen presenteras så är vår top 6 med backar klar till premiären i september.
Vidare tror jag att vi gör oss av med Liljegren och Alvarez, får in en till dyr toppforward, förlänger med Boyce och ger en junisforward a-lags kontrakt och sen var vi klara för den här gången.
Om inte något väldigt, väldigt, väldigt bra erbjudande dyker upp från KHL i augusti.
RasmusVS: Tror som dig. Backsidan med Eronen in är betydligt stabilare än förra säsongen, dock skall vi ju ha 8 backar på kontrakt till säsongstart är det ju sagt. Så en back till in i så fall. Tror inte vi kan förvänta oss nån toppback där, om vi inte skall spräcka budgeten totalt eftersom vi behöver en spetsforward in mer. Hoppas och tror på nån mer defensiv pjäs i så fall.
Sen kommer ju nivån på hela SHL höjas i och med läget i KHL. Tror ändå att vårt lagbygge i slutändan kommer stå sig tillräckligt starkt för topp 10.
Sputnik: läst att många skriver att nivån på SHL kommer höjas, men är det verkligen sant? Schweiz öppnar för betydligt fler spelare och KHL består ju ändå mest av ryssar som kommer att stanna kvar i moderlandet. Dessutom kan andra ligor se det som en möjlighet att höja sin egen status typ den tyska som har bra med stålar och riktigt stora sponsorer.
En och annan hemvändare blir det garanterat, och säkert ett par till efter de likt stenqvist. Men kommer alla lag ha 4+ spelare från KHL? Jag tror inte de iaf, KHL lirare jagar pengar, det är därför dom lirat i KHL, och dom riktigt bra kan garanterat få fetare lönekuvert nån annanstans. Dessutom har väl dom etablerade lagen betydligt färre luckor att fylla än vad vi har? Kan iofs bara vara något jag har fått för mig.
Jaja, just nu ser det iaf ut att bli en jävligt rolig säsong som timråit 😁
Sputnik: Helt enig, kommer säkert bli ett defensivt osexigt namn. Eventuellt något från HA (typ en Aronsson från BIK) med lite utvecklingspotential eller någon left-over från SHL. Känns som att budgeten inte sträcker sig längre än så. Har kikat på EP på SHL-backar, 25+ år med utgående kontrakt och kan se framför mig att Philip Samuelsson från OIK eller Ekbom från Frölunda landar in hos oss. Kanske Peter Andersson från Växjö som i grunden är löjligt stabil men haft skadetrassel.
Mindre roliga namn, ja, men en spelare som förhoppningsvis kan sköta sin roll som sjunde back och avlastning i framförallt PK. I dagsläget har vi bara tre backar som lämpar sig för PK spel(Svensson, Didde och Erixon).