1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601462 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 2022-2023

Sv: Silly Season 2022-2023
Hffdsf: Det här är nästan lika spännande som våra egna matcher. Nästan!

Villervalla: Nybro gör mål. Ser ut som Hudik går upp...

Villervalla: Johan Lindholm assisterad av Filip Lander :) (deras första mål gjordes av Filip Lander assisterad av Johan Lindholm )

Villervalla: Hudik tog ledningen.

Villervalla: ger mig fan på att det blir Småland både där och i Umeå😐

{7043}: Lander kommer lyfta mest istid av alla centrar vi har. Där behövs det knappt diskuteras om vem som är förstecenter. Lander hade varit förstecenter i vilket SHL lag han än gått till.

Med det sagt så är jag rätt säker på att Hanzl kommer kunna öka sin poängskörd kommande säsong med.

Vi kommer absolut ha en av ligans bästa centeruppsättningar, helt klart. 👍

Hffdsf: Ja men Hudik måste vinna på full tid eller efter förlängning om Nybro vinner i förlängningen.

Villervalla: Precis, men drömresultat för Hudik just. Just förlängning i Nybro som kan ge Hudik biljetten i förlängning. Om nu inte ÖIK vinner den då.... :)

Heja Hudik eller ÖIK!

Hffdsf: Om Hudik förlorar efter förlängning och Östersund förlorar efter förlängning går Östersund upp. Nybro måste vinna efter 3 perioder.

{297}: I know! Kanske en massa nerver inblandade?

{297}: Nerver…

{297}: Nerver som heter duga

Rico01: Om Nybro vinner efter förlängning och Hudik vinner på full tid eller efter förlängning går Hudik upp. Spännande, en hel del matematik nu dessutom! Kan vara så att vinnaren får vänta in resultatet i den andra matchen.

Rico01: hur kan Hudiksvall inte göra mål på ett Halmstad som har noll och inget att spela för? 😅

Rico01: Han är fortfarande LW.
Ska man utgå från att Wedin är skadad hela säsongen menar du?

Liljegren är på läktaren i min ”laguppställning” om vi nu ska kalla det så.

Jäklar vad spännande i hockeyettan! Nybro kvitterade just, men Hudik har fortfarande "bara" 1-1! Sista perioden...

Sputnik: 1a och 2a center hit eller dit. Både Lander och Hanzl kan leda varsin kedja med bravur. Gäller att hitta kemi i samtliga kedjor.

Synct: Landslagets försäkring hoppas jag på?
(Att det är deras premie som belastas och inte Timrås)

Synct: Nybro - ÖIK 1 - 1
Riktig rysare nu vem som går upp.

Henrik_Tikare: Försäkringsbolag, stor del av den.

Rico01: vem betlar wedins lön när han blev skadad i landslaget?

TIK86030: 1. Skador. Wedin är långtidsskadad så bara där faller din laguppställning. 2. Liljegren var utlånad sista delen av säsongen. Han lär inte vara aktuell för spel i TIK om vi inte får ännu mer skador. 3. Boyce kan ha samma roll som juniorer får ofta när ett lag är kort om folk, dvs ombytt och hoppar in som avlastningsspelare när det passar för att vila andra eller i special teams (dvs BP).

Sputnik: Varpå denna bild, om än positioner/kedjor kan ändras stämmer?

Jerka får alltså inte plats i truppen om den utifrån en dröm förblir skadefri.

Positioner som saknas, ersättare till Rattie/Åberg är väl värvningar alla väntar på?

1.
LW Wedin
C Hanzl
RW Pettersson (Center?)

2.
LW SAKNAS
C Lander
RW Hartmann

3.
LW SAKNAS
C Lundin
RW Blomqvist

4.
LW Alvarez
C Andersson
RW Walterholm

Extra Johansson, Liljegren, Boyce
…Och alla Juniorer som knackar på dörren

TIK86030: Ja vi måste ha mer spets. Wedins skada samt den förlorade budgivningen av Rattie gör att vi är nästan på samma nivå som året innan och då ska vi lägga med i vågskålen att alla andra lag i serien värvar bättre spelare än året innan.

RunarUp: Har förstått han gått vinge i KHL också och tror han är tänkt som det i Timrå med.

Öndulat: Liljegren är väl kontrakterad? Om Jerka nu är extraforward (5e linan) så faller väl lite argumenten om det jobb han lägger ned under matchen. Jag försöker förstå vart i truppen så många placerar honom. Det kan väl inte vara på läktaren han ska täcka alla de skott de har pratats om?

TIK86030: EP gjorde knappt en match som center i Växjö.
Men har ingen koll i vilken position han spelade i KHL.

TIK86030: Jag säger såhär, att om Boyce är lagets svagaste länk, då är iaf jag jävligt trygg. Fyfan vilken lirare att ha som extraforward!

TIK86030: Liljegren lär knappast vara kvar och om han är kvar så går Boyce fortfarande före. Johansson absolut men de kommer knappast utmana om samma roller, ska Johansson spela ska det inte vara i en 4e kedja medan Boyce gör sig som bäst där. Hans roll är att spela mycket i egen zon, täcka skott, spela BP, hjälpa laget att få offensiva tekningar. Han gjorde det riktigt, riktigt bra i kvalet. Vi kommer knappast vara skadefria hela säsongen heller. Vi behöver mer än 12 forwards, vi kan inte bara ha spetsspelare och även om vi får ett par hemvändare går det inte med ord att beskriva hur mycket Boyce betyder för Timrå IK.

J Persson blir kvar i Mora.

Sputnik: Jag leker med spelarnas positioner, Hanzl, Pettersson, Lander är alla C.

Jag tror åtminstone två av dessa kommer att spela med varann.

Försöker med den överblicksbilden hitta varför man skrev 2år? Jag kan bara konstatera att det inte finns en lucka.

TIK86030: Du tycker alltså Lander skall vara andrecenter?

TIK86030: Räknar med att Liljegren lämnar, Johansson ska inte spela i en 4e-line och man behöver ha en forward som är extra. Där har vi Boyce. Eller sätter du Liljegren över Boyce som extraforward?

Öndulat: Vilket truppen har redan? Det som saknas är 2st LW av kvalitet enligt mitt sätt att se på det.

{9839}: Så vad blir Jerkas roll?

1.
LW Wedin
C Hanzl
RW Pettersson (Center?)

2.
LW SAKNAS
C Lander
RW Hartmann

3.
LW SAKNAS
C Lundin
RW Blomqvist

4.
LW Alvarez
C Andersson
RW Walterholm

Extra Johansson, Liljegren, Boyce
…Och alla Juniorer som knackar på dörren

Jag antar att ovan tre inte ska ersätta Rattie och Åberg. Så med det sagt så saknas spets på två sidor innan truppen är satt.

TIK86030: Jag är lite små anti-boyce. Tycker lite som dig att om man inte kan förtjäna speltiden så ska man inte ha kontrakt. Men man måste ändå inse att vem gör hans jobb bättre? Vem kan gå in då det är 2 min kvar av en match och bara tokköra och täcka 600 skott med tänderna och fortfarande inte klaga ett ord om sin situation. Han är inte flashig, han gör inte många poäng, men han gör något annat som Timrå IK som klubb värdesätter högt.

Och som andra varit inne på, vi har en budget att förhålla oss till. Går inte att fylla laget med Landers och Ratties. Man behöver dom där grovjobbarna också som gör skitjobbet, och ingen gör den rollen bättre än Boyce.

7 poäng på 9 matcher i Belleville, klart grabben ska få chansen i NHL!

hoppas det går super bra för lodin

TIK86030: Jag älskar inte Boyce, har faktiskt inte skrivit nått om honom öht just för att jag är rätt likgiltig. Jag avskyr honom inte heller som pesten som vissa andra verkar göra. Jag förstår dock att ett lag inte byggs på 20st Ratties eller ens Landers, EPs eller Wedins.

Om du nu tror att vi har råd och möjlighet att värva 20st i Landers kaliber så varsågod, inget fel med det. Men det hade blivit ett litet tunt lag...

{9839}: Ser nu att HV trumfar Löven med antal transatlanter, 6-5, d v s 11 på isen...
Hockeyns framtid?

Rico01: Jag försöker förstå din kärlek.

TIK86030: Boyce spelade i princip inte en minut och Lander lär spela exakt varenda sekund av varenda BP ja!

Boyce är nog den viktigaste förlängning för er i år. en härförare med ett tväräkta timrå hjärta

bra jobbat med förlängning på honom!

TIK86030: Har du ett personligt agg mot Boyce eller vad? Om du nu är så emot honom är det svårt att förstå att du kan hålla på ett lag som har honom i truppen...

{9386}: Han spelade väl i stort sett inte en minut under säsongen som var, dessutom i ett lag som trots allt slutade sist.

Om skitjobb innebär att vid något tillfälle irra runt, mestadels i numerärt underläge, en roll Lander lär prestera bättre i nästa säsong med sin erfarenhet och kunnande.

Kultur med alla år i klubben absolut, men hjärta finns det andra som visar så det räcker och blir över. Inte minst hemvändare som tackar nej till attraktiva klubbar och adresser för att återvända till klubben där allt startade.

Allra rimligast bör det bli utlåning framåt för Jerka. Jag tvivlar att intresset för Jerka är så stort dock, men någon HA-klubb lär han nog platsa i.

Boyce är klar! Det går inte att överdriva vikten av att han stannar i TIK som spelare. Om tanken är att vi ska bli bättre på att skola in juniorer och att göra det mer frekvent så kommer han att vara guld värd. Finns ingen bättre kandidat att föra vidare kulturen i laget, även om jag också har goda förhoppningar om att Lander kan bli en sådan spelare också 🙂

En viktig pusselbit på plats!

Jäkligt skönt att det är skrivet och klart med Boyce.

Skönt att det finns er som tycker det är en dålig förlängning med…

Alltså skönt att ni inte har kunnat och kommer kunna påverka den saken…

Det är väl lite så.

I den bästa av världar ställer man ca 22 Sonnenberg och en kapanen på isen.

Men det generella är ändå att man inte i SHL inte har råd med det utan måste bygga ett lag med olika roller som ska skapa en helhet…

Bra skrivet madsen eller vem det nu var…

{9566}: jättebra förlängning speciellt när vi tappar 50 säsonger plus i Kicki och nubben! Så viktigt att boyce blir kvar och kan sprida timrå-andan vidare när vi tappat så viktiga pjäser på sidan av som nubben och Kicki.

Om marknadssidan hade varit lite bättre hade nog förlängningen av boyce kunnat skapa intäkter i souvenirer.

Han är heller inte världens sämsta hockeyspelare och alla lag behöver också trotjänare, det gick ju sådär för hv och Djurgården när dom inte gav kontrakt till deras trotjänare.

TIK86030: finns nog ingen spelare i Timrå som gör skitjobbet utan att blinka som Bojjan, ovärderlig som brunkare Kuiturbärare som dom andra ser upp till. Ryggrad.!! Räcker så.

Bragd-Birger: Så är det, för att det ska funka på isen är det så mycket runt omkring som ska stämma. Och där har vi Boyce som är ovärderlig!

lungan: tycker vi borde få till Hundkedjan (Axelsson-Andersson-Sundh) v 2.0. Wall-E är gjuten i en sådan. Erik Andersson centrar.
Behövs bara en speedig, jobbig Axelsson-typ som komplement.

« · 2339891 · »