DenRöda: Oooooootroligt intressant, jävlar vad du spär på 😂 ” Det känns som att Timrå har något bra på gång och ett intressant lagbygge. Det ska bli roligt, säger Stenqvist till Sundsvalls tidning.”
Olli Hahl: kikade på nya följare på Instagram och såg att Kasper Arwefjäll spelar för Timrå nästa säsong enligt hans pappas instagram. På EP är det inte uppdaterat ännu, men han kommer nog få spela med vårat j20 lag. Enligt statsen verkar han väldigt intressant och kan nog mycket väl få träna och spela med vårat A-lag lite.
falconuggla: Det är bara det o att han snackat med Ante… liksom att han tycker att Timrå har ett intressant lagbygge. Inget av intresse av varför han skrev på. En icke artikel. 😅
falconuggla: Stenqvist valde Timrå för att det är ett otroligt intressant bygge framöver. Han snackade med Ante under tiden han värvades och sedan med Emil. Så troligtvis har vi fler värvningar på gång som är otroligt intressanta. Stenqvist kommer nog dessutom få spela 18-23min per match.
palleparling: Strömwall är inte fy skam. Kanonvärvning hade varit, men jag tror att han går till ett annat SHL-lag. Typ Hv71.. annars känner jag Pärssinen, Dahlén, Ojamäki, Eronen och Strålman. Bra spets och potential att kunna slåss om en topp 6-plats. Blir nog alldeles för dyrt med alla dessa lirare i laget och vi kommer nog ha sprängt budgeten isåfall. Dessa tillsammans måste ju kosta klubben MINST 15milj..
Eftersom mitt förra förslag på "önskevärvning" troligen inte kommer ske, så har jag en ny. Malte Strömwall, vill inte spela KHL nästa år, siktar på NHL, men kan tänka sig SHL också läser jag. Tror det kan vara en god ersättare till Rattie. Rightare o riktig målgörare. Tror inte han kostar lika mycket som Rattie heller, eller tror inte vi kommer behöva lägga 275 på han som LHC gjorde på Rattie iaf.
Ojh-Ajh: Farsan har haft liknande problem i sin ungdom, hoppade ur för minsta lilla. Dom "byggde" upp hans skål som axeln ligger i för att förhindra urhoppning ytterligare. Va i o f 40 år sedan nu, men man kanke gör på liknande sätt idag..
Bragd-Birger: Han säger själv att axeln hoppade ur led, och det verkar inte vara första gången. Ju fler gånger det händer, desto större risk att det händer igen eftersom ledband etc blir ”slappare”. Rimligen tajtar man nu till axeln så att den inte ska hoppa ur led lika lätt. En lösning på det problemet är det väl man åstadkommer.
Är själv inte ortoped, men FWIW utifrån det han säger.
Bragd-Birger: Det är väl lite därför operationen ska göras. Anton är väldigt positivt inställd dels för att enligt läkarna är det en permanent fix på problemet och dels för att dom har en väldigt tydlig tidsplan och han förväntar sig inte missa många matcher av säsongen pga operationen. Dessutom kommer han kunna köra en bra fys i sommar ändå enligt han själv.
Lät som en mardröm innan jag läst artikeln från igår/förrgår men nu är känslan mer att det kanske var lika bra så slipper man oroa sig för den axeln resten av säsongen iaf.
falconuggla: nu har jag inte superkoll på Wedins axelproblem och hur skadorna hanterats tidigare, men finns det någon möjlighet att den här operationen faktiskt kan vara någon mer permanent lösning på problemen? I s f är det ju enbart av godo. Man räknar ju liksom med att han kommer missa matcher varje säsong, och att allt över 30 spelade är bonus typ.
Jobbigare är det väl om det opereras och rehabiliteras, men att grundproblematiken består. Någon som har bättre koll?
"Det känns väldigt kul och motiverande med Timrå. Det känns bra inför sommaren och jag kommer kunna träna på ordentligt ändå. Jag känner mig jäkligt positiv på något sätt."
Positivt snack från Wedin angående skadan, hoppas han kan hålla uppe humöret så går nog läkning och rehab kanonbra!
Gorkyman: Väl genomförd match. Han kunde inte slappna av i axlarna förrän 3e perioden, men det är väl inte så konstigt. Såg sjukt nervös ut men gjorde ett bra intryck inför nästa säsong. Kommer att bli svårt att ta sig in i A-laget framöver då Ottawa har massa spännande spelare på ingång och uppgång. Men jag tror på Lodin! Han kan slå sig in på 2 kedjor till vintern om han fortsätter jobba hårt.
JonteD: Kan Östersund få hem Alexander Edler från LA Kings? Kanske inte så sugen på alla bussresor men kan ju spela hemmamatcherna iallafall. Laget behöver förstärka på alla positioner om de inte ska bli slagpåse. Det gäller att överleva första säsongen.
Jäkligt kul med ÖIK. ÖIK har bättre arena än flera redan befintliga klubbar i HA och norrländska inlandet har väl inte varit bortskämda med representation i de högre divisionerna så det är klart man unnar dom det även om hjärtat ville Hudik. Hoppas dom blir kvar länge framöver.
JonteD: no offence men då kan vi ju betrakta det som ett löst rykte, ingen ny information har kommit fram. Däremot välkomnar vi Dahlén om allt skulle visa sig stämma, det vore ett grymt tillskott. 😀
BlackBay: verkar som man får göra en avbön där, jag trodde aldrig Lodin skulle få chansen men med tanke på dom kliven han tog i kvalet så är det kanske inte så konstigt.
Sen kanske man får göra avbön på Dahlén också men äh, varför skulle han åka hem? Om sharks släpper honom och ingen annan är intresserad så kan jag se hur vi har en chans men grabben ska ju tjäna pengar också. Varför skulle han inte ta en vända till alperna om NHL stänger dörren?
JonteD: om det i slutändan handlar om pengar hoppas jag verkligen det blir en insamling där dom går tydligt ut med att det ska gå till Dahlén! Drar lätt ihop miljonen dag 1 för honom.
Undrar om det är unikt att ett SHL lag tappar alla sina forwards från första och andra linan från en säsong till den andra? Kan inte vara helt vanligt 🙂
Tittar vi på vad vi fått in hittills så finns det hål att fylla anser jag. Vi får hålla tummarna för att det kommer in minst två vassa forwards, gärna rightare!