1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601463 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 2022-2023

Sv: Silly Season 2022-2023
{297}: ja snart kommer Sam Löfqvist börja dyka upp på stan igen

Jnttik: Ingenting är omöjligt!
Vi får hålla tummarna!🙂👍

Kan inte EG komma om luleå vinner guld?

{9566}: nu börjar vi närma oss en mer ”normal” silly med tips likt ”nån såg Pavel Brendl köpa en varmkorv på stan”.

DenRöda: På semester

Öndulat: Dahlén kommer ju hem nu i sommar också!!!

Jåkkinen: Varför skulle dom det?

Jåkkinen: Absolut, det är så vi fått hem Lander nu och historiskt så är det tack vare hockeysnack Dahlén har kommit hem 2 gånger också! :)

DenRöda: Tänker du att kommande nyförvärv går in och läser dina inlägg på hockeysnack innan dom skriver på?

Jåkkinen: Klart man spär på! Vill ju inte att resten av värvningarna är spelare som spelat i 4e eller 3e kedjor som anses har lite potential! 😁

DenRöda: Oooooootroligt intressant, jävlar vad du spär på 😂 ” Det känns som att Timrå har något bra på gång och ett intressant lagbygge. Det ska bli roligt, säger Stenqvist till Sundsvalls tidning.”

Olli Hahl: kikade på nya följare på Instagram och såg att Kasper Arwefjäll spelar för Timrå nästa säsong enligt hans pappas instagram. På EP är det inte uppdaterat ännu, men han kommer nog få spela med vårat j20 lag. Enligt statsen verkar han väldigt intressant och kan nog mycket väl få träna och spela med vårat A-lag lite.

falconuggla: Det är bara det o att han snackat med Ante… liksom att han tycker att Timrå har ett intressant lagbygge.
Inget av intresse av varför han skrev på. En icke artikel. 😅

falconuggla: Stenqvist valde Timrå för att det är ett otroligt intressant bygge framöver. Han snackade med Ante under tiden han värvades och sedan med Emil. Så troligtvis har vi fler värvningar på gång som är otroligt intressanta. Stenqvist kommer nog dessutom få spela 18-23min per match.

"Jag snackade lite med Emil Pettersson innan jag skrev på"

Nån som har hockeypuls och kan berätta lite mer vad det står i artikeln kring varför Jakob valde Timrå trots bud från fler SHL klubbar.

palleparling: Strömwall är inte fy skam. Kanonvärvning hade varit, men jag tror att han går till ett annat SHL-lag. Typ Hv71.. annars känner jag Pärssinen, Dahlén, Ojamäki, Eronen och Strålman. Bra spets och potential att kunna slåss om en topp 6-plats. Blir nog alldeles för dyrt med alla dessa lirare i laget och vi kommer nog ha sprängt budgeten isåfall. Dessa tillsammans måste ju kosta klubben MINST 15milj..

palleparling: Vore en riktig drömvärvning såklart, varit på tapeten här tidigare!

Eftersom mitt förra förslag på "önskevärvning" troligen inte kommer ske, så har jag en ny. Malte Strömwall, vill inte spela KHL nästa år, siktar på NHL, men kan tänka sig SHL också läser jag. Tror det kan vara en god ersättare till Rattie. Rightare o riktig målgörare. Tror inte han kostar lika mycket som Rattie heller, eller tror inte vi kommer behöva lägga 275 på han som LHC gjorde på Rattie iaf.

bar mofftak: Ny intervju med Emil P på Timrås hemsida.

Nisse på Mon or: Sämre produktion än både Lundin och Alvarez för 285k/månad.. Pass!

Nisse på Mon or: Tror inte ett dugg på att han vill gå ner under 200k. Centrar har vi så att det räcker också.

DenRöda: utköpt från Frölunda för 300' i månaden. Misslyckad säsong. Dyr som in i helvete?

Ojh-Ajh: Farsan har haft liknande problem i sin ungdom, hoppade ur för minsta lilla. Dom "byggde" upp hans skål som axeln ligger i för att förhindra urhoppning ytterligare. Va i o f 40 år sedan nu, men man kanke gör på liknande sätt idag..

Nisse på Mon or: Dyr. Dyr som in i helvete.

Bragd-Birger: Han säger själv att axeln hoppade ur led, och det verkar inte vara första gången. Ju fler gånger det händer, desto större risk att det händer igen eftersom ledband etc blir ”slappare”. Rimligen tajtar man nu till axeln så att den inte ska hoppa ur led lika lätt. En lösning på det problemet är det väl man åstadkommer.

Är själv inte ortoped, men FWIW utifrån det han säger.

Bragd-Birger: låter preics som det när man läser st;s intervju, att om han opererar sig nu så ska problemen han haft lösas permanent :)

Johan Sundström, Frölunda köps ut. Kan det vara något för TIK?

Gorkyman: Kul - såg bara highlights och ingen Lodin - men 7p på 9 matcher i AHL är snudd på succé - och NHL debut i sista omgången.

Bragd-Birger: Det är väl lite därför operationen ska göras. Anton är väldigt positivt inställd dels för att enligt läkarna är det en permanent fix på problemet och dels för att dom har en väldigt tydlig tidsplan och han förväntar sig inte missa många matcher av säsongen pga operationen. Dessutom kommer han kunna köra en bra fys i sommar ändå enligt han själv.

Lät som en mardröm innan jag läst artikeln från igår/förrgår men nu är känslan mer att det kanske var lika bra så slipper man oroa sig för den axeln resten av säsongen iaf.

Första finalmatchen idag. Ska EG få sitt efterlängtade guld så de som hoppas härinne kan få se honom varva ner och gå i förtidspension i Timrådressen?

falconuggla: nu har jag inte superkoll på Wedins axelproblem och hur skadorna hanterats tidigare, men finns det någon möjlighet att den här operationen faktiskt kan vara någon mer permanent lösning på problemen? I s f är det ju enbart av godo. Man räknar ju liksom med att han kommer missa matcher varje säsong, och att allt över 30 spelade är bonus typ.

Jobbigare är det väl om det opereras och rehabiliteras, men att grundproblematiken består.
Någon som har bättre koll?

thorwald: allt ovanför Härnösand e 0,75 talare

"Det känns väldigt kul och motiverande med Timrå. Det känns bra inför sommaren och jag kommer kunna träna på ordentligt ändå. Jag känner mig jäkligt positiv på något sätt."

Positivt snack från Wedin angående skadan, hoppas han kan hålla uppe humöret så går nog läkning och rehab kanonbra!

Fel, haha inte uppdaterat twitter
Uppladdat:

500x0-screenshot2022-04-30-08-43-44-310b2fce7a16bf2b728d6ffa28c8d60efb.jpg

Gorkyman: Väl genomförd match. Han kunde inte slappna av i axlarna förrän 3e perioden, men det är väl inte så konstigt. Såg sjukt nervös ut men gjorde ett bra intryck inför nästa säsong. Kommer att bli svårt att ta sig in i A-laget framöver då Ottawa har massa spännande spelare på ingång och uppgång. Men jag tror på Lodin! Han kan slå sig in på 2 kedjor till vintern om han fortsätter jobba hårt.

mattias - 74: Tycker Lodda gör det helt ok i sin debut

JonteD: Kan Östersund få hem Alexander Edler från LA Kings? Kanske inte så sugen på alla bussresor men kan ju spela hemmamatcherna iallafall. Laget behöver förstärka på alla positioner om de inte ska bli slagpåse. Det gäller att överleva första säsongen.

JonteD: Jag är jättenöjd!

Jäkligt kul med ÖIK. ÖIK har bättre arena än flera redan befintliga klubbar i HA och norrländska inlandet har väl inte varit bortskämda med representation i de högre divisionerna så det är klart man unnar dom det även om hjärtat ville Hudik. Hoppas dom blir kvar länge framöver.

EXPLORERSMÅLAND: Jag höll lite mer på Hudik p.g.a. Alla f.d. Tikare i laget men ÖIK har nog lite större resurser att hänga kvar…

JonteD: no offence men då kan vi ju betrakta det som ett löst rykte, ingen ny information har kommit fram. Däremot välkomnar vi Dahlén om allt skulle visa sig stämma, det vore ett grymt tillskott. 😀

{297}: Ja jag skrev ju om allt stämmer då kan han ju komma hem! Jag har bara hört lite löst o lagt ihop två och två=chans finns!! Vi får väl se!⛸️⛸️⛸️

Synct: Kom oxo ihåg han har ju även ett utgående kontrakt o han kan likaväl få ett jättebra i NHL!!!

BlackBay:

Riktigt roligt om det blir så, Flyers har ett av ligans svajigaste försvar så det är målgaranti.

Hoppas jag inte jinxar alltför mycket nu haha

BlackBay: verkar som man får göra en avbön där, jag trodde aldrig Lodin skulle få chansen men med tanke på dom kliven han tog i kvalet så är det kanske inte så konstigt.

Sen kanske man får göra avbön på Dahlén också men äh, varför skulle han åka hem? Om sharks släpper honom och ingen annan är intresserad så kan jag se hur vi har en chans men grabben ska ju tjäna pengar också. Varför skulle han inte ta en vända till alperna om NHL stänger dörren?

Lodin verkar få göra NHL-premiär i natt för Senators

JonteD: ja va aldrig nervös , sömnig avslutning

JonteD: om det i slutändan handlar om pengar hoppas jag verkligen det blir en insamling där dom går tydligt ut med att det ska gå till Dahlén! Drar lätt ihop miljonen dag 1 för honom.

Sputnik: Lander kan bli Schweizisk mästare trots allt. Har tagit igen och utjämnat 0-3 i matcher till 3-3. Blir nu alltså en 7:e avgörande. 🙂

Undrar om det är unikt att ett SHL lag tappar alla sina forwards från första och andra linan från en säsong till den andra? Kan inte vara helt vanligt 🙂

Tittar vi på vad vi fått in hittills så finns det hål att fylla anser jag. Vi får hålla tummarna för att det kommer in minst två vassa forwards, gärna rightare!

« · 2340515 · »