1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601366 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 2022-2023

Sv: Silly Season 2022-2023
Tigerhjärta: så är det, men oavsett hur laget blir kan ju vad som helst hända

Scoooby11: Nu är avsnittet på utrullning!

Knylan: fan vad gött!

JonteD: efter att Ante tog över och sydde ihop ett tågvrak till en lyxkryssare på EN enda "träningsmatch" så byter då inte jag tränare med nåt annat SHL-lag just nu. Jävlar vad han lyckades sätta det berömda försvarsspelet när inte det delade ledarskapet hämmade honom.

Knylan: Gött!! :D Satt å lyssnade på hockeytutto tidigare idag, Axelsson var för första gången rätt skön i den podden. Nu ska jag avnjuta en kopp kaffe framför min favoritpodd!

OlliJanne: Ja även där blir ju Ante som ett nyförvärv, plus att det skall in assisterande tränare på det. Nu står vi väl i och för sig med Freddan på lönekontot en säsong till? Vet inte hur mycket det påverkar ekonomin.

Tigerhjärta: det blir nog många som kommer att få ett bra lag på papperet till nästa säsong! Men sen så gäller det att få ihop det också! Det är väl det som är utmaningen med många stjärnor!

Angående den andra finska landslagsbacken. Kan det vara Oliwer Kaski? Har hört ett löst rykte från en vän
att Westerlund eventuellt inte skrivit på nytt hos oss och han har intresse utomlands. Långskott såklart och jag tvekar lite, men Westerlund har också växt enormt hos oss sedan han kom.

Kaski lämnade Avangard för en liten stund sedan och jag tänker att det kan vara en bra ersättare isåfall.

DenRöda: En bra ersättare absolut, men säkert 3ggr så dyr..

DenRöda: såklart var det fel länk i inlägget...

Sputnik: Den löneposten försvinner den dag han tar sig an ett annat tränaruppdrag.
Han har trots allt tillräckligt bra meriter för att bli upplockad av något annat lag nästa säsong.

Tigerhjärta: Ja det är bara larvigt att gå och leka världsmästare när vi nyss klarat oss kvar..Att vi kommer ha ett bra lag på papper nästa år kan väl till och med Troja supportern som brukar skriva skit här inne fatta. Men som många andra säger så kommer alla lag ha många bra spelare då KHL spelarna flyr. Jag kan verkligen säga att det är tur att det inte var iår vi gick upp för då hade vi inte haft en chans. Blir tufft för nykomlingen iår även om dom heter Hv71 och ha en stor plånka.

DenRöda: Westerlund väntar ju länge varje år innan han skriver på.

Officiellt! Lodin lämnar. Tack för allt Viktor!
Uppladdat:

500x0-screenshot20220405-09215201.jpg

hockeyärnice: Hen hade fel.
Uppladdat:

500x0-7c3fd0d9-5609-42cc-b0bb-82698daa5f98.png

Grabola:

Kul för victor

DenRöda: Westerlund luktar Finland faktiskt. Kan tänka mig han vill testa vingarna på annat håll och kanske få en mer offensiv roll.

Grabola: Lodin har varit min favoritspelare i TIK tillsammans med Ty Rattie. Starkt bidragande till att Timrå höll sig kvar. Hans teknik, skridskoåkning och orädda sätt han utmana på är unikt. Håller tummarna för att han lyckas i Nordamerika. Du har det som krävs. Välkommen åter i framtiden till Timrå IK Viktor!

hockeyärnice: Ja vi kommer självklart inte gå från kvalspel till att utmana om guldet. Lander är ett superförvärv och fler fina är på ingång. Dessutom starka förlängningar i Hanzl, LaLeggia och Rattie.

Men tapp också, Lodin och förmodligen Westerlund. Det är otroligt svårt att dra några större växlar här och nu när man vet att övriga SHL-lag kommer smacka på rätt rejält också.
Målet måste vara att etablera oss i SHL och den här säsongen känns väl play in som en rimlig målsättning.

Föreningen står dock inför en ovan utmaning och det är att ingen kommer underskatta oss kommande säsong. Det kommer finnas en helt annan press att leva upp till förväntningar, tiden då vi slår ur underläge är sannolikt förbi

Olli Nomadinen : Ja det är ju halvt naivt att tro att topplagen i SHL kommer sitta still i båten utan att värva bra spelare. Däremot hoppas man ju att lagmoralen med våra hemvändare med Lander i spetsen har lite fördel mot flertal lag som kommer behöva få ihop nya lag med stora egon som kräver speltid etc.

hockeyärnice: känns inte kommande säsong lite som NHL lockout säsongen 2004/2005? Fast den gången är det KHL "lockout". I båda fallen hade vi bra egna spelare som vände hem och likt 2004/2005 så hoppas jag vi kan krydda med några bra finnar.

OlliJanne: Hade vi gått upp i år så kanske vi hade haft chans på några hemvändare också men det som jag tror kommer vara avgörande iår är att vi redan från start har Rattie, Hanzl, Laleggia, svensson osv. Hade vi gått upp från allsvenskan så hade vi fått det riktigt jobbigt. Men någon jävla gång ska vi ha turen med oss utan att ta ut något i förskott.

Olli Nomadinen : För att vi ska gå långt i ett slutspel nästa år krävs ordentlig förstärkning på backsidan. Vi har egentligen bara en back som är absolut toppklass i serien, LaLeggia, och då mest offensivt.
En defensiv klippa och en högerskjutande poängback och det skulle se väldigt mycket bättre ut.

hubbenorlen: Instämmer. Framåt har vi inte många lag i SHL som har bättre spelare. Men bör räcka med Eronen och en till? Strömberg är ju tillbaka också. Jag ser gärna att Paigin stannar. Han är stabil och har storleken som vi behöver. Utan värvningen av Paigin är jag osäker på om vi hade klarat av kvalet.

hubbenorlen: Nåja, vi har Didrik också och han kommer säkert bli viktig. Dessutom höll väl ändå Svensson hög defensiv SHL-klass? Men visst, förstärkningar behövs där. Är väl klart med en va, den där Eronen?

Olli Nomadinen : har jag dåligt minne eller kom de första ryktena om Eronen redan innan Ryssland invaderade Ukraina? Dvs var han klar redan innan massflykten från KHL?

hubbenorlen: Varför ska vi gå långt i ett slutspel nästa år? Låt Timrå bygga ett slagkratigt och bra SHL lag i lugn och ro, etablera oss och att vinna lite fler matcher än vi gjort nu.Jag kommer att njuta och vara så lycklig för om vi bara blir 3-4 placeringar bättre. Nu känns det som om TIK har tiden framför sig. Tålamod är en dygd.

OlliJanne: Ryktet kom 14 mars enligt eliteprospects, invasionen av Ukraina började 23 mars va?
Uppladdat:

500x0-screenshot20220405-102915chrome.jpg

falconuggla: torsdag den 24:e tror jag invasionen började :)

falconuggla: tack, snabbt jobbat där. Du kan max vara 40 år som surfar så snabbt och bra 😉

falconuggla: 24 februari började invasionen, inte mars.

Rico01: ja då har vi lyckats förvandla silly season till fake news på 4 inlägg då.

OlliJanne: Eronen kommer dock från Liiga.

Rico01: Ja såklart! Fel av mig.

falconuggla: KHL aviserade ju redan under OS att de skulle påbörja slutspelet utifrån de dåvarande placeringarna varpå Paigins lag var utanför och började sälja bort spelare.

{9566}: Det var ett svar till de som redan börjat prata slutspel och till och med SM-guld.

OlliJanne: Expressen (MrMadHawk) rapporterade om att Eronen är klar för Timrå om de håller sig kvar den 14 mars.

Dr.Krykov: Ingen som hört ngt om Kinnvall? Förutom att de i Brynäsboken vill ha hem honom. Är han ngt att ha numera?

hubbenorlen: Ingen fara, talade bara om min ståndpunkt i det hela. Jag skriver inte här för att vara dum eller klanka på nån. Ödmjukhet kommer man långt på.

KulltorpsOlli: kinnvall är 98% klar för brynäs.

{9566}: allt annat än stanley cup-vinst för timrå är ett misslyckande nästa säsong

lika bra att alla avgår i förväg!

Varifrån kommer indikationerna på att Westerlund inte vill vara kvar?

KulltorpsOlli: Fina stats på sista 10!

Jåkkinen: Japp, till och med dubbelfel.

Greven: Hörde från en vän som är insatt i klubben att han har intresse utomlands. Det är det enda jag vet. Sen får jag känslan av att han trivs väldigt bra och skulle inte förvåna mig om han stannar.

DenRöda: Westerlund har svajat lite tidigare med vad han vill, så inget oväntat..

DenRöda: Hans utvecklingskurva pekar fortfarande uppåt så vill verkligen ha kvar honom

Greven: Att det eventuellt går att lösa något mer meriterat och att han isf hamnar längre ner i hierarkin.Båda parter ska sondera terrängen men jag tror som många andra att han i slutändan blir kvar.

« · 2325185 · »