1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604836 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 2022-2023

Sv: Silly Season 2022-2023
Herminator: Jäklar vad det gullas med Oskars, hockeysveriges egna lilla nallebjörn.

Herminator: Och TIK B (Hudik) vinner seriefinalen mot ÖIK. Djurgårn till Holmen Center till hösten kommer allt närmare

Sputnik: han är ju en hockeyvagabond, så det ligger väl i hans DNA att spela där han får bäst betalt. Men jag tror att han gör sig själv en björntjänst den här gången om han inte ger Timrå en säsong till!

Veteranolle: apropå Hudiksvall, tredje raka. Seger mot Östersund med 2-0.

Tom Topp: Jo håller med dig här, utan att vara partisk.
Innan har han ju inte öst in poäng i Europa. Här vet han vad han får. Hoppet är det sista som överger en. 🙏

Olli Nomadinen : Jo tror att HV lär ställa ett riktigt bra lag på isen. Tror snarare lag som Malmö, Brynäs, LHC, Oskars lär få det kämpigare.

Men dock skall man inte räkna ut Oskars. De verkar kunna trolla där nere..

Tom Topp: Håller helt med. Sagan med Rattie kan inte ta slut så här!

Min egen säga är såhär
Lander snackar med Rattie, Du spelar för Timrå säsongen 21/22 och ser till att laget klarar sig kvar, som den stjärna och poängspruta du är.
Sedan kommer jag tillbaka till säsongen 22/23 och du förlänger ditt kontrakt med tre år och vi går för SM Guld och ser till att vinna SM Guld med Timrå nått av dessa tre år. Visst tar vi lillfinger slag på den😁.

Tycker min egen saga är så bra den måste bara bli sann!

Herminator: Grattis Charliejfz!

eliassjo : Älskar dig

eliassjo : Tack! Fick gåshud! Vi har dock en bra bit kvar tills vi är på Rögles nivå av hymn, bara för hymnen så förtjänar dom sm guldet.

sargad: Tack mannen!

Avtackningen av spelare vars kontrakt går ut och inte förlängs, verkar kommuniceras snabbare nu än tidigare i Timrå IK. Om det alls kommunicerades. Brynäsboken verkar ha samma problem. Helt tyst från Brynäs.

Nisse på Mon or: Satt och spåna på listan av vilka som är kvar nu. Har jag missat någon?
Ty Rattie
Joey Laleggia
Christoffer Liljewall
Morten Madsen
Jeremy Boyce

jens_88: Westerlund väl?

Greven: Just de, där hoppas vi att det blir en förlängning och inte en avtackning.

jens_88: Liljewall och Madsen får nog eventuellt söka sig vidare i sina karriärer. Har svårt att se dom ta plats i dagens läge. Vet inte om dom känner för att lägga skridskorna på hyllan ännu. Men skulle dom göra det så vill jag ha in dom i klubben på något sätt om dom själva är intresserade såklart. Nån typ av j16 tränare eller nått sådant. Kanske som scout.

Nu vill vi ha en riktig ” Påsksmällare ”
Så drickan smak gått ida!!🎉🎉🎉
Gla Påsk rabbuslingar å låt dä rinna lätt 🥳🥳🥳
Uppladdat:

500x0-3d0fcb15-0f01-4e66-ad43-1a90de8b868d.jpeg

EXPLORERSMÅLAND: Öppna påskägget för tusan o ta fram Rattie nu!!!

Barkborren: Ja F5 fingret börjar ju blöda snart. Måste nog göra som KulltorpsOlli och köpa en gummituta

Barkborren: Vågar man gissa att det blir ett påskägg imorgon?

BlackBay: Vad är det för fel på idag, frågar mitt blödande F5 finger?

KulltorpsOlli: Hade du inte skaffat gummituta? Slitit ut den redan?

OlliJanne: ..postnord vettu..

Det verkar frigöras en hel del spelare från Schweiz nu och framöver.

BlackBay: LaL ÄGG ia 😎

DenRöda: Jag skulle bli extremt överraskad om någon av Madsen/Liljewall får förlängt. Jag vet inte hur pass stadgad Liljewall hunnit bli, men i Madsens fall känns det som att de bott in sig i stan.

Där har Hudik ett guldläge, om de nu fixar avancemanget. Madsens erfarenhet skulle vara brutalt bra för dem att få in.

DenRöda: Nubben har sagt att det saknas 2-3 spelare till full trupp för de som tar över efter honom att fixa. En position är målvakt. Jag tror garanterat att situationen för Rattie och LaLeggia är i det närmaste klar, givetvis har Nubben löst det innan han drar. Anledningen till att besked dröjer kan man bara spekulera kring men just att det gör det skvallrar inte mer om att de drar kontra att de stannar. Snarare är känslan sammantaget att båda blir kvar tycker jag. Det baserar jag på dels vad Nubben själv sagt, dels de rätt precisa uppgifter media redan läckt. Samt flera var för sig oberoende uppgiftslämnare härinne. Sedan har några här hört annat men i min novisa värld är de inte trovärdigare än de som hävdar motsatsen, snarare tvärtom eftersom de uppgifterna känts ganska grumligt förankrade

Olli Nomadinen : Jag tror inte att vi blev klokare i slutändan Mike, men tack för att du delger oss dina tankar runt detta :-)
Jag blev iallfall lite tryggare.

Att ha haft Lander, Wedin, Pettersson klara och har presenterat dem redan, som skulle kunna varit påsksmällen, så ser jag framemot en helt annan Påsksmäll. Nått måste komma annars blir jag besviken!

Adam Werner klar för Malmö. Alsenfelt ut och Werner in.

Niikeliito: Det var lite oväntat, Alsenfelt hade ju ändå ett år kvar på kontraktet.
Snart bara Mattsson kvar för oss då alltså

OlliJanne: Alsenfelt har väl haft rejält med skada/skador senaste åren? Knappt kunnat träna mellan matcherna vad jag läst. Hoppades verkligen på Werner. Hoppas vi inte snålar F Ö R mycket på målis bara, även om vi givetvis inte har råd med vad som helst. Ta lovande Allsvensk målis i så fall. Vi har inte råd med en Rajjan situation igen utan måste ha konkurrens på riktigt för JJ.

Sputnik: Där passar Endre in

KulltorpsOlli: Nä jag vet väl ungefär lika lite som merparten härinne så det är allt jag kan bidra med i nuläget. Sammanfattning av mina tankar kring de rykten som snurrar 😊

DenRöda: Yes får se om det var han Nubben spanade in när han va på plats senast då..

DenRöda: Endre har absolut gjort sig förtjänt av ett Shlkontrakt. Och varför inte hos oss!

Tom Topp: Vore ju klockers om Endre kunde bli våran "Tim Juel"

Sputnik: Sen har väl iofs Nubben sagt han inte har koll på målvakter och lämnar alltid det mest åt tränarna vid värvning.kanske nån Av Modos transatlanter va på agendan..

Sputnik: Snackade lite med en finsk sportjournalist som har koll på Finska ligan om Eronen.
Han sa att han är trots sin storlek är rätt stark i närkampsspelet, dock inte bästa skottet, de målen han gjort senaste åren är när han hänger med upp i anfallen.

Han har dock varit en av de viktigaste backarna i TPS defensivt sett nu i alutspelet. Så kan bli bra. Känns efter beskrivningen mer som en uppgradering på Westerlund.

Nick Ebert lämnar Örebro såg jag nu. Skulle inte säga nej tack där. 😁
Men är säkert klar för nått lag I schweiz kan jag tänka mig.

Sputnik: Vet inte om jag är sen på bollen här, men Werner är klar för Malmö.

edit: Ser nu att det var jag.

Jag tycker Tex Williamsson varit säker i de få matcher jag sett Modo spela. Borde inte han vara aktuell för SHL?

josha840: Nubben har ju sagt att laget är spikat sånär som 2-3 platser öppna. Konstigt att så lite läckt ut i media..
Ju längre tid det är tyst med Rattie, desto mer är känslan att han blir kvar..

Sputnik: Jag tror att då inte alla lag spelat klart eller precis klara så har man inte släppt allt, vark9in eller ut eller att det finns detaljer man väntar med tills de spelat klart.

Sputnik: Förlängning med Liljevall o Madsen samtidigt som Rattie o Laleggia drar vilket resulterar i 2-3 öppna platser kvar.
Case closed, antiklimax delux 🤔

Villervalla: Är väl just det som oroar , eftersom vi inte hört nåt än kan de vara så att Rattie har signat med nån av semifinalisterna

Villervalla: Nej men media brukar ju snappa upp sånt snabbt. Förutom Eronen som är klar, Ryska målisen från AIK och Werner som det med båda inte blev nått har det ju varit knalltyst om intresse ens.

Får man tro Finnen jag snackat med så är Eronen ingen pointback i PP. Så hoppas Nubben inte signat honom som en sådan, alternativt att Eronen har mer i sig än han visat.
Känns mer som en solid 2vägsback och att vi bör få in nån mer back med offensiv uppsida och bra skott som sagt.

Andersson: Troligast.

Sputnik: Små backar behöver inte vara dåligt - kolla på Mat Robinson och Tommy Samuelsson.

pingvin: Nej absolut inte, hade för mig det här inne spekulerats och hoppats i att han siulle vara nån hårdskjutande offensiv präglad back.
Mat Robinson hade ju inte nåyt superskott heller men var rätt allround. Det är väl den bilden jag får av Eronen med. Rejäl och bra förstapass. Gillar den beskrivningen. 👍

MIF kickar Ahlsenfeldt med 1 år kvar på kontraktet. Något för TIK?

« · 2329924 · »