1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601526 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 2022-2023

Sv: Silly Season 2022-2023
Är det OK om jag paxar #10 på tröj auktionen?

OlliJanne: Nu jävlar ska det budas på #3!

{9839}: Inte tre + en åtta då?

Har inga som helst belägg för detta påstående men tror att Malte Strömwall är den som är tilltänkt som efterträdare för Rattie. Var väl på tapeten vid förra SHL-sejouren men uppläst på kontrakt i Finland? Nu i KHL.

Håkkybåkky: Visste man att Peter Andersson skulle slippa sitt skadehelvete nån gång så, Ja Tack till honom.

En av SHL:s bättre backar i fulltränat skick, Han har varit snabbast av alla i Lakers på Skills competition och är en jävulusiskt stabil tvåvägs-back.

Men med tillägget att han varit seriens mest otursförföljde spelare dom senaste åren...

rabalder: Inte för att vara ett rövhål, men hur kan du tro något utan några belägg överhuvudtaget haha? Inte ens hört det på Domustrappan?

Håkkybåkky: Skulle tippa på att han finns med på listan. Att tro behöver man inga belägg för.

RasmusVS: Då är både Boyce och Johansson inne på 4 kedjor, och enbart en junis som extra. Tror vi måste ha in ytterligare ett namn på forwardsidan. Minst.

rabalder: Hade ju varit en klockren ersättare till Rattie.

hubbenorlen: Det finns säkert 50 spelare på den listan. Ante kommer med sista ordet på vilken av dessa 50 han vill ha. Om det nu passar budgeten såklart.

I och med att de auktioneras ut matchtröjor från dåvarande säsong, får vi se nya matchtröjor till den kommande?

Känns inte helt som fair-play att HV tar in Växjös förstemålvakt som ersättare till Gunnarsson. Finns inga regler som begränsar detta?

Öndulat: Schweiziska ligan kommer öka med ca 50 importer extra till nästa säsong.

Kollade in KHL och importer säsongen 20/21 och var totalt alltså ca 180 spelare av bland annats spelare från, Kanada,Usa,Finland, Tjeckien, Finland och Sverige. Då har jag inte ens räknat med Lettland och deras Lag Riga som hoppar ur KHL.
Det var 39 spelare bara från Sverige, 44 från Finland och 20 från Tjeckien. Alltså kring 100 spelare som lär vara lediga från bara dom Europeiska länderna.

Nivån i SHL kommer höjas som sagt då jag tror fler lag kommer värva spetsspelare sent som finns kvar på marknaden. Det i sig kommer göra att nivån också höjs i Allvenskan på de spelare som går ner men inte platsar i SHL.

DenRöda: De kör väl aldrig samma tröjor två säsonger i rad ändå, även om det är samma design är det ny tröjor. Så lär inte ha med saken att göra

RunarUp: Skojar du, Peter Andersson back. Finns det ännu en sådan? Vi har ju orginalet Peter Andesson från Timrå som huserade många år i Löven med Bullen och många år i landslaget. Sedan har vi ju Örebrofostrade Peter Andefsson med många år i MIF och sedan upp-o-ner tränarkarriär som kraschade i Gavlerinken. Men nu finns det alltså ännu en back Peter Andersson? Missat honom har jag.

sargad: På tal om folk med samma namn. Kan inte vi byta ut våran Fredrik Andersson mot lövens Fredrik Andersson? Känns som vi har mer nytta av honom faktiskt 😂

Sputnik: Med det sagt så har jag inte jättekoll heller och det kanske inte är så många spelare förutom hemvändare i olika lag som hamnar i SHL trots allt.

Några extra importspelare än vanligt kommer ju hamna i SHL men sen har man förstått att det handlar om rätt feta summor. Tycker det nånstans är en fingervisning när ett lag som LHC kör stenhårt på Rattie och Oskarshamn kör sin spets från Tjeckiska och Finska ligan.
Även om Oskars inte har ekonomi som övriga så borde ju nån spelare från KHL kunnat vara aktuell om det varit så packat med spelare från KHL.

Lär väl säkert vara så att många transatlantiska spelare vänder hem och tar kontrakt i AHL eller likande nu när SHL inte lär kunna ge mycket bättre löner.

DenRöda: Så klart. Och Strömwall lär vara en av dom.

sargad: Men det där är ju tre helt olika namn du beskriver: vi har Peter Andersson, Peter Andesson och slutligen Peter Andefsson. 😀

Heja rögle

Andersson: Heja Färjestad

TPS tar ledningen genom Elmeri Eronen!

Vår vän Elmeri Eronen gjorde just 1-0 till TPS efter 13 min. i 3e. Kan bli en match till minst...

TPS 1-0 slut

Ahpl: Det jag gillar med backsidan nu framförallt är att vi får in spelskickhet i Eronen och Stenqvist. Det är snabbt tenpo i SHL och vi hade svårt med våra lite tröga och trubbiga backsida förra säsongen. Nu kommer vi ha bra balans och kunna spela oss ur enklare är känslan.

Som tidigare nämnts har vi ju i princip ett nyförvärv i Didde med. Det lilla man fick se förra säsongen vittnade ju om en härförare.

styf till lekis....ööhh ?

roger_sundsvall: Styf och Hellkvist körde ju ihop i Modo. Tror det är Hellkvist som gillade deras samarbete ihop och handplockade honom antar jag.

Sputnik: Någon som hört nått om matchtröjjorna inför nästa säsong? Skulle vara kul att få se Tik spela med loggan på bröstet, vet ju att frågan har varit uppe på motion

TIK1928: Har väl varit uppe i många år men efterlängtat ja

Andersson: Jo, det som var senast var väll att det togs upp som motion (inför förra säsongen) och responsen blev väll att det skulle diskuteras. Hoppas dom har lyssnat på supportrarnas röster här, kan väl inte vara så svårt att prova ett år. Är väl bara byta tillbaka om det blir uppror..

TIK1928: Det diskuterades väl men senaste säsongens tröjor var redan tryckta när motionen dök upp men lät inte helt omöjligt till nästa säsong.
Hoppas innerligt vi får se loggan framtill nästa säsong.

TIK1928: Eller kan vi skicka in en ny motion där vi tvingar till votering och att årsmötets beslut gäller ;)

När vi har medlemsägda föreningar behöver vi inte hoppas.

TIK1928: Tar vi inte tillbaka örnen kan vi lika gärna lira i snickarställ.

Örnen, det är prestige det.
Uppladdat:

500x0-img7521jpg.jpg

{7043}: Jo, så är det. Tror inte vi kommer att värva mer än så till september, men har gärna fel.

mmm
loggan framtill ett måste👍

SnabelA: Dessutom bör milko-loggan också finnas med! Eller som det egentligen hette, NNP.

RasmusVS: Om det har med reklamplats på bröstet att göra så är det kanske inte så bra att tvinga fram något, försvårar ju jobbet för marknadsavdelningen.
Lägg fram förslaget och låt styrelsen utvärdera vad som är bäst.
Även om jag också tycker att det vore snyggt.

Medlemmarna ska bestämma 🤟🏼

Det är ju trots allt vi supportrar som handlar matchtröjor och jag tror dom skulle säljas i många fler antal om loggan är där istället för TIMRÅ som jag personligen tycker är väldigt beige….

fbk..final

Adjö RBK

Niikeliito: Inte ett enda PP för Rögle....luktar lite.

Angående matchställ så anser jag att TIMRÅ på bröstet fungerar, bättre än örnen som vi hade en period. Skissade på ett förslag för ngt år sedan…
Uppladdat:

500x0-28cf3d0a-4f91-48ba-ac81-48283147d080.png

Peacedog: Märkligt hur det kan vara ändå.

Rögle vinner serien och avslutar som förlorare, Timrå kommer sist i serien men avslutar som vinnare.

Kerstin_k: Man kan inte vinna allt i världen :D

faktiskt väldigt glad över att timrå lyckades hålla sig kvar

Kerstin_k: Märkets ju ändå hur FBK liksom "slog om" till slutspelet och körde väl mer eller mindre över Rögle, trots att det gick till sex matcher. Ologiskt sett till grundserien, men FBK har ju en helt sjuk erfarenhet av slutspel, playoff, you name it 😄🙈 och man har inte gått att stoppa. Ska bli intressant nu och se hur Luleås lag kan stå upp. Fysiskt var FBK kanske inte överlägsna Rögle, men man kändes betydligt tyngre. Kan man svara upp på det i Norrbotten?

Kerstin_k: Märkligt hur ett bottenlag skulle kunna vara en vinnare, jaja ni är ju bara näst sämst.

{9855}: Men kom igen nu, avslutade Timrå IK inte säsongen som vinnare efter att ha svept DIF i fyra raka?

Rip Kirby: inte vinnare men ni är kvar.

{9855}: vinner man sista matchen i en serie bäst av sju vinner man matchserien och avslutar som vinnare, anser också att ett lags shl existens är viktigare än ett sm-guld till skillnad från modo-fansen.

Icing-Ove jag vill slåss!

{9855}: Jag förstår vad du menar och absolut, vi kom jumbo i SHL, men likväl så kunde vi hitta ett sätt att spela som gjorde att vi vann mot oss själva i det psykologiska spelet i Playout. Vi kunde avsluta säsongen som vinnare i och med att vi spelade kvar oss själva i SHL. Är det någonting som man behöver ifrågasätta ens?

« · 2338301 · »