Rytter: Nu läser inte jag MoDo Alléhanda och jag påpeka att jag inte sett etablerad media skriva om det, va ganska tydlig med det. Va även tydlig med att jag sett användare på twitter och HS skriva det, inget annat.
Sen är det inte jättekonstigt att Bernhardt, hans agent och Modos sportchef säger det under brinnande säsong, det kallas ”att hålla god ton” något som Dickinson och hans agent inte har koll på.
vonDöbeln: ”det absolut största problemet med just denna förlängning blir ju ändå att på något sätt så kommer Andersson ALLTID att kunna bli judas under säsongen om han inte gör något extraordinärt.
Presentation - Besvikelse hos fans... För helvete!!! Orsaka mål - Hur kan vi förlänga? Skicka!!! Dålig produktion - Tänk att han tar en plats som nån annan kunde haft.. SKICKA!!!
Det enda sättet som EA kommer ifrån nästa säsong med någon form av uppskattning är om han gör MINST 25p.”
Mycket god poäng. Och här kanske vi får se till att hjälpas åt och isf ge honom den respekt han förtjänar, om han gör en duglig säsong? Tänker att vi har ju en drös fans som är experter på att totalt döma ut spelare om de gör en dålig match. Utan att se helheten. -Om han haft bra perioder, påminn om det. -Påminn om att sågningar och direkta personangrepp inte är förenligt med Timrå IK. -Upplys om det ni noterat som faktiskt fungerar.
Jag menar inte att vi är förskonade från dåliga spelare. Men bristen på nyans bland vår fanskara är ibland skrämmande.
DJ Hemp: Det har jag läst, ja. Men inte ifrån etablerad media utan mer användare på twitter ect. Men det låter logiskt. Annars är det ju tjänstefel, man kan inte sitta och vänta på honom i flera månader utifall Modo går upp. Då måste man va het på marknaden men det är ju inga rykten till Timrå.
Olli Nomadinen : Sen ser jag Wedda som ett litet nyförvärv också. Han gjorde inte många matcher den gångna säsongen och är en toppspelare i denna liga. Det är en lyx att ha en trupp som kräver små justeringar!
Karlsson74: Jag har läst både på twitter och härinne att han är klar även fast MoDo går upp. Har det blivit debunked eller? Känns ju väldigt märkligt att man sitter och väntar i 3-4 månader då alla andra lag värvat för att se om MoDO går upp eller inte.
Sputnik: Att man avvaktat Bernhardt och hur det blir med Modo är ju vida kännt sen första advent 2022.. 🙄 Känns lite som om man låst sig och riskerar missa nån annan värvning när det är så osäkert . Gissar att Eronen kanske förlänger om Bernhard går upp med Modo.. Svensson får slåss med de två yngre förmågorna på lagets 6e backplats... Iaf till en början så får man se hur det går. Sen kanske nån fin värvning dyker upp runt jul om det är på väg att gå åt skogen. .
Jag hade gärna sett man tar in lite nytt folk och kanske passar på byta ut några pjäser. Inte nödvändigtvis för att laget presterat dåligt, tvärtom, laget överpresterade och slutade 5a i grundserien men då kan det vara svårt överträffa detta kommande säsong. Kommer det däremot in lite nytt folk så har de förhoppningsvis bilden av ett lag på uppgång, ett lag som kan ta ytterligare steg. Det tror jag hade varit en bra krydda till lagbygget.
Det finns några läger i laget. De som absolut inte var nöjd med ett åka ut och även har mer i sig spelmässigt. Sen finns det de som kanske inte har så mycket mer att ge spelmässigt och mest åkte snålskjuts på resten av laget hela säsongen. Vad har de för motivation nästkommande säsong? Efter att ha sett de flesta matcher så var vi sällan särskilt spelförande och vann ofta på ren inställning, så ska vi behålla majoriteten av laget blir det att de måste överträffa sig själva igen. Jag tror det kan bli svårt för vissa, så hade därför gärna sett några fler nya spelare som förutom är rätt karaktärer såklart även är snäppet skickligare än de vi redan har.
"Just nu är sju backar under kontrakt men man letar efter ytterligare en, en tvåvägsback.
– Vi vill skriva med en spelare som kan spela både powerplay och boxplay. Nu väntar vi lite och avvaktar läget som är just nu. När finalerna i SHL och hockeyallsvenskan är slut vet vi kanske lite bättre vad vi behöver."
Summa summarum så är Bernhardt den backen han väntar på då. Eronen är en pengafråga men kan ju bli vår 8:e back då så att säga.
Dr.Krykov: håller med. Har aldrig förstått varför man ens länkar till sånt som man måste ha abonemang till..såvida man inte själv jobbar åt tidningen i fråga..
{8179}: Borde va förbjudet att länka till artiklar bakom betalvägg. Finns inte en chans att jag skulle sponsra AB med ett öre. Kan du sammanfatta lite kort istället?
Ja det mest intressanta på sillyn är hur Kapanen ersätter den tilltänkta värvningen av Bernie(vid uppgång Modo). Kan tänka mig att han inte kostar särskilt mycket, och är tänkt att lita på en topp 4 plats(räknas nog med en ordentlig utveckling)
Hur ersätter man en topp 4 gubbe till en billig peng? Hmm
jhnd91: nu missuppfattade du nog det jag sa Sa aldrig att lager var dåligt. . jag skrev att det är total frånvaro av överraskningar.... De flesta nya har läckt och varit offentliga sen många månader tillbaks. Även att man velat förlänga med EA har varit offentligt väldigt länge. .😏
Karlsson74: Har du glömt bort att laget vi har idag tog sig till match 7 i kvartsfinalen? Vi behöver inte ett nytt lag, vi behöver modifieringar, mindre ändringar osv.
{8760}: Med tanke på hemvändarstommen som las förra silly är Hållander och Juel splash nog för mig. Däremot hoppas jag på nåt stabilt, oglamouröst men etablerat, på främst backsidan
{8760}: årets silly kommer gå till historien som den tråkigaste och mest förutsägbara ...inte en överraskning egentligen .. Juel och Hållander har i princip varit klar sen i Dec. Att ett gäng juniorer skulle spelas in har varit klart länge. Förhoppningen till nån överaskning överhuvudtaget är väl om Modo lyckad ta sig upp och kan behålla Bernhard .
Patrick Polly: Enbart en gissning efter vad man hört och läst är han en riktig slitvarg rent fysiskt och har hög arbetsmoral. Får han spelet att lossna kan det bli bra typ lá Bagarn och det kan absolut vara värdefullt.
Men jag tror vi är alla rätt bittra över att denna silly inte kommer innehålla någon färgsplash. Vi blev ju rätt bortskämda ifjol så att säga
Vänta bara alla# gnällspikar,när#19 Erik.A #Timrå Ik blir fri från alla skador och får en bra försäsong,så får ni se en smart och bra forward han är!👍😄👌🏒🥅
Sputnik: samtidigt säger ju kapanen följande ”Offensivt så vet vi att det finns ett sparkapital som jag tror att vi kan få ut under säsongen med rätt roll och förutsättningars”
Sputnik: Det som är svårast att förlika sig med i det uttalandet är att han ska få en större roll. Jag har svårt att se vad som motiverar det efter denna säsong.
KulltorpsOlli: är nog definitivt så. Samt så är säkert de långa kontrakten på hemvändarna baktunga. Dvs "billigare" första säsongen och dyrare sedan för att kunna genomföras innan Cmore-pengen ökar. Jag förstår som så många andra inte heller förlängningen av EA. Hade mycket hellre tagit Lundin om det stått mellan dom två då han har både mer kämpaglöd och bättre produktion i sina bästa stunder. EA är lika målfarlig som Berglund var under sin tid här, skillnaden är att Berglund ibland missade magplattan och faktiskt gjorde mål nån gång ibland.
Olli Nomadinen : Nej det är väl där mitt största bekymmer kring EA är också. Han skall få en större "defensiv" roll med mer spel spel i BP etc. Grejen är ju den att han inte är nån shut down center heller. Håller nog Lundin före EA där till och med.
Olli Nomadinen : nej, jag förväntar mig noll och ingenting så kan man endast bli positivt överraskad.
Väldigt tråkigt dock att Andersson och klubben gemensamt försätter honom i en situation som i stort sett garanterar att han ses som misslyckad.Tänker att det även smittar av sig på nästkommande säsong när han förmodligen går till Allsvenskan. Stukat självförtroende och extremt lågt marknadsvärde. Godnatt hockeykarriären!
vonDöbeln: Ja en viss leverans måste man ju kunna förvänta sig av en center men jag har helt ärligt inga överkrav. Han är inte Lander el Hanzl. Jag vill märka av honom i positiv bemärkelse på isen. Att han tar plats, står för hårt jobb och producerar en del. Han bör ju vara tänkt i en "neutraliseringskedja" och bör också ha kapaciteten för det. Det har han dock inte nått upp till den gångna säsongen
Olli Nomadinen : det absolut största problemet med just denna förlängning blir ju ändå att på något sätt så kommer Andersson ALLTID att kunna bli judas under säsongen om han inte gör något extraordinärt.
Presentation - Besvikelse hos fans... För helvete!!! Orsaka mål - Hur kan vi förlänga? Skicka!!! Dålig produktion - Tänk att han tar en plats som nån annan kunde haft.. SKICKA!!!
Det enda sättet som EA kommer ifrån nästa säsong med någon form av uppskattning är om han gör MINST 25p.
KulltorpsOlli: }: Såklart det är så men EA är ju ingen gratisspelare heller gissar jag. Vi har ju redan Boyce och då fattar jag inte vad vi ska med den förstnämnde till i löneutrymmet. Det är inte så att jag förväntat mig nån toppcenter i 3 och 4, tvärtom. Tror bara vi kan få så mkt mer bang for the bucks där med nån annan än EA. Men nu blir det så här och nån katastrof är det ju inte, det är som sagt inte här vi står och faller
Tom Topp: Jamen vi ger honom en chans att steppa upp. Värre under har skett och han har trots allt silver i byxan. Kom igen Erik! Visa vad du går för!!!!
Pucken: Nej vi ska inte byta namn till Sundsvall IK men vakna upp och se verkligheten. Vår ”satsning” att etablera oss på övre halvan i SHL har redan strandat. Idén att locka till sig unga talanger är fin men i förlängningen så kommer ... | Läs mer
Sen är det inte jättekonstigt att Bernhardt, hans agent och Modos sportchef säger det under brinnande säsong, det kallas ”att hålla god ton” något som Dickinson och hans agent inte har koll på.