OlliJanne: Även om Wedin är känd för att kunna skapa på egen hand så ser jag honom helst i topp 6 när han är i form. Tycker han var vår bästa spelare precis innan han skadade sig när hans form började att komma. Hartmann passar ihop med Lundin det håller jag med om, men man kan vilja ha honom högre upp om han utvecklas ännu mer.
Hartwann, Wedin och Hållander där har vi 3 jokrar som alla kan avgöra matcher. Hanzl får vi väl också räkna dit då han kan mycket böttre än han visade denna säsong.
{7043}: Jag har egentligen inget emot att vi behåller Lundin. Hellre Lundin än EA men nu blev det båda vilket jag kan störa mig lite på men samtidigt får vi nog en kanske bred och billigt trupp på detta viset och man kan inte sätta ihop en trupp med bara Connor McDavids heller. Inte ens med SCA som sponsor... Jag ser gärna Lundin ihop med Hartmann i en 3e kedja i s f. Tycker de 2 har kemi och sedan kan man väl testa Wedin, Pääjärvi, Värmhed eller Meiho som 3e länk.
{9682}: Säkert och jag kan leva med det. Vi smällde till med en jävla stjärnkavalkad förra silly, så kan såklart inte varje silly se ut. Tvärtom var det en silly för flera år framåt. Det är väl den tänkta lyxen nu, att föreningen ska ha arbetsro och att Kapanen ska kunna fokusera på att fila på detaljer, bara skruva lite här och där. Bygga kontiunitet och stabilitet
Puckat: Kan det vara rimligt att tänka sig att det slutar med Hållander, Juel, en etablerad back men utan stjärnglamour, förlängning av Eronen, Lundin och Alvarez? Att vi startar säsongen så
Tom Topp: Ja Alvarez kan få vara kvar om det finns plats om han går ner rejält i lön.
Blir förvånad att man behåller både Lundin och EA. Ingen förstärkning på dessa platser ser det ut som då. Man verkar satsa mer på kontinuitet och att spela ihop sig och att man därför ska vara mer slagkraftiga nästa år. Och Hållander in plus en till back som det ser ut.
Oakleafer : Kontrakt rivs aldrig när man går upp, bara om man åker ur en serie.
Det är därför det är lite vanskligt att som sportchef i HA skriva allt för många kontrakt på flera år. För då måste man köpa ur spelare som man kanske inte vill behålla i slutändan om man går upp.
Jag har imponerats lite av bernie men eftersom Modo lär gå upp nu får man väl glömma honom :) Vet inte hur klausulen ser ut annat än att alla avtal rivs när man går upp så kan väl i teorin gå ändå. Oavsett vad ser jag framemot det eller en riktig gigant till nästa säsong. Då är det mindre nervöst med 2 junisar och en trött gammal Svensson
Sputnik: Visst har du en poäng, frågan hur man ska tänka om inte pengarna finns för den spelare du önskar? För de pengarna kanske vi kan satsa på en till på Svensson nivå. Men inte en dubbelt så dyr tvåvägsback för första backpar.
Tycho: Grejen är den att chansningarna har vi redan i Rindell, Forsmark och Edfeldt. Vi har Svensson som inte blir yngre och har förmodligen tappat Eronen och Stenqvist som ändå var våra mest offensivt bärande backar, utan att ha ersatt dem än så länge. Visst Stenqvist mot Bernhardt men mer av en ut en in i det fallet. Så backsidan ser svagare ut på förhand.
Därav tycker jag vi är i behov av en etablerad back som visat han håller på SHL nivå redan.
Sputnik: Både Stenqvist och Eronen gjorde 20 poäng förra säsongen och ingen av dom var ju särskilt överbegåvade i offensiven. Det dom däremot hade var istid, inte minst i PP. Backar kommer att samla på sig en hel del assist när dom får så mycket speltid, säkert Bernhardt också. Känns viktigare att dom är som bäst i egen zon, såna PP som Modo har i hockeyallsvenskan, som normalt är grymt bra där, ser man ju inte ens i SHL. Det finns för lite tid för puckförare och för få klara skottchanser då motståndarna är mycket mer disciplinerade när det gäller att ligga i skottlinjen.
Sputnik: Enig. Jag tror att Rindell med en sommarträning + försäsong kan bli den back som bernhardt är i hockeyallsvenskan fast i shl, minus 10-15-20p.
Så en back enligt er beskrivning borde stå högre upp på listan enligt mig 😅
DenRöda: Endera ligger arenan kvar där den är, och då får man acceptera att klubben aldrig kommer kunna växa till någon stormakt i SHL ens i teorin, eller så flyttar man den till hamnen. Allt snack om Birsta osv. är ju bara en extremt ... | Läs mer