1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601362 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 2023-2024

Sv: Silly Season 2023-2024
falconuggla: OK 👍

Edit..

Modano: Just nu är medelåldern 27,36.

roger_sundsvall: Tyckte han va en av få som stod emot tunga Örebro.

Modano: Låg 3a säsongen som var enligt EP.
Uppladdat:

500x0-screenshot20230424184217chrome.jpg

Nån som vet stämmer det att Timrå har högsta ålder stigna laget i SHL ??🏒

Dubbeld: nej nej nej

DenRöda: Vi kanske byter med varann..

Niikeliito: han bor väl kvar däruppe?

Niikeliito: Var en målvaktstränare som började följa Timrå på Instagram för några veckor sedan.

Troligen elende och plastguld ikväll , kommer nog inte titta så mycket . Bra att förlänga med Lundin . Stabil 3e/4e center , bra på sargspelet

Jag hörde idag att målvaktstränaren Zacke ska vara klar för Modo.
Vilka målvaktstränare är lediga nu ifall han drar norrut?

lundin klar
hade de på känn
han behöver lyfta sig
samma med EA, om han kan hm*

OlliJanne: Även om Wedin är känd för att kunna skapa på egen hand så ser jag honom helst i topp 6 när han är i form. Tycker han var vår bästa spelare precis innan han skadade sig när hans form började att komma. Hartmann passar ihop med Lundin det håller jag med om, men man kan vilja ha honom högre upp om han utvecklas ännu mer.

Hartwann, Wedin och Hållander där har vi 3 jokrar som alla kan avgöra matcher. Hanzl får vi väl också räkna dit då han kan mycket böttre än han visade denna säsong.

{7043}: Jag har egentligen inget emot att vi behåller Lundin. Hellre Lundin än EA men nu blev det båda vilket jag kan störa mig lite på men samtidigt får vi nog en kanske bred och billigt trupp på detta viset och man kan inte sätta ihop en trupp med bara Connor McDavids heller. Inte ens med SCA som sponsor...
Jag ser gärna Lundin ihop med Hartmann i en 3e kedja i s f. Tycker de 2 har kemi och sedan kan man väl testa Wedin, Pääjärvi, Värmhed eller Meiho som 3e länk.

{7043}: Jag tror också att EA får möta bänk i bästa fall, kanske till och med läktaren. Vid full trupp så är det nog Boyce eller EA bli utanför.

{9682}: Cmore stålarna ökar säsongen 24/25. Så vi får använda krditkortet ett litet tag till!

Dubbeld: Glasklar gilla på den!

Villervalla: Ser väl ut såhär då ungefär

Dahlén - Hanzl - Hållander
Pettersson - Lander - Hartmann
Wedin - Lundin - Pääjärvi
Meiho - EA - OJ/Värmhed/Alvarez

Extra: OJ/Värmhed, Boyce

Blir inte förvånad om EA konkurreras ut under säsongen dock.

Dubbeld: Jag hoppas och tror på en bra säsong för Lundin.

Olli Nomadinen : känns som ett stabilt lag att starta säsongen med!

Albin Lundin Förlänger med Timrå
Uppladdat:

500x0-screenshot-2023-04-24-150248.png

{7043}: Jo Lundin har kritat på ett kontrakt över kommande säsong.

{9682}: Säkert och jag kan leva med det. Vi smällde till med en jävla stjärnkavalkad förra silly, så kan såklart inte varje silly se ut. Tvärtom var det en silly för flera år framåt. Det är väl den tänkta lyxen nu, att föreningen ska ha arbetsro och att Kapanen ska kunna fokusera på att fila på detaljer, bara skruva lite här och där. Bygga kontiunitet och stabilitet

Olli Nomadinen : Timrå släpper något kl 15, antar det är Lundin. Vore kul med något man inte visste om dock.

Olli Nomadinen : Toppgänget tar nog en stor del av lönekakan flera år framöver. Sen ökar väl CMore-stålarna nu, så det borde finnas mer löneutrymme.

Puckat: Kan det vara rimligt att tänka sig att det slutar med Hållander, Juel, en etablerad back men utan stjärnglamour, förlängning av Eronen, Lundin och Alvarez?
Att vi startar säsongen så

För att göra silly season ännu mindre intressant och spännande avslöjar Kimmo för ST att Lundin i princip är klar

Tik_timraik : Nja, man tog ju in en när Vedda gick sönder så tanken är nog att bredda lite och eventuellt en utlåning.

Tom Topp: Ja Alvarez kan få vara kvar om det finns plats om han går ner rejält i lön.

Blir förvånad att man behåller både Lundin och EA. Ingen förstärkning på dessa platser ser det ut som då. Man verkar satsa mer på kontinuitet och att spela ihop sig och att man därför ska vara mer slagkraftiga nästa år. Och Hållander in plus en till back som det ser ut.

Synct: jag tycker att Alvarez varit riktigt bra den här säsongen. Men han får nog räkna med att halvera lönen!

Dubbeld: Det är klart inte Kapanen kommer förlänga Alvarez med ett DYRT kontrakt om han blir kvar.

Labban: Alvarez ännu en dyr spelare som vi hade kunnat göra oss av med

Labban: Vi har väll bara plats för en till forward då vi håller en plats till hållander

Enligt Kapanen så verkar även Lundin bli kvar i laget nästa säsong. Alvarez låter lite mer osäkert, men är inte borträknad.

X-Län: SCA får punga upp. Vi vill ha en klassback!1!!1

{297}: anledningen till att jag skrev plan B var för att timrå hade skrivit kontrakt med Bernhardt men ser ut att få ge sig ut på jakt igen.

Sputnik: jaha juste. Hade förträngt det😅
De borde rivas tycker jag eftersom budgeten blir större och kraven större så ja, vanskligt minst sagt.

Oakleafer : Kontrakt rivs aldrig när man går upp, bara om man åker ur en serie.

Det är därför det är lite vanskligt att som sportchef i HA skriva allt för många kontrakt på flera år. För då måste man köpa ur spelare som man kanske inte vill behålla i slutändan om man går upp.

Jag har imponerats lite av bernie men eftersom Modo lär gå upp nu får man väl glömma honom :)
Vet inte hur klausulen ser ut annat än att alla avtal rivs när man går upp så kan väl i teorin gå ändå.
Oavsett vad ser jag framemot det eller en riktig gigant till nästa säsong. Då är det mindre nervöst med 2 junisar och en trött gammal Svensson

Sputnik: Visst har du en poäng, frågan hur man ska tänka om inte pengarna finns för den spelare du önskar? För de pengarna kanske vi kan satsa på en till på Svensson nivå.
Men inte en dubbelt så dyr tvåvägsback för första backpar.

DJ Hemp: sista klockan slår för i år ;-)

Match igen.

Sigge: Vi noterar det och det är helt planenligt. Snacket här nu är ju att vi slipper bernard i rödvitt

Om modo , med största sannolikhet , går upp så gör det inget om vi värvar en annan back med storlek

Tycho: Grejen är den att chansningarna har vi redan i Rindell, Forsmark och Edfeldt. Vi har Svensson som inte blir yngre och har förmodligen tappat Eronen och Stenqvist som ändå var våra mest offensivt bärande backar, utan att ha ersatt dem än så länge. Visst Stenqvist mot Bernhardt men mer av en ut en in i det fallet. Så backsidan ser svagare ut på förhand.

Därav tycker jag vi är i behov av en etablerad back som visat han håller på SHL nivå redan.

Sigge:

Grattis i så fall. Men ligg lite lågt ett tag till. Det där med att jinxa kan straffa sig brutalt.

Sputnik: Både Stenqvist och Eronen gjorde 20 poäng förra säsongen och ingen av dom var ju särskilt överbegåvade i offensiven. Det dom däremot hade var istid, inte minst i PP. Backar kommer att samla på sig en hel del assist när dom får så mycket speltid, säkert Bernhardt också. Känns viktigare att dom är som bäst i egen zon, såna PP som Modo har i hockeyallsvenskan, som normalt är grymt bra där, ser man ju inte ens i SHL. Det finns för lite tid för puckförare och för få klara skottchanser då motståndarna är mycket mer disciplinerade när det gäller att ligga i skottlinjen.

Sputnik: Enig.
Jag tror att Rindell med en sommarträning + försäsong kan bli den back som bernhardt är i hockeyallsvenskan fast i shl, minus 10-15-20p.

Så en back enligt er beskrivning borde stå högre upp på listan enligt mig 😅

« · 2530776 · »