{297}: Hoppas man hellre investerar för framtiden istället för Alvarez. Pengarna som är kvar BÖR man prioritera på en bra back. Skulle det bli en breddback blir jag orolig, skada på fel spelare (säg Lyytinen) så står vi där med Erixon, Svensson, Strömberg, Forsmark, Edfedlt Rindel och en breddback.
{297}: han tränar med laget. Och senaste kommentaren jag hörde angående det är att dom "avvaktar men vet var dom har varandra". Så avskriven är han inte iaf. Kan ha kommit nått nytt som jag inte sett? Men håller med, tycker inte vi behöver förstärka forwardsidan egentligen, även fast jag tycker vi borde haft en rightare till i laget. Jag ser verkligen ingen anledning att förlänga med alvarez, isåfall vill jag hellre att vi kör på med den forwardssida vi har nu och värvar en bra back till.
{8179}: var står vi gällande OJ förresten? Går man in på hemsidan så är han inte listad i truppbygget. Det är f ö inte Forsmark heller av nån anledning. Slarvigt skött sida eller?
{8179}: exakt, så forwardssidan är inte klar då eftersom det är diskussion med Alvarez. Alltså bör det finnas pengar både till back och forward? Kapanen skulle ju inte ta in Alvarez sen strunta helt i att förstärka med en back.
palleparling: Klart jag tar Viksten istället för Alvarez, vem hade inte gjort det? Men om nu en till FW ska in så hade jag kanske helldre sett en ung, billig men mer utveckligsbar rightare. Albin Eriksson i BIK är ett bra exempel. Dock så är han under kontrakt, men du fattar min poäng.
{8179}: dessutom, oavsett vad vi vill eller inte, så verkar det ju ändå bli en till in på forwardssidan, eftersom diskussion fortfarande pågår med Alvarez. Vill du hellre ha kvar Alvarez då än till exempel Viksten? Knappast. Skiljer väl 1 år mellan dom, så tror som sagt inte det skiljer supermycket i lön.
palleparling: Det tror inte jag heller, men allt krut som är kvar behövs läggas på en/två bra backar. Det är lättare att jobba på PPt än om man har en backsidan som är för dålig och inte håller, det är min syn på det hela, men respekterar att du tycker annorlunda.
{8179}: tror som sagt inte Viksten är dyr. Och bristen på rightare är faktiskt riktigt illa, vi har en enda rightare i laget. Känns som motståndare kommer kunna styra bort vårat powerplay lite väl enkelt när skotten bara kan komma från höger.
Daniel Viksten lämnar Färjestad. Kanske vore något för oss? Rightare och målskytt, perfekt till ett powerplay. Kan inte vara jättedyr heller med tanke på åldern. Är en uppgraderad version av Palola, där Viksten förutom skottet har både bra fart och styrka.
Zäta75: både Paigin och Weeeinercoch tror jag skulle vara riktiga rundningsmärken i SHL. Spelskickliga backar med bra skridskoåkning är vad vi behöver. Visst saknade man lite tuffhet framför egen kasse förra säsongen men tycker vi saknade snabbhet och kreativitet i uppspelen ännu mer.
Puckat: Kommenterar här trots att jag inte alls vill skriva om backarna. Kan omöjligt bara varit jag som blev kär i Johan Södergran under slutspelet. Spelstilen, storleken, tekniken och viljan att alltid gå på mål. Man kan bara drömma om att våra gnuggare hade samma profil. Det är liksom så man önskar att Boyce hade utvecklats. Nu har karln kontrakt men hade gärna sett honom i rött och vitt istället för... ja i stort sett alla gnuggare.. eller nej inte istället för Boyce eller Lundin.
Rödovit : tror att det är en helt rimlig oro. För mig så ser jag även att vi kan ha en försvagad centersida eftersom vi egentligen bara går in med exakt samma lineup där som denna säsong, bara att alla är ett år äldre.
Varken Hanzl eller EA blir ju yngre och ingen av dem imponerade nämnvärt på mig
Med risk för att låta negativ, men jag tror att det finns hög risk kring att man signar Eronen nu och gör bokslut för årets silly.
Det positiva är att vi mer eller mindre behåller samma lag som ifjol men med en något vassare forward och målvakt uppsättning. Det i sig ger smak för framgång då det känns framförallt att våra forwards har en nivå till än vad vi fick se senaste säsongen.
Vår enda svaga länk för att inte vara given guldkandidat är vår backsida och där skulle jag önska en riktig murbräcka till back. Jag skulle vilja se att vi får in någon som kommer bli ett riktigt utropstecken och det tror jag tyvärr inte att Eronen kommer vara. Även om han skulle vara ett rätt säkert kort där vi vet vad vi får. Men han kommer inte göra vår backsida bättre än tidigare säsong.
{7043}: Eckmyhl verkar ju vara värsta poängsprutan i Hudik men det är i hockeyettan det. På detta forum brukar ju folk sitta och rata backar från HA som gör ännu mer poäng. Vill nog se Eckmyhl göra om samma insats i HA innan jag anser honom redo för SHL.
dr-nix: så var det ja. surt att vi aldrig fick återse Sebbe i röd/vit dress. Knylan: ja men vi låter Hardegård stå på lite ytterligare tillväxt i Luleå och sedan lockar vi "hem" honom.
Vad gör Kolan nu förtiden? Weird-cock? Paigin kanske söker asyl för att slippa militärtjänst?
Patrick Polly: Inte för att vara den som är den men har vi verkligen ingen jävla hemvändare backsidan att tillgå? Har Sebbe Erixon lagt skridskorna på hyllan? Han är ju "bara" 33 men efter en säsong som kapten i FBK 20/21 slutar spåren. 2021 är så jävla längesedan att jag måste ha missat infon om att han lagt av.
Patrick Polly: efter förra säsongen så känns det som han har en hatt som han trollar kaniner ur! Men vi ska inte underskatta resten, Ante, ledande spelare, styrelsen, fansen! Allt sånt tror jag gör mycket för prestationen!
Erol Ateceae: Kan man tolka det som att Kapanen är vassare på att göra fingertops värvningar? Ska vi utgå från en säsong är det så! Men vi får väl ge det något år till innan vi uttalar oss bestämt :)
Gorkyman: Inte omöjligt att han dyker upp, men Kapanens vägar är mysteriska för oss som är fast i hur Nubben jobbade.
Allt kändes så mycket mer förutsägbart och lättgissat på Nubbens tid. Nu dyker det upp spelare från lag som "inte borde sälja spelare" och som helt plötsligt passar jättebra trots att de var knarkardåliga i sin förra klubb.
Välkommen till klubben. Vi är många som är illamående även om det också finns bra inslag här i livet. Utan dessa skulle vi inte existera överhuvudtaget.