1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604522 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 2023-2024

Sv: Silly Season 2023-2024
Sputnik: Känslan om våra junior är positivt från mig sida, känns som vi är på rätt väg när det kommer till att skapa en miljö där dom yngre verkligen kan utvecklas i lugn och ro. Johansson, Värmhed och Forsmark tänker jag först å främst på. Håller OJ högst i nuläget.

Sputnik: Jag håller med, även om jag inte helt gör det. Tillskriver att backsidan inte är lika kickass som forwardsidan ser ut, men vet inte ens om jag tycker den bli sämre om det nu är Eronen som ska in. Den vi tappat är ju Stenqvist, och där tappar vi förvisso lite produktion. Tror många glömmer Rindell som i år får en hel säsong att glänsa. Skulle inte vara förvånad om vi snackar Laleggia-poängskörd där. Och Stenkans defensiva arbete kan fan någon av Forsmark och Noel komma upp i likvärdig nivå utan problem.

Såklart hoppas jag att vi kan bredda/spetsa till den lite mer. Men skulle inte bli förvånad om någon lagdel behöver chansas lite på sett till vilken forward+målvaktssida vi ställer upp med.

PS. Gällande EA, varit inne på det förut med, men får inte hittills ihop den förlängningen. DS.

{9908}: EA skulle inte fått förlängt och vi borde satsat på Alvarez nått år mer istället och sparat lite pengar så sett. Center har vi redan i både Oliver Johansson och Värmhed!

Här blir det hack i skivan men vad gäller kommande trupp så återstår det ju att se om den blir tillspetsad eller inte.

Hållander är en håll käften värvning, men om den sista backen in är Eronen så är vi ute på lite djupt vatten i min bok. Det måste vi vara ärliga med. Även Jimmy Hamrin och gänget på Domustrappan har ju uttryckt lite skeptisism angående backsidan, om det nu typ bara blir Eronen in som sista back.

Jag tycker det är rätt tydligt att om man skall vara framgångsrik i SHL så behöver man ha en rätt bra backsida, där är vi för trubbiga och tunna just nu.

Meeen om vi får in nått intresant på backsidan och hittar nått på marknaden lite senare in på säsongen om Kapanen märker det behövs, ja då kommer det kunna bli en mysig säsong återigen!

{9908}: Jag personligen känner mig positiv till denna silly. Den ledande stommen är kvar, samtliga (bortsett framtida stjärnback vi alla suktar efter) får vara med direkt från försäsong, Värmhed känns spännande, Hållander kommer in som ett självspelande piano och ett urstarkt målvaktspar.

Mycket trevlig intervju med Alvarez. Berättar att han inte bryr sig vilken lina han lirar i, då han vet att han kan göra nytta i alla kedjor. Att han tycker han gjorde en bättre säsong men vill mer. Kändes väldigt ödmjuk.
Och är det han säger sanning så är det ju precis en sån här man vill ha! Ambition, ödmjukhet och förväntningar.
Robin var stundom klockren i år. Inget mig mot om han blir kvar. Har han en växel till att kräma ur så är det ju ännu saftigare.

Ser dock att folk blir besviken, nästan hånande över denna silly. Om vi nu bortser det backnamn vi alla spammar önskningar om dagligen, vad är egentligen problemet med att vi bygger vidare med nästan identisk trupp, som är något tillspetsad?

Zäta75: Annars blev det ju klart ikväll att båda bröderna Sylvegård lämnar Malmö för Växjö Lakers. Men det är ju inte ens pyspunka på den nyheten härinne 🤭😆

Zäta75: Handlade ju om att Jennifer lämnar ST för Expressen. Tagits upp i tråden.

{10015}: Hittar inget hos Madhawk om en bomb till oss. Kan du länka? Låter väldigt spännande hoppas på ännu bättre än Juolevi :)

{9566}: Jag vill påstå att det målet avgjorde våran framtid!

{9566}: Eller hur. Magiskt 100%. Jag har aldrig någonsin skrikit så högt som vid det målet. Hela matchen finns ju på Youtube.

Andra matchen mot DIF i playout
När det blir 4-3 och det återstår 7 sec av matchen, man får fortfarande rysningar!

Sputnik: Ska dom leva upp till ”vi ska utveckla våra egna juniorer” så kommer det bara komma in en back.

Andersson: Jo 2 backar behövs, men vi får nog räkna med att Kapanen bara landar en till säsongstart, det är min känsla i allafall.

Andersson: ja jag skulle sova betydligt bättre om nätterna om det ska in TVÅ toppbackar!

Uppladdat:

500x0-screenshot20230510-174448.png

{297}: Är nog sant de , men jag tror det saknas mer än '' bara '' en toppback

Andersson: tror aldrig jag varit med om en säsong som varit succé från start till mål i hela mitt liv. Ska vara när vi gick upp från HA senast då, det må ha varit den enda odramatiska säsong jag upplevt iallafall.

Sputnik: Vart står det?

Olli Nomadinen : det är acceptabelt att inte önska dom olycka om det är nödvändigt.

{297}: Känns '' kanske '' inte heller som att en back , även toppback , gör att säsongen blir succe från start till mål

SCAarena: Johanna Dahlén jobbar väl också åt Expressen. Med tanke på brorsan får väl det ändå också anses som en Timråkoppling ;-)

Woody Jokinen: Från nu och framåt kan vi slå fast att det är oacceptabelt

Woody Jokinen: det kan jag svara på direkt, det är oacceptabelt.

{297}: Väl talat! Så kan vi ta semester fram till försäsongsmatcherna och slippa tugga om det är acceptabelt att unna Modo en framgång eller inte.

Niikeliito: Kan inte Kapanen värva den där backen nu så att vi kan stänga årets silly? Känns orimligt att sitta och hamra på ”uppdatera” hela sommaren för EN spelare.

Sputnik: stämmer bra. Adam bor i övik

Sputnik: Rätt talande silly när Jennifer till Expressen är den största nyheten för tillfället angående Timrå(förutom Hållander).

Haha, rätt dåliga nyheter för oss Timråiter dessutom då Jennifer verkade ha ett stort förtroende hos föreningen och fick ofta inside info. Hoppas på nått annat bra som kan fortsätta få fram intressanta nyheter för lokaltidningen!

Kapanen, nu får du ge oss nått smarrigt på backsidan!

SCAarena: Adam är väl dock Modosnubbe?
Jobbade väl för tidningen i Örnsköldsvik. Sen brukade han vara med i Hockeypuls sändningar där det var folk från de olika tidningarna inom koncernen.

Sputnik: Snart är väl hela Expressens hockeybevakning folk med Timråkoppling?

Adam, Jennifer, Sanny.

{10015}: Alexander Nillson kom ju från ST till Hockeynews har jag för mig. Kanske om ST kan locka med bra lön för att få tillbaks honom. Han är ju boendes i Sundsvall redan tror jag.

Sputnik: Mattias Persson har ju varit en sån ruggig förstärkning till Allehanda, kanske snegla bort mot Hockeynews ni också. Vad heter han, Alexander Nilsson?

{10015}: Ja du ser. Förmodligen Adam som fixat in Jennifer till Expressen då. Synd då hon varit väldigt bra på att fixa fram Timråmaterial genom åren. Hoppas ST får in nån annan bra nu istället. 🙏

Sputnik: Ding ding ding 10 poäng till Sputnik

Synct: Haha. Det är ju dock en bild på geting också. Kan ju vara hint om nån till expressen. Jennifer som lämnar ST för Expressen? Det är ju bild på en tdining med.

{10015}: vet inte om han faktiskt gör Sundsvall/Timrå missen? Kan mycket väl vara något stort till sundsvall hockey också

{10015}: Ser ut så. Spännande!

Höken hintar om en bomb till er på twitter nu?

Andersson: Såg att MoDo uppdaterat sin bakgrundsbild på forumet. Tumme upp till den. 👍

Av att döma är den högupplöst, är det inte dags att uppdatera vår till en mer pixeltät bild?

Zäta75: Hoppas att JJ får chansen i nån match iaf . Det är ju ändå lag som österrike frankrike och ungern i gruppen

Villervalla: Högberg gick före JJ. JJ fick platsen eftersom Högberg inte ville vara 3:e målvakt och tackade nej :)

"Marcus Högberg fick veta att han rankades som tredjemålvakt i Tre Kronor.

Då tackade han nej och Jacob Johansson i Timrå fick platsen i VM-truppen.

– Efter samtal och samförstånd valde jag att fokusera på familjen och Linköping, säger 28-åringen."

Rip Kirby: Timrå la ut det på Facebook.

Rip Kirby: Finns på shl.se (se länk)

Villervalla: Såg det. Kan bara se de två första omgångarna. Vet någon om och isåfall var hela spelschemat finns att ta del av? #sjuukttaggadavenanledning ❤️🤍❤️🤍

Villervalla: känns som att det är riktigt långt till september!

Olli Nomadinen : Det intressantaste i sillyväg nu är att spelschemat är släppt.

{10015}: Japp. Är en ny artikel i xp om övergången. Tack för att ni förbarmade er, han hade aldrig fått den speltid han ville hos oss. Vi är för bra för det.

Kul att du är härinne och läser

Zäta75: Snackar ni fortfarande om oss och Walli?

Labban: Tycker han saknar spetsförmågor för att kunna bli något mer än en bra 3/4e spelare. Han behöver alldeles för mycket tid på sig när han ska skjuta osv. Lite för otymplig.

Labban: Jo. Vet inte vad medelålder är i topp 2-lines men vad är Walli? 23? Är man inget superprospect lär det vara en låg åldersnotering i toppkedjorna i en av världens bästa ligor.

Sen kan jag tycka att han huserade lite väl mycket nere i 4e. Men samtidigt kom vi 5a, var riktigt nära att ta oss till semi och han gjorde sin bästa säsong i SHL både spelmässigt och poängmässigt. Så svårt att hänga någon för detta.

Sen tror jag på likhetsprincipen och går man från Timrå till Modo är man en röv. Även om jag i grund och botten gillar Walli så är han inget undantag 😊

« · 2540551 · »