1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598777 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 2023-2024

Sv: Silly Season 2023-2024
{297}: Du yrar som vanligt. Dom flesta är negativa till att värva Vigneault och dom få som vill ha tillbaka honom ser honom som tredje center i så fall. Sen har Olle Eriksson Ek varit klar länge. Mrmadhawk avslöjade det för flera månader sedan. När vi gick upp så stod det redan klart att Gudlevskis inte skulle få följa med upp. Det är också bekräftat att vi kollar på fler målvakter än bara Olkinuora, så nej vi sitter inte med skägget i brevlådan.

{297}: Tur de har många fingrar att knäcka med.

{9037}: näe löfqwist var sammen!

{297}: Men det är ju lugnt på målvaksfronten hos Modo, de värvade han från Nybro också.

Rip Kirby: Dom har en konstig önskelista i övik. Vigneault har ju varit totalkass i HV71. Han är en allsvensk spelare i mina ögon. Han började som andracenter i ett svagt HV och slutade som 4:e eller på bänken i ett något bättre HV. Han vill man alltså ha in på dom två första linorna? Obegripligt.

Sen värvar man en andramålvakt från AHL och dumpar Gudlevskis för att Modo vill vänta in nåt bättre men förstaspåret Oliknuora, som var med i Brynäs katastrofsäsong, vill inte ens dit så nu sitter man med skägget i brevlådan på målvaktssidan också. Det man ska sägas till hinkens försvar är att Guslevskis förmodligen hade varit en riktigt svag målvakt i SHL så han hade man nog behövt dumpa ändå. Dom har en hel påse nötter att knäcka där i övik.

Bössa 68: Sam som i Samlag? Ja i så fall har du rätt. Annars hoppas jag Tobias Viklund får spela hos er kommande säsong och dominera likt Toby 😆

{9037}: enligt domustrappan så suktar du jämt om en viss sam du åxå👍🤣

Rip Kirby: japp han o karola krizan.

{9037}: Sam Vigneault bara måste ju stå högt upp på Modos önskelista.

Nick Shore. Till Brynäs. Eller till. M0D0. 😄

RunarUp: ja men Timrås styrelse hade nog inte ens mail på den tiden

Olli Nomadinen : "Utan att ha så mycket koll på den här Juolevi så börjar hans namn växa ut till legendstatus härinne, Fantomennivå."
Ja, han är Hulken, Spiderman och Fantomen m.fl, kort sagt en superhjälte! (eller så inte?)

{297}: Ja är Joulevi hel och frisk så bör han färga i SHL! På gränsen till NHL ett tag nu så kvalité bör ju finnas. Är han skadefri så är det ju ingen fråga om att man vill ha honom.
Är han dock en Wedda(skadehistorik) på backplats så hoppas jag vi lägger den förmodade rätt tunga löneposten på nått annat som sagt.

Nu tror jag iofs inte ens vi är på den hyllan och kollar, så folk kan nog sänka förväntningarna lite.
Det lär sluta med en typ ny "Rindell eller Lyytinen" värvning där det är en liten chansning men potentiell bang for the bucks med en bra uppsida.

FH - avdammad: sen kan man ju inte få båda världar där heller. Endera är det en spelare med NHL-potential som av någon anledning ej fått chansen (skador, attityd, konkurrens osv.) eller så får man en spelare som är för dålig för NHL och kanske heller inte vill kötta på i AHL och det är väl mest den typen av spelare vi ser skriver på sena kontrakt i Europa?

Får man en skadefri Juolevi så hörs det ju som att han skulle kunna vara en riktig profil i SHL?

Sputnik: ger man Linkan jobbet som sportchef så måste det vara något fel med styrelsen!

Synct: Dessutom så har han varit väldigt blek när han spelat i NHL. Han var det stora löftet som aldrig levererade.

RunarUp: Frågan är hur det gått för Evertsson i Timrå ändå. Känslan är att det var ett sjunkande skepp utom räddning och en styrelse som säkert inte hade underlättat hans arbete.

För Evertssons egna "karriärs" skull så var nog Växjö det allra bästa för honom trots allt.

Gewe: ": Vet du något som ingen annan vet?"
Nej, jag vet absolut ingenting!
Precis lika mycket som alla på det här forumet tillsammans.
0 = nada!🤣

RunarUp: Åh herregud!!!!

Hmmm, hittade precis en grej i en ny artikel med Henrik Evertsson i Växjö Lakers där han säger:

"En gång sökte jag ett annat jobb men det var sportchefsjobbet i Timrå. Jag mejlade in men fick inte ens svar."

Det måste ha varit när Nubben drog till Frölunda. Och in kom ...Stefan "Linkan" Lindqvist.

Hur stort misstag var det???

Synct: Ja lägg till att vi har Didde och även Lyytinen som missat en del matcher senaste säsongerna. Jag är inne på ditt spår. Hoppas ärligt talat på nått annat än Joulevi också i så fall.

Villervalla: jag sommarjobbade med en finne för 35 år sedan och han sa till mig att Juolevi är det finska namnet för Löfquist

Olli Hahl: Chris Cracker

Gewe: Juolevi kittlar inte för mig när man tittar lite extra, EXTREMT skadebenägen. Skrapat ihop 145 matcher på 5 säsonger. Ska vi ha en dyr "backgeneral" ska han vara på isen.

Zoogin62: Vet du något som ingen annan vet?

Olli Nomadinen : Ja det är han och Lofqvist.

Zoogin62: Utan att ha så mycket koll på den här Juolevi så börjar hans namn växa ut till legendstatus härinne, Fantomennivå. Jag kommer ha sjuka förväntningar på honom om det blir han

Zoogin62: Vi får se när säsongen sätter igång helt enkelt.

Sputnik: Jo tack. Tvivlar på att Jonte drar av Coopertestet på 10 blankt..

Håkkybåkky: Jo det är ju skillnad på att vara bäst i löparspåret och vara bland de bästa på isen..

Sputnik: Japp, fast det tycker jag mig minnas ha läst även inför förra året så jag vet inte vilka växlar man ska dra av det.

Sputnik: Åhå smutt. Då bör han kunna gasa på rejält på isen iaf. Sedan får man se om spelsinnet hänger med osv

Håkkybåkky: Det var väl nån artikel i ST häromdan där fystränar Sandra var lite lyrisk över OJs fysiska status. Bra klipp i stegen etc.

Olli Nomadinen : Uppgifter i form av?

Välkommen Juolevi!💥

{7043}: Klart att OJ ska få utvecklas, men inte på bekostnad av lagets resultat.
Tror fortfarande att han skulle utvecklas bättre om han lånas ut och får förtroende i ett bra lag i HA.

Olli Hahl: Jag gissar på någon från andra sidan kvarken!

Nu tycker jag att vi går all-in på ett namn här.
Ni som har kontakter… börja jobba o sluta pilla naveln o käka praliner!
geossettnamn.nu

Sputnik: kan det vara Sam Lofquist tro?

Zoogin62: Låt grabben utvecklas, att folk håller Värmhed så pass långt före OJ förstår jag ärligt talat inte.

OlliJanne: Ja som nämnts innan så tror jag det är hårdare tyglar från Kapanen nu och info sprids inte lika lättvindigt.

FH - avdammad: Hahaha, ja vilken skillnad. Nubbis hade lite svårt att hålla tyst när fredagsgroggen satts i rullning. Det fanns ju en tjusning med det också, även om det var väldigt oproffsigt och det blev ju lite jobbigt när de tackade nej i sista sekunden.

OlliJanne: Jag tycker att det är positivt att det inte läcker så förbannat som under Nubbe-tiden. Tyder på ökad professionalism.

Sputnik: är det inte bra lustigt att så många helt plötsligt hört att den där backen är "klar" men inte en kotte vet vad han heter? Vad kommer härnäst, ska ryktet berätta hur långt kontraktet är skrivet på också... fortfarande utan att veta vad han heter då såklart

{9908}: Även Skarin skriver att back typ klar enligt vad han hört. Han brukar ha koll! Han hade heller ingen info ol namn etc. Kommer väl snart ut nått från Madhawk när han sniffat upp då!

Olli Nomadinen : ja såg ju redan nu ut att ha biffat till sig lite och ska vara vass på konditionsövningarna. Fasti slutändan gäller det bara att få ut allt kunnande där ute på isen i match efter match. Just kontinuitet i spelet brukar ju vara en utmaning för unga spelare. Medan äldre spelare bitvis kan se ut att skita i det för att sedan koppla på när det krävs

Olli Nomadinen : Ja, han behöver förbättra sig rejält om han ska platsa!
Tror mer på Värmhed.

{9908}: Uppgifter gör gällande att jag kommer få äta upp min skepsis ang. OJ kommande säsong. Rejält. Vore mkt glädjande

Uppladdat:

500x0-doodle2023-05-12t055456z.jpeg

Olli Hahl: Sämsta och sämsta. Det beror på hur man ser det.

Vi behåller alla våra stjärnor och adderar Hållander och Juel till ett redan starkt lag. I min bok är det en av de absolut bästa silly vi haft på evigheter. Kanske till och med bättre än ifjol.

Sedan kanske den inte varit den mest spännande so far. Kul då att det dyker upp nånting i alla fall. Tror dock att man ska ta "smällkaramell" med en nypa salt. Erfarenheten säger att våra förväntningar på en smällkaramell inte riktigt stämmer överens med Timrå IKs definition av begreppet.

Men kul ändå!

« · 2541164 · »