1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581474 inlägg ˇ 6216 ämnen

Silly Season 2023-2024

« ˇ 2545203 ˇ » Till forumet


Sv: Silly Season 2023-2024
Rip Kirby: ja men vad har Ann Wilson och Heart med silly season att göra? 😉😆
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Belosheikin: Världs... t.o.m 💪🤘
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Rip Kirby: Kan bara hålla med. Klass...!!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
En av mina absoluta favoriter bland kvinnliga sångerskor är Ann Wilson. För er som inte har en aning om vem hon är så är hon frontfigur i Seattle-(hård)rockgruppen Heart. Bandet slog igenom under tidigt och mitten av -70-talet. Försvann under några år när byten av bandmedlemmar rörde till det lite. När jag då genom en gammal klasskompis och idag nära vän upptäckte bandet i mitten av -80-talet hade man släppt plattan med just namnet "Heart" (1985). På den här skivan finns en låt som heter "If looks could kill". Låten handlar om en kvinna som kommer på sin make som gör det som man absolut inte får göra mot sin maka och låter honom också veta att "If looks could kill / you'd be lying on the floor".
Ann Wilson är kvinnan till höger på bilden. Den blonda kvinnan är hennes syster Nancy.

Varför jag då ens nämner detta är för att jag förknippar bilden med låten. Så nu fick jag det sagt.

Nu blir jag lite dryg(are) med er, men låten som jag länkar till här är "Stairway to heaven", helt magiskt tolkad av just bandet Heart, i en hyllning till originalbandet Led Zeppelin, från Kennedy Space Center år 2012. Det här mina vänner och bekanta det blir inte mycket mer gåshud än såhär. Lyssna och njut ❤️👍🤟
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Bäckis69: han var säkert alldeles för dyr för 3-4linan. Kanske passar i Brynäs?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Bäckis69: svårt att säga. Hade du frågat förra säsongen så hade jag sagt.... Men tack! Denna säsongen var han mkt bättre. Kanske klubben vill satsa på yngre spelare? Vet inte om han var dyr
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Bäckis69: Måste erkänna att det känns lite. Ingen katastrof att han lämnar men jag hade nog hoppats att han skulle bli kvar. Tycker han var en av våra nyttigare spelare senaste säsongen. Antalet mål vi fick pga hans vältajmade skymningar var ansenliga
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Hur känns det att Alvarez lämnar då?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Tom Topp: Om det mot förmodan skulle ske då vet du vad som väntar 🙈😆😅
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
mikenomad: När blev du så här klok?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Zoogin62: Klart jag har bytt tillbaka till Costanza nu när vi ska börja vinna i SHL igen. Du måste hänga med. Har 22000 besökare på min sida. Drar in miljoner.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
dempa: Ni sitter i nykomlingsläge. Ni får hoppas på full pott i bang for the bucks, att ni får ett lag som helt missbedöms och överträffar alla förväntningar. Då kan det gå
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Costanza: Är du Icing Ove som bytt nick?
Han brukar ju tjata konstant om detta "prisskåp", eller är du hans mamma?😝
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
mikenomad: Lander har ett större prisskåp hemma än Timrå IK. Kan se lite av storheten i det.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
mikenomad: ni måste lära er ta gliringar med, ingen MoDoit menar att Lander är en dålig spelare.

Ni sitter verkligen bra till med alla hemvändare som kom hem i rätt läge. Vi är mer i osync.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Tom Topp: Ove och de andra nykomlingarna vet. Det är livrädda för kung Landers dominans och svarta ögon
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
hockey_21: om man förstår hur det fungerar i en lagsport så vet man att Lander är en oerhört viktig karaktär för oss! Han skulle aldrig komma hem och fuska med sommarträningen eller glida på en skridsko genom serien! Han ser till så att ingen annan heller fuskar!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
en fis på halloran så trillar han
halloran håller i HA
punkt slut .
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
modomille: Kämpa kommer ni behöva göra. Men vi tror inte på er
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
BobbyG: Det ska ni vara glada för. Inte för att vara elak men han räcker inte till i SHL.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
JanneH: halloran är klar för tappara eller nåt annat gäng i finland enligt allehanda
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Zäta75: Vi tror på er. Kämpa!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Sputnik: Hållander är oavsett inte en topp5 värvning i ligan. Sen är ju iaf Marcus en väldigt bra spelare, inte en topp5 han eller såklart, men förstår Sannys resonemang.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
hockey_21: Det vet du inget om. Kan Modo vinna SM-guld kan Timrå också göra det. Vi har ett bra lag på papperet bara vi får in en stark back till och får vara skadefria. Det är små marginaler i slutspelet. Att säga att Timrå och Lander aldrig kommer att vinna ett SM-guld är bara för att provocera jag vet. Då säger jag att Modo åker ner till allsvenskan igen direkt och aldrig kommer att spela i SHL igen, än mindre vinna ett SM-guld igen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Sputnik: Ja, ofattbart! Jag håller också Hållander som en av de bästa värvningarna i SHL. Å andra sidan kan det vara bra att inte få för höga förväntningar på sig. Han får gärna bevisa på isen att Sanny och andra har fel.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Sputnik: Han får väl visa i vinter att han ska vara före Sylvegårds.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
JanneH: Toby höll ju betydligt längre i världens bästa liga än trötta lander. Dessutom har han ett smguld, något som lander aldrig kommer vinna.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Sputnik: Mycket bra lista. Även en blind höna kan finna ett korn.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
mikenomad: Både EA och Hanzl bör vi förvänta oss mycket mer av nästa säsong. Hoppas och tror att det blir så.

Vad gäller Alvarez så var det rätt väntat att det inte blev någon förlängning. Det bör har frigjorts en del pengar pga detta som man man lägga på en back eller tror ni att man redan räknat med detta i totalbudgeten alternativt tittar på en annan forward?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Hahl Bundy 2.0: Haha. Okej att det är bra karaktärsvärvningar, men hur kan inte Hållander gå före bröderna Sylvegård som bättre nyfärvärv? 🧐

Hållander tar inte plats i Sanny Lindströms topp 5 värvningar men bröderna Sylvegård gör det.. 🤷
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Hahl Bundy 2.0: Division 1.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Nån som vet var Alvarez hamnar nu när han lämnar?
Orkar inte scrolla när hela boken är ockuperad med modoiter. Man tror ju att man hamnat i fel gb.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
modomille: Märklig jämförelse, center vs back
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Tom Topp: Du menar SHL:s bästa center? Han som spelade med SHL:s bästa ytter Rödin?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Costanza: Inte vårt fel att du #host# blev oss svaret skyldig. 🤭😅
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Tom Topp: Det är lite törrt!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Costanza: vi har en tråkig silly, det händer för lite! Ja ni vet ju hur det är!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
modomille: precis! Dom har visst nån Larsson i Brynäs som också var lite upphaussad inför förra säsongen!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
modomille: Toby käkar chips... sedan käkar Karlin honom
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
jhnd91: Jag ska lämna er ifred. Ni går ju igång direkt då jag är här och hälsar på.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
jhnd91: Lander känns lite slut. Rundblad producerade bättre i NHL och har också vunnit Stanley Cup.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
jhnd91: Du hade ju hunnit med att redigera inlägget där du skrev fel på samma tid som du skrev ett nytt.. ???
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Costanza: Ja fast vi börjar drifta iväg rätt hårt från min ursprungliga fråga, dvs blir Hallonet kvar i Modo? Ja eller Nej? Ni var ju trots allt rätt nöjda med honom och ni är sent in på marknaden så helt otänktbart att han spelar i Modo till hösten kan det väl inte vara? Eller är han redan klar för annan klubb?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
jhnd91: Tungaste... Tyngsta ska det självklart stå! Topplocket går när modorövar härjar med sina kromosomfel här i forumet.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Costanza: Du menar sonen Anton, som var kapten i förra årets OS-lag, som har spelar över 200 NHL-matcher, som har spelat nästan 250 KHL-matcher och som var utnämnd till en av årets tungaste nyförvärv förra året, och som levde upp till det? Den spelaren som har stor respekt över hela hockey-Sverige?

Ahaaa... Men om du menar honom så förstår jag att Pappa Mittbena lyssnade faktiskt. Ska bli kul att lyssna på Gnällkuks-Karlin i vinter när han skyller på domarna ā la Västervik.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Rip Kirby: "Pappa Mittbena, snälla värva min kompis Pääjärvi. Skicka iväg Laleggia och Halloran, de är dumma och vill ha pucken jättemycket, vädjar sonen Anton" ;-)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Jag roade mig med att leta lite på Örebrohåll vad fansen tyckte om Nick Halloran under hans säsong där. Han gjorde 6+6 på 20 matcher.

Nu ska vi se. Jag bara kastar ur mig div. citat från random skribenter där en nämner Halloran tillsammans med två andra nyförvärv efter säsongen 21-22 som totalt misslyckade. En annan är mer upp på Halloran och nämner honom som okej i grundserien, helt osynlig i slutspelet.

Andra blandar upp- och nerbedömningar men slår man ut bedömningen överlag så är det väl att ett nyförvärv som tas in för att göra poäng också behöver göra just precis det - producera poäng framåt. Då är inte 6 mål och 6 assist och att bli osynlige mannen i ett slutspel godkänt.

Vad var det sammantagna betyget på honom i Modo i HA de matcher som han gjorde?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Costanza: Karlin har väl inte mittbena, eller missförstår jag dig här? Övik är väl (tillsammans med Skellefteå) Sveriges mecka för människor som vill ha sex inom egen familj?

Upplever inte att poängen speglar prestationen hos Hallonet, han verkar dock ha fått ett uppsving hos er, vilket är roligt för hans skull.

Walli är jag lite tudelad kring, han gjorde det alltid bra i 3/4 linan och de gånger han fick chansen (om än få) högre upp så försvann han helt, tyvärr. Även om han nu gjort den förbjudna flytten så önskar jag den grabben all framgång inom hockeyn.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Tom Topp: I Timrå var det uppenbarligen två alternativ som gällde:
#1: Hjälp! Jag har hybris och tror mer på mig själv än vad alla andra gör!
#2: Jag spelar i en liga som jag helt enkelt inte platsar i. (Eller om du frågar Halloran själv: "-Jo! Det gör jag visst. Ge mig mer speltid eller så ba drar jag, capice?!")
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Costanza: Ingen fara, vi är inte i er väg. Vi är på väg uppåt
Låst ämne

« ˇ 2545203 ˇ »