1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604433 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 2023-2024

Sv: Silly Season 2023-2024
Ojh-Ajh: Någon speciell match du tycker han såg extra svag uti?

Erol Ateceae: Bernhardt skulle jag nog inte sätta i BP dock. Och han är ju inte uttalad tvåvägsback heller. Aldrig varit. Men Ante kanske har en väldigt bra tanke med honom defensivt isåfall.

Jag är ändå väldigt intresserad av vad han kan tillföra i SHL. HA:s bästa spelare tillsammans med Krüger.

DenRöda: alltså har vi helt jävla soprent i kassan eller vad är det frågan om?
Min förhoppning var att Bernie in istället för Stenqvist och sedan ersätta Eronen med något ännu bättre. Nu låter det som att vi har inte råd att behålla Eronen och att Bernie är Eronens ersättare. Lägger man alla ägg i Rindell korgen? Om han nu ska bli en sån fantastisk poänggörare hade jag nog velat se lite mer av den varan redan.
Skulle inte vi ta nästa steg? En försvagad backsida är knappast receptet

OlliJanne:
Andas,

OlliJanne: Du har ju värre sillypuls än en annan. 😉

Erol Ateceae: Bernhardt passar inte in på den kravspecen. Finns fler backar som spelar slutspel just nu.

OlliJanne: Jag är tveksam till att Bernhardt kan ta Stenqvists roll. Det bytet skulle göra oss lite vassare offensivt men sannolikt betydligt svagare defensivt. Bernhardt ser jag som en offensiv joker som sannolikt behöver mycket jobb med defensiven och attityden innan han blir en habil SHL-back.

OlliJanne: Rindell, Lyytinen och Forsmark kommer få vara med från start, träna och spela ihop sig med laget under en hel försäsong. Det kommer göra sig gott. Sen kommer det säkert komma in en back till.

OlliJanne: Alla ägg ligger nog redan i hemvändarkorgen.

{7043}: Precis. Jag instämmer med att backsidan just nu känns sämre än säsongen som var.
Men fungerar det inte så kommer något ske under säsongen.

Sputnik: hahaha näe det är ju helt omöjligt men jag är frustrerad över att backsidan i nuläget ser ut att bli svagare än när vi avslutade säsongen. I min värld är det väldigt sällan något billigare är bättre och nu ska alltså Eronen ersättas med något billigare...

Erol Ateceae: Såg inte så mycket av den andra matchen, men såg den första på plats. Han fick åtminstone inte ut så mycket då, tyckte att det blev rätt många ”tomma” byten. Klart att man inte kan leverera max hela tiden, men det såg rätt trevande ut. Tolkade det också som att han inte såg riktigt nöjd ut.

Ojh-Ajh: han har ju haft semester i tre veckor. Druckit öl och käkat pizza! Klart att han inte är så taggad!

OlliJanne: Laleggia - Lyytinen var väl rätt ok ändå.

OlliJanne: Jo jag håller med dig om backsidan. Självklart tackar vi aldrig nej till en sådan spelare som Hållander, men jag är rädd att det går ut över backsidan även denna säsong. Förra säsongen upptog ju hemvändarna också den största delen av budgeten.

Lite "synd" att vi mest sett till att få fram forwardatalanger genom åren, vi skulle vehövt nån backhemvändare också. 😅

OlliJanne: Visst borde man förstärka på backsidan men samtidigt måste man nog chansa lite på en oetablerad spelare som får chansen att blomma ut. OJ fick chansen, Edfeldt (typ), Olofsson dessförinnan. Den spelaren känns som Forsmark idag och det ska bli spännande att se om han kan ta en ordinarie plats. Värmhed blir också kul att se. Lever lite efter devisen att bra lag är tillräckligt bra för att ha råd med juniorers misstag ibland medan dåliga lag måste tömma hela skattkistan för att ha råd med en hel trupp av etablerade spelare.

Gällande värvningen på backsidan så har alla namn som varit på tapeten också varit ifrågasatt någon gång under förra säsongen. Rindell? Började rätt svagt. Blixtrade till med ett drömpass här och där men känns som ett osäkert kort. Eronen? Bra slutspel, många ville dock skeppa honom under första delen av förra säsongen. Stenqvist gjorde ett bra slutspel men var väl ansedd som typ världens sämsta back här inne under långa stunder? Bernhardt som ska bli esset i rockärmen på backsidan (?) har ändå spelat 123 matcher i SHL och misslyckats. 0,2 p/match har han snittat i högsta ligan där konkurrensen är tuffare än blåbärsligan hockeyallsvenskan. Jag tycker det är en varningsklocka. Man ska ju komma ihåg att Bernhardt var poängstark även på juniortiden, det är inte bara först nu som modos har slipat diamanten utan det kan ju vara så att han spelar på exakt den nivån han klarar av just nu?

Jag hoppas Kapanen viger en bra slant åt att värva en backgeneral i rätt ålder som är etablerad. Det är den viktigaste pusselbiten i lagbygget just nu.

Målvaktsidan kommer bli bättre , förhoppningsvis forwards . Kanske Wedin kan spela mer och Pettersson skippa den där '' omgång 30-42 -svackan " ? Backsidan känns svagare , än så länge

Sputnik: Ja backar måste Timrå bli ”bättre” på att utveckla 😅

Ojh-Ajh: Matcherna i Östersund, tolkar jag det som att du tänker på?

OlliJanne: Du måste våga lita på Kapanens finska trollpinne.

Tycker ändå att Kapanens strategi är ganska vis ändå, låta dom yngre träna hårt, spela mycket och få etablera sig i SHL. Pengar är ju en sak som man måste hålla hårt i för att stå sig stark. Många klubbar köper mycket efter vad dom heter och vart dom har spelat. Vissa ggr har det visat sig att dom kastat pengarna i sjön. Tycker TIK har blivit en klubb som: Tänker till före.

Erol Ateceae: Exakt.

Niikeliito: Ja utveckla var nog fel uttryckt, Men det vore ju mysigt om vi får fram lite backtalanger framöver med som sagt, vare sig det är spelare som kommer från distriktet eller kommer utifrån och väljer TImrås hockeygym.

Vilken vår senaste back vi haft från juniorleden och som testat på spel i A laget som sedan fått en hyffsad karriär?
Hardegård känns just nu tråkigt att vi tappade i allafall.

Vad jag minns har vi väl mest haft korttidslån när vi var i HA. Borgman var ju synd vi blev av med där och då i HA, även om han kommer spela Schweiz nu.

Sputnik: Ja precis.
I framtiden ur nästa generations hemvändare hade det suttit fint om målvakt, back och center/forward hade kommit hem.
5st forward/center har vi snart fått hem. (5 med Hållander) 6st med MPS.

0-1 MoDo 👍

DJ Hemp: fintde, stäng ner Skansen

Niikeliito: bye , garpen , byebye

Jag har ALDRIG tänkt på att Emil Berglund är rightare, det slog mig nu. Haha!

Ta det här nu Modo , fixa en snabb serie

100 ggr mer intressant match att kolla på än SM finalen

Andersson: Yes 1-1

Andersson:

Tyvärr utjämnat via ett kanonskott.

KulltorpsOlli: jag sätter en schilling på att DIF gör nästa mål.

Målvakts tavla

När ska gringården sluta grina?

Kebab_House:

När helvetet fryser till is.

Kebab_House: ojojoj, tappad skena....baaad wibes

erathoo:

Dock utan konsekvenser denna gång.

Hemliga knepet för att hålla Modo ute och inte släppa in mål? Ta en utvisning, Modo kan verkligen inte spela PP

jens_88: Kul med dessa spännande matcher :)

jens_88: Modo har 5,88% i PP i finalserien, ändå leder man. Det borde var omöjligt. DIF har 30% men bara 10 tillfällen mot modos 17 st.

{297}: Låter som en sjukt svag utelning .. när man enligt en del hockeyexperter har lyckan att ha allsvenskans överlägset bästa pp back i laguppställningen.. 😏

Yes - 1-2 i PP! Mycket Bernies förtjänst.

{9037}: Pay up

DJ Hemp: Yes! Öka nu.

Nu börjar Gringården ramla på allt

Dubbeld: PP-finalen

{297}: Tror Modo är skyldig mig en öl att jag jinxa in den där

jens_88: förstår inte hur djurgården har tänkt gå upp i SHL med den här offensiven? Modo är bättre i mittzon än vad jag trodde dom skulle vara men djurgården med puck, herregud vad oinspirerat och söligt.

Vi kan väl säga såhär , nästa mål i matchen blir hyfsat viktigt

« · 2529320 · »