Rico01: " Har goda förhoppningar på det jag också. Det jag är intresserad av är vad Dahlén gjorde egentligen som fick Jokinen att utbrista "Dalle is the smartest! Dalle I like it!" i videon om Jokinens första vecka i Timrå. "
Dahléns lag försvarar i den sekvensen, han är trött och får tag i pucken därför skjuter han utanför egen målbur för att på så vis få stopp i spelet. Tanken är egentligen att de ska vända och anfalla åt andra hållet om de får kontroll på pucken.
Cobbel: En snabb spelare ja, inte den nödvändigtvis den snabbaste. Pääjärvi och Walli har också fart och framförallt tyngd under grillorna som jag tror skulle komplettera Jonte bra. Men då är ingen av dom två några SPETSlirare som jag skrev att jag vill se bredvid Jonte också. Tar faktiskt nån av dom två före OJ om jag får välja.
{10473}: Mm det jag såg när Hållander spelade med EP och Lander var att han blev för ensam med fart på grillerna och ofta hamnade i 1 mot 3 lägen. Han behöver ytterligare en snabb spelare bredvid (likt Wedin, OJ) för att komma till sin rätt.
{10473}: Absolut, men du svarade ju på Patrick Pollys inlägg ang att han var osäker på om man skulle sätta Hållander bredvid honom, varpå du skrev att Dalle behöver en snabbspelare.
Om vi säger att Hållander inte finns tillgänglig för han ska spela ihop med Lander + Wedda, då är ju OJ den snabbaste spelaren vi har tillgänglig i laget. Iaf om man utgår ifrån det vi såg på ispremiären förra året och den speed han visade under serien.
{10473}: Samtidigt så kan vi ju heller inte bryta isär saker vi vet har fungerat riktigt bra, bara för att anpassa laget efter Dahlén. Vi testade ju lite olika konstellationer förra säsongen för att få igång honom utan någon framgång.
Dahlén funkar nog med de flesta, bara han är villig att chippa in det som krävs ifrån honom också. När han är på spelhumör så gör han ju sin omgivning så mkt bättre.
{8179}: Må hända. Men vet inte om jag tycker OJ är rätt gubbe heller. Dahléns kedja ska producera, då gäller det att det finns omgivning för det också. Krävs att OJ tar ett väldigt stort steg för att han ska vara den spelaren nästa säsong. Har alltid vurmat för OJ, men vettefan om jag tror han passar med just Dahlén.
Rico01: I klippet såg man två saker: 1) pass in i mitten istället för avslut och 2) En rensning framför eget mål. Lät som att det var sekvens nummer två, vilket känns lite oklart. Men det var kanske något annat som inte filmades
Patrick Polly: Har goda förhoppningar på det jag också. Det jag är intresserad av är vad Dahlén gjorde egentligen som fick Jokinen att utbrista "Dalle is the smartest! Dalle I like it!" i videon om Jokinens första vecka i Timrå.
{8179}: Ok, tänkte att Oliver spelat klart i klubblaget, och därmed kan börja prata om kontrakt och nästa säsong osv - att han spelar i landslaget brukar inte hindra det
Nån som fattar varför finländska namn dominerar som Timrås instaföljare? Det kryllar av dem. Är det K. Kapanen- O.Jokinen- eller O.Kapanen- effekten ? Eller alla tre?
Tre stycken Pesonen började nyss följa Timrås insta, Janne heter en, jag vet inte om det är färre hockeyspelaren. Det finns en center som är 20 som spelar i NCAA, har spelat i Kalpa och i U16 för Finland. Bara en liten spaning men jag tycker det är lite väl många Pesonen så här direkt eller är det ett mycket vanligt namn i Finland?
Postar detta igen. Skulle behöva någon senast imorgon
Är det någon som skulle vilja ställa upp på ett uttalande/några frågor i Sundsvall tidning angående loggan på bröstet? Hör av er till mig så styr jag ihop på det. Har kontakt med Sundsvall tidning och dom kommer skriva en artikel om det. Men som sagt behöver någon som är relativt insatt som kan uttala sig i fråga och som är FÖR loggan givetvis
Cobbel: De ska ha kritik också, vi lusade av dem nyligen i Domustrappan av precis den där anledningen. Slö bevakning under säsongen, de har liksom ett SHL-lag att bevaka vilket det sannerligen inte är många lokaltidningar som har. Det ... | Läs mer
"
Har goda förhoppningar på det jag också. Det jag är intresserad av är vad Dahlén gjorde egentligen som fick Jokinen att utbrista "Dalle is the smartest! Dalle I like it!" i videon om Jokinens första vecka i Timrå.
"
Dahléns lag försvarar i den sekvensen, han är trött och får tag i pucken därför skjuter han utanför egen målbur för att på så vis få stopp i spelet. Tanken är egentligen att de ska vända och anfalla åt andra hållet om de får kontroll på pucken.