Kulltorp: Jokinen drar ju i intervjun att hans sätt liknar mer de sätt som finns i NHL. Dallen har ju fortfarande som mål att ta sig dit igen så ifall han fortfarande ska korsa atlanten igen så bör han orka med.
Timrå4ever: Om jag läser mellan raderna så är det nog även Jokinens målbild att ta sig till NHL, fast som tränare då förstås. Känns ju spännande att få en tränare som har den målbilden än vad faan nu Ante gick och tänkte han skulle bli.
Kulltorp: Är nog tvärtom, detta är det bästa som kan hända Dahlén. Får samma träning som han skulle fått i NHL fast få vara på hemmaplan runt sin familj istället.
Jokinen ser nog framemot att få jobba med Dahlén då han garanterat vet vilken potential killen sitter på, en oslipad diamant om man ser till förra säsongen.
Hela laget lär höjas nu med dessa positiva vindar, Lander och alla Timråhjärtan i laget har nog inte varit såhär motiverade på länge.
Timrå4ever: Ingen anledning att negga i onödan tycker jag. Dessutom handlar väl Jontes trivsel väldigt mycket om hur det är vid sidan av isen snarare än på isen, närhet till familj och vänner, till klubben han älskar kontra den off ice-miljö det handlar om i NHL.
Timrå4ever: tänker att om han nu älskar timrå och timrå är hans lag så kan det inte bara vara kärlek på hans villkor, han behöver såklart (och vill säkert) lägga ner sig för att det ska gå bra för laget också. tror inte ni behöver vara oroliga
”– Defensiven är allt. Jag var en offensiv spelare själv, men när jag var 25–26 insåg jag att om jag började jobba bättre i defensiven skulle jag bli bättre offensivt. Jag skulle få ha pucken mer.” Hoppas Dahlén får en skjuts i karriären nu. Fina Olli!
Timrå4ever: Dahlén har ju ett gäng gånger varit smått lyrisk när Jokinen har kommit på tal. Senaste han sa var ju att om Jokinen var klar(var ju inte officiellt då) Så skulle Jonte suga åt sig som en svamp av allt Jokinen ville lära ut.
Tom Topp: Nej vi behöver nog inte oroa oss för Dahlén. Gångna säsongen var ganska svag från hans sida och ändå producerar han rätt bra med poäng och han kan knappast göra en sån platt säsong till. The only way is up
{469}: Jokinen har predikat mest hela dagen. Och jag säger bara AMEN!
"Jag är ärlig; du måste förtjäna din plats. Inget är givet och det är det enda sättet vi kan bygga någonting på. Spelarna ska tävla, spelarna ska utvecklas och vi kan inte kräva att de ska fortsätta att jobba stenhårt om de inte får chansen när de har förtjänat den."
{469}: Kan inte det ha en förklaring på om Timrå är ute efter Artem? Breddar centersidan ytterligare om EA också blir kvar. Om man är osäker på i vilket slag/när EP kommer tillbaks och kan kliva in i centerposition?
FH - avdammad: Ska bli riktigt intressant att se hur dom yngre förmågorna presterar under Jokinen. Lundmark, OJ, Värmhed, Forsmark, Melander, och även Hållander som sjukt nog är i åldern att fortsätta utvecklas.
falconuggla: Ja jag hoppas verkligen att man tänker stärka upp centersidan nu när EP ska vara tillbaka tidigast till säsongsstart. Missar därmed försäsongsmatcherna. Samma med Hartmann. Ser gärna Lander, Pettersson, Kapanen, Andersson, Värmhed och eventuellt den där Artem på kontrakt. Både Värmhed och Artem är billiga så hoppas Kapanen kan lösa det.
falconuggla: Kan ju vara så. Jag tänker att om Artem är aktuell så vill man faktiskt förymgra laget lite?
Oliver Kapanen och Artem in som unga och hungriga. Rutinen får vi i Lander och Emil.P
Erik Andersson var ju inte heller med på återsamlingen idag. Så jag har en känsla av att han är på glid och inte blir kvar.
Sen kanske vi fastnat vid att man måste ha en grinderkedja i 4:e. Men känns det inte som en del av topplagen kör sina yngre förmågor i en 4:e kedja? Tänker på Frölunda och igår Rögle där "juniorkedjan" faktiskt stod för ett av målen.
Tänker att det kanske är lika bra att bygga 4 kedjor som alla är tillräckligt bra i egen zon? En totalhockey så att säga.
{469}: Timrå började följa Artem med på Instagram idag vad det verkar. Men avföjde under dagen då de kanske fick kalla fötter. Välkommen till Timrå då! 😉
Tydligt vad Kapanen tycker ha saknats, spelare med karaktär. Shlaine (om han nu är klar) och Lundmark kommer förmodligen inte ha en bofast plats i laget men de kommer ändå alltid ge 100%
Gorkyman: Märkligt med nummer 7, Melander har inget nummer om man kollar EP, kan han ha bytt, eller är det så fattigt att han ärvt Stenqvist byxor. Algot Landin hade nr7 i SH. Märkligt.
Vad ni nu väljer att identifiera er som. Det osar av besvikelse här inne, för att vi inte lyckades ta en enda poäng på våra 7 sista matcher. Ni blir arg & skäller på varandra och har er, vi pekar på enskilda ... | Läs mer