Tycho: En allsvensk klassback som jag är övertygad om att vi kommer att få se i elitserien nästa säsong är Bofors Nich angell.. Kunde han va nåt för tik..Om inte Mandy fortsätter kunde vi ju ha Angell på ett liknade artistkontrakt.. Man får desutom väl ha 2 ?? icke-europeer i varje lag har jag för mig. Även om det här kanske inte är någon idealisk kontraktssituation att en spelare endera måste tillkomma en bit in i... säsongen el. också lämna truppen vid en ev. kvarts el. semifinal men Angell är vass back med rätt bra rutin också.
kungsbacka: äsch inte vill jonte spela i samma lag som Wernblom..klart Jonte vill spela ett par säsonger i Timrå IK sen kan trappa ner i Skellefteå när dom har åkt ur efter säsong 2 el. 3 i eliteserien...så får allt bli och så tar vi hem SM guldet 2007/08... nån emot...? ;-)
kungsbacka: Gunno är ju fortfarande relativt ung och har nog tid på sig att tjäna pengar i nån obskyr alpliga senare. Lönen i TIK kommer ju ändå landa på 100-120 i månaden, något man bör lara sig rätt gott på och kanske tom få lite fickpengar över...
Frella: Hoppas att du får rätt.Men frågan är kommer han hem till timrå?Verkar som han är sugen på spel i europa ock tjäna lite pengar jag förstår honom isåfall.Men jag hoppas att timrå är beredda att öppna plånboken för att få hem honom.Sen får vi hålla tummarna för att skellefteå inte klarar kvalet så vi hem jonte ock.
Noterar att Gunno spelat 8 resp 9 minuter sedan han anlände till Pittsburgh. Kravet på ett envägskontrakt lär stå fast, något jag har oerhört svårt att se att han får igenom. Visst Hedström lyckades, men känns å andra sidan som en bättre spelare också. Jag tror Gunno kommer hem.
htikare: Svar ja, han är inte tillräckligt mogen för att kliva upp i Elitserien redan till nästa säsong. Däremot är han ett stort framtidslöfte som Nubben ständigt bevakar och för en dialog med.
RocknRolf2: kan bara hoppas denna profetia slår in..då har vi ett tekniskt anfall. Hoppas på något liknande på backsidan 06/07 ..föurtom Kokko ett par till kanske någon välväxt ...ett stabilt försvar varav några med en riktigt en skarp "Aaltobössa" också...varav då Kokko en av dem.. Då kan vi verkligen bli timrå Timrå Red P.STYF necks. de hårdnackade!
Talangscouten: Mats Näslund var kort men hade en god fysik. Framförallt 2 av våra J20 spelare har väldigt mycket talang men verkar hittills inte haft samma träningsvilja och målmedvetenhet tyvärr.
Det kanske kommer och då skulle jag bli förvånad om de inte tar en plats men nu är det nog som Nubben säger faktiskt.
Talangscouten: Visst kan man hitta enstaka exempel på allting men det är just det dom är RELATIVT.. få till antalet därför att det gått lätt tidigare att stoppa deras framfart. Martin st louis var just den udda spelaren som man tidigare från NHL håll inte alls trodde skulle hävda sig så bra som han sedan gjort.
O nu har ju även han ÄNNU större utrymme för sin teknik med de nya reglerna..
Har själv absolut inget emot att tik släpper fram juniorer men trots allt tror jag Kenta J. o Nubben gjort en riktig bedömning hittills. När det gäller den gågna säsongen
Det innebär ju inte att inte nån.. av juniorerna kan blomma ut kommande säsong!
Frella: Jo den elaka lilla dvärgen har grova problem utanför isen , senaste jag hörde så fick han dubbla matchstraff och hotade en dommare efter det .. det tyder ju på allt inte står rätt till i skallen på han nu heller
Talangscouten: Ja men St Loius är ju en rejäl chansning som gick hem och knappast nå man ser varje dag med tanke på killen är odraftad och verkligen inte gjorde succe i flames men är ju en latebloomer och när kom till tampa som UFA så började det hända saker , men inge av detta var väntat på långa vägar
Killen blir även 31 i år och gjorde NHL debut först säsongen 98/99
Talangscouten: Med de nya reglerna ang. hakning ,fasthållning osv. så kanske det går LITE lättare att klara sig för de mindre ..åtminstone små på längden..däremot när de saknar muskler o tyngd blir de så lättflyttade på i närkamper. Man kan se fina talanger bland J20 spelarna som Oscar, Jonas l, Henrik Ö. bland forwards. Och Moe o Magnus Nyberg bland backarna Men De flesta av är korta o lätta o behöver nog tung styrketräning för att ta sista steget till elitnivå där har nog Nubben rätt!
Mats Näslund var lite unikum på sin tid..även då var de kortväxta o lätta som lycksdes så bra som han FÅ..
Nubben tycker att TIK:s juniorer är för små, o han blir trött på allt snack om juniorer (se länk).
Jag blir trött på spelare som Gahn o Ström.
Hellre en liten junior än en gammal fet spelare. Tror att många skulle ha överseende om det inte skulle gå så bra i början med en juniorkedja. Lägg pengarna på 2 st toppformationer, en cheking line o en ren júnior kedja.
Sluta fega!
Sedan kan nubben ha rätt att dom är för små, men Mats Näslund var ju inte så stor...
sargad: Ström var kass ja. Hans +/- visar inte särskilt mkt mer än att han fick lite speltid. En av de sämsta värvningarna på många år. bort, bort, bort!
Pucken: Jo jag läste. Strålman, Regin och Hansson är ju knappast några biffar som det är nu heller. Och anses ju inte vara för små för ES vad det verkar. Det viktiga måste väl ändå vara hur man utnyttjar sina kilon. En sån som Hansson är ju inte den som smäller på i sargerna direkt. Utan får istället försöka leva på spelsinnet och agera smart. Men vi kommer inte se några egna junisar på tolv man i år heller. Kanske som 13e - 14e man. Moe borde gå in som 7e - 8e back.
Pucken: Tror ändå att det behövs 10-15 matcher för juniorlagsspelare sammanlagt över en säsong. I matcherna spelar de i en fjärdekedja ca 2-4 byten per period.
Detta pga flera anledningar: 1. Ge insikt vad som behövs i A-laget 2. Ge en morot för de bästa i J-laget, för att ska utvecklas. 3. Ge rutin hur A-laget fungerar runt matcher. 4. Visa de äldre i laget att det kommer nya spelare underifrån.
Frella: Läste du inte vad Nubben sa i tidningen,juniorerna väger alldeles för lätt.Dom måste bygga på sig massa kilo muskler.Jag tror inte äns att någon av juniorerna skulle ens tordas spela.
sargad: Givetvis så åkte han runt och vimsade i anfallszon, när spelet sedan vänder åker han snabbt och byter och någon annan frå minus istället =) Nä men oavsett +/- så hade jag förväntat mig betydligt mer av Ström i båda riktingar i spelet, de ggr han kom upp i nivå var när det var match mot Frölunda och när han fick hoppa in från bänken.
Frella: Hur kan Ström ha +/- 0? Om han varit så kass som de flesta i GB-n tycker, ja då måste hans kedjepolare gjort ett hästjobb denna säsong. Kan någon reda ut detta? För det kan väl inte vara så att 95% av GB-klientelet har fel.
Tycho: nej vi hade knappast gjort ett bättre sportsligt resultat, men ett bättre ekonomiskt. Dessutom hade väl Timrå som förening fått lite cred för att man släppt fram juniorer istället för att som man gjort även förut, värvat medelmåttiga dyra föredettingar/utlänningar. Ser man på hur juniorer klivit fram i Förlunda, Luleå och Modo i år så borde vi iaf kunnat haft en eller två istället för de nämnda spelarna nedan. Visst dessa lag hade någon form av självförtroende och det var enklare för deras junisar att komma in och spela då. Men med junisar hade man kunnat ta en fjärdekedja för vad det är och matchat dem tre byten per period. Gahn hade fått ta ett stort lass i defensiven, något som han fortfarande behärskar.
Frella: Låt oss säga så här... Tror inte vi hade hamnat i slutspel med 2 junisar istället för Ström och Sloan. Så mycket litar jag på Kentornas bedömning av juniorerna. Det man kan diskutera är om vi klarat oss från kvalserien med junisarna och på så sätt tjänat in lönepengarna? Äh nu är säsongen slut och vi slipper både Ström och Sloan i Timrå i framtiden...
Montén Python: Hoppas verkligen TS. har lite nya ide'er vad gäller uppspel, hålla i och inte "dumpa puck" i tid o otid. Rörligare PP och inte att han har förutfattade meningar om vilka som skal vara på isen vid PP. Inte vara rädd att ... | Läs mer