1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604349 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Sovjet: Han är väl, enligt den information dagstidningarna i området förmedlat, något mer defensiv i sin spelstil. Tror att även han skulle vara nyttig i Timrå. Men Voutilainen är ju otroligt spännande. Jag har hållit tummarna att han skall bli klar sedan den första nyheten om honom. Han och Pärssinen borde ju passa schysst ihop, och så Gunno på andra sidan. Hua... Går fort att drömma sig bort ;)

ernie eagle: Sinuhe passar inte in i den Svenska spelstilen, titta bara på hans tid i FBK där han hade svårt att komma in i det hela, eller vänd blickarna mot Oksa som jämförelse.

Jag är skeptisk till att Backlund håller en hel säsong och om han redan nu är en målvakt för ett lag som bara ska spela slutspel nästa säsong, då behövs en vinnare...

RQT: Men med lite flyt kan det ju vara en Krizan :)

Ambroo: Ja, namn i klass med: Duba, Svoboda och Oksa kanske? ;)

Laken: Om Backlund spelar i Timrå blir det KVALSERIEN! ;-)

Ambroo: Tycker både Hahl och Voultilainen verkar riktigt bra, men man kan nog inte vänta och se hur det blir med gunno och jonte för då är nog båda finnarna klar för någon annan klubb! Är Hahl en defensiv duktig center eller offensiv?

RQT: Håller man sig en aning kall och väntar ut säsongerna i NHL med farmarligor, Finland och centraleuropa så ska det nog kunna dyka upp nån intressantare än dessa namn...

Ambroo: Kommer Johan Backlund till Timrå är han definitivt ingen andremålvakt. Inte heller Sinuhe Wallinheimo.

Har över 94% i räddningsprocent är man en utstakad förstemålvakt (läs Wallinheimo).

Johan Backlund är en av de få intressanta målvakter inom Sveriges gränser som inte har något kontrakt i dagsläget. Ja Hadelöv är ju förvisso ledig också rent formellt men där talar det mesta för att han stannar där han är.

Annars får man nog vända blickarna utåt Europa för att finna något intressant och riktigt hett.

Kerstin_k: Han är precis den sortens poänggörande forward vi behöver och han är dessutom rightare.

Se länk för statistik och fakta;

Ambroo: För det finns inga första lediga såklart ;)

ernie eagle: Vad ska vi med en massa andremålvakter till då vi redan har två stycken?

Laken: Förhoppningsvis kan vi i Timrå locka med otroligt mycket speltid för Voutilainen om han skulle tänkas välja Timrå. Han skulle förmodligen få mer speltid här och ett större ansvar än i Frölunda, kanske kan det vara en utmaning som han behöver? Med ett schysst anbund från TIK kanske det väger över till vår fördel. Vet dock inte hur pass duktig han är, tänkbart att han får mycket speltid där nere också. Vad vet jag, jag hoppas i alla fall att Nubben knyter honom till Timrå, eller åtminstone gör allt i sin makt för att knyta honom till klubben.

Laken: I dagsläget är nog Hahl intressantast då han går center, men som sagt, spricker det med både Jonte och Gunno så är Voutilainen nån att verkligen kämpa hårt för!

ernie eagle: Mycket tyder på att Petri stannar där han är.

ernie eagle: Framtiden får utvisa.

lungan: Hetaste ryktet just nu och numero uno är väl Kimmo Lotvonen. Men som god tvåa kommer Johan Backlund. Han är det bästa alternativet i dagsläget bortsett Petri Vehanen.

Mera långsökt är Sinuhe Wallinheimo.

lungan: Länk.
Hellre Backlund än Oksa för min del. Asplund är okej men inte lika bra och etablerad som Backlund.

Laken: vill man behålla Hadelöv (och det vet jag att Peo vill) så är inte tillräckligt för att få honom att stanna kvar. Då finns det betydligt vassare alternativ utomlands alternativt att han flyttar hem till Kiruna och hjälper dem upp i Allsvenska. De skall ju storsatsa till nästa säsong och rycker ju bland annat i Sundsvalls poängkung Andreas Nyberg.

Hadelöv är för bra för att hamna för att riskera sin karriär.

Ambroo: Jepp! Jag har tyvärr inte årets statistik.
...Och om nu Voutilainen inte väljer TIK så kan Riku Hahl vara ett intressant alternativ, även om han är mer defensivt inriktad.

Eller varför inte båda två? ;-)

Finns det bra belägg fär ryktet om backlund? Snälla Killen har stått i Leksand och de fick har 7 poäng i kvalserien, snälla kommer han till Timrå blir jag besviken, då är det bättre att ha kvar Oksa och Asplund, Asplund är minst lika bra som Backlund.

Annan fråga; vilket är hetaste nyförvärvs ryktet "JUST NU"?

Skriv inte Backlund bara för att :D

ernie eagle: Det är en viss skillnad och vara bra i kvalserien jämfört med en hel lååång elitseriesäsong. Mig skulle det som sagt inte förvånna speciellt mycket om Backlund återvänder.
Två bra målvakter och "den som är bäst för dagen står"...

Laken: Ser ruggigt intressant ut, vad har han för statistik den här säsongen? Har han gjort en minst lika bra sässe som ifjol så blir han nåt alldeles extra att skåda och det oavsett i vilken klubb han än hamnar i.

Laken: Men snälla nån, vem som helst som har lite kunskaper om hockey förstår väl att så är fallet. Så till vida inte karln rasar ihop som ett korthus då. Men Hadelöv har ju fått en nytändning igen och suget för hockeyn tillbaks. Han var ju fullständigt glimrande i KS. Anser för övrigt det var Daniel Brandas, Hadelövs, Åkermans och Wernbloms förtjänst att det spelas Elitseriehockey till hösten igen uppe i Skellefteå.

Jag menar det är ju ungefär som om Timrå skulle värva hit Kapanen, Hirsch, Hurme eller någon annan målvakt för den delen med budskapet, ni är backup-målvakter! Vem fan vill till en klubb med ett sådant uttalande om man redan är etablerad?

Annat är det väl om man ung och hungrig och fortfarande har en del att bevisa innan man nämns med respekt.

Hadelöv är nummer 1. Men hans kontrakt går ut nu inom några veckor och för att få honom att förlänga så måste han nog få någon sorts form utav att garanti för att vara den uttalade förstemålvakten annars lär han nog drar till varmare breddgrader....

Vidare så anser jag att OM vi missar både Hedström och Nordgren bör vi satsa ännu hårdare på att få hit Jukka Voutilainen! Klasspelare och målskytt!
Man han hamnar nog i Frölunda?

ernie eagle: Hur kan du veta att Hadelöv i så fall skulle vara "den odiskutable ettan mellan stolparna"?

Personligen tycker jag att Timrå borde våga satsa på Backlund och ge honom ett treårskontrakt. Endast 25 år och en framtida landslagsmålvakt?

Laken: Tror knappast Johan Backlund är intresserad utav att agera båsdörrsvakt i Västerbotten. Finns nog betydligt bättre alternativ än så i sådana fall.

För Hadelöv är ju den odiskutable ettan mellan stolparna om Peo själv får välja.

Sen finns ju alltid möjligheterna att någon pengastinn emigrant tillika dollarmiljonär från Texas sitter nere i Geneve, Zürich eller Lugano och bjuder över till Larssons stora förtret.

Men det mesta tyder på att Hadelöv dansar ännu en vinter i Västerbotten och stannar i SAIK.

Vad gäller Johan Backlund så är mitt tips att både han och Jimmie Ericsson flyttar hem från Leksand till Skellefteå...

Förutom det som sägs och skrivs i media är det oerhört lite rykten som florerar. Har de tätat till läckorna på kansliet, eller? ;-)

Laken: Backlund helt klart stor, smidig ,vältäckande och utvecklats hela tiden de sista åren o är ändå bara 25 till hösten.

Laken: För att vara helt ärlig känns inte någon av dem vidare spännande. Om det där är namnen vi har att välja på ser jag ingen anledning att entlediga Oksa från kontraktet. Det skulle kunna vara Backlund då, men jag är tveksam...

Laken: Någon som är bättre än de du räknade upp.

Så... Vem tar ni helst?

Johan Backlund
Rastislav Staña
Petri Vehanen
Corey Hirsch
Mika Oksa

LingaN: Med en massa "rätt" spelare, så blir även banjonissarna ett topplag.
Sanna mina ord...

Kevin O Shea: Modo HK.

NewYorkboy: Är det något lag som inte blir ett topplag om dom får "rätt" spelare ???

mikenomad: Var det nån som sa Lasse Kinch?;-)

NewYorkboy: Skarp analys....expertkommentator i 3:an nästa månne? ;-)

Tror stavas f.ö med ett r på slutet..

jag trorr att vi kan bli ett topp lag nästa år om vi bara får rätt spelare

Om vi nu mister både Hedström och Nordgren, undra vilka andra ess i rockärmen Nubben plockar fram då?
För både Skellefteå och Malmö kommer nog att storsatsa till nästa säsong!

Janken: Jag håller med hoppas också på Jantunen, skulle vara ett klipp om han blev kvar

Janken:

PS

Ni får själva försöka komma på vilka skribenter som kan anses tillhöra kategorin "Pessimistkonsulter"

DS

Dörren verkar inte vara helt stängd vad gäller Jantunen...
Jag har hört att han absolut skall till Finland av "privata skäl"
Personligen skulle jag slå en kullrbytta om han blir kvar. Det lilla han hann visa under sin korta tid här tycker jag gav mersmak!
Oerhört spelintelligent kille...
Att han dessutom är känd för att kunna pytsa emellanåt gör inte saken sämre...

Men.... skall man tolka "pessimistkonsulterna" på HS så är det ju kört!
Det är alltid kört enligt "p- konsulterna".
Deras filosofi verkar bygga på devisen att vi har sveriges sämsta lag med sveriges sämsta sportchef. Ett lag som alltid är sistahandsvalet för alla spelare.
För visst var det väl så...
Att ingen ville ha Hedström när han lämnade DIF, Kipper och A-P Berg var på dekis under lockouten och hade inget annat val än TIK. Regin, Strålman, Warg platsade knappt i AS förra året och Pavel R var tvungen att komma hit för att kunna betala räkningarna..
Så måste det ju ha varit!
För inte kan det väl ha varit så?
Att nubben & Co kom med bra erbjudanden. Lyckades förhandla fram justa avtal och klubben kunde erbjuda mervärde i konkurrens med andra klubbar?
NÄ!
Så kan det ju inte ha varit heller... Tok heller!!!!

Vet inte om detta har varit uppe på tapeten. Men jag chansar att det inte har det. En nyhet om avvinkandet av Manderville på dagbladet finner ni om ni följer länken.

Poffa:

Det är till att vara vaken på morronkvisten. Visst har du rätt.
Får skylla på att morgonkaffet dagen till ära har blivit utbytt till morgronte.

Metal Guru:

Hmmm, har de inte en bortamatch mer?

htikare:
"efter vilka kriterier går man då när man bestämmer vilka lag man möter fler ggr på bortaplan resp. tvärtom??  koll på det också??"

De sex bäst placerade lagen i årets ES har en bortamatch mindre än övriga lag.

ernie eagle: Du tror inte det var lite ironi inblandat i Ernets inlägg ???

« · 703826 · »