Sovjet: Han har främst sina styrkor i det defensiva spelet, vilket kan behövas i dagens TIK, men visst kan han leverera och främst då när det gäller i assistpoäng...
Laken: Den där sista länken sög ju, eller i alla fall innehållet i den. Hoppas att Frölunda glömmer bort honom mitt i all denna slutspelshockey. Eller att Nubben norpar honom ändå.
RQT: Om vi väl bestämmer oss för att entlediga Oksa från hans kontrakt så vill jag inte ha hit någon mätt jävel mellan stolparna typ Kiprusoff och inga forward likt Fredrik Modin.
Totalt omotiverade och oförmögna att hjälpa Timrå. Jag vill se hjärta, smärta och inställning hos de gubbar som drar på sig en rödvitt tröja i vinter annars kan de dra åt h-e.
Primadonnor, ballerinor, girigbukar, gnällspikar och annat löst folk har jag fått nog av.
Tänk om man kunde klona Manderville och Robban x4 = succé! Toppa det med en fräsch Kimmo Kapanen och guldet skulle vara i hamn!
Kerstin_k: Ja det känns ju inte direkt som om han skulle vara närmare VF än TIK... Men vi får se hur det blir när HPK har spelat klart, kanske har han redan nu smetat på en kråka i ett kontrakt?
Stenkarn: Nej, det tror jag inte. Lyckas vi bara värva bra utespelare så... Vilket inte Leksand hade. Hur tänkte "Masken" med följande förstakedja: Steen - Ericsson - Steen...........?
Dessutom lyckades "Masken" värva k(l)assbackar som Patrik Hucko...
Finns det någon chans att timrå skulle kunna locka till sig Jiri Hudler, Erik Westrum Eller Kirby Law från AHL verkar ju vara riktigt starka poängplockare på den nivån!! Zäta måste ju ha någon slags relation med Hudler denne har ju lirat med Detriot!
Stenkarn: Du kan inte på fullt allvar mena att Fredrik Modin var bra förra säsongen?
Han var ju helt oduglig jämfört med Zäta. Karln stod ju för fan stilla på rören och tacklades ju knappt. Man såg ju hur klart och tydligt som helst att Modda var mätt efter Stanley Cup-triumfen med Tampa Bay.
För honom var det ett nedköp att spela i Timrå. De var det inte för Zäta. Han älskade varenda minut på isen i Timrås tröja. Modin har inte samma relation till fansen som Zetterberg har.
Dessutom hade Henrik inte vunnit någonting då jämfört med Modin. Nu har han iaf ett OS-guld.
Men nej Modda imponerade inte ett dugg på mig. Jag har högre än så på en NHL-stjärna! MAN SKALL DOMINERA I ELITSERIEN SOM EN SÅDAN! Gör man inte det kan man leka gärna ta en time out som Sudden gjorde.
ernie eagle: Var i helvete kom Z in i bilden?! Det var väl ändå Modin vi pratade om? Det är inte många spelare som överhuvudtaget kan jämföras med Z, så släpp det.
Modin hade nästa bästa poängsnittet, och var nyttig i powerplay. Han var väl inte helt lysande i slutspelet, och ni kanske mest dömer honom efter det?
Han var med och vann Stanley Cup och dessutom gjorde en helt grym säsong då. Ni kanske hade lite för högt ställda förväntningar, samtidigt som han inte riktigt kom upp i maximal standard.
Det där med att älska Timråtröjan är bara löjligt. Z spelar alltid med ett stort hjärta, vilken tröjan han än bär på sig. Detsamma gäller alla andra spelare som visar stort hjärta på isen.
Stenkarn: Och hur många matcher såg du live förra säsongen? Och för det andra så är väl Zäta ett NHl-proffs precis som Modin eller har jag missat någonting?
Nej just i fan Zäta spelar väl inlines-hockey nere i Förenade Arabemiraten i Dubai Mighty Camels om jag inte missminner helt åt h-e?
ernie eagle: Hade du övertaget sett modin spela innan året i tik. Han har alltid spelat på det sätt som han gjorde då. Han ingen som åker omkring och tacklar. Hans styrka är spelet runt målet (svår att komma åt) och skottet. En mindre rink passar honom helt enkelt bättre då timing i skridskoåkningen inte är den bästa, se även WC 94 då han VANN SKYTTELIGAN och kom med i ALL STAR TEAM (hur såg målen ut?). För att komma till sin rätt bör han spela i ett lag som dominerar (och det har väl Tik aldrig gjort). Nä, nog gjorde han sitt bästa i Tik, han ställde dessutom upp och betalade förmögenhetsskatt (Z hade inte så stor förmögenhet så för honom spelade det ingen roll att bo i Sverige > 1/2 år). Jämför med Näslund, Alfredsson, Öhlund m fl som inte spelade hela säsongen på grund av skattesituationen.
För övrigt såg han till att Z fick vinna skytteligan då han rapporterade till domarna att ge Z ett orättmätigt pass på sitt mål i sista matchen mot Modo. Även solen (Z) har sina fläckar, han svek väl i avgörande matchen mot Dif, inne på alla tre bakåt varav det tredje var hans helt och hållet med uselt markering.sspel
Är det månne lugnet före nästa nyförvärv här inne just nu? Kanske, kanske får vi veta inom ett par-tre dagar. Sista omgången av kvalserien spelas ikväll, så efter det kan man kanske hoppas på att en ny spelare presenteras.
Det var längesedan man hörde något rykte nu. Känns som man vill ha ett namn klart snart.
FBK har redan 2 superspelare klara, Esa Pirnes o Andreas Johansson. Känns som om Färjestad kommer att bli grymt starka nästa säsong.
För övrigt tror jag på en stenhård Elitserie nästa säsong. Skellefteå o Malmö känns väldigt heta. Skulle inte förvåna om Skellefteå kan ta en 9: plats. Malmö verkar ha några riktiga superspelare på ingång. Percy har sagt topp fyra. Han brukar ju få som han vill.
Lite orolig är man om vi missar Hedström o Nordgren. Spelare som vi nästan kan räkna bort i dagsläget. Det är dags att lägga dom pengarna på Votilainen eller/och Hahl. Det är forwards vi behöver nu. Klassforwards.
Den totala tystanden oroar mig... Jag som trodde att Timrå skulle storsatsa till nästa säsong. Nu känns dessutom Nordgren och Hedström förlorade! Vad f-n händer? Inga rykten, ingenting. Vart är alla producerande klassforwards som skulle värvas?
Nubben vill att första- och andrakedjan ska se ut ungefär så här: Pärssinen-Voutikainen/Hahl-Vakant i ena. I den andra Hedström-Warg-Nordgren. Så har tanken varit i alla fall. Men om det kommer att se ut på det sättet när truppen är spikad återstår väl att se. Kan hända att Nubben bytt linje nu med tanke på att Skellefte gick upp samt att Gunno är småsugen på Schweiz.
Det jag menar med detta är att det finns pengar att värva för. Folk verkar tro att TIK bara letar efter två klassforwards.
Typ....."får vi inte honom så lägg pengarna på honom istället".
Samtidigt förstår jag att en viss oro sprider sig bland oss supportrar. Men, vi får se.
Fet-Ecke: Det flyter på för Strålman..roligt att han nu blivit uttagen till VM-lägren.. Timrå ik uppenbarligen bra på att utveckla unga talanger så skriv på Ryno!!
Laken: ....likt ett mantra manar jag till lugn. Nubben har ju klart gått ut och sagt att fjolårets silly-seasonmisstag inte skall upprepas. Dvs att inte bara hugga på allt som rör på sig vid den här tiden på året utan ha is i magen...