1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604377 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Ambroo: "Lutar åt". Jag vet hur det blir så det är väl onödigt att diskutera det mer. Han kommer inte att spela för er.

Kickan: Spännande... Jag vet nämligen att det i dagsläget lutar åt TIK.

Ambroo: Har visst lite svårt med orden i kväll, kan det vara groggen...?

Talangscouten: Besatt? Förklara gärna.

Talangscouten: "Skellefteå till kvalserien!" ?? Var lite sjysst va.
Dom har ju precis gått upp.

Talangscouten: I beg to differ. Nog för att jag svor en smula över att våra chanser att få hem Jonte minskade, men jag tycker det är jäkligt roligt att de äntligen lyckades efter att ha snubblat på målsnöret tidigare.

Sen tycker jag ju personligen att det är roligare att kalla dem för det ÄKTA AIK snarare än Schtaan. Men det kan ju bero på att jag känner en supporter till det andra AIK som blir lite uppretad när jag säger så...;)

Ambroo: För att jag vet.

htikare: Hade inte tänkt mej honom som center, men du har helt rätt när du resonerar den frågan. Nu är det först och främst offensiva krafter och en klasscenter+klassmålvakt som ska in innan vi kan fokusera på bredd/defensiva spelare, så Tolsa får komma senare...

Ambroo: g ä l l e r...

Kickan: Vad får dig att vara så säker när det gället Jonte?

Herminator:

Jag hatar "schtan" men kickan är besatt!

Skellefteå till kvalserien!

Talangscouten: Det är möjligt, men Jonte spelar där ändå.

Om han hamnar hos Schtaan eller hos er Kärringar är ju annars mig likgiltigt eftersom jag håller på ett riktigt hockeylag. Jag bara upplyser er om att han inte kommer att spela för er kommande säsong.

Herminator: Schtaansupportrarna kallar ju också Schtaan för Schtaan och har gjort så sedan länge, så vad är felet?

Talangscouten: Kan du inte lägga ner att skriva Schtan, det låter som en två-åring som läspar... :(

Talangscouten:

alltså inte spelarna utan klubben... :-)

Kickan:

Schtan kommer att sluta sist! Första klubben som tappar spelare som går upp..

ernie eagle: Jonte kan ni ju i alla fall räkna bort.

Talangscouten: Det där tror jag inte smack på! Skulle fallet vara så, skulle det ha offentliggjorts redan när de stack.

Nu tror jag ju att de hamnar iaf men inte p.g.a. av någon klausul i kontraktet som aldrig har funnits.

I sådana fall vore det väl rent idiotiskt av MoDo, Skellefteå och ett koppel schweiziska klubbar att jaga deras namnteckningar.

mikenomad: Kan ju bero på att brorsan hans, Magnus tränare LHC J20.

Hedström o Nordgren ryktas ha en klasul i sina kontrakt att dom är tvungen att spela för TIK det år dom vänder hem. Detta för att Timrå släppte dom i höstas...

Nordgren o Hedström i TIK till hösten alltså!

mikenomad: Snälla nån, Jonas Soling? Aldrig i livet! En Sveriges mest överskattade spelare. Grabben har ju attitydsproblem och levererar ju en gång vart tionde år.

Han är ju sämre än Peter Ström och det säger väl allt. Ingen Soling i Timrå - TACK!

Värvar vi honom skall jag dricka en hel burk med surströmmingsspad!

Ta det som ett löfte!

mikenomad: Läser iaf att Niclas Hävelid är aktuell för LHC...om det är av nåt intresse..

Frella: Ja...själv har jag dålig koll måste jag erkänna. Men det är säkert som du skriver! Han har i vilket fall som helst inte glänst i LHC...

mikenomad: Soling vill jag absolut inte se i laget. Även om talang finns nånstans så har han i de matcher jag sett honom varit absolut oduglig. Jag tar Crippe 10 ggr av 10 istället för Soling. Soling är ytter.

htikare: Soling ingår tydligen inte i LHC:s framtidsplaner. Han har iofs kontrakt men kommer ev. att köpas ut av LHC och bli fri att gå till annan klubb. Kanske kan vara av intresse?

Fast jag har ingen aning om han är center el. ytterforward...

Ambroo: Ja jag tycker dom verkar rätt jämbördiga..dock är det nog ganska svårt att byta sin position om man varit ytter hela tiden tidigare..då måste han nog få fortsätta på den positionen o vi får söka annan center för 3-4 kedjan
samt en riktigt bra förstacenter..Tommi Santala kanske?..

htikare: Iofs inte, men han är en perfekt tvåvägsspelare som vi saknar...

Ambroo: Är han center ?? el. kan han spela både ytter o center??..jag tycker centerbehoven iallafall känns akutast.. plus naturlitvis målvakt!

Jari Tolsa? Absolut! Samma speltyp som Falk, har dock bättre disciplin och är snudd på färdig i sin utveckling.

Sifredi:
Visst är det gamla Backlunds till vänster i bild?
www.hockeysnack.com/medlem/Per+HApps/filarkiv.php?showfile=31705138_1.jpg

kalle i stan: Ett hus är kvar. Det som syns längst bort i bilden. Det är väl där det är nåt fik för kommunister eller nåt......... Nästan mittemot Filadelfia.

Per HApps: Jag har prata med min mamma och det är inget av husen kvar som är på bilden..Det är taget mellan Domus och ICA!

timraw: Utan kontrakt.Det mesta talar för Frölunda.Han har varit och besökt dom.

Har Fabricius kontrakt med luleå för nästa säsong eller hur e det? Skulle gärna se honom i timrå nästa säsong! fast han ska kanske över atlanten? Har någon hört nåt?

Frella: Ja, Falk hade dessutom fått bättre betalt hos oss än han får i HV - vilket visar att vi i alla fall är med i racet när det gäller att konkurera om lönebiten.
Vi får hoppas att det går bättre når det gäller Voutelainen...

Frella: Så vi ville inte ha Timo , Kokko och Kimmo ?

Tyvärr är det väl så att "Money Talks" i många fall, samt att chansen för SM-Guld trots allt är större i ngn av elefanterna (Än så länge...)

Tycker dock att det ser riktigt bra ut, fattas dock en uttalad 1:e målis, samt tillhörande målvaktstränare. Förslag på Pekka har ju framförts på siadn tidigare och det låter som en mkt vettig värvning. Står vi starka i försvaret så kommer resten oxå.

Skadar dock inte med 2 tunga förvärv på forwards-sidan. Ser själv att man jobbar hårt på Jantunen och Hedström/Nordgren.

Förra året fick vi de spelare vi ville ha. Sen blev det ju som det blev när spetsen försvann. I år verkar vi inte få de spelare vi vill ha. Falk gick till HV, Voutilainen lär säkert gå till någon toppklubb. De rykten som florerat i tidningarna om spelarförvärv börjar sina så nu skulle man vilja selite nya rykten =)

Tolsa vore en trevlig värvning.

eloff: Jag har aldrig hävdat att jag kan eller ens velat göra sken av att jag "verkar kunna" den Schweiziskahockeyn särskillt mer än andra hockeynördar som häckar här(nåt som du verkar göra/vilja...), men jag kan mycket hockey i det stora hela(vilket inte du ger sken av.)... Jag förstår inte riktigt din synpunkt i sammanhanget, jag har aldrig påstått att Berglund ska hem till kommande säsong. Det var ett rent hypotetiskt svar på en fråga om han inte skulle vara nåt för TIK, jo visst skulle han vara det, den dagen han flyttar hem vill säga, men då ligger förmodligen FBK bäst till...

Ska man behöva skriva i klartext för att folk ska förstå nåt här?

Jinman är inte tillräckligt bra, det han visade här räcker. Att han sen öser in poäng i en korpliga säger inte mycket, det gjorde han även i England. Geneve är ute på tunn is om man tror att han kan ersätta Johansson.

Ambroo: Du som verkar kunna den schweiziska hockey. Christian Berglund är ju som du vet på glid till Bern. Bern har en av europas bästa publiksnitt, drygt 15 000. Lägg också till att ínkomstskatten är löjligt låg i Schweiz, så det borde innebära att inte ens FBK kan följa med i budgivningen.

För övrigt så har Jinman värvats till Geneve för att ersätta ANDREAS JOHANSSON, kanske Lee inte är så dålig ändå!

Per HApps: Carabineri?

Per HApps: Jag ska höra med min kära mor om de där husen. Den där bilden är väl från Varvsgatan? Hon är född i en av kåkarna på den gatan som inte finns kvar idag, men hon lär ju veta mer om de hus som en gång stod där.

hristo: jo absolut, men där ligger FBK bra till som bekant.

Per HApps:
och denna?
www.hockeysnack.com/medlem/Per+HApps/filarkiv.php?showfile=baksida.jpg

Tanken var väl att det skulle bli en T-Shirt av den. Läge att ta upp tråden?
Samt vilka skall läggas till?

Jag röstar på Kent "Sheriffen" Manderville, vad nu det kan heta på Italienska.

Ambroo:christian berglund skulle inte det kunna vara något till en 2:a eller 3:e femma?

Någon som kommer ihåg denna bild som Smokey gjorde två år innan vi gick upp i Elitserien?

www.hockeysnack.com/medlem/Per+HApps/filarkiv.php?showfile=framsida.jpg

Paddan: Lika bra det, för nån förstekeeper är han inte.

hristo: Som håller låg allsvensk-div 1 klass ja...

Paddan: Synd att Jinman aldrig funkade här i Timrå eftersom han verkar ösa in poäng i Schweiz 132 poäng denna säsong fast då i 2:a ligan i Schweiz

Någon som känner till om något av dessa husen finns kvar?

www.hockeysnack.com/medlem/Per+HApps/filarkiv.php?showfile=31705410_1.jpg

hristo: Zacke har kontrakt med MoDo över säsongen 07-08

« · 707172 · »