1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604380 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Ambroo: "Lutar åt". Jag vet hur det blir så det är väl onödigt att diskutera det mer. Han kommer inte att spela för er.

Kickan: Ge mej det svart på vitt isåfall, min källa är iaf tillförlitlig och jag kan garantera att det är 70-30 i Timrås favör...

Kickan: Och jag vet att han inte kan, även om han skulle vilja, spela för Skellefteå...

Om nu de inte löser honom från Timrå det vill säga!

Ambroo: Min källa är isf betydligt mer säker än din. Hur kan jag ge dig svart på vitt annat än genom att visa dig ett påskrivet kontrakt? Det kan jag inte. Fast Jonte drar hem till Schtaan.

Talangscouten:

Hata va du vill men kickan verkar då vara en sund härdad kvinna som jag kommer att dyrka i vått och torrt

Kickan: Mmm... Det tror jag inte.

skellefteå_elit: Kan väl tycka att karln är lite väl hård, men hur ska ni överhuvudtaget lyckas undvika en kvalserie med tanke på allt positivt som sker där uppe?

Ambroo: Ni Kärringar är ju rätt löjliga faktiskt. Ni inbillar er att varje hockeyspelare som någonsin passerat kommungränsen automatiskt blir Totalkärring och aldrig skulle välja annat än er. Därför blir ni alltid lika förvånade när de väljer en klubb som är mer deras klubb eller lämnar för att de stagnerat hos er (fast då blir ni skitsura - alla som passerat kommungränsen förväntas ju ha ett ENORMT Kärringhjärta).

Kickan: ..........och bilen går bra?

Kickan: Det är väl ändå du som är en kärring och resonerar som en riktigt sur och bitter sådan, är du en vinkärring som fått i dig för mycket Åkesson eller vad fan handlar det om? Om så är fallet är du förlåten, men om det felar på riktigt så skulle jag vilja råda dig att tala en stund med din spegelbild, den lär förmodligen vara den enda som lyssnar och delar din åsikt i det här ämnet. Jonte kommer hit, JAG VET.

skellefteå_elit: Jag instämmer till fullo. Kickan är en sund och härdad kvinna som älskar att reta gallfeber på västernorrlänningar och då i synnerhet MooDooister och Kärringar ;)

Fast i fallet Jonte är hon 3m offside (minst!) i målgården. Inte ett rätt någonstans!

Den enda rätta och sanna läran är röd å vit, hockeydynamit ;)

När bläcket torkat på kontraktet och Jonte-affären är i hamn skall jag salutera i en mistellur så det hörs ända upp till Karesuando.

YiiiiiiiiiiiiiiHHHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Ambroo: Vi får väl se.

Spara på personangreppen till dess, du Kärringasupporter. Trots allt har jag ju inte sagt sågot elakt utan bara förklarat att de ni trånar efter så hett att ni verkar ha drabbats av kåtslag inte kommer att bli ert.

Det är ju ni som, mycket passande, resonerar som sura och bittra Kärringar. Jag har inte gjort annat än att förklara fakta. Är det att vara sur och bitter? Förklara!

Kickan: Är det ingen som kan få väck lappkärringen härifrån?
Kickan - skall du bara hit och ställa till djävulskap och vara dryg, är det väl bättre du håller dej till Luleaå sida.
Vad fan bryr du dej om vart Jonte hamnar? Kan väl knappast spela någon roll för dej om han hamnar i Timrå eller Skellefteå...

Kickan: Är du redan tillbaka? Förmodade att du hade slut på dryck och var iom det rädd att du skulle lämna mig svullen här i natt, vilken tur då att din grannes tappkran inte hade frusit...

Har jag hoppat på dig mer än att ordet kärring(personangrep i Luleå?) skrivits ner...icke! Det kanske passar bättre med fru...? Jag blir inte kåt av schwettiga underställ, snarare av rabbiata flickor/fröknar/fruar/damer/tanter/kärringar etc.

Vad i faktaanseende som jag lämnat mer eller mindre ute i den här konversationen kontra dig vet jag ej.

ernie eagle: jag lovar , jag ska fälla urt mina parabolöron och pejla in det när den dan kommer, hursomhelst en kille ska ju inte avgöra ett lags farmtid, jag ser fram emot mötana i E.ON arena nästa säsong, jag tror vi t.o.m har knäckt er iår ;-)

Ambroo: Jag är nu och lär så vara hela påsken helt nykter. Jag ägnar mig främst åt brädåkning under helgen, och umgås med släkten under kvällarna för att sedan ha lite tid för mig själv och kolla av e-posten mm.

Är du själv nykter eller ska jag skylla din idioti på verkar efterbliven?

Kevin O Shea: Är det att vara dryg att påtala det faktum att Jonte inte kommer att spela för er kommande säsong? Ni gör verkligen skäl för namnet, Kärringar.

Jo, nog bryr jag mig lite, då jag håller Schtaan tusenfalt högre än Käringarna.

skellefteå_elit: Knäckt oss i år? Vi har ju inte ens spelat i samma division? Är du lika dum som den där Schtaansupportern på TV (eller var det rent utav du) som fällde kommentaren "bäst när det gäller" i direktsändning efter avancemanget?

Förmodligen måste den människan ha varit under stark spritpåverkan, starkt medicinerad alternativt lidit utav tillfällig sinnesförvirring och minnesförlust.

För bäst när det gäller är väl ändå inget man kan beskylla Västerbotten för att vara bortskämd med.

Avd. Överreklamerade ting!

ernie eagle: Seså, ge dig nu, då du enligt eget uttalande har mångas ögon på dig nu. Säpo gillar nog inte ditt senaste utbrott och personangrepp om det är så.

Kickan: Förstår inte vad du har här att göra.

Men Schataan eller vad ni kallar det har kanske ingen egen sida !!!

skellefteå_elit: Jaha och vad har ni för lag då ?

Är det Werna & Jonte mot resten....

Kickan: Må så vara, att jag har ögonen på mig. Men faktum är att jag skiter i det en kväll som denna. Skulle någon vilja få för sig att bannlysa mig från gemenskapen HS genom en rapport till någon moderator eller dylikt så är inte deras förlust, inte min.

Jag väcker likt en kvinna känslor så heta och är en frisk fläkt i tjusig skrud som steppar loss verbalt på dansgolven i afton.

Eftersom jag för tillfället är nästintill luspank och förkyld har jag valt att lägga min dyrbara tid härinne istället för att nattflanera ute i vimlet i Sundsvalls uteliv och minimerar därmed risken radikalt för några sjåpiga skandal och mindre klädsamma rubriker i de lokala morgonblaskorna.

Det sköter ett annat klientel i Timrå så bra ändå med råge så det räcker och blir över. Fast nu sitter ju Kling & Klang (fiktiva namn på två blandmissbrukare) på kåken alternativt torken så det är hyfsat lugnt ändå i Vivsta med omnejd.

Fast det är klart en klaring eller två alternativt EN STOR STARK hade ju inte suttit fel.

Men nu är det som det är, men jag är lika uppåt för det!

Tjing Tjong!

ernie eagle:

Var dock inte långt ifrån att vi hamnade i samma div. iår - å tur var väl det  - för er - annars har ni förmodligen bytt med dalmasarna, vad gäller Schtaaansupportern, önskar att jag vore han, att få i direktsänd TV utradera den gamla klyschan 

skellefteå_elit: Hade ni torskat mot Bofors vilket inte var långt borta alternativt spelat oavgjort hade ni aldrig fixat det ni heller.

Kickan: Jag har alltid utgått från att du tittat för djupt i bag-in-boxen när du är inne här och regelbundet gör bort dig sent på helgkvällarna. Om du faktiskt är nykter häpnar jag.

Tycker man borde skaffa ett eget forum åt supporterklubben t.ex PHPBB, SMF, IPB. Det har ju gått för långt när Kickan är inne (som håller på LHF) och trissar upp folk. Är verkligen less på många andra lags supportrar som är inne här och skriver, ni har ju för fan en egen gästbok!

LingaN: Men då kan ju du ta och fixa det du då. Du är ju så duktig på att fixa saker hela tiden *ironi*.

Kickan: Men hallåå !!!! Ge dig själv först va. Jag känner "ernie eagle" ganska väl, och ja han kan skena iväg ibland precis som alla andra.
Men alla människor har rätt till en åsikt, till vissa gränser dock... eller.

Däremot är hot en mindre uppskattad aktivitet.

-Gurra-: Hur svårt är det att fixa ett forum? www.tv-serier.org/forum har lagt upp ett forum där. Men då återstår ju det att få folk att använda det... Det här har ju diskuterats sedan tidigare, men det har aldrig tagits något beslut om det.

LingaN: Jag har ingenting emot HS. Men på mötet som var i december så ville en del att man skulle skapa ett forum där varje medlem skulle få uppge sitt medlemsnummer för supporterklubben och gå under sitt eget namn istället för olika nicknames, det kan vara en lösning.

ernie eagle:

Får jag bidra med min syn ang Hedström! När jag tippade sluttabellen till Elitserien 05 - 06 så hade jag TIK utanför slutspel. Genast så kom massa bubblor och mail. Hur kan du ha TIk som 10:a mår du riktigt bra OSV, men jag fick rätt.

Jag och många med mig tycker detta är riktigt intressant att följa hedstöm affären och de flesta av oss är övertygande om att han skall välja SAIK!

Anledning: Hjärta, familj m.m... Dessutom har väl Jonte sagt att han skall flytta hem till Skellefteå och avsluta sin karriär där, så jag förstår inte liksom varför ni Timråiter redanverkar tro att han skrivit på för er.

Tack för mig!

mattias - 74: Hoppet är det sista som överger en.Vad som talar för att han väljer timrå timrå var shyssta mot han när han åkte över. Sen han kanske tänker så här 1 säsong i timrå o vänta på hur det går för skellefteå ingen mening att spela 1 säsong e.s o sen harva i allsv.Alltså att han vill spela i ett etablerat e.s lag.Det finns ju andra lag som kan det här med att åka upp och ner det är aldrig bra.Sen vill jag ochså säga att jag är inte säker ändå att han väljer timrå men jag håller mina tummar för det.

mattias - 74: Även om Hedström har tänkt att avsluta sin karriär i SAIK så har han ju många år kvar som hockeyspelare. Personligen så har jag ingen aning hur det blir med nästa säsong, men jag kan bara hoppas

73Sjöbba:

du är betydligt mer realist MAO!!

kungsbacka:

Jag menar bara att det känns bara som ett alternativ skulle passa Jonte nu nu när SAIK spelare i Elitserien!!

Jag är övertygad om att Jonte lirar i SAIK nästa säsong. "Gunno" kommer att sticka till alperna och hämta hem lite flis.

Robban: Klart han ska spela i SAIK :)

LingaN: Personligen tycker jag att TIKs GB är en död gb.
När det äntligen blir lite action, då skall det startas egna GBn.

Fattar ni inte att ni snart har döldat den helt ?
"Noll tollerans" = Död GB
Men den är väll numera bara till för inbördes beundran.

Hockeyvärlden är så mycket större än bland de "bruntungades" skara

Alltså, själva tanken med HS är väl att man ska samla alla lags supportrar till ett community och att man ska kunna skriva i alla lags gästböcker. Kan man inte hantera den grundtanken så bör man lämna HS.

Poffa: Så länge man håller sig till ämnet. Här inne är det i huvudsak Timrå IK som gäller.

Helg Ernest: Vill du snacka skit kan du väl vara i Modoboken, där diskuteras sällan hockey överhuvudtaget. Här inne snackar vi hockey och Timrå.

Stenkarn: Lägg ner denna tråd då !
Ingen av de spelare som det pratas om spelar i TIK.
Alltså hör dom inte hit. Jonte skall man prata om i NHL GBn eller i den mer toleranta GBn i Skellefteå, för det är väll där han kommer att spela.

Helg Ernest: Titta vad tråden handlar om - ja, just det! Silly season inför säsongen 06-07.
Då är det väl adekvat att spekulera i Jontes vara eller icke vara i den här tråden?
Silly season rör ju lika mycket spelar som eventuellt kommer, eventuellt försvinner som de spelare som redan har kontrakt!

Poffa: Mycket riktigt, Poffa. Därför bör ju en sådan som Kickan censurera sej själv och lämna HS.
Det är helt OK att ha åsikter och synpunkter i andra lags gästböcker - men när man uteslutande, varje gång man skriver i ett annat lags GB, enbart gör det för att provocera då vet jag inte om man skall stängas av eller inte.
Och om det sedan är som El Maco antyder, att det oftast sker sent på fredag- och lördagkvällarna så är ju mönstret ganska solklart...

Kevin O Shea:

Tyvärr gäller det där allt för många för att vara applicerbart så som du beskriver. Det finns massor med skribenter från alla lag som uppenbart är ute för att provocera. Det finns sådana MODOiter som skriver här, och det finns Timråiter som skriver så i MODO:s GB.

Det enklaste sättet att komma runt det är inte att förlita sig på självcensurering, utan moderatorerna måste välja mellan två vägar. Endera tillåter man skitsnack, eller så gör man det inte. Problemet med den senare vägen är att det är väldigt svårt att hålla den. Till exempel så borde de inlägg du och jag skriver nu inte vara tillåtna, då de inte handlar om hockey.

Kevin O Shea: På tal om silly season undrar hur det står till på värvningsfronten för Timrå.

Jag tänker så här:

Så länge ev nyförvärv spelar så offentliggörs inga övergångar.
HPK Häämenlinna, Ässet, Kärpät HIFK spelar ju fortfarande i Finland.
Lugano + nåt lag till i Schweiz o s v. NHL har ju några matcher kvar i grundserien.

Med tanke på Voutilainen, Hahl, Bäckström, Hurme m fl.

Är det ingen som hört nå´t om nå´t nytt namn förutom Sundh...???

Tolsa vore väl en rätt OK spelare att värva

Off Topic är ju såklart välkommet även här, men i någorlunda sansad skala. Inlägg som är helt irrelevanta, dubbelpostade ämnen eller inlägg som innehåller påhopp är det vi försöker radera i största möjliga mån. Och skulle man kika i sopkorgen här på Gbn så ser man ganska snart att till 90% så är det påhopp eller liknande som raderats.

LingaN: Men snälla nån Dennis. Det är ju humor på hög nivå. Dock fanns ett inlägg som tack lov och lov blev bortcensurerat ser jag postat av Ambroo där han gick över gränsen, vilket jag också påpekade till honom.

Man kan skämta om i stort sett allting, men man bör linda in det i en snygg förpackning och inte skriva ut det på det sättet som dessvärre blev fallet igår. Eftersom jag vet att han ofta har många vettiga åsikter och har en god verbal förmåga var det synd med ett sånt övertramp här på HS.

Annars råder jag er som är allergiska mot Kickan att låta bli att läsa det hon skriver alternativt ta ett djupt andetag, läsa mellan raderna och garva åt hennes många gånger komiska humor.

Att "censurera" bort vissa skribenter härinne bara för att de håller på ett annat lag eller har en avvikande åsikt anser jag är helt fel väg att gå.

Lappkärringen är ju en frisk fläkt i debatten och en av anledningar till att jag finns registrerad på detta forum.

Jag menar hon brer ju på lite extra också när hon skriver just av den enkla anledningen att det är såhimla tacksamt att få oss kvinnohundar "ur balans".

GLAD PÅSK OCH GOD FORTSÄTTNING KÄRA HS-SKRIBENTER!

mattias - 74: Han är väl inte ett ensam om att fatta beslutet om vart han skall spela eller bo? Hade han varit ungkarl och inte hade några fler att ta hänsyn till, hade jag köpt resonemanget rakt av att han skall hem till Schtaan och lira med SAIK. Jag menar pojkar och män har en större benägenhet och behov utav närhet till vänner, familj, mammas köttbullar och trygghet än vad kvinnor tycks ha.

Hans sambo vill helst av allt bo någon annanstans än i Skellefteå. Det är en av faktorerna som talar för Hedström i TIK nästa säsong.

Jontes familj har fått göra många uppoffringar för hans karriär, nu är det dags att familjen får säga sitt. Sist de gjorde det blev det TIK. Det är det som får mig att hoppas ännu en gång på en lycklig utgång i denna affär.

"Bakom varje framgångsrik man, finns en klok och stark kvinna."

Är det mycket att bry sig om vad andra skriver? SLuta hoppa på alla som inte gillar timrå. Får man inte prata annat än timrå i e.on arena heller?

« · 707172 · »