Timrå IK fanns före Thomas och kommer säkert att finna efter Thomas också. Apropå ditt "varenda spelare vi värvar behöver inte vara landslagsspelare eller fixstjärna" så undrar jag bara lite försynt.
Det här med "primadonnor, ballerinor, girigbukar, gnällspikar och annat löst folk som vi enligt dig värvat ska vi strunta i dem också?
RTS: Som vanligt skall det sågas innan någonting är klart och innan ens spelarna ifråga fått en ärlig chans att visa upp sig.
Du tror inte det kan vara så att killen har potential han inte fått ut hos LHC men kanske finner i TIK?
Jag blir mörkrädd när jag läser vilka krav vissa har på Timrå. Har ni alldeles fullständigt tappat omdömet, blivit fartblinda och drabbats av storhetsvansinne?
Varenda spelare vi värvar kan inte vara en landslagsspelare eller fixstjärna! Vi måste inse att ekonomin är viktigast av allt!
Innan lånet på arena är fulllbetald så kommer vi både att få gasa och bromsa oss fram. Det är den verkligheten vi lever i.
Högaktar Thomas Johansson för det. Han har en stenhård disciplin och ett sinne för affärer och ekonomi.
Utan Thomas hade inte Timrå IK existerat idag - GLÖM INTE BORT DET!
Kerstin_k: Vad skall man då ha han till?, Skillnaden mellan LHC och de andra stora mot TIK är att de kickar en fjärde center och värvar en första center.
RTS: Err Johan Andersson skulle jag nog knappast kalla en ny Mikael Simons. Till att börja med så lirar Andersson i ES inte i AS och inte i ett skitlag heller utan LHC.. Okej detta är nog inte en lirare som kliver in och dominerar men nog fan borde han duga till en 3:e femma..
RTS: Varför får man känslan att Tik alltid skall göra stjärnor av Div1 spelare?. Hade trott att Tik skulle ha högre ambitioner, Är detta Nielsens efterträdare?
RTS: Fast han lär väl inte få någon större roll i Timrå heller. Känns inte som så. Förmodligen spelar han med dom unga killarna i 4:e kedjan här också. Man hoppas förmodligen att miljöombytet skall ge honom en push framåt.
björne: Johan Andersson kontra Andreas Falk / är det någon som har någon uppfattning vilken som är den bättre av dom - skall vi vara glada om det går i lås - eller ledsna att Falk hamnade i Jerusalem?
65selander: Ja kan han göra sådana matcher som han gjorde i 2 av kvartsfinalerna för några år sen mellan Brynäs - Färjestad så är han ju nästan aktuell för OS-truppen 2010
Kevin O Shea: Kan inte annat än hålla med. Riku känns som en riktigt bra 3:e center. Jag hoppas Nubben har några ess i rockärmen, annars kan det bli en lång vår...
Ambroo: Det är nog bara att konstatera att Voutilainen är klar för Jerusalem 71 - att inget är officiellt har väl att göra med samma omständigheter, som att Pärssinen och Kokko var klara för TIK långt innan det offentliggjordes! Hahl känns ju inte riktigt som en förstecenter - ser honom främst som en defensiv (jmf Hagos) center. Men det är väl kanske huvudspåret just nu. ...det känns oroväckande!
eloff: Känns som ett långskott, men dock ett intressant namn... Som du skriver så är det förmodligen NHL i första hand som han hoppas på? Gick visserligen sent i draften, men årets statistik imponerar säkerligen på Rangers.
eloff: På Moras gästbok finns det nu en länk med en hänvisning till en elithockeylänk kl. 00.02 där påstås det att LHCs center Johan Anderssson är klar för tik! Är det sant å är det en bra center för 3-4 kedjan isåfall återstår att få tag på en toppcenter till första..
htikare: Ja Tik har ju hämtat några från HPK (även Pärssinen har spelat där). Det kan bli Keinänen (Nubben har ju uttalat sig om honom tidigare) men enligt uppgift är även Frölunda intresserade.
HPK är den klubb i Finland som har utvecklat flest bra spelare den senaste 10 års perioden. Ingen rik klubb, varje år tappar de sina bästa spelare och måste ersätta med nya mindre kända. Ändå tillhör de toppklubbarna, vunnit en gång, tvåa en gång och trea 7 gånger de senaste 18 åren. I år blir det guld? trots avsaknaden av Aalto och Laakkonen (eller tack vare, kanske).
Ambroo: Det står 2-1 i matcher till HPK där Voutilainen nu spelar slutspel så inget lär göras offentligt förrän slutspelet är över i SM-liiga..tror de spelar i bäst av fem matcher.. han hade en assist i dag igen.
andyo: sirito kan översättas med flyttning. Tidigare dagar har det stått att han skall flytta till Sverige, i dag står det HV så det kan nog vara bekräftat.
Ambroo: Ser just att Kvällsposten har honom på rykten till Malmö!.. Mif el. F-stad vi får väl se..men nån spritfantast vill vi verkligen inte ha i tik.
andyo: Ingen kritik till föreningen men: Jag tror det är mer realistiskt i en liten förening (som trots allt Timrå IK är) att hitta spelare som sätter lagandan och teamkänslan framför ett lönekuvert som heter duga. Det finns många spelare som låter bra i mannamun men som inte uppfyller förväntningarna. Otroligt skoj att man värvar en ung lovande SVENSK målvakt, låt också detta genomsyra hela arbetet när man formerar laget. En jävla hysteri att stilla hungern bland oss betraktare genom att locka hit dyra kända namn och tro att det ordnar sig.
andyo och htikare: Lat, bra på att supa och ruggig på damer...det är väl en typisk TIK:are det?;-)
Blir det Sverige så blir det FBK igen för Hannes (det ryktas om det på deras forum), men man skulle ju inte ha nåt emot hans grymma handledsskott i TIK direkt...
andyo: Ja han har skottat på bra i år i Jokerit 28 poäng på ca 35 matcher.. Han kanske har skärpt till sig med träningen efter Färjestadstiden då det var en del kritik...
htikare: Näe vill man inte träna då ska man nog inte signa kontrakt med Timrå. Men han är rätt bra ändå, fruktansvärt bra slagskott om jag inte minns fel.
andyo: På den här sidan står ju Hannes Hyvönen som rykte till Sverige.. kan det ev. vara till TIK?? på elite prospects står han som rykte till Kärpät.. Har för mig att han ansågs tidigare lite lat o träningsovillig..låter inte som en tikare!
eloff: HV rycker i det mesta vi vill se hos oss, men klubben får skylla sig själva... Hade det inte varit för den gångna säsongen så hade Timrå också legat högt i kurs såväl inom landet som utanför.
Vad många glömmer med den misserabla säsongen är att TIK nu återigen tvingas jobba till sig ett seriöst rykte som gör att de kan konkurera med storfräsarna. Det är inte lika lätt att få hit en massa "namn" som för ett par sässer sedan.
eloff: Hm.. Jo det står ju där. Nu kan ju inte jag finska, men kan det inte vara så att det där är "rykten" om att spelare ska gå till vissa lag & komma till vissa lag? =)
JonteD: Sorry om jag är okänslig, inte alls min mening här. Och onödigt att bråka givetvis. Men jag tillhör nog den skaran som tycker att man på en seriematch går neutralt klädd om man inte har nån lag tillhörighet med lagen som ... | Läs mer
Nu är du däruppe igen...............
Timrå IK fanns före Thomas och kommer säkert att finna efter Thomas också.
Apropå ditt "varenda spelare vi värvar behöver inte vara landslagsspelare eller fixstjärna" så undrar jag bara lite försynt.
Det här med "primadonnor, ballerinor, girigbukar, gnällspikar och annat löst folk som vi enligt dig värvat ska vi strunta i dem också?