1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601414 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Mappe: Money talks, det är ett välkänt faktum. Om Gunno väljer att spela hockey i nåt alpland i Europa för pengarnas räkning eller väljer ett svensk lag av samma skäl är det fullt förståeligt. Killen har fått mersmak för det goda i livet. Då kan det kvitta med trygghet och spel på hemorten. Han har dessutom några år kvar till han fyller 30. Detta talar också emot en flytt hem redan nu. Mitt tips är att Niklas spelar i nån europeisk liga till hösten.

Miljoner = Miljonen

eloff: Snubben fick över Miljoner för ett dussin matcher, vad tror du han vill ha för en hel säsong ?!

eloff: Nu vill äckliga frölunda oxå vara med och rycka i vår Gunno. Fy fan säger jag bara!! Skulle det ske, att Gunno spelar hockey i Sverige med ett stort jävla indianhuvud på bröstet skulle jag tappa hoppet om en fin och rättvis värld. Jag avskyr redan frölunda som pesten med detta skulle verkligen vara för jävligt. Spott och fräs!!!

eloff:

"Betalar bäst i Ryssland
Däremot sticker han inte under stol med vad han prioriterar.
– Jag kommer att åka dit jag får den bästa ekonomiska uppgörelsen.
• Det snackas om att du ska till Ryssland?
– Ska jag spela i Europa så betalar de absolut bäst i Ryssland. Jag sa när jag åkte till Ryssland att jag skulle spela i tre säsonger där. Nu har det bara blivit två. Men jag har inget bud att ta ställning till."

Du kan glömma Pavel Rosa redan nu.

Säsongen 2000/01 spelade dessa för HPK: Hahl, Pärssinen och Rosa! dessutom Kimmo Kapanen, Teemo Aalto. Tomi Källarsson lämnade för spel i Tik. Andra bra spelare i laget var Eero Somervuori och Tommy Santala.

Kan Rosa, Hahl och Pärssinen bilda kedja i Tik? eller blir det för kostsamt?

Langen: Det är vi nog ingen som gör skulle jag tro.

Laken: Jag skulle inte hoppas för mycket på Jonte Tik:are
www.pitea-tidningen.se/artikel.aspx?artid=22117&cat=2&pageIndex=0&arkiv=False

Janken: Jag har ju fattat det och jag ser nästa säsong med förväntan, spänning och tillförsikt... Ambroo, kan du göra det eller är du obotlig???

FORZA TIK.......alltid, alltid.........

Friman SR:
Ge upp!
Det är ingen idé att resonera med folk som fullkomligt utandas taskig självkänsla och anser sig vara loooooooooooser redan på förhand.
Jag talar om de som håller på det sämsta laget med den sämsta ledningen, som har den sämsta attraktionskraften och sämsta ekonomin. Laget som var sämst förra säsongen och bor i den sämsta hockeybygden med det absolut sämsta sponsorunderlaget...
Som bara värvar dom sämsta spelarna och har de sämsta tränarna som alltid fattar de sämsta besluten. Tyvärr har laget sparat de sämsta spelarna från den sämsta säsongen.

Ja det gäller inte mig!!! Jag ser fram emot en spännande säsong!
Håller fanan högt och försöker fokusera på det positiva.

Ambroo: Jag tror så här att TIMRÅ har inte sabbat sitt rykte. Attraktionsmässigt och med fet plånbok kan de få vilka de vill... Fjolåret var lite kokko överhuvudtaget eftersom ingen visste när det började hur det skulle sluta. Krasst som ek.ansvarig i TIK, skulle du räknat Nordgren i Carolina och Jonte i
Anaheim?? Eller kanske båda i TIK-truppen??? Nä... Olycksfall i arbetet. det vart som det vart.... Men fallen pinnhål du snackar om de finns inte så länge ÄLSKADE TIMRÅ IK är kvar i Elitserien, money talks...punkt slut.... Hade TIMRÅ ekonomi nog så skulle de kunna få exakt de spelare de behöver... money talks...punkt slut....;-)

Friman SR: Kamma mig? Njae, det är väl en del av sanning likväl det som du tar upp.

Den gångna säsongen ihop med fjolårets har knappast inneburit någon sportslig framgång för Timrå. Dessutom visade klubben inte heller upp nån typ av seriös satsning för att försöka återta och stärka den ställning som man med framgång nådde innan strejken. Den chansning man gjorde gick som bekant inte hem och på så vis så tror jag garanterat att TIK föll ett par pinnhåll både i spelares och agenters ranking, de gjorde det definitivt i min...

General Lee: Oj, det är sånt där som gör att Silly season känns extra spännande. Hoppas, hoppas att Nubben och Päärsinen har ytterligare något att locka med. Lät ju otroligt häftigt att han skulle vara närmast Timrå om det blir Sverige. Men pengarna i Schweiz lär ju bli svåra att slå.

Kopplingen behöver väl inte vara svårare än att dom är, just det, kompisar. Det skiljer ju inte så många år mellan dom. Skönt med lite tändvätska till drömmen om Voutilainen i Timrå kommande säsong.

matte1: Det köper jag.. tror också han kan vara bättre!! .ville bara påpeka ang. en del skeptiska (något negativa) inlägg om denna värvning att Johan A. är en minst lika bra (el. bättre..) värvning ..än vad falk skulle varit..

Ambroo: Du tror att attraktionsvärdet för TIMRÅ IK är borta tack vare senaste säsongen??? Kan du kamma luggen??? Leksand och Södertälje har säkerligen fått det svårare men jag tror näppeligen att TIMRÅ IK har fått det... På Elitserienivå, den högsta serien, så kan du nog få de spelare du vill ha bara du har ekonomi nog att erbjuda dem.... tyvärr så är det så och därför får vi med förnuft taga de spelare vi kan få...

FORZA TIK.......alltid, alltid..........

dr-nix: Nix, men det är väl enda koppling?

eloff: Du skrev;

"(räcker det inte med spekulationerna (du gör) att alla nya spelare till Tik kommer att göra succé."

När spekulerade jag på det viset? Det är väl snarare tvärtom...

Jag anser dock att vi får nöja oss med det vi får av kakan. TIK som klubb hade något som tilltalade tidigare, men med tanke på den senaste säsongen är det borta och vi som supportrar får finna oss i att så är fallet även om man inte alltid kan, bör och vill acceptera.

Ambroo: tror inte dom lirat där samtidigt dock.

General Lee: HPK

General Lee: Det kan bli en skaplig 1:a line. Päärsinen
Voutilainen och Hedström.

General Lee: Ja dom är bägge två finnar! (f´låt kunde inte låta bli :o)

Saxat från LHC hockey bulletin :

"Jukka Voutilainen är inte klar för HV. Han sa så sent som igår att han fortfarande inte bestämt sig angående sin framtid.

Finska tidningar säger att det finns andra finska lag, lag i schweiz och även Sverige som är ute efter honom där ibland HV71, Timrå, LHC och Frölunda. Timrå sägs ligga bäst till i Sverige då hans polare Päärsinen skrev på för dom för ett tag sedan."

Finns det någon koppling mellan Jukka och Päärsinen?

htikare: Jag tror Johan A är på en högre nivå än Falk.Han har trots allt 2 es-säsonger bakom sej, jämfört med Falk.

Friman SR: Då tycker jag nog att Umiceviv ryktet låter betydligt roligare än ännu en gnuggare. Fick vi inte nog av odugliga gnuggare ifjol?

Friman SR: Det skulle inte förvåna mig om J.Karlsson hamnar i Malmö.
Percy ordnar en lya i Turning Torso och en skaplig lön.

Frella: Då får herr Wennerberg och herr Nilsson intaga mer POWER nu när dom har ledigt... Vi kanske behöver tre, å Jensa Karlsson är aldrig rolig att möta..;-)

FORZA TIK.......alltid, alltid.........

Ambroo: Negativt eller..... (negativt kanske? eftersom han vill till NHL, kanske har du rätt). Nedanstående är i alla fall hämtat från Svenska fans: SSK:s sida.

Dragan Umicevic, forward
En av marknadens hetaste spelare. Frölunda har varit i kontakt med Umicevic men Färjestad, MoDo och Timrå ska också vara intresserade. Själv vill han till NHL.

eloff: Att JA överhuvudtaget fortsatte spela ishockey efter ett år mellan de där två tyder ju bara det på en oerhörd vilja =)

Melin är förmodligen för hemkär, så hade han valt tex Timrå så hade det nog bara blivit ett år ändå hos oss. Innan han åter vänt hem till Jkpg. Precis såsom blev fallet när han valde MIF.

Ambroo: Skriver enbart fakta, om du tolkar det negativt så är ditt problem.

Om jag skall försöka mig att ge ett eget omdöme av det jag sett av JA, så tycker jag han var bra att ta för sig (hade ju goda kedjekamrater i Soling och Blomdahl (Nubben var intresserad av Blomdahl redan då han var sistaårsjunior i AIK, vet ej varför det inte blev något)). Ett annat omdöme jag har om JA är att att hans två år yngre broder i HV är bättre. Han kan bli riktigt bra, det kan också JA bli men ett försprång för den yngre än så länge.

Varför ska du spekulera villket lag jag håller på (räcker det inte med spekulationerna (du gör) att alla nya spelare till Tik kommer att göra succé. Inget lag är "mitt", måste man ha det? Jag uppskattar spelet ishockey, sen är det ju trevligt att Tik ligger i elitserien eftersom det då finns möjligheter att de de bästa i Sverige.

På tal om Modo så har de värvat Skröder som Nubben var intresserad av för två säsonger sedan. Hv valde dock att ha kvar Skröder på Björn Melins beskostnad (fick som bekant gå till Miffarna, tänk om Nubben tagit Melin då han inte fick Skröder).

Friman SR: Jag tycker väl iofs att det gott och väl räcker med Nilsson och Wennerberg i truppen. Skulle man värva Karlsson skulle jag bli ytterst fundersam över nästa säsong.

Det är ju bara forwardsbesättningen kvar på årets Silly Season...

Johan Andersson - Perfekt. låt han blomma i TIK bara...
Jonte - Bonus, om det trots allt blir TIK..
Nordgren - Bonus, om det trots allt blir TIK..
Oscar Sundh - Kanon, men en rookie...
Björn Svensson - Kanon, men en rookie...
Huddinge Klas'en - Kanon, men en rookie...

Spetskompetensforwards, målgörare och dylikt - Det är bara att hoppas att Silly Season ger oss det, för nu ser det lite tunt ut...!!!

Powerforwardsfronten - Hur mycket power besitter vi nu??? HV lär inte ge Jensa Karlsson nytt kontrakt och jag tror inte Frölunda är speciellt intresserade heller.... Jag tycker vi hugger Jensa innan Brynäs gör det eftersom broder Sebban hamnade där i Brynäs....

Power to the people, Jensa Karlsson till TIMRÅ........

FORZA TIK......alltid, alltid..............

dr-nix: jag vet inte, jag har inte sett det nånstans men det pratas om det.

dr-nix: Tror att Johan A. kommer att få betydligt mer speltid i Timrå och kommer att visa sig vara bättre än många uppenbarligen anar o tror..
många var ju mycket entusiastiska över utsikten att få A. Falk..Johan är i samma nivå så vi kan vara lika glada nu!

eloff: Det är ju kanon att man satsar på att ha en ung fjärdeline/unga breddspelare, sen kvittar det väl hur och varför de valde TIK. Huvudsaken är att de är unga, hungriga, utvecklingsbara och vet vad som krävs.

Visst skulle det vara gyllen om vi hade fyra centrar av landslagsklass och åtminstone tre kedjor som producerade jämt, men är det nåt som du på allvar tror är möjligt i dagsläget så håller du på fel lag...

Vilket är "ditt lag" egentligen? Noterar att det på din presentation inte har angivits. Med tanke på ditt eviga neggande så tar jag för givet att du antingen är Lodjur eller MoDoit.

Är jag den ende som tror att Johan sökt sig vidare för att få mer speltid ?!?

Bo Bly:

That´s the spirit! :-)

eloff:

Ok...ja, påläst är du iaf! *L* Tycker däremot fortfarande att dina neggovibbar är ständigt närvarande. Det är väl det som stör mig...

eloff: Va bra! Då gjorde Nubben en bra affär.

mikenomad: Timrå tog över kontraktet, ingen överbjudning.

eloff:

Ja, för att det skulle kunna vara som så att LHC velat behålla honom (han har trots allt varit ordinarie alla 63 matcher den gångna säsongen) men inte tyckte det var värt att matcha TIK:s bud är ju otänkbart.

Självklart platsade han inte och TIK ska vara glada att de får bottenskrapet som blir över...

Timrå_penko: Tydligen dög inte Johan Andersson i LHC.

Jonte: Finns inte en chans i världen att han väljer saik.Dom får
harva i KS nåsta år och det är han inte intresserad av. 80/20
att han spelar för Timrå nästa säsong.Så det så.

tik power: Hade han inte en korsbandsskada nyligen...Nej han blir nog kvar
i farmarligan o hoppas på uppflyttning på längre sikt.

Timrå_penko: har han inte skrivit på för något ryskt lag ?!

eftersom ingen säger nåt om Hagos så antar jag att han är under kontrakt, men där borta lär han väl inte trivas så bra när han bara får vara i farmarligan och spela. Honom borde det väl gå att få hem på nåt sätt, eller?

Jonte:

Därom råder nog (tyvärr) ingen tvekan...men kul för er! Fast det räcker inte med en starkt lysande stjärna så ni får hoppas att hans ev. namnteckning drar med sig en hög andra kompetenta namn..
Annars kan frälsarförväntningarna bli väl tunga att bära för Jonte, minns hur det gick andra året i ES för oss när det var klart att Z stannade en säsong till i TIK. Alla andra i laget åkte åttor o väntade på att Z skulle fixa biffen. Det slutade i KS...

Timrå_penko:

"Spelar jag i ES nästa säsong så är det givetvis i Skellefteå" /Jonte

Timrå_penko: Jo, det känns bra att det börjar ramla in fler svenska och framförallt unga lirare i Elitserien. Även om det är bra med rutin i ett lag så börjar det bli lite väl mycket 30+.
Bättre då med yngre, utvecklingsbara förmågor.

-Gurra-: Jag är väldigt optimistisk till johan andersson och Timrås ungdomliga satsning.

Det är ju inte bara Timrå utan nästan hela Elitserien börjar satsa på svenska talanger

Det bådar gott inför svensk hockeys framtid.

Per HApps: kanske är hedström som han inte kan bekräfta än för att dom fortfarande är kvar i stanley cup :D

Man kan ju hoppas

« · 710341 · »