1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601366 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
shinzawai: Wennerbergs fysiska styrka räcker väl till.. tycker han bäst behöver ytterliggare flås så att han hinner sätta in tacklingarna tidigare
i situationerna.
Han blev klart bättre i slutet av gågna säsongen och är ju bara 24 år ännu så han har säkert inte nått sitt max. Tror han kommer att vara ännu bättre förberedd till hösten inför andra säsongen..

Ambroo: De 4-5 gånger jag såg Wennerberg i år så spelade han likadant som i Modo, om inte sämre. Tycker att jag har fog för mina uttalanden. Men skit samma, han är väl ett tekniskt geni som nu kommit till talangutvecklingens högborg och spelar väl i landslaget snart. Öhh.

shinzawai: Ett utlåtande ja, men inte ett konstaterande som du vinklade det till tidigare...

Att följa hur en spelare agerar i olika klubbar och under olika säsonger är ett klart enklare sätt att se på vad de åstadkommit och ger en klarare bild på hur de utvecklas och således är då hans sätt att spela i MoDo kontra hur han spelar i TIK två skilda ting.

Ambroo: Jag har sett Wennerberg i fyra säsonger, räcker inte det för att ge ett utlåtande?

Riku Hahl målskytt för Finland mot Ryssland nu :)

shinzawai: Inte i Timrå... Vad säger ordet genombrott dig egentligen eftersom det inte verkar existera i din vokabulär...?

Jaså? Om du läser vad Frella skrev tidigare så är vi iaf två som såg honom smälla på som fan den gångna säsongen. Hur många TIK-matcher hade du sett sa du?

Jaja, du får väl lite rätt angående Jonsson då, men han är ju icke landslagsback och högaktuell för NHL för inte...

El Aka Ali: Tack min vän, det glädjer! Jag är bara snäll mot barn och likasinnade och ser inget fel i det...

Dream Team: på tal om det så kan diskussione mycket väl få fortgå. Men unvik gärna angrepp på person och annat. I övrigt är det en intressant diskussion som mycket väl kan få fortsätta. Jag var lite snabb att dra i handbromsen där.

Ambroo & shinzawai: Förslagsvis så löser ni era små bekymmer via brev. Allt för att öka läsvänligheten i gästboken. Tack för att ni lyssnar.

El Aka Ali:

Att ha Timrå IK som "sitt lag" det är en bra åsikt, det tycker jag också.
Den bästa möjliga åsikt som finns.

friskan: Ofta och för det mesta har han bra synpunkter. Som t.ex. när han
läxar upp ohyfsade Modo-ister. Stå påre "Ambroo".

friskan: Ojdå nu missade jag nåt, det var alltså du som bakade pajen?

shinzawai:

Bry dig inte om "Ambroo" han skäller på alla, ingen utan undantag.

Han vet allt om alla och det han inte vet det tror han att han vet iallafall.

shinzawai: Vad kallar du det då? Det är väl inte bara han du stordissar... Hur var det nu igen med Wennerberg och ex-tikaren Lasse Jonsson?

Ambroo: GNÄLL? Nu får du ta och förklara dig. Att inte tro att Warg klarar att producera 30p är inget gnäll.

shinzawai: Lika mycket som vad ditt gnäll har nåt med nånting att göra överhuvudtaget... Det är du som bakat pajen, jag tar bara några smakprov...

skriver Riku Hahl på imorgon kanske?

Ambroo: Vad har det med något att göra? Lägg undan pajen grappen.

shinzawai: Kan inte du skriva om alla kvalitetsförvärv MoDo gjort i år? Eller bättre upp, om vilka som gjorde succé i MoDo innan de kom till TIK!

kungsbacka: Vi har väl endast åtta...?

SparXX: Vi har 9 backar just nu det räcker vi ska ju göra mål ochså. eller ska vi göra mål från egen blå nej nu är riktigt bra forwards vi behöver.

shinzawai:

Jaså inte. Han var väl typ bara 15 ggr bättre i HV än i Timrå eller nåt sånt!!

shinzawai: Nej men han är dyr och får spela i alla landslagscuper innan VM, för att sen ratas. Alltså precis en sån värvning som de flesta supportrar vill se på en silly season.

SparXX: Har inte hungraprocentig koll på NHL och dess avtal men jag vill minnas att någon nämt att om Jonsson inte söker sig till Boston nu (dvs till nästa säsong) så förlorar dom rättigheterna över honom eller nått sånt..

Gidde: Jag skrev bara att han var yngre. Att du läste in betydelser i det får stå för dig. :) Och han är fortfarande yngre, även om det bara är några månader. ;)

SparXX: Är inte det en upphaussad herre? Jag har aldrig imponerats av den mannen i alla fall.

Gidde: 4 månader ungefär..

Kändes som om du försökte få det till flera år ;-)

Sett att Lars Jonsson är utan kontrakt, är han på väg till NHL eller är inte det någon som Nubben borde satsa på att få tillbaka

shinzawai: Åh fan!

Sorry, det visste jag faktiskt inte...
Nu skäms jag lite, vi är ju nästan grannar ;-)

Gidde: Gästrin är yngre än Warg. ;)

shinzawai: Japp, jämfört med de andra tre som du föreslog så ;-)

Gidde: Ja Warg är ju en riktig snorjäsch. :)

shinzawai: Och alla dom tre är unga, utvecklingsbara killar som säkert snart blommar ut! :-P

;-)

El Aka Ali: Ni kan få Gästrin, Micke P och Damgaard om du ber snällt.

dr-nix: Frågan gällde vad som händer med de spelera som inte tar plats i 1-3:e femman (kanske Wennerberg, kanske någon annan). Kommer dess lånas ut eller är det mer troligt att de tar plats i 4:e linen på bekostnad av en av de yngre förmågorna?

Under förutsättningarna att de yngre killarnai 4:e håller måttet och fortsätter utvecklas så hoppas i alla fall jag på att de får fortsatt förtroende och att, i detta fall, Wennerberg hyrs ut till någon annan klubb.

Den som lever får se.

Dream Team: Helt säker på att vi till hösten får se en helt annan Wennerberg. Den som vi inte sett förut. Varken här eller i Ö-vik. Somliga behöver lång tid på sig för att utvecklas i stil med "Gunno" och ytterligare andra kan vara som "Vargen". Vi skulle behöva mer killar från Modo. Ganska säker på att de kommer.

Tjalle: Err nej, ynglingarna (Sundh osv.) ska lira i en 4:e kedja.

Fet-Ecke: det var värst vad ni var uppdaterade :D

FM: Nej. Men vi vet att vi har en Wennerberg med knappa 300 elitseriematcher i bagaget som nu är en av flera spelare som utmanas av yngre förmågor som är oprövade på den här nivån. Försäsongen får ge svar på vilka som spelar i vilken femma och på bekostnad av vem.

The danman: Dessa nyheter fanns i Dagbladet och ST i morse.

Fet-Ecke: Inget...

The danman: What´s new?

Dream Team: Jag fick dock se hans premiärmål på plats här nere...

Så skulle det stå!

shinzawai: Förut kanske han lirade i en i första hand checkande line, och i ett lag där målskyttet i övrigt funkade ok. Nu var ju läget inte riktigt så i Timrå. Kanske han blev osäker i vilken roll han skulle ta. Eller så fick han helt fel roll, för någon målskytt är han då inte. Jag fick dock se hans mål på plats här nere i Scandinavium. Nu blev det bara ett tröstmål, men det var säkert stort för honom ändå, eller nåt.

shinzawai: Mangla motståndare var väl det enda han gjorde här i år iaf. Något annat utmärkande la jag inte märke till.

Paddan: Tycker att Wennebergs fysik försvann i och med hans målglada säsong 02-03. Han fick väl för sig att han var en målspottare och slutade göra det han gör bäst; mangla motståndare.

Stenkarn: Det är ett löfte.

Paddan: Ajfan, skulle behövts någon extra punkt i det där inlägget kändes det som ;)

shinzawai: Lova att komma in hit och skratta igen om Warg gör 30 poäng i Timrå.

« · 712116 · »