1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601362 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Yellowcard: Börjar bli tjatigt det här... Jag säger inte att han skrivit på...än...men jag VET att det ligger mycket i det och det kommer inte från de så vanligtvis "säkra källorna" om du förstår vad jag menar...

Ambroo:

låtsas veta som alla andra eller är detta fakta att jonte skrivit på?

mikenomad: Gissa...

mikenomad: Grattis till vaddå? Att han skrivit på för TIK eller..?

Ambroo: ??? Jag kanske är stendum men jag hajar inte...förklara.

Saxat från Svenska Fans;

"Namn: l1rarn SAIK » Svara på inlägg
Sänt: 2006-04-30 17:54:54
Nu är det då klart! Grattis till Jonte, även om det tar emot och säga det:(."

Han vet inte hur rätt han har det...

lungan: Hahl iaf.

Ambroo:

Det skulle sitta lika fint som att bli bjuden på frukost på sängen :)

Men Hahl + en finne är det realistiskt för imon?

lungan: Hahl+ev. finne (i morgon), Frallan (i veckan), Svensson (ett par veckor), Jonte (närsomhelst...), Manderville (November)... Vad sägs om den ordningen?

Jo sant Fransson vill vi ha, sedan nämner vissa Saik supporters att Hedström har valt oss före dem då deras kontrakts förslag var på 5 år.

lungan: En inte alltför vågad gissning är väl att Johan Fransson också inom kort tid blir klar för er.

TYST det är? Min personliga gissnig ä att näste pressmedelande som kommer är att Björn Svensson är klar men det redovisas inte förrens han är klar med sitt final spel.

Så flyttar vi över allt snack om nästa veckas ev bomb i denna tråd tack.

Skarin: OK! tack. ...Han står som center på elite prospect...därav min tro att han spelat i mitten..
Har ju sett ett antal matcher Tik-Lhc men inte tänkt på om han varit ytter el. center.

htikare: Tarvainen är ingen center.

Icing-Ove: Ett tillägg.. Nubben hade väl vad jag förstår rätt så löpande kontakt med Niklas Nordgren under den period som han tillhörde Carolina. Hoppet där var väl och få hem honom under något av transferfönstrena. Hur ser reglerna ut där? NHL tillämpar väl helt andra regler vad gäller spelartrader mellan klubbar, och där är det ju också ett sista datum satt för just detta. Niklas fanns säkert med på någon transferlista vid den här tiden, ja, varför blev han annars borttradad till Pittsburgh? Läget var nog inte detsamma med Jonte. Inte vad jag kan tänka mig iaf. Men Jonte är väl tillgänlig för diskussioner om spelarkontrakt som tidigast när NHL-säsongen är slut. Ja, det gäller väl förstås att Anaheim är villiga att släppa honom också.

Icing-Ove: Nej, det är väl precis som vanligt att säsongen måste ta slut innan någon form av kontakt får tas med spelarna. Annars skulle det nog kunna bli som du utrycker det hela. Anaheim konfronterar Jonte med; "U´r in big trouble!"

Får elitklubbarna ens prata med spelare i NHL-lag under pågående säsong? Hur ligger det till egentligen? Tänkte så att inte Anaheim pissar på honom i slutändan....

Dream Team: Det enda ljusa med det där var ju att han sa Timrå före Skellefteå =)

Frella: Jonte säger bl.a följande:

"Timrå, Skellefteå, Djurgården, Modo...hur många elitserieklubbar slåss om dig?
- Det handlar om Timrå och Skellefteå. Några andra klubbar för jag inga diskussioner med."

Det låter iaf lite lovande att höra det sägas. Ambroo verkar väl mer förvissad om hur Jonte ska göra än vad vi andra, men min uppfattning är nog att Timrå får räkna med att slåss rätt så hårt för att få honom till sig.

Vet inte om någon länkat till denna, men jag gör det iaf. Vidare så undrar jag över om Hedström går skadad eller om han bara är petad? För han verkar inte medverkat i Anaheims senaste två matcher iaf.

ernie eagle:

Aha...........då fick de i den yttre kretsen av den inre kretsen av Timrå IK en förklaring på vem det är som är "backup" till Nubben.

Ambroo: Tommi Santala kostar lax vill jag lova. AVFÄRDAD!!!

OT: När jag vandrade genom Stockholms nattliv ikväll passerade ett välbekant ansikte förbi mig. Jag hann reagera när det passert med ungefär 10m.

Kallio?

Of course!

Congratulations to the victory! Thank you!

Anyway, if you anytime will leave Frölunda, your always welcome to Timrå, love you!

Thanks again! Very nice to meet you!

I släptåg hade han, tro´t eller ej, Aki-Petteri Berg!

Ambroo: De allra flesta av de riktigt bra hade skrivit på nya kontrakt el. förlängt. De få kvarstående lediga var sådana som nämts här på HS sista veckan tex.storvuxne Janis Sprukts.. Kim Hirshowitz (efternamnet säkert felstavat)
samt en 3-4 namn till som jag nu inte kommer ihåg på raken..behöver nog sova på saken o kolla upp det imorgon!

Hoppas iallafall Nubben Hahlar in Riku..

htikare: Hittat nåt spännande?

Ambroo: Absolut ingen kritik från min sida..tvärtom jag sitter själv o rotar runt på finska namn..suttit veckan som gått o kollat ev. kontrakt på de bättre finska spelarna.

htikare: Jag försöker ju iaf;-)

Helg Ernest: Stod även i corren så sent som igår att det inte var aktuellt med Nordgren i dagsläget utan att man istället satsar på att få hem Holmqvist...

Ambroo: Intesant länk !
Där kan man ju bla. läsa detta
Niklas Nordgren (F) Pittsburgh Penguins Linköping
04/27/2006 | Source

Ambroo: Efterson Tarvainen har giltigt kontrakt med LHC..o är en center för 1:a / 2:a kedjan så släpper dom nog bara honom om han vill hem till finland el. utomlands..knappast till Tik som är elitseriekonkurrent.

Det gick visserligen med Johan Andersson men Tarvainen är nog inte troligt..

Vad sägs om Tarvainen då? Det var ju inte alltöfr längesen det ryktades om att TIK skulle värva en finne från LHC...

Nu ser det ut som om att han är på väg att röra på sig, se länk;

Hawerchuk: Där ser man, han stod dock inte med i Jokerits laguppställning på finska, men när man klickade upp på engelska var han med...voi voi...

lungan: Apropå att drömma.....Tony Salmelainen fråh HIFK gjorde ganska bra ifrån sig 05/06. 27+28 på 53 matcher...Nu har han iofs kontrakt ett år till, men drömma kan man väl unna sig:o)

Hawerchuk: Synd Santala är en lysande spelare..bra skott också.
Men får vi Hahl så är jag nöjd ändå.. nån riktigt bra vinge till förstakedjan hittar nog Nubben ändå!

lungan: Hedström,Hahl och Svensson.

lungan:

"Santala signed a contract with the Thrashers for the 2005-06 NHL season, including a clause that enabled him to return to Europe if he failed to secure a spot on an NHL team. After playing five pre-season games for the Thrashers and scoring only one assist, Santala returned to Europe and signed a two-year contract with Jokerit."

RocknRolf2: Mitten av säsongen? han spela 43 matcher för jokerit har finska ligan 86 matcher?

htikare: Vi hoppas de har fel :)

Santala åt Timrå folket!

Jo inte skulle det smaka fel, dessa tre herrar som nu spelar tillsammans i Finska landslaget Pärssinen Sanatala och Hahl, En given första femma, sedan en ytterliggare fin finne eller Hedström eller Nordgren i andra femman med Warg och Hallin så har vi två producerande femmor!!!

Jag drömmer som aldrig förr :D

Ambroo: Har inte Santala redan förlängt med Jokert då han står uppsatt för 2006/07 på elite prospect för dom??

Hawerchuk: Jo Santala kom väl mitt i säsongen och fick 3 mille netto eller nåt sånt av Jokerit för inte ens en hel säsong. Men han lär väl vara billigare än Nordgren och Hedström tillsammans oavsett.

RocknRolf2: Var inte Santala finska ligans bäst betalde förra säsongen? Well, vi säger så här, låna ut Hedström och Nordgren till oss så får ni cash till finnen. Ni får Gästrin som utfyllnad.

Tycker det är rätt oroväckande att se hur samtliga räknar in Hedström i sina kedjeformationer. Varför skulle Hedström spela med Timrå? Har vi nåt mer än diffust kontraktssnack eller "frugan hans vill inte bo i xxx" ?

Nordgren och Hedström känns båda förlorade. Nej in med nytt blod! Pärssinen är redan fixad och det känns bra. Gjorde ingen toppmatch idag men det finns kvalitéer så klart. Hahl såg bra ut. Allround. Santala? tja, varför inte! Vi behöver två bra namn till.

Ambroo: Tommi Santala skulle smaka fågel... 9 mål och 23 ass är inte illa pinkat i ett bottengäng som Jokerit!

Ambroo: Han är dessutom rightare och kan gå både center och vinge.

lungan: Vad sägs om Riku Hahls parhäst nu senast i Hockey Games, Tommi Santala? Stor, tung och given i finska VM-truppen. Spelade den gångna sässen i Jokerit och gjorde där 32 poäng, dessa fördelades på 9 mål och 23 ass...

Om man jämför spelarna vi än så länge förlorat bortsett från Rosa och Jantunen så känns det betydligt bättre i den kommande truppen.

Back förlust
Aalto, C-J Johansson, Hanson

Back nyförvärv
Kokko, Lotvonen, Moe, (Fransson)

Forwards Förlust
Gahn, Ström, Sloan, (Neilsen)

Forwards nyförvärv
Pärssinen, Sundh, Andersson, (Svensson, Hahl, Hedström plus någon till poänggörare så ser ju detta riktigt bra ut!

Kolla in statsen på Oscar Sundh och Björn Svensson dessa killar har producerat otroligt mkt poäng denna säsong.

lungan: Om du stryker Oksa och Nielsen, samt sätter ett frågetecken på Manderville och öppnar för en klassfinne...ja då så ser det bra ut!

Så här ska laget se ut Säsongen 2006-2007

Målvakter
1. Johan Backlund
2. Johan Asplund

Ex. Mika Oksa

Backar
1. Sanny Lindström – Anton Strålman

2. Kalle Koskinen – Kimmo Lotvonen

3. Per Styf – Petri Kokko

4. Johan Svedberg – Johan Fransson

Ex. Erik Moe

Forwards
1. Jonathan Hedström – Riku Hahl - Timo Pärssinen

2. Kent Maderville – Fredrik Warg – Per Hallin

3. Magnus Nilsson – Peter Regin – Robert Carlsson

4. Oscar Sundh – Johan Andersson – Björn Svensson

Ex. Mattias Wennerberg, Frans Nielsen

Ambroo: Okey. Skulle varit skitkul å se den karln i Timråtröjan igen. Som ger 100% hela tiden, aldrig viker ner sig, inte tror på det omöjliga och som ger orden "Ge aldrig upp" en ny dimension!

« · 713663 · »