kungsbacka: Tror ändå att det ligger i bådas (Anaheim och Jontes) intresse att bryta kontraktet. Har svårt att se att Anaheim vill ha över Jonte till nästa säsong då han själv inte vill det. Han lär knappast tillföra lika mycket som om han vore motiverad att spela där borta. Sedan är han väl förmodligen för dyr för att ha sittandes på läktaren eller bänken.
mikenomad: Ja jag hoppas verkligen det.Men jag undrar jag om det är så himla lätt att bryta ett kontrakt? Känns lite för enkelt att det ska vara klart.
Frisco: Ok, men nog tror jag TIK har någon plan för honom utöver att spela i J-20. Särskilt som det verkar som att man skeppar Jonas Lindström som också är 86:a.
Frella: Så sant! Vill ex. frölunda värva ett gäng Sloan så både kan och får de mycket gärna göra det. Det blir väl iof inte samma panik iår när fönstren är borta... Skit samma, roligt är det i alla fall i dessa skördetider, så länge de ger 17 i vårt vackra rödvita vete...
Mappe: Skillnaden är väl att de med sitt kapital kan köpa in vassa ersättare på en gång utan att riskera något. Något som väl vi inte hade råd med riktigt.
Skönt att se att andra ES lag tappar spelare till NHL nu. Hv71 tappar Liv samt Björn Melin som är nära Anaheim nu. Frölunda tappar Joel Lundqvist till Dallas...
RÖR INTE VÅRA SPELARE ;-) Vi hade otur förra säsongen, låt oss få behålla våra spelare nu.
Helg Ernest: Hääärligt! Änligen ett nytt Jonterykte... Det har varit lite segt med rykten senaste dagarna...
På tal om rykten från "säkra källor" så hörde jag en stockholmare som berättade att inför lockoutsäsongen hörde han att en "säker källa" hade sagt att det var klart att Sudden skulle spela med DIF. Han nystade lite i vart ryktet kom ifrån och det visade sig att.... Den som sade det hade pratat med någon vars svåger hade träffat Suddens gamla slöjdlärare på pendeltågsstationen i Älvsjö!
Såna rykten måste man ju bara älska! Som nyfiken "ryktesforskare" kan man bara undra.... Vad sade slöjdläraren EGENTLIGEN?
arf: Det enda jag vet att Skellefte borna tycks ha gett upp tanken på att han spelar där till hösten och att Timrå är/blir hans klubbadress.
På hotellet och hos kunden jag vart sa dom samma sak. Det är iallafall minst 5-6 Skelleftebor som "Hört"det. Det verkar vara en generell uppfattning där uppe.
Helg Ernest: Vad vilar alla rykten om Jonte på? Vad är det egentligen som gjort att alla är övertygade om att han kommer hit? Har han eller någon annan nyckelperson sagt något konkret?
Annat onödigt vetande är att vi har faktiskt spelare som väntas gå före Modo i sommarens draft, Oscar johansson rankas som nr 106 av europerna, Modos Magnus Svanberg som nr 130. Erik Moe rankas som nr 149....
Etta? Brynäs Niklas Bäckström, han ligger för övrigt rankad som nr 2 i världen nu...
mikenomad: Tidigare har det varit 15/7 som gällde, men det nya avtalet som NHL och Europa (inte ryssland) har kommit överrens om är 15/6. Undantaget var i fjol då det var Augusti som gällde. 15/7 är dock det datum som gäller för de spelare som är odraftade och kommer att draftas nu i sommar så som Nicklas Bäckström t.ex !
(annars har dom ju ingen tid att förhandla med dessa spelare då draften är den 24/6 i Vancouver)
Rätta mig gärna om jag har fel..
Sedan är det ju intressant oxå att NHL får faktiskt inte ta mer är 60 spelare per säsong ifrån Europa ioch med det nya NHL avtalet.
diffe: Så blir det nog också. Jag var i Skellefteå i fredags, dom har gett upp hoppet om honom. En komentar jag fick var - Han behåller väll sommarstugan här uppe i allafall. en annan var - Han spelar med er (Timrå) inte vill han spela med Skellefte med risk att kval och att åka ur. Timrå är ju mer etablerat. Möjligen kommer han sen hit.
rödovithockeydy: Det är tydligen lite olika som gäller..15/6, 1/7 el. 15/7. Har tydligen med om spelaren är draftad el. inta att göra bl a. I Hahls fall tror jag dessvärre inte att vi kan andas ut förrän efter 15/7.
rödovithockeydy: "Det är nackdelen med den här skiten, först efter draften som är den 15 juli vet man riktigt säkert vilka pusselbitar som verkligen har fallit på plats, säger Kent Norberg." (ST 16/5)
rödovithockeydy: Hoppas det stämmer med juni bara...men alla verkar rörande överens om det så då är det väl så. Jag har bara ST som källa och de har ju haft fel förr.
LingaN: När ni säger deadline kommer jag osökt att tänka på fjolårets deadline som vi väntade in .. som tydligen inte spelade så stor roll .. så är detta en deadline vi kan lita på ?
rödovithockeydy: Nej. NHL- pengarna betalas endast ut den första gången en spelare åker över vattnet. Det var exempelvis därför TIK inte fick något för Jonte när han prövade lyckan i Ankorna denna säsongen.
Rip Kirby: kul citat från MoDo-Adam där i sin timråanalys. Det han säger är alltså att om målvaktsspelet havererar och forwards havererar och om juniorerna havererar, då kan det bli kval? Vilka lag i serien hamnar INTE i kval på dom premisserna? 😅