1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600312 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
sgsk: Han är väl så illa tvungen nu, då SAIK är i elitserien.

sgsk: Alla sätt är bra utom dom dåliga att sälja tidningar.

Det som ni kanske inte förstår är att VF är en umeåtidning och slickar Lövenröv så ofta de kan.
Att han skriver positivt om AIK är inget han gör varje dag bara för att han känner för det.

MorganaLefaey: Skadeglad är du men det är väl det enda roliga man kan ha däruppe...Om du nu är så intresserad av något lag får nobben och därmed kan gotta dig åt detta varför inte göra en sammanställning själv eller är du för lat för det?

sgsk: Jo jag läste, men han kommer väl knappast med några nyheter? Sådär har väl båda lägrens lokalblaskor skrivit en tid nu?

sgsk: Det var ju inte direkt något stenhårt argument han framlade.

"Nu är det bara att invänta det alla redan drömmer om; Jonathan Hedström i AIK-tröjan. Sant eller falskt?"

Om vi ska börja tro på sånt där, vad ska vi då säga om expressens två artiklar som klargjorde att Jonte var klar för Timrå? Journalister är precis som oss, skillnaden är att vi skriver våra önsketänkanden, beaktanden och drömmar på hockeysnack. Dom publicerar sina i tidningar och åtnjuter automatiskt högre trovärdighet.

Känns som om det vore skönt om den gode Jonte bestämde sig, eller att det blev offentligt någon gång. Har svårt att tro att någon av klubbarna är vidare sugen att vänta allt för länge på honom. Den klubb som inte får hans namnteckning kan få det svårt att hitta en ersättare för honom.

Jag hoppas ju fortfarande på att någon skall sammanställa vad alla har lovat så vi kan njuta av vetskapen om att i alla fall ett gäng (ja kanske båda om han blir kvar i NHL) skall få skämma ut sig.

sgsk: Det är väl som den där Westman själv skriver en bit ner i sin krönika; inte alla gånger han är med i matchen. Appropå veta nåt som inte Ambroo vet...

Står ju inget matnyttigt om Jonte alls i den krönikan, bara samma spekulationer som går att läsa i våra lokalblaskor ang. Jontes vara el. inte vara i TIK-dressen. Enl. ST:s krönikör häromdagen är ju Timrås sista forwardsplats vikt åt Jonte. Vilket inte automatiskt (bara för att det står i tidningen) medför att jag tror att det verkligen helt klart blir så.

Blir spännande att se hur det verkligen blir!

sgsk: Och samma höga nivå på inläggen som vanligt!
Lägg ner och avvakta så får vi se vad som händer istället!

ernie eagle:

Nu skrev han ju att SkAIK skulle vara med i slutspelsjakten om man fick Jonte också. Inte enbart för att man fick Lintner.

Frella: "Nu är det bara att invänta det alla redan drömmer om; Jonathan Hedström i AIK-tröjan."
"Skellefteå AIK har tagit nämnde Lintner och finske Antti Virtanen och bomben om ”Jonte” Hedström kan komma vilken dag som helst."

Är du inte läskunnig eller orkade du bara inte scrolla igenom hela krönikan?

Frella: Nu vill han väl peka på att denna person antydde på att han hade kännt till alla förvärv utom Lintner och att han sedan sa att nu kan man bara sitta och vänta på Jonte.

sgsk: Och den där krönikan sa ju mycket?

Dream Team: Antagligen Niklas Westman som skrivit krönikan som jag länkade till...

Dream Team: Slutspelsjakt för att man värvat Lintner. Åh herregud. Tillåt mig småle.

Vilka vidlyftiga planer han har den där Westman. Det är nog en jävla tur för SAIK att han bara är sportjournalist på Västerbottens Folkblad och inte sportchef hos de svart/gula.

Tur att Pea Israelsson och Peo Larsson ser lite nyktrare på saker och ting annars skulle fallet bli blytungt vill jag lova.

Snacka slutspel som nykomling är inget särskilt vidare smart drag. Så gjorde Linköping och rasade ur.

Vore tråkigt om uppstickaren Skellefteå inte fick leka med stora grabbarna i finrummet Elitserien mer än 1år.

Släpp plattan nu. Nu går det alldeles för fort i kurvorna. I den här stilen är snart avåkningen och ekipaget mörbultat ett faktum.

wap.hockeysnack.com
sgsk: Westman, who?

wap.hockeysnack.com
sgsk: Westman, who?

Westman vet nåt som Ambroo inte vet...

Moverare: Vad vill du ha sagt med det då? Gaber Glavic är från Slovenien. Om det är mitt inlägg du åsyftar!

Ubbenbarligen är geografi ett problem i hockeyvärlden.
Så slår fast, en gång för alla, att Slovenien och Slovakien inte är samma land!

4EVER: Det var väl knappast Backlunds fel att Leksand åkte ur. Snarare deras sävliga backar. Har man en räddningsprocent på omkring 95% i Kvalseriens sämsta lag är man knappast dålig men en sådan statistik förbiser väl en sån som du.

Jag är så torrlagd som man bara kan bli. Har inte druckit en pilsner på över en vecka då vi hade en premiärfest för uppsättningen av Hamlet.

Jag drack inte ens när Sverige slog Paraguay utan firade med mjölk och sockerkaka. Så ta reda på lite fakta först!

Stämplingsdagar? Har aldrig ånjutit sådan lyx heller då jag inte är fackligt ansluten.

Pilutta dig!

Storsint är jag oxå men bara mot storsinta människor och i den skaran ingår inte du. Har vänner både bland lulingar, gårdare, frölundaiter, brynäsare, leksingar m.m.

Om jag inte vore storsint skulle knappast någon vilja umgås med mig!

Brusa? Jag undrar vem som brusar upp? Har inte skrivit ett skit i erat Forum eller på eran HS-sida om Jonte. Men du är ju här titt som tätt smygtikare där!

SöderBlom: Timråhuliganer? Vi är nog en av de fredligaste klackarna om finns. Men provocerar man oss kan vi bli heligt förbannade. Men skulle vi vara huliganer skulle vi knappast få beröm från ordningsmakten vart än vi drar fram eller ha ett sånt nära samarbete med Timrå IK.

Läs på lite bättre nästa gång innan du utkristalliserar oss som huliganer - tack!

Moverare: De har SAIK haft också. Gaber Glavic lyste upp höstmörkret i Schtaan nåt alldeles fantastiskt och Allsvenskan med för den delen :)

Sedan har SAIK haft mer importer än Timrå genom åren. Igor Yevdokimov, Alexander Vinogradov plus några ryssar till. Timrå har haft Andrej Chistjakov och Dmitri Starostenko.

4EVER & Ambroo: Längtar verkligen tills Jonte har bestämt sig, därför att när han gjort det så kommer det bli ett sant nöje att fråga er varför Jonte valde det motsatta till någon av er sa, men jag kan ju inte mer än hoppas att Ambroo har rätt! =)

4EVER: Ok... Vad menar du isf med detta?; "Hoppas du är läskunnig eller klarar av att rulla sidan nedåt så jag slipper redovisa det igen!" Är inte det att mena att Bosse B är dum i huvudet?! Du borde med lätthet kunna kvalificera dig under det epitet själv då det heter scrolla...

Vad har det med saken att göra att ÖB finns i de flesta städer? Det var en jämförelse som passade alldeles ypperligt in på SAIK med tanke på hakan, greken m fl i er trupp.

Du har svagt minne... Vad säger du om de sex punkterna som du redogjorde för oss om igår då?

Jaså har han skrivit på för oss?! Det var inga dåliga nyheter! Undrar vad det står på löpen imorgon... Jon!

Hur ofta ska moderatorerna behöva påminna om att ni ska höja nivån när ni kommer in på snacket om Jonte Hedströms vara eller inte vara i Timrå/Skellefteå?

Kalla varandra efterblivna/idioter/tjockis är ju inte direkt så hög nivå.

wxp: Jag tycker det är stort att jämföras med IKEA. Ett fantastiskt företag som aldrig slutar förvåna. Går hem i de flesta stugor. Ungefär som Timrå IK.

4EVER: Ja det vill han säkert och spela i allsvenskan nästa år.

ståpäls:
JApp och undertecknad har hela sändningen från Canal Plus inspelad på band.
SÅ det kan hända att den plockas fram under regniga höstkvällar när man vill bli på gott humör.

4EVER:
Du borde nog bekymra dig över hurvida SAIK skall klara nytt kontrakt eller inte till vintern i stället för att oroa dig över TIK och dess supporters.

Vad gäller Pirjetä så har han varit klar för Mif ett ganska bra tag. Hade det inte börjar surras om honom i media och på nätet hade inte Mif släppt honom som klar idag heller.

dunderklumpen: Inget att vara speciellt orolig för. Hahl går bara över vattnet om han får ett envägskontrakt och blir garanterad spel i som minst en andrakedja, vilket knappast är troligt... Det är dock en aning märkligt att hans kontrakt med TIK inte börjar gälla förens den 1:a Juli...

eloff: Den som tror att Riku ens kommer att ligga tio i topp i poängligan får nog tänka om. Han är värvad för sitt utomordentliga tvåvägsspel, men han ska nog även kunna skrapa ihop en och annan pinne mittemellan Jonte och Timo. Att det är en bättre värvning än Lasse råder det inga tvivel om så den där krönikan är bara att ta med en nypa salt.

MorganaLefaey: Det var inte bara frågan vem som är bäst utan även aspekten att om Nubben valt Pirjätä hade han varit säker på en center eftersom Hahl inte är klar ännu.

eloff: Att tro att Hahl kommer få frispel och massproducera poäng är ganska naivt (chansen finns men den är inte så trolig) då han faktiskt aldrig varit någon producerande spelare. Att han skulle vara nyttig för alla es lag är däremot inget snack. Jag hade gärna sett honom i modo nästa säsong.

Pärssinen har ju som han säger kapacitet att vinna vilken poängliga som hellst i Europa om det går bra för honom, men de två senaste säsongerna har inte övertygat (med Pärssinen mått mätt) då han gjort 25p på 43matcher i Zug och 18p på 34matcher i HIFK. Men även där är en spelare som jag säger att jag tveklöst skulle tacka ja till om chansen fanns att han skulle skippa sitt kontrakt och gå till modo.

Robert brukar gilla att skapa snack med sina bloggar/artiklar genom att vara lite extrem, men oftast kan man förstå hur han tänker, även om jag i fallet Hahl inte håller med 100%.

MrRedhawks: Även om han själv tog kontakt så kommer han säkerligen dra in mellan 150-200 000 i månaden. Något han med största sannolikhet även gjort i Timrå.

Paddan: har du sett kontraktet?? är såhär att Pirjetä är väldigt god vän med Juha Riihijärvi i Malmö.. de kommer från samma stad.. å Pirjetä har själv tagit kontakt med Juha å malmö.. så är det då pengarna som avgjorde det?? naj det skriker avundsjuka hos alla er folk..

Paddan: Okej..
Men jag förstår inte hur någon kan se en ljus framtid i Malmö ;-)

-Gurra-: Jag tror han menade att Percy öppnade börsen rejält för att se till att skriva kontrakt med Pirjetä.

MrRedhawks: Vaeee !!?? Vad menar du ??

eloff:
Kan säga såhär.. Pirjetä valde till 100% Malmö för han ser ljushet i framtiden. Å att han har med stor sannolikhet fått reda på vilka fler som kommer komma/ aktuella till Malmö.. för helt klart såg Timrås trupp starkare ut det måste jag medge..

Vad tror ni om detta då, från Hockeycentralen? Kanske synd att Nubben valde hahl i stället för Pirjätä eller....

Timrås finnar
2006.06.17 | Robert Pettersson
.
Det finns folk i Timrå som är av uppfattningen att Riku Hahl kan bli poängkung i Elitserien.
Men det är väl så. Folk imponeras fortfarande av att någon spelat i NHL och att det per automatik innebär att man producerar stora mängder poäng.

Själv har jag egentligen aldrig imponerats av Riku Hahl. Inte ens som den defensiva center han är. Tycker att han är relativt medioker spelare som då och då, men inte alltför ofta, kommer in i ett stim. Som i VM. Där var han rätt vass. Men jag tvivlar starkt på att han för första gången i livet kan hålla den formen en hel säsong.

Senast i raden av finländare påväg till Timrå ska tydligen vara Lasse Pirjetä.
Där skulle Timrå ha en stabil kille att luta sig mot. Ingen superstjärna för all del, men en bra mycket mer rimligare förstecenter än Riku Hahl.

Men det gäller att killarna kommer in i laget på rätt sätt. Nåt som förvisso är A och O i varenda spelarvärvning.
Men Pirjerä visade i Kloten att han kan vara riktigt usel när han kommer fel in i laget. Han gjorde bara ett mål på 16 matcher.

Lagets tredje finska anfallsvärvning, Timo Pärssinen, visade ju också under fjolåret hur viktigt det är att han kommer rätt in i laget. Pärssinen, som har potentialen att vinna poängligan i vilken europeisk liga som helst, var en av ligans största besvikelser alla kategorier.

Bedömer ändå Pirjetä, om han kommer, som det säkraste finska Timrå-kortet. Pärssinen som det med klart högst potential.
Medan Riku Hahl bara.... är.
I bästa fall gör han hyggligt defensivt jobb och runt 20 pinnar.

Kerstin_k: ser att Colorado visar intresse för Hahl.Se länk

Paddan: Jepp han skrev på för 2 år.. mer grädde kommer komma som Percy sa.. Kuhta nästa eller varför inte Hejda ;)

Paddan: Se där. Kul för dom, mindre roligt för oss.

Kerstin_k: Pirjetä kommer trots allt att spela i elitserien, han har tydligen skrivit kontrakt med Malmö.

Dream Team: Läste det där i pappersform i morse. Reagerade över meningen "den där extra forwardsplatsen är som bekant vikt..." Trodde vi jagade ytterligare en forward utöver eventuellt Jonte. Men uppenbarligen gör vi inte det.

Var som jag misstänkte också angående Lasse. Att han skulle bli intressant först om Halh försvann. Synd, hade varit häftigt att ha honom i laget också. Men det är väl så där som man säger, mycket vill ha mer :)

Nu håller jag i alla fall tummarna att Halh stannar. Han känns på något sätt lite bättre, lite häftigare.

I ST Nubben förnekar Nubben idag att Pirjetä skulle vara på väg till TIK. Då vi redan har fyra centrar är han ett alternativ enbart om Hahl skulle försvinna till NHL.

Saxat ur ST:

"– I dagsläget har vi en forwardsplats kvar att fylla, men han är ju ingen forward och vi har redan fyra centrar: Hahl, Fredrik Warg, Peter Regin och Johan Andersson.
Och den där extra forwardsplatsen är som bekant vikt åt Jonathan Hedström.
– Det är en liten chansning. Men jag har inte råd att skriva kontrakt med någon nu i fall Jonte sedan kanske kommer loss och väljer oss."

4EVER, Jonte, sgsk:

Kul att ni hittat hit och vill diskutera Hockey och Jonte, men nån måtta får det fan vara - det är väl ganska uppenbart att ingen egentligen vet 100 vart Jontehelvetet hamnar, så lägg ner nu och sluta göra personangrepp helt i onödan (ni som gör det ta åt er) hoppas innerligt nu att Jonte hamnar i NHL eller nån annan klubb så ni alla kan lära er en läxa och hålla käften i fortsättningen, tack på förhand och skit ner er och glöm inte att använda den "säkra källan" som blöja när det hela är över.

ernie eagle: Nej, såhär i midsommartider ser vi väl helst så få tomtar som möjligt. Vad gäller ditt försvar av dina inlägg så har du självklart rätt i att man i sak ska försvara det man står för. Det jag menar är att man bör tänka till ett varv eller två, innan, eller framför allt hur man bemöter inlägg av den oart som bjuds här ibland.

På tal om forum som kräver inloggning - för att kunna ta del av debatten fullt ut här på HS krävs väl att man reggar sig, eller?

« · 726239 · »