Äntligen har vi ett löfte från sqsk i stil med Bosse Bly & co.. Men att suga av sig själv förefaller avsevärt svårare och förenat med värre belastningsskador än en fotvandring mellan Kovland och Timrå.... Ännu en anledning att hoppas att Jonte hamnar i TIK... Det kommer att bli intressant.. ;-)... *rofl*
sgsk: Vad hade du annars tänkt att de skulle svara? "Näe tyvärr, det är kört..." Det är ju så att så länge han står under kontrakt med AMD så är han naturligtvis inte avskriven...
"Skaffa skavsårsplåster och börja källsortera! På AIKs sponsorträff i torsdags så frågade någon: -"Vad händer med Jonte?" -"Ni behöver inte oroa er", svarade Peo och Pea. Om dina superkällor är mer insatta än AIKs sportchef och klubbdirektör så ska jag suga av mig själv."
lungan: Har du missat att kontraktet med TIK börjar gälla from den 1:a Juli? Det faktumet gör att han är fri att gå till NHL innan det datumet och det trots att han är under 28 år.
sgsk: Du påstår alltså att sportchefen och klubbdirektören i SAIK berättat för dig att Hedström skulle vara klar för dom? Muahahahahahaaaaa!! Lugna ner dig nu för tusan!
ernie eagle: Vad är det jag skriver som jag inte står för??? Och eftersom du är så kåt på mig så har jag lagt ut en bild, lite suddig dock men den enda jag hade.
sgsk: Vadå och Hahl har inte kontrakt med tik som är en europeisk klubb, dessutom vill jag fråga dig vad är det du säger ska Heddan spela i TIK eller AIK kommande säsong?
Talangscouten: Jag har både källor nära JH och inom AIK (fråga Ambroo, jag har förklarat läget för honom.) Sportchef och klubbdirektör, är det den typen av källa du har också?
sgsk: Om inte supporterklubben uppe i timrå kan lösa detta så kan jag skicka upp min tröja från göteborg.men jag tror att nån däruppe löser detta.Men jag om jonte spelar i timrå till hösten ty jag är inte lika säker som en del andra jag kan bara hoppas.Men om det blir så då tycker jag att du ska ha på dig en spetsig hatt och stå i ena läcktarhörnet.
svasse24: Skellefteås HS-sida är ju helt död, varför skulle jag debattera där när det inte finns nån att snacka med? Om jag vill snacka med andra AIK:are så gör jag det på northpower.nu (ca.2300 inlägg) eller kanske på hockeykultur.com(ett 30-tal inlägg).
Okej, jag förstår att det kan verka lite konstigt eftersom jag gick ut med ett datum. Men källan med datumet är inte samma VATTENTÄTA källa som säger att Hedström har bestämt sig för TIK.
Det roliga skulle vara veta din källa kommer ifrån, är den nära Hedström eller från AIK-håll? Troligtvis inget av dom...
sgsk: Du är ju för bedrövlig.... Du har skrivit 1(!) enda inlägg på Saik:s sida på hockeysnack och 37 st i TIK:s GB.... Allt enligt historian på din sida.... Sitter du på mentalavdelning eller ?
Talangscouten: Är du facit? Visst var det du som hade "säkra källor" på att Jonte skulle presenteras i Fredags? Och jag har inga som helst planer på att svika mitt löfte om att gå på AIK-TIK iförd TIKtröja ifall Jonte går till Timrå. Nån här inne skulle säkert isåfall kunna hjälpa mig att få tag i en. Lovar att lägga ut bilder om det scenariot skulle inträffa.
Sgsk: Stå för vad du skriver jävla pajas! Du vågar ju inte ens sätta ut din ansiktsbild på pressen. Det gör åtminstone jag och Ambroo.
Vi står för vad vi säger. Må fan hämta dig om du inte gör det. Vi vill ha ett vykort på dig i Timråtröja framgent. Då får du släppa maskeringen och träda fram.
sgsk: Faan stå för vad du skriver du är väl en av dom som gapat mest om han e klar! sen har väl du inte gjort annat än kastat paj härinne sen du började skriva här.Sen den promenaden vissa här har lovat den kan min morsa göra vilken dag som helst.1mil lite drygt mellan kovland-timrå.Blir nog lite jobbigare att som någon kan få göra att stå i sin egen saikklack iklädd timrå tröja.
Stenkarn: Jag bjuder på det i sådana fall. Kickan har lovat att dyka upp i E.ON på första parkett lagomt till premiären mot MoDo ifall Jonte spelar med Schtaan för att se min ökenvandring ifrån El Covlando iförd Färjestadsreplica.
Jag kommer sedan bära den under hela matchen. Vore snällt om någon kunde backa upp med kaffe (gärna en kask) och mazariner till mig, Bosse Blyfot och Ambroo.
Vi behöver nåt stärkande innanför västen för att klara den eventuella pärsen.
För kommer inte Jonte ger mig fan på att regnet öser ner och haglet piskar oss i ansiktet.
Stenkarn: Oja, det kommer att hånas ordentligt. Precis som du så uttalar jag mig inte om sånt som jag inte vet något om, men när jag vet så är det svårt att låta bli att jiddra med puckon som är totalt missinformerade.
Men vi kan ju spara pajkastningen tills facit finns.
sgsk: OM han går till SAIK, ja. Du har ju gastat nästan lika mycket själv om att han INTE går till Timrå, så du lär har en hoper med hånfulla inlägg att vänta om det nu blir så att han spelar i Timrå i vinter.
Själv väljer jag att inte uttala mig om saker jag inte vet något om. Då riskerar jag inte att göra mig själv till åtlöje i alla fall. Någon/några som skrivit i detta forum kommer helt klart att bli idiotförklarade inom några veckor.
Talangscouten: Är du en av dem som utlovade långpromenad med Ambroo och Ernie m.fl? I så fall rekomenderar jag att du inhandlar skavsårsplåster och en sittplatsbiljett för du kommer att nöta ut dina små fossingar.
Talangscouten: Ojoj vad säkra vi är.Jag är dock inte lika säker.Men jag hoppas och tror att det blir VÅRAT ÄLSKADE TIMRÅ för jonte.Och om och när han skriver på så tror jag att det 2år han vill kanske se hur det går för saik.
Jag är lessen, men det kommer inte att bli någon presentation av Hedström på flera år. Börja förbereda Er mentalt på detta, annars kan det bli ett hårt uppvaknande...
Hedström har redan bestämt sig. Det är TIK som gäller!
Yellowcard: Den som sa det (om jontepresentation) sa nog stadsfesten 28/6-2/7. Det ser jag mest som ett önsketänkade, men AIK har ett öltält på onsdagkvällen där det bjuds på "Vi är tillbaka kväll", med Bofors-AIK på storbildsskärm, intervjuer med spelare och ledare och även en "överaskning" som det står i inbjudan. Att det skulle kunna bli så hänger ju helt och hållet på AMD, är inte kontraktet rivet så kan ingen övergång bekräftas officiellt.
htikare: Jag tror Mandy kan bli aktuell senare i höst jag - så om Hahl och Jonte nu kommer så lär superkent dyka upp som 13de, han sitter nog där i Alberta och längtar tillbaka för fulla muggar=)
Men man kan ju undra vad nubben har på G utifall att Jonte och Hahl inte kommer, enligt min mening så kan nog åtminstone en av dem skita sig... Så ja, vilka utöver Jonte, Hahl och Manderville kan vara aktuella? Gunno kanske om han floppar, men vore tryggt att ha det spikat redan när det hela drar igång...
Som jag nämnt tidigare tror jag på kommande säsongs 4de femma med ungtupparna, men man vet ju aldrig - kan ju bli aktuellt att nån där också lånas ut? Undra vad de har för "plan" där med dom grabbarna.
För övrigt, var det inte nån som sa Jonte skulle presenteras för SAIK på midsommar i Skellefteå? Den som sa det - står fortfarande för det? Det närmar sig haha... Gött mos!
Yellowcard: Om vi då "mot förmodan" skulle få både Hedström o Hahl.. har vi väl precis tolv forwards om jag räknat rätt. Någon som hört något om vem som då skulle vara 13.e extraforward som ju brukar behövas med tanke på att ofta någon av spelarna är skadade under en säsong.
Skulle kanske Oscar Johansson trots lite defensiva brister ev. kunna ges den chansen??någon som hört något i detta ärende?? el. kanske en Linus Klasen el. någon annan ickedyr.. men klart utveckligsbar spelare. spricker det nu med någon av Hahl el. Jonte så jagar man naturligtvis i första skedet en toppkraft till förstakedjan..men sedan
Yellowcard: Stort att ge sig på en översättning med tanke på att jag pendlade mellan IG och G i nybörjartyska på gymnasiet! fan... relativt nöjd ändå=P
eloff: (sov genom tyskalektionerna men men - verkar realtivt lätt ändå) =)
Riku Hahl kommer inte spela i timrå?
Finnen kan komma att spela i NHL.
Riku Hahl
Den 25 årige finske centern som i förra säsongen spelade 55 matcher i Davos och gjorde 10 mål och 25 assist har ett 2 årskontrakt underskrivet med Timrå men talar just nu med NHL klubben Colorado som han representerade 01/02. blah blah Avalanche draftade Hahl 1999.
eloff: Utan att kunna tyska alls tolkar jag ordet "Gespräch" tillsammans med övrig text som att Hahl för samtal med Colorado. Men det har väl Nubben gått ut och sagt, eller? Det sas väl att Hahl hade nobbat ett bud som han tackade nej till då ansåg erbjudandet vara för dåligt.
Angående ny förstakedja. Jag tror ni förstår eller behöver det översättas? Kommer från Schweizisk media.
Riku Hahl doch nicht nach Timra? 18.06.06 17:49 Alter: 1 days
VON: SINA ROSEBROCK
Der Finne könnte in die NHL wechseln
Riku Hahl
Der 25-jährige finnische Center Riku Hahl, der in der vergangenen Saison in 55 Spielen 10 Tore und 25 Assists für den HC Davos erzielt hatte, hat zwar bei Timra in Schweden unterschrieben, ist nun aber bei der Colorado Avalanche in der NHL im Gespräch, wo er schon von 2001/02 bis 2003/04 gespielt hatte. Die Avalanche hat Hahl 1999 gedraftet.
kungsbacka: Om JH inte kommer och Hahl drar till NHL, vilka skall då Tik värva till 1:a-kedjan? Thomas Koch är han ett alternativ? dock ligger nog Mif före.
"Om dina superkällor är mer insatta än AIKs sportchef och klubbdirektör så ska jag suga av mig själv"