1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600111 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Ambroo: Tröjan är snygg, hjälmen gul (men ursäktas av sammanhanget). Din Del-reklamen på byxorna är däremot oförlåtlig. Hade man inte kunna komma överens om en annan färg?

Dream Team: Det är de där sprången som Tommy Salo har så svårt för.

El Maco: Matchprogrammen blir heller aldrig som förr. Här är ett från säsongen 1975/76 och mötet Timrå-MoDo.

El Maco: Den tröjan med Zäta är klart snyggast av de nya skapelserna efter 74:ans modell. Nuvarande är lite tråkig, men förhoppningsvis så blir kommande säsongs banbrytande...på nåt viss:-)

Som utomstående så måste man väl säga att absolut snyggast var 74orna.
sen är ju 78 förstörda med de hemska tallarna och 82orna får en varken att säga bu eller bä men inte något som förgyller i det estetiska.
89orna är riktigt snygga och stilrena. Sundsvall/Timrå tröjorna kan jag bara inte förstå mig på och efter det så är det väl tröjor som får en att säga ok.
Inte så att man skulle sätta dem på topp 2 i serien men absolut inte botten 4 heller.

Bilden assådårå

Sen kom Detroitmodellen tillbaka och naturligtvis var det bara det som krävdes för att Timrå skulle gå upp i elitserien igen. Bilden från 2001 är med Z som skytteligaledare  med "guldhjälm". Notera slutligen Mdospelaren i bakgrunden och fröjdas över att vi aldrig haft något liknande.

Grönsakerna försvann och örnen landade. Fortfarande revärer.

Timrå IK är tillbaka! Med broccolitallar på magen och revärer på armarna.

Helg Ernest: Hehehehe.

Sen kom fusionen. Rutiga tröjor var väl näst intill världsunikt men jag tyckte faktiskt att de var ganska snygga. Har fortfarande en Sundsvall/Timrå-halsduk någonstans uppe i Kovland.

El Maco: Det förklarar varför jag har gjort ett hockey uppehåll i 10-15 år.
Det måste ha varit dom fula matchställen som avskräckt en.

Detroit igen 1989

Vita hjälmar, blå byxor: 1982

Den kanske fulaste tröjan någonsin - 1978

El Maco: Tröja 1974

Tröjologen i mig ryser. Om det vore så väl att de haft nuvarande snygga grundstuk (under reklamen) "alltid".

Skarintröjan med smala ränder på axlarna liknande Brynäs var på plats precis i övergången när WÖF blev TIK. Timrå blev Norrlands Detroit Red Wings i slutet av sextiotalet precis i tid för förra storhetstiden. Bifogar bild från 1974 nerladdad från tikare.se/historia.

Efter att laget åkte ur 1975 fram till fusionen 1990 växlades det mellan två varianter, antingen "Detroit" med ett tvärgående band över armen som man har idag eller olika varianter med en längsgående revär. Se till exempel elitserietröjan -82 för ett exempel på revären. En mängd andra detaljer ändrades så klart också som hjälmfärg och färg på byxorna. Färgen blå har då och då varit inblandad.

Efter fusionen kom Timrå IK tillbaka. Tyvärr valde man då revärvarianten på tröjan. Mitt livs första replika köpte jag lagom till bortamatchen mot Grums. Den har revär. I dåtida Timrågästboken skrek vi mycket om att matchstället måste ändras till Detroitvarianten med TIMRÅ på bröstet. Precis det vi har idag... Debatten dog när den goda sidan vann. Egentligen tog inte tallebanernas kamp för örnens vingklippning över utseendedebatten förrän efter tröjans grundutseende var fixad.

Swordster: Början på 70 måste du mena. För Strimma körde ihjäl sig 72 och han spelade i "samma" tröjstuk som är nu.

Swordster:
Skarins matchtröja som han brukar ha på matcherna har ju åxå revärer.
Bejiers förslag tycker jag ser spännande ut.

Helg Ernest: Tröjan har sett ut liknande sedan slutet på 70 talet tidigare en det såg de ut som på PerHapps bild ungefär...

Swordster: ?????

Helg Ernest:
vaddå sett som dom gör? utveckla!

Helg Ernest: Fel...

Per HApps: Dom har alltid sett som dom gör, varför ändra ett vinnande koncept ? Har du smörjt upp Cyckeln ?

Paddan: Ok, fina val av tröjor. Brynäs tröjor har dock aldrig imponerat på mig, men kan förstå att andra gillar dom.

Paddan: Ja fram till man la ner mejeriet i Övik las ned. Då flyttade man även sitt sponsrande.

Man har idag bestämt att rotera det mellan Leksand, FBK och Timrå om jag inte kommer ihåg helt vrångt... Nästa år är det visst FBKs tur.

Ambroo: Vilken förvirrad hjärna kom ens på tanken med svarta byxor?

Ambroo: Kanske lika bra att det röstades ner. Schysst med ändring på tröjan dock. Spännande att se hur ränderna ter sig i verkligheten.

Kerstin_k: Tanken med svarta byxor röstades ner, men det blir ändring på tröjorna med någon form av ränder vid axelpartiet och en ny sponsorlogga på magen.

El Maco: Just ja, men det var ju i början av nittiotalet som Fjällbrynt sponsrade laget och vi hade blomsterprydda gula fält på matchtröjorna.

Vad gäller snyggare matchtröjor så måste jag väl säga Brynäs matchtröjor och Djurgårdens retrotröjor, dessutom tycker jag att Skellefteå har snygga tröjor. 

Tycker att Beijers förslag är den bästa som har kommit fram dom senaste åren. www.popform.se/logos/beijer02.jpg

Paddan: Av det mesigare slaget.

Swordster: Har Milko alltså varit en av våra storsponsorer?

Paddan: "... inte så tokiga faktiskt...". Erkänn att de är snyggare än så. :-)
Vilka tröjor är snyggare i es?

Paddan: Okej...

Jag tycker att det enda som är snyggt med våra tröjor är färgerna och texten "TIMRÅ". Reklam, örnlogga och annat blaff skulle jag kunna vara utan. Men men, pengarna styr väl.

Paddan: Det förstår jag att du tycker MoDo tappade 2 millar i spons när den flyttades dit...

JimmyH: På något sätt tyckte jag det knöt an till brevpapper och tallar.

Era tröjor är inte så tokiga faktiskt, även om den där stora röda Milko-plumpen på bortatröjorna inte var någon höjdare.

JimmyH: Äh, dom är duktiga att få för sig saker i Nolaskogarna.

Offtopic: Det är till och med banjovarning på fåglarna där, dom flyger uppochner.

Paddan: Har man ES snyggaste match ställ, varför ändra ?

Paddan: Hur drog du den slutsatsen?

El Maco: Så de nya tröjfärgerna blir alltså tallbarrsgrönt och barkbrunt. Låter spännande och exotiskt.

Kerstin_k: Om de ändrar - må det inte vara till svarta byxor. Modiotiskt.

Ett enkelt och anspråkslöst förslag vore ju att använda klubbmärket i fler sammanhang än på brevpapper.... tröjan till exempel?

Apropå Jonte-värvningens vara eller inte vara... Kommer Timrå göra några förändringar i matchstället i år? Vill minnas att det florerade ett rykte ganska tidigt in på Silly Season om att Timrå skulle spela med svarta byxor. Är det nån som vet om Timrå kommer att göra några ändringar i matchstället?

Frella: D.v.s den här tråden.. ;-)

Om man läser lite mellan raderna i intervjun med Nubben, så tycker jag det ser ut som om Nubben har indikationer på att Jonte väljer Timrå när/om det löser sej med Anaheim.

Hade han inte det, så skulle han ju inte heller vänta bå besked från Anahiem, utan istället lägga allt krut på att hitta ett annat alternativ till Jonte.

Det ser allt mer lovande ut...

från FoxSports:

"News: The Anaheim Ducks expect forward Jonathan Hedstrom to remain in Sweden for the upcoming season
Impact: Hedstrom left the team suddenly, during the playoffs, to return to his native Sweden. It is assumed personal reasons will continue to keep him there. The Ducks have a lot of young talent in their system to replace Hedstrom, so he really won't be missed. (Wed. Jul 14, 2006) "

Inget nytt på tapeten men ändå.

Dream Team: En enkel källanvisning och citation gör att hela problemet med upphovsrätten löser sig. Däremot så vet jag inte värdet att bara klistra in en hel artikel. Annars är det en stor hjälp att kunna klistra in delar av en text för att bemöta eller kommentera densamma...

Men vad vet jag som enkel Brynäsare ;)

73Sjöbba: Jag vet inte om jag gör dig besviken när jag säger att det hela är enklare än du verkar tro. Gör jag det så kanske jag glädjer någon, trots allt.

Det du inte ska göra, och som du alldeles riktigt påpekar, med hänvisning till HS regelverk, är att klistra in exempelvis hela artiklar från hemsidor, nätbaserade tidningar, o.s.v. Allt för att behålla gästboken i så läsvänligt skick som möjligt. Hade jag, som i fallet litet tidigare i morse, klistrat in hela artikeln om Jonte från Dagbladet, då hade det helt klart rört sig om en överträdelse i stil med vad du påpekar. Varför jag gjorde ett par citat från nyss nämnda artikel var såklart för att göra det hela mer intressant att läsa. Ja, risken/chansen att någon faktiskt läser länken ökar också, vill jag mena. För håll med om att det känns roligare att läsa ett inlägg med lite mer djup än när det t.ex står: "Jonte äntligen på g till Timrå, läs inlägget nedan!"

Observera att detta gäller för alla som postar inlägg, inte bara för oss som modererar gästböckerna. Ja, så slipper vi något missförstående på den punkten.

Dream Team: hmm, det här ska bli intressant:

Du ska inte: Klistra in artiklar från andra hemsidor. Gör då en länk istället.

Innebär detta att du kommer att radera dig själv då?

Ännu intressantare:
Överträdelse av dessa regler medför att inlägget tas bort. Fortsätter anvädaren att bryta mot våra reglerna så får denne en varning. Om inte det räcker så fråntas denne sina skrivrättigheter och blir avstängd.

Dream Team: Trevligt att det inte handlade om pengarna. Det torde ju innebära att möjligheten att han spelar i Sverige kommande säsong ökar. Och det är ju bra för oss fans, oavsett vilket lag han spelar i. För han är och förblir en skön spelare oavsett färg på tröjan.

Funderade lite på om det är värt att vänta på Hedström? Om han väljer SAIK står Nubben där med skägget i brevlådan och är tvungen att värva en eller två spelare, frågan är om spelarna som är tillgängliga håller lika hög klass som Hedström. Känns verkligen som en chansning om inte Nubben redan är på det klara med Hedström att det är TIK som gälller. Men å andra sidan värvar ju inte SAIK något nu heller...

Följetången går vidare, in i ett nytt kapitel och mot nya stundanden slutsatser. Spännande att se vilken sväng som tas här näst. Kan det vara ett besked vi står inför? Jag fortsätter att hålla mina tummar och hoppas på 71 i Timrå till vintern. Och ja, jag tycker absolut att Jonte är värd att vänta på. Chansa på Nubben!

« · 731309 · »