Enligt [url=www.hockeyligan.se/puckprat.php?nid=8995]Hockeyligan[/url] avslutar Timrå årets träningsmatchande med ett möte med Skellefteå i Schtaan den 14/9. Ett möte som lär kunna bli ordentligt hett, trots att det bara är försäsong, bara ni-vet-vem blir klar även på ett officiellt plan. Men om man läser det som står [url=www.timraik.nu/nyheter/?nid=1605]på hemsidan[/url] spelar vi ingen match efter mötet med Mora i SCA Cupen den 3/9. Det känns i alla lägen som en väldigt lång vila ända från den 3/9 fram till seriestart den 19/9. Är det någon som kan bringa klarhet i detta?
Vi spelar alltså bara åtta eller nio träningsmatcher, beroende på vilka som har rätt, inför seriestart den här säsongen. 2004 spelade vi 14 matcher, och upplägget i antal matcher såg likadant ut inför fjolårssäsongen. En rätt radikal minskning i antalet försäsongsmatcher, alltså. Har man kanske valt ett annat träningsupplägg den här säsongen, eller tycker man kanske bara att det är vettigt att även få lite vila inför säsongsstarten.
ernie eagle: Rykten på bobbarnas klotterplank talar om att Wiklund ska bli ungdomsledare hos Timrå. I'll be damned... Annars ÅIK:are varit viktigare för Brynäs och Modo än Timrå genom tiderna.
Ångetältet har annars en särskild plats i mitt hjärta efter att som sjuåring fått vara med och förlora med Kovlands D-pojkar mot Ånge i min första riktiga match. Utvisad blev jag också. Då var jag inte kaxig.... Min första isträning var med KIF i gärde. Inte konstigt att det aldrig blev något av mig med den starten på karriären.