ernie eagle: Rykten på bobbarnas klotterplank talar om att Wiklund ska bli ungdomsledare hos Timrå. I'll be damned... Annars ÅIK:are varit viktigare för Brynäs och Modo än Timrå genom tiderna.
Ångetältet har annars en särskild plats i mitt hjärta efter att som sjuåring fått vara med och förlora med Kovlands D-pojkar mot Ånge i min första riktiga match. Utvisad blev jag också. Då var jag inte kaxig.... Min första isträning var med KIF i gärde. Inte konstigt att det aldrig blev något av mig med den starten på karriären.
Enligt [url=www.hockeyligan.se/puckprat.php?nid=8995]Hockeyligan[/url] avslutar Timrå årets träningsmatchande med ett möte med Skellefteå i Schtaan den 14/9. Ett möte som lär kunna bli ordentligt hett, trots att det bara är försäsong, bara ni-vet-vem blir klar även på ett officiellt plan. Men om man läser det som står [url=www.timraik.nu/nyheter/?nid=1605]på hemsidan[/url] spelar vi ingen match efter mötet med Mora i SCA Cupen den 3/9. Det känns i alla lägen som en väldigt lång vila ända från den 3/9 fram till seriestart den 19/9. Är det någon som kan bringa klarhet i detta?
Vi spelar alltså bara åtta eller nio träningsmatcher, beroende på vilka som har rätt, inför seriestart den här säsongen. 2004 spelade vi 14 matcher, och upplägget i antal matcher såg likadant ut inför fjolårssäsongen. En rätt radikal minskning i antalet försäsongsmatcher, alltså. Har man kanske valt ett annat träningsupplägg den här säsongen, eller tycker man kanske bara att det är vettigt att även få lite vila inför säsongsstarten.