1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600111 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007

Ambroo:

Vem vet, det kan ju vara så att Timrå inte skvallrat om det till tidningarna. Det mesta pekar väl på att han väljer Timrå, men vem vet, rätt vad det är så väljer han Kloten eller något liknande.

Men mest troligt får man väl säga grattis till en riktigt bra spelare.

Vad var det jag sa ;) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vart är alla skribenter? Nu har vi ju fått den vi ville ha och det är officiellt(nästan)... Ni kan väl inte vara så försiktiga att ni inte törs jubla förens det har kommit upp på timraik.nu?

Eftersom han har ringt SAIK och meddelat så borde han ju också gjort samma sak med TIK.

Det där tror jag inte så mycket på längre. Det är väl en sak om man som nykomling, som i t.ex Moras fall, tippas relativt konskevent som jumbo, och använder detta som just tändvätska. Timrå hade väl nytta av detta under framför allt 2000/01 då vi var nykomlingar, samt 2003/04, då vi lugnt sagt hade varit fetsist säsongen innan. Läget känns som ett annat nu då vi har etablerat oss lite bättre. Inte som ett topplag, den förra säsongen bevisar väl just motsatsen till detta, men som ett relativt stabilt elitserielag, i vilket fall. Nej,  lill-Kenta och den övriga ledartrojkan i Timrå har nog använt sig av lite andra metoder för att gjuta rätt mod i spelrna de senaste säsongerna.

Ambroo:
Kan bli en intressant isträning på måndag i alla fall.

Hoho? Var är ni mina små vänner (läs SAIK:are)? Vad var jag för typ och vad var det jag skulle äta upp nu igen??

Dream Team: Hmm, hur skall ni nu hantera situationen om ni blir tippade som någon av favoriterna? Tidigare har ju tidningsskribenternas placerande av TIK på nedre delen av tabellen fungerat som en tändvätska.

Dream Team: Nu när SAIK är ur bilden så ska det väl till mycket om det inte blir Timrå för Jonte till hösten...

Paddan:

Nää..Vi TIK-supportrarna kommer inte att vara lite smått euforiska.. Vi kommer att bli tokiga..;)

Real Timrå?? Är det inte Real Modo det kallas varje säsong??

Paddan: Ja, det scenariot är nog rätt så troligt. Vi går på is om en vecka, är det väl? En perfekt start på försäsongen, skulle jag säga. Frågan är när Jonte kan tänkas ansluta till truppen. Men som det känns just nu så kan det faktiskt kvitta.

Real Timrå? Nej, det tror jag inte. Jag skulle tippa att AB (främst) undviker några fler liknelser åt det hållet.

Dream Team: Tja, med tanke på alla spekulationer som förekommit hittills med superkedjor och så vidare så förmodar jag att TIK-supportrarna kommer att vara lite smått euforiska ett tag. Hmm, blir det då ett Real Timrå?

Paddan: Visst, det blir alldeles säkert så. Men jag känner på mig att klubben har rätt bra koll på vilka spelare man har råd med eller inte. Som det känns så kan nog Jonte komma att vara värda de pengarna. Man vill ju tro det iaf.

Dream Team:
"– Ingen aning. Han ringde till vår sportchef Peo Larsson och sa att AIK inte var aktuellt, men jag misstänker att det blir Timrå. Men det får vi veta inom en snar framtid misstänker jag."

Ganska skönt besked från Skellefteå tycker jag :)

Dream Team: Eller SM-guld, SM-guld, SM-guld !!!!! som andra nog skulle säga. Det lär väl bli ganska mycket guld i Jontes kassakista i form av löneinbetalningar om inte annat.

Så var det klart att Jonte tackar nej till Skellefteå. Precis som väntat, som någon eller några kommer att säga.

Frella: Han är ung, en j..l på att åka skridskor.
Vad är det som säger att han inte skulle bli ännu bättre som forward.
Han har ju visat tendenser att vilja göra några "Strimma rusher".
Tänk i power play .
Då får man ju 3 skottvilliga "backar" på plan.

Helg Ernest: Att omskola en av Sveriges mest lovande backar till forward känns som en aning slöseri med resurser.

Frella: Spela roll da! ( c :
Skulle man inte kunna omskola Anton Strålman till forward då ?

Helg Ernest: Skulle väl inte tacka nej till Tärnström, men tror aldrig att han kommer spela någon längre bit utanför Sthlm. Dessutom så är han back och inte forward.

10 Augusti är inte långt borta.
Timrå - MoDo i Pulvercity

Skarin: Om inte Jonte får fingrarna ur, kanske denna vore minst lika intresant ?

250kg kärlek:

2: Kan ju säga som så här att den största orsaken till att Jonte flyttade tillbaka till Sverige var av en annan orsak än det där med speltid. Men visst, det var ju en av orsakerna. Men undra vad det berodde på.

Sedan tycker jag inte vi ska diskutera spelarnas privatliv här inne, även om jag själv kom in lite lätt på det i och med detta.

250kg kärlek: Allt är objektivt och ligger i betraktarens öga och erfarenhet.
skrev jag tidigare idag.
Så är det nog också, det finns lika många idéer som användare på HS.

Tofflar är vi väll alla lite tillmans ? Eller skall vi säga att det håller på att bli jämnstäldhet ?

Som jag också skrev tidigare Hemmafruarna dog ut på 70 talet.

Ingen förutom Jonte vet igentligen vad hans fru tycker.
För henne kanske det kommer ett liv efter Hockeyn också.
Kvinnerna har ju den fördelen att långtidsplanera

Helg Ernest: Jag kan inte låta bli att svara. Trots att frågan är riktad till Knyllot:

1: Hela familjen Hedström flyttade hem, eller?

2: Hedström ville fullfölja kontraktet med ankorna. När hans speltid uteblev ansåg han att han lika gärna kunde vara där hans familj befann sig - i sverige.

3: Antagligen kompromissar de. Fru Hedström är säkert fullt medveten om den tid en ishockeyspelare i Hedströms kaliber lägger på sitt "jobb". De är säkert helt överens om tagen. 

4: Karriär eller familj? Säkert betyder familjen minst lika mycket som karriären, för Hedström. Men kan man kombinera detta skulle jag tro att det är lösningen. Med Hedströms talang och den ersättning han kan få för det tror jag att Hedström fortsättningsvis får spela hockey på heltid...för frugan.

5: Svår fråga. För mig finns bara en toffel och det är Lilla Fridolf. Å andra sidan var frågan riktad till Knylan så jag överlåter svaret till honom.

Jonte drar säkert sitt strå till stacken, men att tro att han ska bli en hemmapappa, ta hand om barnen låter föga sannolikt. Herr Hedström lär fortsätta dra in pengar till familjen så länge han besitter kunskapen.

Det är vad jag tror.

Kom igen nu Knylan............

Knylan: Läs vad jag skriver eller förstå vad jag inte redan berättat för dig.

1 Vem flyttade hem från USA
2 Vem flyttade efter trotts kontrakt och mitt i slutspelet
3 vem tror du bestämmer i Fam. Hedström
4 Vem är mer mån om familjen än en NHL karriär
5 Vem skulle matcho killar som du kalla Toffel

Så, varför skulle han inte kunna vara hemma med barnen?

Försök förstå du också för en gångs skull.

Röj inte mer för flickorna dom ser ju att Din erfaren het av kvinnor = Noll

lungan: Inte alls omöjligt och av vad jag har hört så ligger MIF nära till hands. Frölunda får väl ses som ett långskott då deras trupp i det stora hela är spikad, men det är klart, dyker det upp en sån spelare på marknaden så vore det inget annat än tjänstefel av en utav Sveriges största klubbar att inte anmäla sitt intresse...

lungan: Absolut inte en omöjlighet. Engelskspråjiga skolor finns i såväl Göteborg som Köpenhamn och Kent med familj trivdes i Sverige och Elitserien. Jag hade själv detta som ett scenario när kontraktet med Kloten bröts.

Va e detta för skämt Kent Maderville kan väll inte gå till Frölunda eller Malmö?????

Se länk

bearkiller79: Tja. inte lär det vara för att ha lagfest direkt...

Knylan:

Du kan nog öka på Hedströms lön med minst x2.5

Pärssinen - Hahl - Hedström

Janken: Syftade i huvudsak på de inlägg som skrevs innan ditt.

Ernest: Jag vet inte, men om man ser saken i sitt sammanhang. Jonathan Hedström är en NHL-meriterad ishockeyspelare som bara i elitserien harvar ihop en bit över 100 000 i månaden, att överhuvudtaget tro att hans familjesituation ser exakt likadan ut som svennebanans är för bra för att vara sant.

Läs vad jag skriver och försök förstå, gör ett tappert försök.

Janken: Din fru måste gilla dig. Men det finns nog inte så många i "nya generationen" som gillar en schovenistisk mansgris.
Jag tror att "Jontes" käring är inte över 30 år, så hon är nog för jämlikhet och dela på batt ta hand om de små. Hon kanske är ultramodern, så hon har börjat jobba redan, så Jonte får köra pappaledigheten.
Allt är objektivt och ligger i betraktarens öga och erfarenhet.

Hemma frurna dog ut på 70 talet.

Knylan:
Javisst! Men jag kunde bara inte låta bli att bemöta en så urbota fånig kommentar/slutsats angående en proffessionell hockeyspelares vardag som småbarnsförälder...
Dom som har det riktigt tufft torde vara spelare på lägre nivå som många gånger tvingas kombinera arbete, familj och tränin på elitnivå... Jag har jobbat med några "bobcats" och dom hade verkligen svårt att få tiden att räcka till.

Snillen spekulerar på skyhög nivå.

Helg Ernest:
Jag har en diger erfarenhet av barn (4st) men tror knappast att ett hockeyproffs lönearbetar 8 tim, idkar familjeliv och därefter tränar...
Träningen är hans jobb. Där är en markant skillnad mellan J H och majorioteten av svenska småbarnsföräldrar.

Helg Ernest: ja kanske det, hahaha...men förhoppningsvis så kommer träningen först och allt det andra planeras utöver träningen...men han har ju sin fru som kan rycka in och ta hand om ungarna när det kniper ihop...

men som sagt, han sköter sin träning, det är jag övertygad om och ingen mindre än Jonte själv vill ju vara bra tränad när allvaret drar igån, annars gissar jag att det inte blir nå roligt och leka med dom andra grabbarna...

bearkiller79: Jag hör att ingen av er har erfarenhet av nyfödda barn.
Han har nog fullt upp med att supporta i hemmet, så när det blir kväll och dax att ta joggingrundan, slocknar nog han i fotöljen.
Hoppas han har god grundkondition, för vilja verkar han ju ha så det räcker.

lungan: va inte orolig för träning du, på den här nivån så är spelarna så pass proffsiga så detta sköts med största möjliga noggranhet...

jag menar om man inte sköter träningen på den här nivån så är man ganska snabbt över och Hedström har många år som hockeyspelare bakom sej så han vet precis vad som krävs och tränar det gör han, om han kommer till Timrå så kommer han oxå att vara bra tränad när han kommer...

smälta in i laget kommer han oxå att göra galant, Manderville har ju alltid kommit sent och där har det ju aldrig varit nåt problem med varken träning eller komma in i laget...men i det här fallet så är det ju nhl det hänger på, om det hade varit klart så hade nog uppgiften om Hedström oxå varit presenterad för länge sen och kanske Hedström varit på plats, men han vill väl ha allting klart med kontrakt, nhl o.s.v innan han ansluter till laget och det för väl vi bara acceptera, Hedström är ju trots allt under kategorin stjärnspelare...

Denna Hedström affär har ju dragit ut på tiden om ngt, känns som det inte finns mkt att hämta av det som finns kvar om han nu inte skulle vara klar.

Första träningsmatchen är om 15 dagar och laget har inte ens fullt manskap på träningarna, vart är polysin för att få en sammanhållen grupp och fin lagmoral. Detta är ju A och O för att en spelare ska trivas och kunna prestera sitt yttersta.

Dessutom hur mkt har denna Hedström tränat och hur mkt ligger killen efter i träningen just nu? Tränar han på egen hand eller solar han och myser fortfarande? Ngn som vet? Dock litar jag på killen han vet vad han kan så förmodligen så mår han väll bättre av att endast vila, om det är det han vill.

Men ska han spela i Timrå så vill jag gärna se att affären presenteras snarast så att han innan säsongen minst har en månad på sig att börja känna det nya gänget, för det Timrå han lira i finns det inte mkt killar kvar i från, Vi har ju faktiskt nästa två helt nya femmor till denna säsong. Minst sex forwards 1 målvakt och 4 backar.

Rock'on Timrå ta inte ut er nu, spar motivationen och orken till säsongen.

Dallas:

Kom med något nytt. Det där är ju gammal skåpmat... :-) Jag har ju skrivit att han är klar sedan länge.

En annnan sak jag oxå har hört angående Jonte är att nu när han sommarbor i Skellefteå så vill han inte gå ut med några uppgifter i press att han är klar för Timrå...det skulle kanske bli lite jobbigt för han då däruppe vilket iofs är helt förståeligt...det kan ju nu oxå vara en anledning att det där stora pressmeddelandet inte dykt upp än...

sanning eller ej ?? ingen aning...men jag tror att så fort det löser sej med NHL så kommer detta pressmeddelande om han nu ska till Timrå som ni säger...

bearkiller79: Ja det är Timrås bolag samma som äger världshuset och ladan....

Dallas: enligt Dagbladet är det Conferera som har köpt huset på Majorsgatan, men varför har dom köpt huset och inte Jonte själv ?
Conferera är det = Timrå IK eller ?

eloff: Jag vet inte vilken adress det är. Jag har mina källor och dom säger att han har köpt hus på Södermalm och att han kommer att spela i Timrå. Om det är Conferera eller Jonte som har köpt huset vet jag inte men han ska bo där

Laken: Skoter spår där ? Pyttsan. Eljusspår och ett bärg som ät för brant att köra över. Inte f..n är det några skoterspår där int.

eloff: Inte omöjligt... ;-)

Dallas: I Dagbladet i dag står det att Conferera i Timrå AB (läs Timrå Ik) har förvärvat fastigheten Snoken 8, Majorsgatan 37 för 2,5 mkr. Detta hände väl för en tid sedan eftersom lagfarten annonseras nu. Har dom köpt åt Jonte?

Dallas: Och om man fråga, hur i h****** vet du det ??
Låt mej gissa : du har en säker kontakt eller ??

« · 733163 · »