1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599481 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Chippen: Vad fan du är ju Skellefteåanhängare och ändå bryr du dig sååå här mkt om Timrås förehavanden. Fantastiskt.

Det spelar väl ingen roll om värvar Kristoffersson när karln för bövelen är gratis.

Han kan väl få ett tryout-kontrakt till att börja med. Håller han inte måttet är det väl bara att kicka honom.

I brist på annat kan man väl åtminstone fylla ut luckan tills vidare...

Hittar man nåt mer spännande och intressantare efter detta så får väl knyta upp den spelaren istället då.

Svårare än så är det väl inte.

ernie eagle: Men snälla du. Du får väl sitta i din lilla värld och anse att Kristoffersson är hur bra som helst. Blivit petad från ett sunk DIF och från ett allsvenskt lag plus att en ES nykomling inte ville ha honom. Men det är klart alla har väl fel, och måste undersökas om de gör så.

Kan säga att det finns minst 5 spelare jag skulle ta vilken sekund som helst för honom, som gör samma jobb om jag bara fick.

Chippen: Men Leif Strömber är ju dum i huvudet. Har alltid vart och kommer alltid att vara. En alkoholist som kan tacka hockeyn för att han fortfarande är vid liv.

Så att inte Kristoffersson fick nåt kontrakt i Tälje tar jag väldigt lätt på. SSK är väl inte kända som den smartaste klubben heller när det gäller spelarrekryteringar - eller har jag fel?

Chippen: Dock kanske inte lediga..men iaf

Sune: Jag tror han fick stanna kvar för att han har potential, ja. Efter jul visade Wennerberg väldigt stark karaktär och det kändes som att han var på väg mot ett genombrott i Timrå inför denna säsong innan skadan.

Tror han hade kunnat lyfta sig en 20-30% jämfört med ifjol. Nu kan vi bara spekulera kring det hela.

Men visst spelade väl kontraktslängden en viss roll för att hans fortsatta krigande i rödvitt.

ernie eagle: Du måste vara full om du tycker att Kristoffersson är bättre än Peter Ström. Om en spelare inte får plats i ett allsvenskt lag så måste det väl betyda att...coachen misstar något fruktansvärt och inte ser hans fina kvaliteer som spelare? Eller inte. Det jag sett av honom är en spelare som är ful som fan, tutar och kör, men det finns massor av spelare som gör det bättre och producerar mer för laget.

ernie eagle:

Så många målskyttar har vi inte....och nämn nu inte Hallin för då blir jag mörkrädd...

ernie eagle:

Peter Ström var bra mycket bättre än vad Kristoffersson var när de vann SM-guld...och Kristoffersson har ju inte direkt utvecklats i stormsteg sedan dess. Och jag säger det igen...vi behöver nödvändigtvis inte en grovjobbare som ersättare, det har vi gått om redan. Ska vi vara riktigt ärliga så blev nog Wennerberg kvar därför att han hade ett år kvar på kontraktet...annars hade han nog varit borta vid det här laget...

ernie eagle: Ström kanske har mer offensiva kvaliteter än Kristoffersson. Men det kompenserar han med att ha en bättre vilja och "städar" betydligt bättre. Målskyttar har vi ändå.

Kristoffersson är inte sedd som någonting annat än en komplementspelare. Det är där han kommer in i bilden.

Sune: Jag rankar inte Peter Ström som en grovjobbare utan en mer spelande forward. Du ville jämföra Ström och Kristoffersson. Kristoffersson är en bra mycket bättre spelare än Peter Ström.

ernie eagle:

Ja men dra inte upp det där fjantet om svensk mästare då...helt orelevant om något! Varför skulle det vara en större bedrift att bli det i Djurgården? Möjligtvis nu ja...men inte då det begavs sig. Du verkar glömma att Djurgården faktiskt har varit ett riktigt bra lag en gång i tiden. Kom med nått bättre argument...

Chippen: Avsåg inte alls Kristoffersson utan det du skriver om Jonte här.

Sune: På vilket sätt skulle det vara relevant då? Det är väl spelarna individuellt vi skall jämföra om något.

I vilket lag spelade Peter Ström i då när han blev mästare? Lite större bedrift att bli det i Djurgården som Kristoffersson blev än i Frölunda.

ernie eagle:

Jag jämförde dom inte med varandra...jag menade att båda var svenska mästare och att man inte behöver vara så lysande för att bli det...

Sune: Det är en viss skillnad på Peter Ström och Marcus Kristoffersson. Ström har aldrig varit någon ful och småelak spelare. Kristoffersson påminner mer om en viss Christian "Sjöken" Sjögren.

ernie eagle:

Mycket möjligt...men någon tongivande spelare var han då inte och utvecklingen har ju inte tagit stormkliv framåt precis. På tal om svensk mästare så har ju en viss herr Ström huserat i laget...och han var då mer tongivande i Frölunda än vad Kristoffersson var i Djurgården. Och sedan vet vi ju hur det gick...

Sune: Han fick ju bevisligen istid i vartfall och "städade" rent där han drog fram.

Sune: Sitta på bänken? Tror nog Kristoffersson var betydelsefullare än så för Djurgården när de blev mästare.

ernie eagle:

Man kan bli svensk mästare av att sitta på bänken också så det säger jag inte så mycket om...

Sune: Plocka även fram konkreta namn på spelare härinne också. För allt som lyfts fram är ju åt h-e så länge det inte är en superstjärna som levererar 100mål per säsong.

ernie eagle:

Tja...men personligen anser jag att vi redan har spelartyper som Wennerberg i laget som vi gott och väl klarar oss på...

Sune: Men då säger vi det då. Du har ju dömt honom på förhand så. Att vara svensk mästare är inte tillräckligt.

ernie eagle:

Nej visst är det så. Dock tycker jag inte att nubben ska skriva kontrakt med första bästa spelare som dyker upp....vilket Kristoffersson känns som. Sådan panik är det inte. Bättre att scouta av marknaden och se vad som finns....vilket jag är övertygad om att nubben gör. Är helt övertygad om att det finns bättre fynd att göra än Kristoffersson...till en rimlig slant förstås...

Sune: Klart som hattmakargratäng att spelarna placeras in i fack. Det vore tjänstefel med någonting annat.

Sune: Vad jag menar är bara att laget måste täckas upp så vi är fulltaliga på träningarna.

Spetskompetensen kan vi dock vänta några veckor till på, för ett så dåligt lag har vi inte att inte de grabbar vi har nu skall kunna inleda Elitserien.

ernie eagle:

Sant...men jag tänker för i helvete att man inte behöver vara helt låst i det "tänket". Man behöver inte placera in spelare i ett fack...det går säkert att hitta en lite mer kreativ spelare än Wennerberg som går till jobbet varje dag. Så fan tänker jag...

Sune: Wennerberg är en grovjobbare och då skall han väl för i helvete ersättas med en likvärdig också. Eller hur fan tänker du?

ernie eagle:

Ähh lägg ner! Är det nånting vi har i laget redan så är det grovjobbare! Några fler sådana behöver vi inte. Jag är helt övertygad att vi kan hitta en bättre spelare än Kristoffersson till en rimlig slant. Som vissa andra sa....spelarmarknaden är inte så himla begränsad...

actionleif:

Ääh..Killen är bara lite osnyten..Han är säkert snäll under den gnälliga yta han har valt att lägga sig på.. 

Sune: Du har aldrig haft något förvärvsarbete som byggnadssnickare va? Med sådana uttalanden som du har är det ju ett under att du valt att hålla på Timrå IK.

Varför byter du inte lag till Färjestad eller Frölunda på momangen? Där platsar ju uteslutande bara Världsstjärnor och VM-spelare.

Då behöver du aldrig oroa dig för att behöva se "bottenskrapet" i ditt egna lags färger.

Jag är dock tämligen övertygad om att Kristoffersson skulle göra ett dugligt inhopp i TIK.

Alla har olika roller i laget och sådana som Kristoffersson behövs också. Artister, målskyttar, grovjobbare, brunkare osv.

Och Kristoffersson kanske inte har någon fulländad talang men han har en djävulsk vilja och går till jobbet varje dag.

Och jag resonerar som Nubben: "Hellre grovjobbare än viljelös talang".

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

gud: han skulle nog ro ihop ett riktigt A-lag om han letar folk på stan..

Sune:

Har du inte har blivit erbjuden att vara sportchef i något lag än??

ernie eagle:

Tja...det beror väl på vad man har för mål med verksamheten. Man kan säkert hitta 22 spelare på "stan" också som spelar för en billig peng...

Sune: Du som sitter inne med information. Vilken spelare skall vi ta istället då?

Kristoffersson är en billig affär. Han är nog tacksam ifall någon vill ha honom. Ser inte honom som någon stjärna utan en brunkare som kan ställa till med djävulskap för motståndarna och husera i en tredje-fjärdefemma.

Får vi honom kan vi sedan i lugn och ro vänta ut Jonte Hedström och skulle det mot alla odds spricka så får vi leta en annan forwards. Bara vi täcker upp Wnnerbergs lucka under nästa vecka är jag nöjd.

Då har vi ett slagkraftigt lag.

Herminator: Jag önskeondar inte alls. Påpekar bara att Kristoffersson inte är någon viodare spelar. Jag menar...får man inte plats i et allsvenskt lag som Tälje är man ingen höjdare..:-P

ernie eagle:

Asch..nån bättre spelare än det där bottenskrapet borde man väl kunna hitta för rimliga pengar..

Chippen: He, he vad du sitter och önskeondar grabben. Jag har fullt förtroende för att Nubben löser detta på bästa sätt. Vi får ge honom lite tid bara. Tålamod är en Silly-supporters bästa vän. Vill dessutom påpeka att ju stavas ju och inte juh som många tycks tro. Kolla ordlistan om ni inte tror mig (c:

Chippen: Jag är inte ett dugg orolig. Så himla begränsad är inte spelarmarknaden att vi inte skall kunna fylla ut den luckan ifall de skiter sig med Jonte.

Sune: Ja vad fan tror du? Som ersättare till Wennerberg såklart.

Sune: Kan juh iaf inte vara för att ha i 1:a linan :-)

ernie eagle:

Vad fan ska vi ha honom till?

ernie eagle: Det är en spelare ja, men menar du att han ska ersätta två? Dessutom så ser jag honom som en ersättare för Wennerberg. Då har du fortfarande kvar att plocka i en spelare som ska ersätta Jonte...i ett värsta scenario som ni faktiskt måste tänka er in i.

Per HApps: Tror faktiskt inte att något lag kommer att slanta upp de som krävs. De flesta lag har fulla trupper och är nog faktiskt inte så intresserade av att slanta upp. Kan nog nästan tänka mig att han spelar i Alpland, det är juh nästan som att spela i Sverige..uppläggningsmässigt.

Chippen: Inom kort så kommer Marcus Kristoffersson att signa. Han står utan kontrakt och tränar med Ö/B Hockey. Får han möjligheten att spela i Elitserien igen så tar han den. Har vidarebefodrat mina önskemål till Nubben.

Mitt tips är att det blir klart under måndag eller tisdag.

Chippen:
Tror knappast att alphockey är ett alternativ. Det som skulle kunna ske är om tex Frölunda eller FBK slantar upp det som krävs.

Per HApps: Mjo, det vore faktiskt intressant att veta och vad den ska täcka upp. Det värsta som kan hända nu, för alla parter ärväl att Jonte tar ett sabbatsår?

Chippen:
Det man kan fundera över är vilka summor som det handlar om.

Per HApps: Vet inte om jag vill kalla det oväntad vändning. För mig var det nog snarare oväntat att de INTE ville ha pengar för en spelare som bryter sitt kontrakt. Eller kanske inte pengar av klubben han ska gå till, utan mera pengar i allmänhet. För hur det än vänds och vrids på, så ska Ankorna ersättas på något vis.

Chippen:
Ja, det hela tog ju en oväntad vändning efter Anaheims lappkast. Skall bli intressant att följa Nubbens slalomåkning ur den här härvan med en skadad och en i kontraktbekymmer. Och bara en månad till säsongsstart.

Kevin O Shea: Jag tyckre nog lite att det är Jonte själv som ska betala den summan som är aktuell. Det är han som vill bli löst från sitt kontrakt, då bör han oxå göra rätt för sig, och det gör han bäst genom att betala det själv och inte överlåta det till klubben han kommer att spela för, vilken det nu blir.

« · 736701 · »