Chippen: Du svarar inte heller på vad det är som gör honom så bra. Om du vill ha exempel på spelare som gör det jobb han gör mycket bättre så är du välkommen.
Det finns inte tillräckligt med kvaliteér i den killen så han kan vi lika gärna glömma på en gång. Lika bra att ödsla tid och energi på någon annan istället...
ernie eagle: Den chansen är ungefär lika stor som att SAIK skulle gå och vinna SM-guld. Visst korttidslösning i all ära...men är du inte ute efter spelare som kan förbättra ert lag, INTE försämra?
ernie eagle: Du gör som du vill...har dock svårt att se vilken spelare i TIK lag nu, som du anser ska vara sämre än han. För i mina ögon blir han de klart sämsta spelare..och då försämras laget.
Men för h-vete...vill du uppleva ytterliggare en fjolårssäsong eller vad är det frågan om? Så du menar att nubben inte misslyckats med värvningar? Hela fjolåret var ju ett stort misslyckande med några få undantag. Sluta försvara nubben i ur och skur!
Helg Ernest: Misstag kan alla människor göra. Du begår ju misstag dagligen så i det sammanhanget är Nubben lindrig.
På de fyra år som Nubben varit sportchef har han gjort 3 kanonsäsonger vid rodret och en misslyckad. 3 rätt av 4 anser inte jag är någonting man kan klaga över.
Dessutom är han ärlig och erkänner utan omsvep, han springer inte och gömmer sig eller kommer med dåliga bortförklaringar till skillnad från dig.
Sune: Vem har påstått nåt om att uppleva fjolåret igen. Så jävla usel är inte Kristoffersson att han ensam raserar ett helt lagbygge. Det kan du ju första stifta i någon annan. Men jag köper inte det resonemanget.
Chippen: Det var ett tag sedan jag såg Kristoffersson och jag vill gärna se honom göra några träningar först nmed Timrå. Sedan har jag inte hunnit bilda mig en klockren uppfattning än heller om alla nyförvärven i det här skedet av försäsongen.
Nej...Timrå har värvat helt okej i år, med tanke på förutsättningarna. Men att ta hit Kristoffersson vore ett steg i absolut fel riktning...då börjar det likna kvaliteén på en del spelare av fjolårets värvningar...
Chippen: Det har jag väl för fan inte gjort. Jag skrev ganska tidigt att jag inte såg honom som en stjärna utan som en brunkare som huserar i tredjefemman. Skaffa dig glasögon vetja!
EN KORTTIDSLÖSNING FRAM TILL JUL FÖR ATT FÅ FULLT MANSKAP!!!!
I dagsläget har vi 10 forwards på kontrakt. Lite väl klent för att vara ett ES-lag.
Vi letar inga stjärnspelare förrän vi fått ett definitivt besked angående Jonte.
Kristoffersson skall kompensera den tyngd vi just gått miste om i Wennerberg.
ernie eagle: Jag är medveten om vad du skriver..men du svarar inte på vem han ska peta ner till 4:e line. Om du är så säker på att han går in i 3:e line så måste du ha minst 3 spelare som är sämre. VILKA?
ernie eagle: För att jag är nyfiken på vad resten av hockeysverige missat när de studerat och sett Kristoffersson spela. Sedan så pratar du dig så varm för honom, men kan inte hitta spelare som är sämre än en sopa. Så det enda jag tror är att du vill ha honom för att du har panik och han är billig.
ernie eagle: Tyvärr...el. kanske tacksamt nog så kommer både Björn Svensson o Sundh visa sig vara klart bättre än Kristofferson! Nej Tack finns bättre i allsvenskan..
ernie eagle: Men om du bara vill täppa till luckan, ta då upp en junis ist. Men visst han har spelat i många klubbar, men oj vilken succe han gjort i alla och oj vilken tongivande spelare han har varit. Han har ju inte ens varit bästa på det jobb han gör i sina lag.
Är du bara ute efter fullt manskap på träningarna samt konkurrens så kan du lika gärna plocka upp en junior. Denne skulle göra minst lika bra ifrån sig samt vara minst lika hungrig!
htikare: Hur kan ni ha en sådan bestämd uppfattning om Kristofferssons kunnande.
Är det någonting vi är bra på i Timrå så är det att såga spelare åt höger och vänster innan det ens har fått en sportslig chans. Hur pass mkt har du sett Marcus de senaste säsongerna för att kunna avskriva honom helt och hållet och sätta det som en grundmall för hans kapacitet?
Jag har en känsla att ni bara säger tvärt emot mig för att det skall bli en debatt. I själva verket har ni ingen aning alls om hur pass bra eller dåligt han skulle passa in.
ernie eagle: Haha...du ska nog inte säga så mycket själv om hur mycket du vet om hans kunnande numera..då du själv sa attdu inte sett honom på länge. Så hur kan du veta att han är så bra?
ernie eagle: Tror inte de flesta som skriver här har någon tanke att de skall vara "tvärt emot dig".varför skulle dom det?? Du är engagerad o uppskattad för det...Nej Utan precis som Du uttrycker din ärliga uppfattning i ämnet så gör ju också vi andra samma sak..mig själv inkluderat. Och det jag sett av Kristoffersons skicklighet är inte mycket tycker han känns mycket seg o osynlig i det mesta o inte heller vidare teknisk alls. Nej en klar försämring gentemot Wennerberg. Sundh o Svensson såg man redan mot Modo nu i K-fors att där går det undan på rören och de verkar också rappa i tanken/spelsinnet. Nej jag finner inte heller ärligt någon som skulle vara sämre än M.K i årets lag detta skriver jag då inte för att skapa debatt utan av oro för en sådan mindre rolig värvning.
Berglund: Pärssinen kommer bli vår nya kelgris i år. Han kommer att tillföra nåt varje match.
Sen så har vi juh Riku Hahl. Powerplay uppställning = Pärssinen,Jonte,Hahl klingar juh så bra tillsammans. Dom kommer att utföra bra mkt för Timrås PP.
Uddan: Uhhh. Jag vill inte ha Soling i truppen. Hellre Kristoffersson i så fall. Hoppas Kenta och Nubben kommer överense om att det inte behövs förstärkning utifrån trots allt.
lär nog handla om vad man har råd med också, tror någon av dessa två är hyfsade ersättare till wennerberg - personligen skulle jag vilja ha soling dårå, alltid diggat den mannen när han var i brynäs, jobbar hårt i det tysta. kan mycket väl få en nytändning i timrå tror jag! tror inte vi kan förlita oss på att någon junior kommer att kunna ersätta och prestera bra. så in med soling eller kristoffersson i ett år - funkar dom inte, kan man ju alltid bänka och ta upp nån junior.
Yellowcard: Tar nog Kristoffersson före Soling alla dar i veckan. Ingen är särskilt bra, men den förstnämnde känns åtminstone mer seriös till sin läggning. Soling har väl aldrig backat upp sin 'jag blir årets skyttekung!'-attityd med annat än segspel och kroghäng.
Jaja. Som tidigare nämnts lär båda spelarna vara jävligt billiga - man blir liksom det när man är iskalla på spelarmarknaden - och som ersättare till en av förra säsongens sämsta forwards lär det knappast rendera i något större negativt utslag i truppen.
Kerstin_k: Det enda som känns bra med dessa två är att de är välväxta o inte så lätt bortknuffade kanske också att Soling är en rightare...ändå ser jag lika gärna Österholm el. O.J Men hellst en bättre nivå på värvningen tror dock också jag att det stuper på ekonomin!
Bragd-Birger: wennerberg är inte svår att ersätta - håller med. känner inte till soling som människa så vet inte vad han gör utanför isen eller har för inställning, men av det jag sett är han betydligt vassare än wennerberg iaf. känns som det kvittar. men man tar nästan för givet att han lär vilja göra bra ifrån sig som bara fan om han skulle signa för timrå
Det spelar väl ingen roll om värvar Kristoffersson när karln för bövelen är gratis.
Han kan väl få ett tryout-kontrakt till att börja med. Håller han inte måttet är det väl bara att kicka honom.
I brist på annat kan man väl åtminstone fylla ut luckan tills vidare...
Hittar man nåt mer spännande och intressantare efter detta så får väl knyta upp den spelaren istället då.
Svårare än så är det väl inte.