1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599447 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
ernie eagle: Du får tycka som du vill, det accepterar jag. Min åsikt är att Kristoffersson är en sopa och den klart sämsta av de tre spelare som Nubben nu tittar på. Ser ingen som helst anledning att knyta en spelare som inte skulle förbättra laget på isen till en klubb. Skiter faktiskt i hur han fungerar socialt med laget, för det är ingen social verksamhet som bedrivs.

Du får gärna tycka att han är hur bra som helst och kommer göra succe osv, rör mig faktiskt inte ryggen. Av de tre spelarna som nämns så skulle jag välja Soling alla dagar för de andra. Soling kan producera poäng, när han inte är skadad, och han kan smälla på när det behövs. Han skulle tillföra något till ett lag, i motsats till Kris.

ernie eagle: Jag tror att någon av de tre omnämnda blir fullt dugliga ersättare för Wennerberg.

ernie eagle: Jo så sant du har om Sanny. Men han passar då inte som lagkapten. Han har blivit allt för snäll. Han smäller inte på i närkamperna nå mer..

Hoppas de har blitt en bättring på de denna säsong.

Helg Ernest: Dåligt ölsinne? Kan du vidareutveckla dig? Är det du som har dåligt ölsinne eller?

För annars vet jag inte vem du åsyftar?

Chippen: Kristoffersson är ingen sopa. För då skulle han inte ens vara med i diskussionen kring ersättare till Wennerberg.

Jag ser inget fel med att man plockar hit spelare som tränar med laget och spelar träningsmatcher. Vem fan trodde på Sanny Lindström t ex innan kom till Timrå?

Sannys karriär var inte särskilt lysande heller innan kom till Timrå. Men under åren här har växt ut till en landslagsspelare och hunnit bli lagkapten.

Vad Kristoffersson åstadkommit tidigare är fullständigt irrelevant. Du kan värva "poängsprutor" från andra lag också som tokfloppar i sin nya miljö.

Och det var som Sanny Lindström sa till mig på Drakkampen. Vi supportrar vet så jävla lite egentligen (åtminstone majoriteten) vad som händer i spelarbussen, på träningarna, i omklädningsrummet etc.

Kristoffersson kanske har en jävligt bra kraktär och gör ett nyttigt jobb i det tysta som inte kan ses med blotta ögat.

Alla är värda en chans innan man avskriver dem. Så vad du tycker och tänker så har inte Timrå ett skit att förlora på att ta hit Kristoffersson.

Håller han inte måttet så kommer han ganska omgående lämna truppen. Skulle däremot vara en flipp så skrivs det kontrakt.

Det är många faktorer som skall spela in. Så hur mycket du än dissar Marcus så vidhåller jag min ståndpunkt.

Inte för någon har bevisat motsatsen tänker jag lyssna. Men fram tills dess...

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

4EVER: Han skrev den vackraste inte den gulligaste tröjan! ;)

4EVER:

Skulle inte tro det..;)

gud:

"...Jonte skulle spela i den vackraste hockeytröjan som finns kommande säsong??"

VA? Blir det SAIK ändå!? :D

SAIK

Per HApps: Det är väl inte så mycket att tjafsa om.Om nu ankorna vill ha tillbaka halva signingbonusen så är det väl bara för jonte att slanta upp.Han har fått pengar för ett jobb som han utfört till 50% då är det väl rätt om dom vill ha tillbaka hälften.Man ska göra rätt för sig.Hoppas faan att det löser sig detta har verkligen dragit ut på tiden.Sen tycker man att hela den här historien har blitt för stor.Han säger att han vet vad han vill det måste han ha vetat länge.Varför inte gå ut o säga var han vill spela med en gång.Då tror jag inte att det skulle blitt sån affär av det hela.

bearkiller79:

"du som har sagt hela sommaren att han är klar o.s.v säger helt plötsligt att du ställer dej på guds sida...du låter som en uppgiven man nu..."

Och vart hittade du något som gör att jag skulle vara tveksam till att Jonte skulle spela i den vackraste hockeytröjan som finns kommande säsong??

bearkiller79:
Saxat ur dagbladet i lördags.
"– Vi har inte fått några pengar av Anaheim för ”Jonte” så vi planerar inte att betala dem om han skulle gå till oss, säger Thomas Johansson.
Han fortsätter:
– Det är upp till ”Jonte” och hans agent att lösa det. "

bearkiller79: Jag menar att jag ställer mig på guds sida när det gäller hans svar på ditt tidigare inlägg; "Varför skrev du inte att det var Jampa då??"

I övrigt så tror jag stenhårt på Jonte eftersom jag vet att TIK är nummer ett för honom. Att ett "litet" problem nu har dykt upp skjuter bara på övergången något.

Ambroo: så du är inte säker på att Jonte kommer att lira i TIK nå längre ?? du som har sagt hela sommaren att han är klar o.s.v säger helt plötsligt att du ställer dej på guds sida...du låter som en uppgiven man nu...

Fan jag som har känt mej så säker på dina ord om Jonte...nu verkar det ju vara en lite chans att han kommer att spela i TIK trots allt och detta p.g.a nån jävla signing bonus, va fan har man sånt skit för ??

Jag räknar med att TIK betalar dom pengarna om det inte löser sej på annat vis, vi behöver Jonte i vårat lag och annars kanske nåt annat lag rycker han ur våra armar, vi måste ta chansen nu och signa han på nå år...

FORZA TIK

SIMON: Oki doki

epa: Den finns inte på plats än om 14 dar hänger den där

epa: Ser att hallen är stängd 23-28/8 p.g.a. Montering av jumbotron :) spännande

Är det nå´n som har bilder på mediakuben?

bearkiller79: Måste ställa mig på guds sida denna gången...även om jag själv ser mig som en utav de fallna grabbarna...

Jag gillar att påpeka folks brister... Sen är det väl så att jag är skrivkåt och får jag inte kramp i fingrarna när jag r***** så ser jag till att få det här istället.

bearkiller79:
Det senaste verkar vara att han tränar med Timrå, om det är på is eller inte förtäljer inte historien, men det verkar kanske lösa sig var det lider.

bearkiller79:

Varför skrev du inte att det var Jampa då??

Ambroo: Jampa skrev : "Skönt å vara hemma i Timrå igen!..Jonte tränara i E:on arena idag?" ...inte du alltså...varför måste du alltid vara så jobbig !?

Kom med lite inside information i Jonte frågan ist...

Kevin O Shea: Om du/ni hade scrollat ca 5 inlägg neråt så hade du förstått också.

bearkiller79: Ehh? "Skulle Jonte träna i EON idag ??...du skriver ju som en jävla kratta så man fattar ju inte vad du menar..."

Och det där skulle förtydliga nåt jag skrev/skrivit?!

Kerstin_k: Jonte tränade förra veckan i E.on, efter A-laget. Han gör nog det den här veckan också.

Kevin O Shea: Jag som trodde på Wennerberg i år, tyckte att han blev bättre och bättre alltmed förra säsongen led

Fet-Ecke: Tarvainen alltså - inte Jonte vilket man kan luras att tro av ditt inlägg...

Uddan: Vilken roll har Wennerberg i Timrå?
Jo, han är en hårt arbetande forward som skall med fart och sin tyngd vara en "pain in the ass" för motståndarna.
Trycka in motståndarna i sargen och spela hårt med kroppen - har svårt att tro att Oscar Johansson eller Henrik Österholm är spelaren att axla hans mantel (även om jag är av uppfattningen att Henrik Österholm var bäst på plan i matchen mot MoDo).

Dock tror jag att både Soling och Kristoffersson har de kvaliteter som Wennerberg besitter, dvs att vara en jobbig spelare om använder kroppen på rätt sätt. Soling dessutom förmodligen vassare framför mål än Wennerberg.

Kerstin_k: Tydligen har han blivit värvad av EHC Basel vid närmare efterforskning.

Kerstin_k: Inte tränade med laget såvitt jag vet men han ska ha varit i arenan och lunchat bland annat.

Janken: Försäkringskassan betalar väl Wennerberg tror ja ialla fall..

Jag funderar på hur det funkar vid en sån skada som Wennerberg råkade ut för nu?
Är klubbarna/spelarna försäkrade mot sånt? Eller får klubben själv ta den kostnaden att ha en spelare under konvalecens på lönelistan...
Jag förstår att man inte kan försäkra bort alla skador men... typ med karens på nån månad..
Nån som vet?

Fet-Ecke: Skulle inte han hem till Finland eller nått sånt?

bearkiller79: Tror faktiskt att Jonte tränade i E.on i dag. Inte sett det själv, men tydligen skall han ha gjort det. Någon som kan verifiera påståendet?

bearkiller79: Varför inte jobba på Jussi Tarvainen lite grann?
Verkar vara klubblös fortfarande.

Ambroo: varför inte ersätta en breddspelare/rollspelare med en stjärnspelare då ?...det är väl inget fel med det, men det handlar väl om pengar förstås...

den eviga pengafrågan, den som gör att vi inte är lika stor som Frölunda, FBK, HV och LHC...men vi kanske blir det en dag...

Nu vill man bara ha klart med Jonte nån gång och ersättaren till Wennerberg ser jag gärna Manderville...

Skulle Jonte träna i EON idag ??...du skriver ju som en jävla kratta så man fattar ju inte vad du menar...

FORZA TIK

ernie eagle: Gömmer sig och dåliga bortförklaringar?
Det är inte jag som har dåligt ölsinne och avslutar mig här på HS som någon annan liten bäbis.

gud: Skönt å vara hemma i Timrå igen!..Jonte tränara i E:on arena idag?

Ambroo: Ja det är ju de som känns så bra med årets trupp inga s.k äldre nedåtgående .. trötta o mätta spelare som fanns i fjol.
Utan flera yngre med redan hög nivå.
När det gäller ålder är det ju i verkligheten mycket olika..
Sådana spelare som Robban däremot med sin fantastiska kondition, vilja o inställning m.m där kan man ju tom tala om en 32 årig yngling medans andra vid den åldern är märkbart sämre verkar han precis som vanligt
Det känns som han kommer att hålla sin höga nivå många år till..

Ambroo:

Amen

Ambroo: Håller med fullt ut där grannen.. Men de måste juh finnas mer spännande spelare än dom två.!?

Men de fixar nog Nubben..

Kan väl utifrån mig själv säga att Soling känns betydligt mer spännande än Kristoffersson i dagsläget, även om inte heller han skulle vara helt fel som ersättare för Wennerberg. Den förstnämnda har bevisligen mycket hockey i sig, men har ju knappast fått ut mer än 65-70% av sitt kunnande de senaste säsongerna och allt pga av sitt skadeuppehåll säsongen 02/03. Det råder dock ingen tvekan om att kapaciteten finns där och att han i rätt omgivning och med rätt coaching kan hitta tillbaka till sitt vägvinnande spel, det spel som kombinerar fysik, fart och känsla för målet. I Kristofferssons fall så känns han mer begränsad, men med tanke på att han är en mer utpräglad rollspelare än Soling så skulle jag inte heller neka honom. Vi får inte tro att man ska ro nån klasspelare i land, utan här handlar det om att hitta en breddspelare/rollspelare som har samma kvaliteter som Wennerberg besitter. Ni som tror på ett återkommande fjolår kan sätta er ner och ta en stadig grogg. Jag tror definitivt att klubbledningen lärt sig mycket av den senaste säsongen och inte handlar i onödan utan ser till truppens bästa.

Man skrattar ju sig harmynt när man läser det senaste dygnets inlägg!

TIK behöver då inte bekymra sig om att hitta en ny sportchef när Nubben kliver av för här finns det visst flera med oanade talanger...

htikare: Helt ärligt så tror jag inte att han hade tagit en plats i någon av de 3 första kedjorna och då ser jag ingen mening med att värva honom. Tycker inte man vä'rvar killar till en 4:e line.

TIKbiff: Ja håller med..men om man inte har "råd" till någon bättre klasspelare så verkar ju 19:åringen Österholm gått framåt o kan nu kanske få gott om matchande här på försäsongen o få visa om han tom i slutändan skulle kunna bli ordinarie.
Inte så stor o tung direkt men verkar ha bra rörelseshema o timing runt sargerna ändå.. pga sin fina rörlighet o snabbhet.
De nya reglerna mot spelförstörande moment på senare tid borde ju också gynna honom
Timrå har ju fått en hel del kritik för att inte släppa fram EGNA juniorer kanske det kommer i år!

TIKbiff: I det här fallet tror jag vi kan lita på Nubben. Väljer han nån av dessa två så är de säkert fullgoda ersättare till Wennerberg. Ser man till gångna sässen är de det definitivt, sen säger ju iofs ryktet att Wennerberg var hårt på G i år. Men allt sånt är ju endast spekulationer, ingen vet ju hur det skulle blivit.

I Solings fall så var väl han på uppåtgående för nåt år sedan för att sen ha stannat av. Kan ju hända att han gör en kanonsässe i år. Potentialen finns där tror jag iaf...

Löser det sig med Jonte känns det som att ersättare till Wennerberg är en ren formsak.

htikare:
Dagbladet skriver om detta idag, Soling samt ex Djurgårdaren.

Det man hört om Soling så tycker jag inte han verkar passa in i vårat lagbygge,,,
Nä leta vidare säger jag...

Chippen: Ja jag läste nåt om tälke också.. men tänkte mest på om han inte då verkar platsa i Saik?? men det kan ju vara som Du säger att i ett lagbygge
vill man ha en bra blandning av tekniska o fysiska spelare o där passade han inte in i Saiks behov klart möjligt.
Vi får hoppas på det bästa. Huvudsaken Jonte blir klar!

Yellowcard: Jättesyn för Wennerberg han var på väg mot sin absolut bästa säsong. De jag snackade med var överens om det. För Wargen gick det på lite kortare tid. Gunno påminde mer om Wennerberg.
Den tänkta formationen med Warg, Hedström o Wennerberg sprack. Hoppas verkligen att de kan få tag i lämplig ersättare. Tror varken på Soling eller Kristoffersson. Kanske bättre att pröva några junisar så här på försäsongen. Kovlandgrabben har ju fått pröva en del och han har väl inte misslyckats.

htikare: Visst menar du att det v ar Tälje som inte ville ha Kristoffersson kvar? Tänkte mest så att vi är på rätt säsong.

Om det är så, så var SAIK intresserade till en början, men jag sedan så backade de ur. Precis som du säger. Egentligen så sas väl bara att han inte passar in i lagbygget.

« · 737024 · »