1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599410 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
ernie eagle m.fl. Nu när Wennerberg är skadad varför inte satsa på en egen junior?
Jag tycker det är sorgligt om vi tar hit någon halvdan spelare utifrån för att spela i en tredje eller fjärde femma, våga satsa på våran egen FRAMTID istället!

Kristoffersson - Nej tack!
Nylander - Nej tack!
Soling - Absolut inte!

Chippen: Du tydligen väl lite du om lagsammanhållning. Det är ett av skälen till att Timrå varit så framgångsrik under 2000-talet. Problembarn har vi haft tillräckligt ändåinom föreningen så det räcker och blir över för oss båda.

Paddan: Ojojoj... Hoho Dallas?!

Ambroo: Hmm, Soling får sparken från LHC och TIK kallar till presskonferens. Sammanträffande?

Marcus: Sitter du också på info? Förutom det som florerar här då?

Nu börjar det hetta till. Fan vad härligt! Välkommen Jonte!

Stenkarn: Jaja... Huvudsaken är att budskapet går fram.

Ambroo: Ok, men du framförde det som en direkt uppmaning.

ernie eagle: Ett av skälen till Soling fått sparken från BIF och LHC är hans jekla skador.

Tja, så länge spelarna kan umgås PÅ planen så är jag nöjd. Om de sedan hatar varandra så fort de fått av sig utrustning så, jaha? Det är väl vuxna människor det handlar om. Red ut problemen eller låt det vara.

Stenkarn: Det var mer som en hypotes...

Ambroo: Jo precis Mandy kommer att saknas när/om de börjar gå tungt.
Men skoj att dom har införskaffat sig en mediakub ju.

Men frågan är vilket lag nu han kommer att hamna i? Skulle vara bäst om han spelar nån annanstans än i Sverige! =)

Ambroo: Mediakuben är väl ändå en långsiktig satsning som inte kan sättas mot Mandervilles vara eller icke vara i Timrå?

Uddan: Känns fördjävligt om man ska behöva se Mandy på andra sidan i vinter. Som jag ser det så är Manderville den enda förlusten och det kommer att märkas mer än man tror. Kom igen nu Thomas Johansson, häng undan mediakuben och lägg slant på nåt som verkligen tillför klubben! Jag kan garantera att Manderville inte vill annat än att spela här den kommande säsongen och det måste ses som ytterst märkligt om klubben i sig inte försöker göra allt för att lösa det.

htikare: Ja precis han låter lite hetare än Soling i nu läget!

MorganaLefaey: Låter inte så bra om man har rent mjöl i påsen...
Så jag tippar på Peter Nylander i tik i stället men vi får se.

MorganaLefaey: hehe ja du ser juh där..Å en sån ska vi ta hit.. Nej du tack...

MorganaLefaey: Tydligen så var det inte så det gick till. Utan han krockade, försvann och anmälde sig själv dagen efter.

ernie eagle: Visst var det när han spelade i brynäs han krockade med bilen. Smet därifrån och satte sig hemma och bändsöp för han var så skakad efter krocken. Allt enligt egen utsago typ.

ernie eagle: hehe jo men han är en köttare.. Jo men drömma kan man göra lite. Men som sagt Jonte kommer i första hand.

Uddan: Ungt å hungrigt Udd, ungt å hungrigt för fan! Bäst-före-datumet har passerat på Domi och dessutom skulle han säkerligen begära en överlön i Timrå.

ernie eagle: Inte alls han börjar bli gammal nu han.. Har för mig att han sagt att om han ej får nytt kontrakt lägger han grillerna på hyllan! Varför inte erbjuda han nåt..

Uddan: Men nu siktar du väl lite väl högt va? Ställ in siktet vetja!

ernie eagle: Man vet ju aldrig. Tie Domi står väl utan kontrakt? Där har vi en spelare.. =)

Uddan: Tror knappast de vill ha tillbaks honom?!

MorganaLefaey: Brynäs kanske vore nåt för soling?

Kerstin_k: Jag skulle tro att han behöver söka sig neråt i seriesystemet om han vill lira första eller andrafiol. Ser faktiskt inte något lag i årets serie som har en så dålig uppsättning av spelare så de kan erbjuda Soling en plats i någon av de 2 första.

Kerstin_k: Låter ju tveksamt. Om han nu skulle ta Wennerbergs plats så hamnar han juh i 3-4 femman hos oss oxå.

Men skulle helst se nån annan en Soling som skriver på.

Saxat från hockeymagasinet: "inför hösten har Soling fått klart att det är spel i tredje- eller fjärdelinen (I Linköping) som gäller för hans del. Något den kraftfulle forwarden inte varit nöjd med och nu skiljs de båda parterna."

Kommer Timrå, om han nu skriver på för oss, erbjuda honom så mycket mer än just det samma?

ernie eagle: hehe ja tänkte ja å!! Ska du bua ut Sheriffen =) Hoppas allt löser sig för han!

Fet-Ecke: Länken!

TIKbiff: En av anledningarna till det svaga intresset för Soling kanske ligger i just utlösandet av LHC-kontraktet. Han lär väl - i vanlig slakaordning - fått rätt fett med deg när han kritade på, och inte lär han fått någon lönesänkning när cluuben förlängde hans kontrakt ett par omgångar in i serien.

TIKbiff: Verkar som Soling är på gång i någon form av transfer enligt European Hockey.net!!

ernie eagle:
Sorry, verkar som du och jag hyser samma skepsis till Soling...
:-)

ernie eagle: O.K Tack! ...

htikare: Peter är väl lite mer utav en playmaker och kan skrapa ihop en hel del poäng i rätt omgivning. Inte lika fysisk som Kristoffersson utan mer en spelande forward.

Kan mycket väl tänka mig Peter Nylander i Timrå IK. En lättsam vad jag har hört som smälter in bra i de flesta sammanhangen. Ingen stjärna, men en nyttig lagspelare som kan bli en joker i leken.

Antingen signar vi Kristoffersson eller Nylander. Soling går fetbort i mina ögon.

TIKbiff: Det var jag som skrev inlägget om hans attitydproblem, Mats! Vet ej om du missade det inlägget för du det postade det sista?

ernie eagle: Har Du ev. nån koll på Peter Nylander?? vet bara att han är bror till M.N o att elite prospects säger om honom "en hårt arbetande rollspelare ger alltid sitt yttersta".. låter som passande för tik men vet själv alldeles för lite om honom..har Du koll?

ernie eagle:
I solings fall handlar det om att han måste lösas ut ifrån sitt kontrakt med LHC, Europa eller Elitserie konkurrent.

En kille som mer eller mindre fått sparken ifrån sina två sista ES lag, är det verkligen något för TIK?

ernie eagle: Jag tänker INTE bua ut honom skall det stå.

Uddan: Finns inga hard feelings från min sida ifall han nu skulle dyka upp i någon annan svensk klubblagströja. Man måste beakta hela situationen. Och jasg vet att Mandy håller av Timrå oavsett.

Jag tänker bua ut honom i vartfall. I mina ögon är han en sann hjälte och en rad olyckliga omständigheter har gjort att det blivit så här.

Manderville har alltid varit öppen och ärlig och lagt korten på bordet. Då är det omöjligt att hata någon.

TIKbiff: Tja, ett par dagar efter att du smög förbi med bilen och beundrade arenan på avstånd. Eller närmare bestämt i tisdags i förra veckan i varje fall.

Kerstin_k: mm han är ju en av dom som har,hade störst hjärta i TIK.
Hoppas dom gör nåt tifo till han om nu han skriver på för nån annan elitserieklubb..

Paddan:
Å fan när var han i eran sunkarena då?

Uddan: Tråkigt för oss, roligt för elitserien om det blir så. Kan förstå att Nubben inte har råd att ta in honom igen. Även om man hemskt gärna hade sett honom i klubben en säsong till. Men vi får ju i alla fall se honom ytterligare några gånger i E.on.

TIKbiff: Äh, det var väl så enkelt att TIK var de enda som han ännu inte hade tränat med...

cujo:
Ja, och det spekulerades ju om att han INTE skulle få spela i sverige ett tag här på forumet, men i intervjun så står det att han är fri att spela i hela världen men dom vill försäkra sig om att det inte blir NHL under de närmaste tre åren, sen vet man inte om det kanske handlar om den där signing bonusen oxå......

Positivt dock att han är här och kör lite med TIK

Chippen: Är det ingen social verksamhet vi bedriver? Nej kanske när det gäller själva utförandet på isen. Där handlar det om bäst man för dagen och professionalism.

Men om spelarna måste funka i grupp också. Och Soling vore en fullständig katastrof på den punkten. Visst skulle Nubben signa Soling så skulle jag acceptera det.

Men det finns ett skäl till varför han mer eller mindre fått sparken från både Brynäs och Linköping.

Och med tanke på de enskilda samtal jag haft med Nubben under åren som gått och på ett ungefär vet hur han tänker såkan jag inte för mitt liv tänka mig att Soling hamnar i Timrå.

Jag ville ha hit Jämtin för något år sedan när det letades förstärkningar till Timrå.

"Vill du verkligen ha hit honom, Sjöstedt?"-

Jag svarade ett uppriktigt ja på den frågan.

"Då kan jag upplysa dig om att Jämtin inte kommer sätta sin fot i Timrå så länge jag är sportchef, han är fullständigt blåst och dum i huvudet".

Nubben tänker på flera punkter när han värvar. Och som sagt var det skulle storligen förvåna mig om Soling kommer till Timrå.

ernie eagle: mm förstår han till 100% men ändå han gick inte in i närkamperna ändå han gjorde ju nästan en usväng för att undvika smälla på! Men men..

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT

Uddan: Jag frågade Sanny om just detta. Om han blev "rädd" efter den olyckliga checking from behind i nacken på Antti Aarnio förra säsongen.

Svaret kom blixtsnabbt. Nej det kan jag inte påstå. Men hur spelade laget ifjol då, frågade mig retoriskt? Vi var inte särdeles offensiva och vi jobba kopiöst i defensiven p.g.a. misstagen.

"Då kan ju inte jag bara kliva på och dra på mig idiotutvisningar och förstöra ännu mera för laget. Man måste ju använda huvudet också och tänka till i vilka moment man kan gå på och inte. Något som folk kanske inte lade märke till var ju att jag faktiskt smällde på i många situationer efter den där incidenten också".

Vad säger dfu om Per Hallin som lagkapten då?

"Varför kan inte jag vara lagkapten då? fräste Sanny märkbart irriterat."

Ja jag tycker ditt spel hämmas av kaptensbindeln. Är inte Pelle en bra grabb då?

"Pelle är en bra grabb men jag tänker inte gå in på detaljer med dig om det där, men ni supportrar vet så lite om vad som händer runt omkring i kulisserna inom laget".

"Men jag klandrar inte dig för att du har din åsikt, den är du fullständigt fri att ha, men tänk på det jag sagt".

Ungefär så utväxlades min konversation med Sanny på Drakkampen.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

« · 737147 · »