Nu måste pengar fram till Manderville! Det vore fan tjänstfel att inte ta hit karln nu när han bestämt sig för att köra ett år till i Europa samtidigt som familjen är kvar i USA. Med Manderville vet vi vad vi får!
Ambroo: Väntar han får han extra tid med familjen, inte fel för dem. Uddan: Allt är en fråga om pengar, men vill vi spela om medaljer eller bara en hedersam förlust i kvartsfinalen.
ståpäls: Enligt en källa i styrelsen så har alla munkavle vad gäller Jonte just nu. Men han kan dock bekräfta att det kommer hållas presskonferens 16.30. Där kommer det presenteras lite av varje för att ta oss till slutspel, även ersättare för Wennerberg lät det som.
Fet-Ecke: Ahhh, presskonferens äntligen börjar det röra sig. Förmodligen två nya namn. Mandervilles inte vara i TIK retar mig en hel del. Varför kan vi inte vänta till den 15 oktober? Det har ju gått tidigare med lysande resultat.
Bo Bly: De som hände me Styf händer knappast igen!! En ren olycka! Sen så tror ja att pojkarna Pär,Kalle,Kimmo kommer klara å va skadefri hela säsongen!
FM: Det var väl ingen som trodde att Vennerberg skulle bli långtidsskadad.Med han och Hedström skulle det vara 12 forwards. In med en forward till + en back så ser det rätt stabilt ut.
ernie eagle: Ja men om man inte ska skriva kontrakt är de väl bättre att låta Österholm eller oscar J ta den sista platsen då. Om de inte håller måttet så kan man väl ta hit nån efter de då.
Tycker man ska ha i åtanke att om kristoffersson verkligen är nått att ha så kan man ju undra vad han gör i Ösd.... I så fall är väl Soling ett bättre alternativ enligt mig. Tycker dock att de bästa alternativet är att släppa upp någon av de ovan nämnda. Tror inte alls på att slänga in en junior mitt under säsongen. När man kommer upp och lirar seniorhockey måste man få spela för att utvecklas. Tror inte att någon av de juniorer vi har bara "kliver in" och tar en plats sådär rätt upp å ner. Minns hur Strålman såg ut vid den här tidpunkten ifjol... Men men massor av speltid var han ju bäste back efter jul.
FM: Okej, då får jag väl förtydliga mig ännu en gång då eftersom ni har uppenbarligen har svårt att fatta poängen med mitt förespråkande av Marcus Kristoffersson.
Jag har inte sagt man nödvändigtvis behöver skriva ett kontrakt omgående med honom. Till en början kanske jag antydde det.
Men reviderade mig till att man bör plocka hit honom för "uppsikt". Marcus kan väl spela på tryout. Tror hon hellre tar den chansen än stannar kvar i Östersund.
Håller han inte måttet, så skriver man helt enkelt inte kontrakt med honom. Alternativt att man skriver ett korttidskontrakt med honom till förslagvis juluppehållet.
Håller han inte måttet då så går parterna åt skilda håll.
Laken: Jo men så sant så..Men nu är de så att Timrå har alltid kört detta race me juniorer.Nån enstaka får chansen vissa matcher. Men lule hade tur att dom hade så pass starka junisar.Hade dom inte de skulle de inte ens komma på tal att lule är så bra för dom släpper fram sina unga!!
FM: Försiktig matchning, men ändå med förtroende och stöttning tror jag är rätt filosofi. Finns ekonomin så tycker jag att man gått och väl kan plocka hit nån utifrån, om han tillför vill säga. Jag tror exempelvis att en sån som Jonas Soling skulle kunna bidra.
Med det resonemang som många av er för så kommer aldrig någon junior att få chansen, sorgligt men sant! Se på t.ex. Luleå som vågar ha en hel juniorkedja.
P.S. Om Nubben tar hit Soling så kommer jag att bli oerhört besviken... D.S.
Laken: Fast en junior kommer säkerligen inte att å in och vara en "obehaglig" typ och åka och "kötta" och använda sin fysik - såsom Wennerberg hade gjort och så som Kristoffersson kommer att göra. Kristoffersson är en riktigt obehaglig djävel - fy vad jag tyckte illa om honom när vi mötte Jurkyrkogården i kvarten för två år sedan...en sådan spelare som man älskar att ha i sitt eget lag.
Laken: Juniorer kan lyftas upp ändå om det är tillräckligt bra. Österholm står väl närmast på tur. Han har sett klart piggast ut å fräschast bland de unga. Men jag vill bredda truppen.
Laken: Precis som Nubben uttryckte det häromdan så behöver vi 12 seniorer i truppen då vi kommer att drabbas av fler skador. Juniorerna får finna sig i att "vicka" så länge de inte bevisar att de har det som krävs för att spela en hel säsong.
Laken: Tror inte vi har nån röst gentemot Nubben utan vi måste lita på att de spelare som kontrakteras är kollade ur varje tänkbar synvinkel. Sen har väl Kenta lite att säga till om åxå och han kanske har mer info som vi inte vet om Kristffersson - men vad vet jag...