Chippen: Jag tycker nog att vi skall hålla Norrlandsfanan högt och hoppas att det går bra för oss här uppe i ES i år så att vi får slut på "fjoll"-gulden och kan fira ett "riktigt" norrländskt guld fram på vårkanten....
ernie eagle: Inte jag, då vill att svensk hockey ska vara så bra som möjligt. Men det är kalrt. Han kan juh alltid passa in i något lag, omn han får rätt roll
Chippen: Huvudsaken är väl att SAIK har ett tillräckligt bra lag för att hävda sig. Om de andra lagen bara värvar "sopor" så sopar ju SAIK mattan med andra grislätt. Skulle det varit omvänt hade jag jublat som besatt.
ernie eagle: Och det gjorde jag på ett tidigt staium då SAIK sa att de inte vill ha hans tjänster. Och nej, jag tycker inte det är irrelevant vad andra lag värvar. jag går på hockey för att jag vill se bra hockey, inte sopor och uselt spel.
ernie eagle: Varföre ska jag vara det? Ju mindre sopor i ES, dessto högre kvalite på spelet. När en sopa som Kristoffersson äntligen drar ifrån ES, så bör han inte tas tillbaka.
Alisandali: I Frölundas gäöstbok har jag på sin höjd skrivit på ena handes fem fingrar negativt om Frölunda och han som svarade mig på det forumet känner inte mig.
Angående Färjestads plank så hade det med Per Ledin att göra. I övrigt har jag inga kommentarer.
ernie eagle: Så var vi där igen. Man tydligen inte ifrågasätta vad klubb med redan bra forwards ska med en sopa till? Avundsjuk på att ni eventeullt ska signa JOnte? Tja, vilken klubbs supportrar är inte det? Bitter? Nja, inte direkt då jag aldrig trodde att han skulle gå direkt från NHL till SAIK.
ernie eagle: Ta det lungt nu ernie nu börjar det spåra ur igen.Du e en go grabb men ibland kan det spåra ur.Nu siktar vi in oss på att få det bekräftat med jonte.Och då då ska jag öppna en iskall holsten.
Sune: För att jag är irriterad. Signaturer som skriver på andra lags forum i ett enda syfte, att provocera och inte har något relevant att komma med kan jag klara mig utan. Han skulle må bättre om han brydde sig mer om SAIK och lade sin energi där istället.
ernie eagle: Inte fan sitter jag på andra lags forum och trakasserar.
Bara för några dagar sen blev du ju ombedd att dra ifrån Frölundas gästbok , sen tror jag INTE att man blir avstängd i Färjestads GB om man är trevlig .
Herminator: Jag är inte långsur för att vi tappade Jonte. För mig hade det varit förvånande om han valt att spela för en nykomling. Att sedan en del supportrar håller på och fjantar sig har jag inte att göra med. Jag tar avstånd fårn allt sådant skit.
Klart en del är besvikna osv, men det finns även gränser där... Bua och skrik vad fan ni vill åt en spelare på plan, men lämna honom i fred utanför.
Chippen: Du kan behålla dina åsikter före dig själv. Ingen Timråsupporter med aktning är intresserad utav att veta hur mycket du dissar Marcus Kristoffersson och hur avundsjuk du är på oss för att vi inom kort signar Jonte Hedström.
Chippen: Surt sa räven, du är alltså långsur för att Jonte inte valde er. Du har nu ägnad tiden sedan dess till att kritisera allt TIK-organisationen gör alternativt inte gör. Jag tycker att du ska släppa detta nu och gå vidare. Dina argument tillför ingenting. Syna din egen förening och dess supportrar först så lär du inse att man inte skall kasta sten i glashus.
ernie eagle: Vänta ska jag byta blöja på dig. Visst kan du få sitta i den egna lilla verkstad och tro på allt som hörs och sägs utan att ifrågasätta saker och ting.
Chippen: Varför du så in i helvete uppkäftig för på detta forum. Är du nån jävla Messiah som kan och vet allting heller. Spring in på ditt egna forum istället för att tjafsa med oss rättrogna.
Jag är inte intresserad av dina åsikter om du hela tiden skall ifrågasätta allting.
Ambroo: Hörru du, vad dina styrelsemedlemmar säger...det rinner faktiskt av mig som vatten på en gås. Ta och tänk lite själv på vad det får för konsekvenser, sedan ställer du det mot att NHL har läxat upp Ankorna.
Jag tror hellre att TIK/Jonte har betalt pengar jag.
Bragd-Birger: Exakt! o sedan måste serien ha pågått till minst mitten på oktober innan han kan komma på artistkontrakt (för isåfall han skulle komma hit vill vi ju att han skall vara med ända till finalen i april o få lyfta bucklan..) Någonting han verkligen vore värd!! men vi kan ju inte få allt vi pekar på.
Ambroo: Jasså? Hur kan du veta det då? Oki, om de skulle gått in och läxat upp dem, förstår du vad det innebär för NHL då? Ta och tänk lite på det, innan du säger vad du vet.
Sune: Men jag håller med. Hedström OCH Manderville till det här laget, jistanes. Då skulle det onekligen se snuskbra ut. Om det inte vore för den där artistklausulen, då.
Johan J: Haha, tror inte att en namninsamling räcker. Inte om Nubben bestämt sig för att INTE signa en spelare som inte kan komma förrän 15/10. Inte med i dagsläget 2 tomma platser.
Sune: Om Timrå betett sig konstigt är det minst lika konstigt att karln vill tebaks, gång på gång. Tror du att han är här och spelar för medioker elitserielön bara för att han älskar the surströmming-way-of-life är du inte lite naiv. Manderville kostar. Väl värda pengar om du frågar mig, men inte om man inte har dom.
wap.hockeysnack.com Nu är det namninsamling för Kent Mandervills signatur som gäller. Det är upp till bevis för oss riktiga supportrar. Spelar Mandy i Sverige är det i Timrås rödvita tröja som gäller.
Hmm. Timrå har alltid betett sig konstigt mot Manderville, likadant förra året. Tror nog att man kan få Manderville för inte alltför dyra pengar..han vill hit...
Tallnäs: Härligt att läsa. Det har ju spekulerats att eftersom EP40 har hus i/vill bo i Sthlm så skulle han hellre spela för något lag där om han avslutar i SHL....Detta dementerar ju det hela. Finns bara ett svenskt lag för Elias :-)
Det enda som grämer mig är att pissMIF gick upp oxå..:-(